Häätkutsussa ei mainittu lapsia, serkku loukkaantunut kun en tule

  • Viestiketjun aloittaja ihmetyksen aihe
  • Ensimmäinen viesti
ihmetyksen aihe
Hääkutsu siis kolahti postissa, ja siinä lukee vain minun nimeni. Tarkistin vielä asian, ja haluavat aikuisten juhlan. Tämähän on erinomaisen ymmärrettävää ja ok, mutta se mitä en nyt tajua, on että serkku oli siskolleni tilittänyt, miten loukkaantunut on, kun en tule, ja oli sanonut, että saahan sitä nyt hoitajia vaikka Mannerheimin lastensuojeluliitosta.

Ööh, mies on työkomennuksella ulkomailla, meillä on 1 ja 3 v lapset, toinen erityislapsi (sairaus, tarvitsee osaavan hoitajan), häät on 700 km päässä, häihin menevät myös ainoat lapsenvahtiapumme (isovanhemmat+lasten tätit). Niin että hyvällä tahdollakaan käsitä, miten tästä voi loukkaantua. 1 ja 3 v ei kyllä voi jättää vkolopuksi kovin helposti yhtään kenellekään, muutenkaan, saati kun pitää osata toista lasta piikittää, ja ne lapsille läheiset aikuiset tulevat juhliin.

En nyt oikein edes tidä, mitne lähestyisin asiaa, kun ei ole minulle mitään itse sanonut.
 
Aikuisten häät tai mitkä vain juhlat on oikein ok ja välillä todella tervetulleita (koska huonosti käyttäytyvät lapset), mutta jos tällaisen tilaisuuden järjestää, ei kannata loukkaantua jos jotkut eivät tule. Ymmärrän sua ap hyvin.

Kukaan ei ole velvollinen hommaamaan maksullisia lastenvahteja, eikä oikeastaan tulemaan paikalle muutenkaan. Aina ei jaksa järjestellä asioita: joskus se vaan tuntuu ylitsepääsemättömältä raahautua vaikkapa toiseen kaupunkiin juhliin, maksaa matkat ja hotellihuone ja mitä vielä. Ja jättää ne lapset hoitoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl
ohhoy
Otsikon perusteella olin varma, että täällä on jonkun Kukka-Kirsikan äiti avautumassa siitä,ettei hänen nuppuaan ole kutsuttu, mutta olin täysin väärässä. En ymmärrä serkkuasi. Matka on kohtuuton, kun toinen vanhempikin muualla. En lähestyis asiaa mitenkään. Ehkä hän aikanaan ymmärtää tai jos ei, niin se on hänen häpeänsä.
 
Ajatellaan, että lähisukulainen tai muu läheinen ystävä järjestää häät, jotka on ns. lapsettomat. Ja ajatellaan, että hän on loukkaantuvaa sorttia... niin mitäpä jos tällaiset morsmaikut ihan itte järjestäisivät ja maksaisivat ne helpoksi kokemansa Mannerheimin lastensuojeluliiton vahdit?

Koko viikonlopuksi, toki :D
 
"vieraana"
Ymmärrän ap:ta täysin. On kohtuutonta suuttua, jos on itse rajannut kutsuttavat noin. Minusta aikuisten juhlat on kivoja ja hyvää vaihtelua, mutta meillä olisi aivan sama tilanne kuin ap:lla toinen vanhemmista ainoastaan pääsisi ja jos toinen on poissa, niin kukaan ei pääsisi juhliin.
 
"marianne"
Ymmärrän molempia. Ei meidänkään suvussa kutsuta serkkujen lapsia häihin. Paisuisi kuin pullataikina häät, vaikkei lapsettomat olisikaan. Tädit ja sedätkin kutsutaan ilman lapsia. Ainoastaan sisarrukset perheineen.
 
"ihmetys"
Joo, siis ite oikein mielellään menisin kyllä aikuisten juhliin välillä, ei siinä mitään. Ja menenkin, jos juhlat on lähistöllä ja isovanhemmille sopii hoitovuoro. Mutta ei niitä maksettujakaan hoitajia oikein tahdo löytyä noin pienille lapsille noin pitkäksi aikaa, etenkin kuin toinen on erityislapsi. Joskus ihan lyhyempää menoa varten soitin MLL:ään ja snaoivat että jos pitää piikiittää, heillä ei ole sellaista hoitajaa. Ja ei kyse ole vain piikityksestä, lapsi ei osaa vielä itse huomata/kommunikoids verensokerin laskuaan, joten pitää olla asiantuntemusta ja silmää, ja tuntea lapsi hyvin (jos alkaa näyttää väsyneeltä tms.)

En siis todellakaan käsitä serkkuani ja hänen reaktiotaan, mutat ehkä tosiaan annan asian vain olla.
 
"tii-"
Kutsujan pitää ymmärtää, ettei kaikki kutsutut aina pääse juhliin. Lapsettomissa juhlissa kaikki ei saa lapsiaan osaavaan hoitoon, tai siihen ei ole varaa. Rahaa ja aikaa uppoaa juhlimiseenkin. Jos taas lapset on kutsuttu, pitää juhlanjärjestäjän ymmärtää, ettei lapsiperheet ole mukana juhlissa tappiin asti vaan lähtevät "ihmisten aikoihin". Kutsu ei ole käsky.

