Häiden kustannukset..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:23 JANICATAR kirjoitti:
Eli paljonko menee rahaa suunnilleen häihin jos vieraita on vaikka n.100 ja ihan normi häät olis.. Riittääkö 3000?uroa mihinkään???
no toi 3000e menee jo suurimmaksi osaksi jollei kaikki pelkästää ruokiin jos pitopalvelun otatte...

 
Meillä ei tuo 3000? piisaa. Alle 100 heng. häät on tulossa. Riippuu niin paljon missä ja miten häät järkkää. Pitopalvelu meillä maksaa jo n. 1900?, bändi 800?, juhlapaikka 400?, sormukset 800?, kukkaset 200-250?, kutsukortit+postarit+muu askartelu 150?, miehen ja bestmanin pukuvuokra 350?, valokuvaus 150? + kiitoskortit, häämeikkaus ja kampaus 150?
Tuohon päälle vielä hääyö, minun vaatetus ja varmaan paljon muutakin..

Ei ole halpaa lystiä tuo naimisiin meno !
 
Gluteus maximus
Täällä pääkaupunkiseudulla menee varmasti enemmän häihin. Meillä oli häät joissa 80 vierasta ja varmasti melkein 10 000 euroa meni ja kaikki paitsi puvut ja ruuat tehtiin itse! Pitopalvelu maksoi jo yli 3000 euroa
 
Meille ei mitään orkesteria tulis ja hääpaikka maksais hyvällä tuurilla vaan n.50-100 ?uroa. Meillä tulis vaan siviilivihkiminen ja se maksaa n. 200? ku tullaan vihkimään virka-ajan ulkopuolella.. Ja olen vähän miettinyt, että ei otettais pitopalvelua, vaan palkattais jotain esim. kavereiden siskoja tarjoileen tai jotain... Mun pukuun menis n. 500?. Pitää vissiin karsia vieraita... :whistle: En tiedä sitte jos varais vaikka 5000?. + mitä vanhemmat kustantais... jos kustantaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:33 chrissy kirjoitti:
miten teillä on tarkoitus toteuttaa:

vaatetus
ruuat
juomat
jatkopaikka
musiikki

????
Tuo on aika hyvä lista. Jos ruuoat otetaan pitopalvelusta, niihin on syytä alskea ihan minimissään ainakin 20e/hlö, siihen päälle juomat. Jos on tarkoitus tarjota alkoholia enempikin kuin se se 2 kaatoa viiniä + kahvin seuralainen niin se on helposti ainakin 3-4e/hlö lisää. TIlavuokraa jos joutuu maksamaan, siihen saa uppoamaan mitä tahansa parin sadan ja äärettömän väliltä, elävästä musiikistä saa pulittaa pari sataa minimissään. Vaatetukseen menee minimissäänkin varmasti jokunen satanen, ei se mieskään kuitenkaan ihan farkuissa ja t-paidassa alttarille astele. Hääkuvakaan ei ole ilmainen...

Veikkaisin että jos on valmis tekemään paljon itse, puvuksi kelpaa vuokrapuku ja häääpaikaksi joku halvempi, tuollaiset 100 hengen häät toteutuu 5000 eurolla.
 
kaikessahan voi pihistää! ruuat ja kaakut teette itse. palkkaat tutun tuttuja keittiölle (huomattavasti halvempaa kuin pitopalvelu) joku halpa bändi vain. vuokraatte molemmat puvut. haette virosta viinat. vuokraatte jonku liikunta seuran talon. käytätte vaikka luonnon kukkia. teette kutsut ja kiitos kortit itse. kyllähän säästää, jos vaan haluaa, ja on itse valmis tekemään suurimman osan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:47 JANICATAR kirjoitti:
Meille ei mitään orkesteria tulis ja hääpaikka maksais hyvällä tuurilla vaan n.50-100 ?uroa. Meillä tulis vaan siviilivihkiminen ja se maksaa n. 200? ku tullaan vihkimään virka-ajan ulkopuolella.. Ja olen vähän miettinyt, että ei otettais pitopalvelua, vaan palkattais jotain esim. kavereiden siskoja tarjoileen tai jotain... Mun pukuun menis n. 500?. Pitää vissiin karsia vieraita... :whistle: En tiedä sitte jos varais vaikka 5000?. + mitä vanhemmat kustantais... jos kustantaa..
Vaikka ette ota pitopalvelusta pöytiintarjoilua, jonkun ne ruoat on tehtävä. Ja ihan tavan kotikeittiössä voi olla hiukan haastavaa toteuttaa 100 hengen pöperöitä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:54 Taitai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:47 JANICATAR kirjoitti:
Meille ei mitään orkesteria tulis ja hääpaikka maksais hyvällä tuurilla vaan n.50-100 ?uroa. Meillä tulis vaan siviilivihkiminen ja se maksaa n. 200? ku tullaan vihkimään virka-ajan ulkopuolella.. Ja olen vähän miettinyt, että ei otettais pitopalvelua, vaan palkattais jotain esim. kavereiden siskoja tarjoileen tai jotain... Mun pukuun menis n. 500?. Pitää vissiin karsia vieraita... :whistle: En tiedä sitte jos varais vaikka 5000?. + mitä vanhemmat kustantais... jos kustantaa..
Vaikka ette ota pitopalvelusta pöytiintarjoilua, jonkun ne ruoat on tehtävä. Ja ihan tavan kotikeittiössä voi olla hiukan haastavaa toteuttaa 100 hengen pöperöitä.
5000e saa jo aika paljon enemmän ku 3000e ja yleensähän vanhemmat avustaa pyytämättä esim. maksavat vaikka pitopalvelun häälahjana tms..

