häihin leikki?

olen kaaso ja pitäs keksii joku kiva leikki morsmaikulle ja sulholle. Mutta ajatukset nyt on siinä tuoli/kysymysleikissä, missä otetaan kengät kumpaankin käteen(toisen ja oma) ja nostetaan sitä kenkää kumpi sopii vastaukseen. mutta nyt en keksi mitään hyviä kysymyksiä, olisiko ideoita? tai muita vastaavia leikkejä jos olisi? Mutta en halua itse olla niin "esillä" tässä, mutta meitä on kaks kaasoa ja pitäs jotaki keksiä- Huomiselle. et kumpiki olis enempi esillä, etten vaan minä :snotty:
 
"mie"
Yleensä en pidä ollenkaan hääleikeistä kun ovat sellaisia mukahauskoja. Ainut kiva on ollut sellainen "tutustumisjutska" missä pyydettiin vilkuttamaan morsiamen vanhempia, sulhasen sisaruksia, niitä jotka on ollut morsiamen kanssa saunassa, lainannut sulhaselle rahaa jne. Viimeiseksi sanottiin että nyt vilkuttaa kaikki jotkja haluaa toivottaa morsiusparille onnea. Oli sellainen hyväntahtoinen ohjelmanumero jossa ketään ei nolata ja samalla vähän näki mitä kautta vieraat tuntevat parin.
 
Niin mut morsmaikku itse totesi et voittehan te kehitellä jotain.. Eli odottaa ilmeisesti et jotain keksitään. No tuo vilkutusjuttu ei nyt välttämättä mene siihen..:xmas: Muita juttuja? tai niitä kysymyksiä hei!!
 
[QUOTE="vieras";21903485]leikit häissä pilaa koko häät.[/QUOTE]

Esitän eriävän mielipiteen ja sanon että eikä pilaa :).

Meidän häissä oli sellainen Laatikko-leikki eli oli paketti jota sitten kierrätettiin ohjeiden mukaan vieraiden joukossa. Kaaso & bestman vetivät leikkiä eli laittoivat paketin matkaan ja kertoivat sitten jatko-ohjeita. Ohjeet oli esim. "Häihinhän kuuluu aina tanssia, vie siis paketti sille jolla on illan tanssivimmat kengät." Paketin haltija teki työtä käskettyä ja vei paketin sille kenellä hänen mielestään oli "tanssivimmat kengät". Sitten lopulta paketti löysi tiensä hääparille. Mukava leikki oli ja vieraillakin näkyi olevan hauskaa :).

Toinen leikki oli sellainen, arvausleikki hääparille. Ensin peitettiin morsiamen silmät ja sillä aikaa kun morsian oli sokkona niin esiin nostettiin lappu jossa luki esim. "Sulhasen serkut." sitten vieraista nousi seisomaan nämä sulhasen serkut. Sitten morsian sai katsoa ja arvata miten seisovat henkilöt liittyvät sulhaseen. Leikkiä jatkettiin samalla kaavalla :). Morsian ja sulhanen vuoroin arvailivat. Lapuissa luki välillä myös esim. "Morsiamen kanssa joskus saunoneet." jne. Mukava leikki oli sekin :p.

Viimeisenä päästiin sitten näyttelemään. Ollaan molemmat kesäteatteri aktiiveja. Minä näyttelen ja mies lavastaa/kuvaa/kahvittaa katsojia näytöksissä jne... Saatiin tekstipohjat joissa oli sulhasen repliikit ja meidän sitten piti keksiä niihin morsiammen vuorosanat. Ja lopuksi näyteltiin. Ihana juttu oli <3.

No joo, nämä voi kuulostaa näin selitettynä aivan tyhmiltä jutuilta MUTTA oikeasti olivat ihania :)
 
Joo, tuo jossa on paketti ja se kiertää on ihan kiva. Eli ensin se on sulhasella joka vie sen jollekin jolla on kirjava mekko (nä on esimerkkejä siis, mutta nämä on valittava niin että ne kiertäis ensin juhlaväellä ja sitten päätyis morsiammelle/vaimolle.
Kirjava mekkoinen taas vie sen sille jolla upein kalju,tuo taas sille jolla on punaiset kengät,jne. Kannattaa miettiä vähän juhlaväkeä ja sellasia jotka vois olla mahdollisia.
Kirjavin kravatti, hopeinen ranneketju, kiharapäinen tyttö, vaaleahiuksinen poika tms.
 