Toivottavasti siskosi puolusti sinua serkulle, mutta kannattaa antaa asian olla.
 
"jaajaajaa"
"serkku oli siskolle tilittänyt" eli olet kuullut mutkan kautta serkkusi sanomisista. Leiki että et tiedä mitään siskosi ja serkkusi välisestä keksustelusta ja soita sille serkullesi ja juttele hänen kanssaan kauniisti, pahoitellen että et pääse häihin.
 
Anna asian olla ja voit sille serkulle kertoa, että ihan tarttisi lääkäritason hoitajaa samalla voit toki kysyä, että onko ne häät pakko järjestää niin kaukana ;)

Hieman, eikä niin hiemankaan, itsekeskeistä touhua morsmaikulta.
 
pööö
Minä ihmettelen näitä viestejä. Hirveetä selittelyä miksi ei esim. voi osallistua läheisen ihmisen tärkeään juhlaan. Minä en kehtaisi olla pois. Menee rahaa ja joutuun matkustamaan joo joo. Niinhän sitä mitä menee, rahaa ja aikaa. Onhan se kauheeta kun pitäisi lähteä ja antaa aikaansa ja häälahja. Eikä näköjää ihmisillä ole edes nykyään juhlavaatteita. Ei naisella yhtä kotelomekkoa, miehellä pukua ja lapsilla siistiä vaatetta. Ihmisten itsekeskeisyys huipussaan. Minä minä.
 
Vjhh
Alkuperäinen kirjoittaja pööö;29669752:
Minä ihmettelen näitä viestejä. Hirveetä selittelyä miksi ei esim. voi osallistua läheisen ihmisen tärkeään juhlaan. Minä en kehtaisi olla pois. Menee rahaa ja joutuun matkustamaan joo joo. Niinhän sitä mitä menee, rahaa ja aikaa. Onhan se kauheeta kun pitäisi lähteä ja antaa aikaansa ja häälahja. Eikä näköjää ihmisillä ole edes nykyään juhlavaatteita. Ei naisella yhtä kotelomekkoa, miehellä pukua ja lapsilla siistiä vaatetta. Ihmisten itsekeskeisyys huipussaan. Minä minä.
Nyt ei ollut rahasta puhe. Mistä ap sun mielestä saa hoitajan, joka ymmärtää lapsen sairautta ja osaa piikittää? MLL ei tähän suostu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pööö;29669752:
Minä ihmettelen näitä viestejä. Hirveetä selittelyä miksi ei esim. voi osallistua läheisen ihmisen tärkeään juhlaan. Minä en kehtaisi olla pois. Menee rahaa ja joutuun matkustamaan joo joo. Niinhän sitä mitä menee, rahaa ja aikaa. Onhan se kauheeta kun pitäisi lähteä ja antaa aikaansa ja häälahja. Eikä näköjää ihmisillä ole edes nykyään juhlavaatteita. Ei naisella yhtä kotelomekkoa, miehellä pukua ja lapsilla siistiä vaatetta. Ihmisten itsekeskeisyys huipussaan. Minä minä.
Kyllä minulta juhlavaatteita löytyy, ja joskus on kiva ostaa uusiakin. Mutta oikeasti se on kyllä aika kurja juttu, että ne omat häät on niin kamalan tärkeät yleensä vain morsiamelle ja lähipiirilleen, eikä aina edes sille. Vapaa-aikaa on ihmisillä aika vähän, jos on pieniä lapsia, ja kaikkea muutakin menoa on.
 
no johan on
Siis onko sairas lapsi erityislapsi? Eikö sillä tarkoiteta enemänki näitä asennevammaisia jotka eivät osaa käyttäytyä.
En pitäisi esim. diabeetikkoa erityislapsena.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja pööö;29669752:
Minä ihmettelen näitä viestejä. Hirveetä selittelyä miksi ei esim. voi osallistua läheisen ihmisen tärkeään juhlaan. Minä en kehtaisi olla pois. Menee rahaa ja joutuun matkustamaan joo joo. Niinhän sitä mitä menee, rahaa ja aikaa. Onhan se kauheeta kun pitäisi lähteä ja antaa aikaansa ja häälahja. Eikä näköjää ihmisillä ole edes nykyään juhlavaatteita. Ei naisella yhtä kotelomekkoa, miehellä pukua ja lapsilla siistiä vaatetta. Ihmisten itsekeskeisyys huipussaan. Minä minä.
Laskepa paljonko maksaa reissata 1400km ja palkata lapsille riittävät taidot omaava hoitaja koko systeemin ajaksi? Häälahja on tuossa rahallisesti varmasti se pienin murhe. Ei kyse välttämättä ole halusta tai itsekeskeisyydestä.
 
"Vieras."
Mä en taas ymmärrä ap:n siskoa tässä. Jos olisin hänen asemassaan ja serkkuni tilittäisi mulle kuinka on loukkaantunut siitä ettei siskoni tule vaikka voisi ihan hyvin palkata mll:sta sen lastenhoitajan niin selittäisin serkulle siskoni tilanteen tarkemmin. Hyvässä lykyssä serkku ymmärtäisi ja jos ei ymmärrä niin antaisin mennä hermostuneen morsmaikun kiukutteluna. En menisi siskolleni kertomaan tuosta ja pahoittamaan hänen mieltään.
 

Yhteistyössä