Tohon safkaamiseen.. kyllä 100hlön ruokien tekemises on sitte hommaa! ja siihen tarvitaanki sit jo paljon apua jos heille tarttee maksaa siitä palkka ja sit ainekset ruokiin ja jos on tarjoilijoita juhlassa tms nii kyl siihen uppoo melkistä jo yhtä paljon ku ottas pitopalvelusta.

mut esim. voi säästää jos on kavereina meikkaajia tai kampaajia nii voi toki niitä "käyttää hyväkseen" ja valokuvatkin toki voi ottaa itse tai "nakittaa" jonku ottamaan. siinäki säästää.

et kannattaa nostaa budjettia ainaki tohon 5000e jos ei haluta karsia vieraslistaa.

täytyy muistaa sit kaikki koristelut, kutsukortit jos ne haluaa. Niissäkin säästää jo aika paljon ku tekee ja askartelee itse=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:26 Mamma italiana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 12:25 koivunkäpy kirjoitti:
riippuu pitkälti mimmoset häät, siis mitä ruokaa, mimmonen puku, kengät sormukset, pitopalvelu paikkavuokra jne.. Huonolla tuurilla se 3000? mene pelkkiin ruokiin..
aivan, ja itse sain menemààn yli puolet tuosta asuun


aivan,meillä puolet vähemmän vieraita ja meillä tuo summa meni jo ruokiin ja juomiin.
 
Minun mummo on ollut ikänsä koulun ruokalassa pääkokkina, nyt kylläkin jo eläkkeellä, mutta sitähän ei tiedä josko se sais käyttää koulun ruokalaa hyväkseen.. Ja sisko on parturi-kampaaja... Sitähän voiski ruokailun järjestää siellä koululla ja jatkot sitte eripaikkaan.. Siinä vois vähän säästää ja muutenkin tehtäin suurin osa itse.. Ajattelin, että alkaisin itse kasvattaa nyt kukkia mitä käytettäs häissä... :flower: Kyllähän sitä varmaan sais melko halvalla järjestettyä häät, mutta kyllähän siinä joutuu itse ressaan sitte enemmän, ku muutenkin on varmaan ressaavaa..
 
Katsele ehdottomasti sellaista juhlapaikkaa, johon ei kuulu pitopalvelua!!!
Sitten voit itse vertailla eri pitopalveluiden hintoja ja valita hinta-laatu-suhteelta parhaan.

Mikä parasta, juhlapaikalle voi viedä omat juomat! Meillä ostettiin viinit Saksasta sukulaisen mukana ja booliaineet sekä olutta ja siideriä Tallinnasta. Pelkästään viineissä säästää ihan hirveästi (pitopalvelupaikoissa 20-35e per pullo) ja vieraiden ei sitten tarvi illallakaan ostaa itse juomia tai käydä takakontilla :whistle:
 
Me pidettiin häät talvella keskellä Helsinkiä. Meillä meni kaikkeen rahaa kokonaisuudessaan noin 10.000 euroa, vieraita oli 120.

Pitopalvelun osuus juomineen per vieras oli noin 50 euroa. Juomia tarjottiin alkukuoharit, ruuan kanssa viiniä (sitä oltiin varattu puoli pulloa per hlö) ja kahvin kanssa avecit.

Paikka ei maksanut erikseen, omia juomia tai ruokia ei voinut tuoda eli kaikki ostettiin. Pitopalvelun osuus oli siis meillä kallein osuus. Loppu meni yleiseen järjestelemiseen alkaen kutsukorteista. Me maksettiin mm. bestmanin pukuvuokra, kaason kampaus ja meikkaus yms. sellasta mikä nyt sinällään ei pakollista menoa olisi. Kaikki pienikin nostaa nopeesti budjettia.

Sormus ja siihen sopivat korvikset teetettiin, niiden hinta 1400 ?. Oltiin myös heti häämatkalla ja muistaakseni myös sitä rahoitettiin hiukan häiden budjetilla. Molempien vanhemmat osallistuivat kustannuksiin.

Käy sivulla www.naimisiin.info , siellä on paljon keskusteluita oikein tarkasti eriteltynä, mitä häihin menee rahaa.

 
itse olin viimme kedänä passarina eräissä häissä, joissa olivat tehneet melkein kaikki ruuat ensin itse ja sitten minä ja toinen nainen lämmitettiin ja laitettiin ruuat esille. sit korjattiin ruuat pois ja tiskattiin tiskit. ja sanoisin että häissä oli n. 100 ihmistä. ja meidän palkat oli yhteensä 200e eli tosi halvalla pääsivät! sanoisin muutenkin että ruokien kanssa tuli maksamaan n. 500e eli huomattavasti halvempaa kuin pito palvelu!!!!
 
meillä häät toteutettiin pienellä budjetilla
mun puku 100?
mun kengät 50?
miehen puku 150 ?
juhlapaikan vuokra 50?
kokin palkka 100?
ruoka-aineet ?=äitini halusi maksaa, joten ei tietoa
kuvaus+kuvat n.100 ?
kutsut yms.n.30?
tarjoilijatyttösille n.100? pikkusiskon kavereita
alkoholia ei tarjottus, bändiä ei ollut. ohjelmaa esittivät sisarukset ja ystävät. kaikkia menoja en nyt muista. sormuksen hintaa en tiedä kun se on miehenei ostanut.
kaikkiaan alta tonnin....
 

Yhteistyössä