Kiitoksia! ehkä omissa häissäni olisi nuita näyttelyjuttuja, ku ite tykkään näytellä :wave: mut tää kaveri on vähän erakoituneempi yksilö eikä kehtaa niin "nolata" itteään.. ja kuulemma sulhasen tädit on keksineet jotain eli en tiiä onko nyt sitten pakko keksiä jotain mutta hyvähän se olisi. mitä muuta kaason tehtävään kuuluu, kun ei edes olla tässä seremoniassa niin "esillä"
 
tässä pari
Valitaan häävieraiden joukosta sanavalmiita henkilöitä. Annetaan heille ex tempore -puheenaihe ja minuutti aikaa puhua mahdollisimman tyhjentävästi annetusta aiheesta, kuten neuvoja niksejä, ohjeita ja vinkkejä hääparille. Esimerkkejä aiheista:
- ensimmäisen hääpäivän aamu
- kurahousujen pukeminen kaksivuotiaalle
- valkopyykin pesu
- ensimmäisen yhteisen veroilmoituksen teko
- anopin lepytys
- lihakeiton valmistus
- sohvan valinta
- murrosikäisen huoneen siivous
- autonrenkaiden vaihto





Morsianta tai sulhasta pyydetään luettelemaan adjektiiveja (ei kuitenkaan värejä) esimerkiksi onnellinen, vihainen, komea, uskomaton ja niin edelleen. Adjektiivit sijoitetaan järjestyksessä valmiiksi laaditun puheen tyhjille viivoille. Kun kaikki kohdat on täytetty, sulhanen tai morsian lukee puheen puolisolleen.

______ (Mattini/Maijani)

Vihdoin _____ hääpäivämme on koittanut. Et voi uskoa, miten _____ olen. Muistatko ensitapaamisemme sinä tiettynä _____ iltana? Sinä näytit niin _____ ja kun katseemme kohtasivat, tunsin sydämessäni _____ tunteita. Siitä alkoi ystävyytemme, joka on muuttunut _____ rakkaudeksi. Joskus harvoin meillä on ollut _____ erimielisyyksiä, mutta yleensä suhteemme on ollut pelkkiä _____ onnen hetkiä.

Tämä päivä on meidän. Sinä näytät niin tavattoman _____ ja minä taas _____. _____ vanhempamme, _____ sukulaiset ja _____ ystävät ovat juhlimassa kanssamme tätä _____ päivää. Pöydän antimet ovat olleet todella _____, hääkakku _____ ja tunnelma on _____.

Vihkitilaisuudessa pappi puhui meille _____ sanoja rakkaudesta. Matti/Maija, haluan jakaa kanssasi koko _____ tulevaisuuden ja kaikki mitä se tuo tullessaan. Pitäkäämme huumorin kukka kukkimassa, kuten tässä _____ puheessani sinulle. Lupaan rakastaa sinua koko _____ sydämestäni nyt ja aina.

_____ Mattisi/Maijasi
 
tässä pari
Jos pyytäisitte esim. kaikkia haluavia tai sitten kavereita eteen ja laulaisitte tämän ennen tanssia:


Häävalssiin kutsu!!

(sävel: Päivänsäde ja Menninkäinen)

Kaikki: aloititte yhteisretken,
juhlimme kai vielä hetken avionne alkua.
Juhlamieli meille hiipi,
morsian kuin kultasiipi istuu komeen sulhon rinnalla.
Me morsiamen kauniin näimme kirkkoon kulkevan
ja sulhon paniikissa oottavan.
He alttarilla seisoi, tahdon-sanat kaikuivat
ja onnittelut raikuivat.

Katselivat toisiansa,
Amor-rouva rinnassansa tunsi kummaa leiskuntaa.
Naiset: onni polttaa sisintäni,
eikä ole eläissäni elo ollut yhtä ihanaa.
Ei haittaa vaikka arki joskus onkin hankalaa,
sun kanssasi on hyvä asustaa. Käy kanssani,
niin häävalssiin nyt näytän sulle tien,
siis parketille sinut vien.

Miehet: Sulho vastas, Amor-kulta,
valssi vie kai hengen multa, enkä toivo kuolemaa.
Pois mun täytyy heti mennä,
etten jaloillesi lennä,
valssi on niin kovin hankalaa.

Kaikki: siis valssi kaunis teitä varten kohta kajahtaa,
nyt vaimo miehen lattialle saa.
Hei, älä enää yhtään mieti, parketille käy,
ei askelvirheet tänne näy.
 
tässä pari
Laatikkoleikki

Leikin vetäjä on hankkinut laatikon (esim. päällystetty kenkälaatikko), jota on tarkoitus kierrättää hääväen kesken ja lopultaa kuljettaa hääparille.
Laatikon pohjalla on hääparille jokin yllätys ja päällä 11 runokorttia. Jokainen runokortti sisältää kuvauksen, minkälaiselle ihmiselle laatikko pitää seuraavaksi viedä (hääparille laatikkoa ei saa viedä ennenkuin runossa niin sanotaan). Runot on tehty niin, että laatikko kiertää naiselta miehelle ja päinvastoin (leikin vetäjä lukee ensimmäisen kortin ja kuljettaa laatikon malliksi ensimmäisen kuvauksen mukaan).
Idea on hyvin yksinkertainen, mutta toimiva! Itse törmäsin tähän leikkiin ensimmäistä kertaa omissa häissäni ja hääparin yllätyksenä oli meiltä varastettu TV:n kaukosäädin, mitä olimme mieheni kanssa etsineet koko hääviikon ja syytelleet toisiamme, että kumpi sen on hukannut ;-). Laatikossa ei tietenkään tarvitse olla mitään "varastettua" tavaraa vaan ollaan laitettu muissa häissä sinne mm. polttarikansio, polttarivideo, vauvan helistin, eväskori hääparin kotimatkalle yms.
Laatikon tilalla voi toki käyttää esim. koria ja onpa joku käyttänyt kalaämpäriäkin liittyen hääparin harrastuksiin. Runot kannattaa muokata niinikään hääparin mukaan, mutta alla esimerkin omaisesti meidän häissä pidetyn leikin runot:
--------
1.
On mulla paketti tää,
sen sisältöä te ette nää.
Tämän kauempaa en saa sitä pitää itselläin,
vaan miehelle lähimmälle on se annettava – kas näin.
2.
Pikkuisen tämä leikki jännittää,
siksipä en pidä tätä pakettia pidempään,
naiselle viiden metrin päässä tämän annan,
sinne paketin käsilläni kannan.
3.
Kiitos kovasti paketista tästä,
en sitä eteenpäin estä lähtemästä.
No jottei muille tulisi olo halju,
vien paketin miehelle,
jolla on seksikkäin kalju.
4.
On paketti tämä mulla vain laina,
ei missään käsissäin se paljon paina.
Vain täytettävä on siis vaatimus
ja vietävä paketti naiselle,
jolla on kaunein kampaus.
5.
Onhan mulla kaunis tukka,
vaan kenellä onkaan värikkäin sukka.
Kukahan sen ties,
missä on värisukkainen mies.
6.
Värikkääthän ovat sukkani ovat,
ja vieläpä oikein tosi somat.
Mutta missäpä onkaan se nainen nuori,
jolla on hehkein ulkokuori.
7.
Onpas tämä kiva leikki,
ja päälläni on hehkeä juhlameikki.
Kylläpä kaikki ovat niin fiinejä täällä,
annanpa paketin herralle,
jolla kirjavin kravatti on päällä.
8.
Kravatti komea mulla on,
eikä ollenkaan mauton.
Siksi paketti mun täytyy naiselle antaa,
joka vieraista tyylikkäintä mekkoa kantaa.
9.
Kiitos eleestä kauniista,
toivon, etten muistuta naurista.
Arvoitus edelleen paketin on sisin,
joten annanpa tämän herralle,
joka on porukasta kaikkein pisin.
10.
On minulla kertynyt pituutta kyllä,
ei kukaan minun korkeuteeni yllä.
On kunniatehtävä paketti morsiusparille kantaa
ja samalla saan suukon morsiamelle antaa.
11.
Voiko kodistamme enää mitään puuttua
tai peräti olla hukassa?
Löytyyköhän vastaus laatikon sisällä olevasta sukasta?
 
tässä pari
Löysin toisenkin version laatikkoleikistä, jossa esim. kaaso lukee lorut leikin tiimellyksessä.

On käsissämme paketti tää,
sen sisältöä emme tietenkään nää.
Ei vakava ole leikki tää, on tarkoitus vain pakettia kierrättää ja toisiamme hauskuuttaa.
Siis kuuntele nyt ohjeita näitä ja tehtäväsi kunnialla täytä.
Sen käsissäni nyt mä kannan ja herralle lähimmälle annan.

Se sulla on vain pelkkä laina,
joka käsissäs' ei paljon paina.
Sen eteenpäin nyt täytyy mennä,
luo upeimman neidon nyt sä lennä.

Häissä mukavissa näissä kaikki kovin fiinejä on.
Sä siis nyt paketti pois luovuta herralle,
jolla kirjavin kravatti on.

Kraka hieno sulla on, se erittäin on verraton.
Paketti täytyy sun nyt pois antaa naiselle,
joka tyylikkäintä mekkoa päällään kantaa.

Arvoitus edelleen paketin tuon on sisin.
Mutta anna se herralle, joka on kaikista pisin.

Sä pituutes' uljaasti kanna ja paketti neidolle anna,
jolla sääret suloiset ja oikeanrotuiset.

Sulosäärin anna sä paketti tää miehelle,
joka komeimmalta näyttää ja
osaltaan tehtävän täyttää.

Älä komeutes' anna ylpistää,
vaan etsi ken vois' olla neito,
joka kauneimman hymyn omistaa ja
kenet tahansa valloittaa.

Sä neito kaunis hymysuu, nyt luokse herran tuu,
jonka viikset niin vitsikkäät ylähuulen peittää.

Sun viikset vaan viuhottaa, kun katsees' tuijottaa neitoa niin kapeaa uumaltaan.

Sä ihastelet herraa,
jolla hartiat kuin ladon ovet;
ei niin lahot vaan leveät.

Paketin kera sä naisten jalkoja nyt tutki salassa
ja paketti hänelle luovuta, jolla kaunein kenkä on jalassa.

On kenkäs' kauniimmat kuin meillä,
siitä meillä ompi olo halju.
Siksi pakettia et omakses' sä saa,
vaan edelleen luovuta herralle, jolla on kiiltävin kalju.

Sä muutenkin olet kovin sexi,
siis arvoitus tämä nyt keksi...
Sä ennen kuin päästät porun,
näytä meille mihin sormeen morsian sai uuden korun.
(Näyttää vasenta nimetöntä...)

AIVAN OIKEIN!
Lahja tää ei yhtä arvokas lie,
mutta toivon, että se saajan muistoihin vie.
Hauskaa meillä oli yhdessä puuhastella ja kenties voimme vielä muistoja ihastella.
Voit paketin sä nyt morsiusparille kantaa ja
suukkosen mun luvalla morsiamelle antaa.
 
tässä pari
Yhteisleikki:

Yleisölle annetaan ensin tiedoksi:
... saa huiskuttaa monta kertaa
... saa huiskuttaa ”väärässä” kohdassa
... saa huiskuttaa, jos osuu edes lähelle

Ja sitten: nyt saavat huiskuttaa ne, jotka…

... ovat morsiamen vanhempia
... ovat sulhasen vanhempia
... ovat morsiamen sukulaisia
... ovat sulhasen sukulaisia
... ovat olleet morsiamen ristiäisissä
... ovat olleet sulhasen ristiäisissä
... ovat hoitaneet, syöttäneet, vaihtaneet vaippoja tai työntäneet vaunuissa morsianta tai sulhasta
... ovat käyneet samaa koulua morsiamen tai sulhasen kanssa
... ovat hiihtäneet morsiamen kanssa
... ovat olleet morsiamen tai sulhasen kanssa saunassa tai uimassa
... muistavat morsiamen tai sulhasen syntymäpäivän päivämäärän
... ovat olleet työpalaverissa morsiamen tai sulhasen kanssa
... aikovat esiintyä tämän illan aikana
... ovat tuleet pitämään hauskaa ja juhlimaan
... ovat täällä kuokkavieraina
... eivät ole saaneet vielä huiskuttaa
... haluavat toivottaa tuoreelle avioparille paljon onnea!
 

Yhteistyössä