häissä istumajärjestys mutta mistä tiedän minne istua?

  • Viestiketjun aloittaja tollo maalta
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yllättävän moni ei pidä häistä, mutta eihän sitä päin naamaa kehtaa kukaan sanoa. Ja tietysti häissä pitää käyttäytyä eikä saa näyttää nyrpeää naamaa. Ihan normaalia kohteliaisuutta tällainen.
Mitä kehtaamista se nyt muka vaatii, kun kertoo, ettei pidä häistä?

En minä ainakaan ketään pakottanut tulemaan omiin häihini. Toivottavasti vain ne tulivat, jotka itse halusivatkin.
 
vierailija
Mitä kehtaamista se nyt muka vaatii, kun kertoo, ettei pidä häistä?

En minä ainakaan ketään pakottanut tulemaan omiin häihini. Toivottavasti vain ne tulivat, jotka itse halusivatkin.
No ehkä sinä olet tottunut täräyttelemään ilman mitään hienotunteisuutta totuuksia ja mielipiteitäsi muille, mutta voin kertoa sinulle, että ihan kaikkea ei aina kannata suoraan sanoa.
 
Pin
Istumajärjestys on ihan ok, jos se on oikeasti mietitty järkevästi ja niin, että ketään ei nakata omiensa parista ventovieraiden keskelle ellei istumajärjestyksen laatijoilla ole 100% varmuus, että tyyppi nimenomaan on erittäin avoin uusille tuttavuuksille. Itsekästä se vieraan näkökulmasta on sekin, että vieraita ei ole huomioitu, vaan sekoitetaan pakkaa, koska MINÄ halua, että suvut ja toisilleen tuntemattomat ihmiset keskustelevat ristiin ja MINÄ haluan määrätä ja päättää tietynlaisen istumajärjestyksen. Kai vieraiden viihtyvyydelläkin sentään jotain väliä pitäisi olla?
Juu mun puolesta ihmiset saa itse tutustua toisiinsa jos haluavat, joten istutettiin omiin porukoihin ja ne yksinäiset jotka ei tunteneet ketään, yritettiin laittaa mahdollisimman samanhenkisten ja -ikäisten seuraan. Tärkeintä oli, että kaikilla olisi mukavaa. Siksi meillä ei ollut kauheasti puheita tai ohjelmaakaan kun ainakaan valtaosa ei tunnu sellaisia kauheasti kaipaavan. Aika vapaata siis, paljon ruokaa ja juomaa. :D Toki sekin on aina jollekin ongelma, mutta ei voi mitään. Hyvä etteivät mulle valittaneet ja ainakin esittivät, että oli kivat juhlat. :D

En kuitenkaan tahdo uskoa, että kukaan morsian/sulhanen haluaisi kauheasti _kiusata_ vieraitaan ohjelmanumeroilla, istumajärjestyksillä tms, joten siksi en jaksa valittaa moisesta tai edes ajatella kummempia. Aina on ollut mukavaa häissä.
 
vierailija
Minä en kanssa voi sietää häitä. Häät on typerät ja tylsät prinsessakemut, joissa itsekkäät ihmiset vaativat ihmisiä juhlimaan kanssaan heidän pusipusinaminami-päiväänsä yleensä pitkän kaavan mukaan koko päivä lähes aamusta yöhön. Viemisiä pitää olla runsain mitoin, ja jos ei ole, niin haukut on taattu. Ei riitä, että matkustaa maailman ääristä pahimmillaan yhden kokonaisen viikonlopun uhraten jonnekin Iiroisten Kirvanaan juhlimaan minäsyndroomaan sairastunutta pariskuntaa, ostaen uudet juhlatamineet, kengät, korut, meikit, hiukset ja hotelliyön tai kaksikin hääpaikkakunnalla. Aikaa ja vaivaa kuluu pelkkää juhlaan valmistautumiseen.
Juhlapaikalla usein selviää, että olet saanut "suuren kunnian" emännöidä, esittää musiikkia, tarjoilla hääkarkkeja tai lipoa arvon pariskunnan perseitä pitkin tilaisuutta. Ruoka- ja juomapuoli harvoin on "pääsylipun" (väh. 100e arvoinen lahja) arvoinen. Määrissä on kitsasteltu ja ruokarajoitteiset jätetty unholaan. Myötähäpeästä punastellen on kuunneltava väsyneitä vitsejä ja puuduttavia puheita, leikittävä väkinäisiä hääleikkejä ja kuunneltava morsiamen kummin kaiman serkun koiran nokkahuiluesityksiä. Illan siirappina heitellään morsiuskimppua naimattomille naisille, ja kaikkien kuuluu tietenkin osallistua, vaikka ei edes avio-onnettomuutta itselleen toivoisi.
Kaiken kukkuraksi pitäisi vielä small-talkata morsiamen siskon lapsen sylikummin ja sulhasen veljen entisen opettajan miehen kanssa, koska he ovat niin kerrassaan mahtavia tyyppejä ja morsiuspari on päättänyt, että meidän pitää keskenämme tutustua, niin avot, kaikilla on hyvä mieli. Varsinkin sillä kaasoparalla, morsiamen äidillä, siskolla,ystävättärellä ja serkun kissan painikaverilla, jotka ovat viimeisen vuoden raataneet niska limassa morsiamen oikkujen mukaan ja uhranneet kaiken vapaa-aikansa, jotta pari narsistista tyyppiä saisivat oman show-päivänsä.
Kerrankin joku on samaa mieltä häistä kun minä! Häät on perseestä, täysin turhat.
 
Istumajärjestys on hyvä olla kun istumapaikkoja on just sen verran kuin vieraitakin - muuten paikat loppuu kesken ja juurikin perheet joutuu istumaan hajapaikoilla eri pöydissä jne.

Vaikea ihan suunnitellenkin saada ihmiset jaettua pöytiin niin että kaikilla olis jotain tuttua juttuseuraa ja lapset mahtuis vanhempiensa mukaan jne.
Hyvähän se ois olla kaikille paikka. Kerran meidät kutsuttiin häihin ja mies bestmanina laitettu sinne hääparin ja sukujensa pariin. Mulle ei ollu ollenkaan paikkaa ja onneksi jotkut vieraat oli jääneet tulematta joten edes johonkin pääsin istumaan umpioutojen keskelle. Kutsu oli molemmille,miten lie olin unohtunut porukasta....
 
vierailija
No ehkä sinä olet tottunut täräyttelemään ilman mitään hienotunteisuutta totuuksia ja mielipiteitäsi muille, mutta voin kertoa sinulle, että ihan kaikkea ei aina kannata suoraan sanoa.
Kyseessä ei ole vastapuolen loukkaaminen, jos ei yleisesti pidä häistä, joten tähän yhteyteen ei hienotunteisuus liity mitenkään.

Sen sijaan suoraan ei kannata sanoa, jos ei tykkää vaikkapa jostain toisen henkilökohtaisesta ominaisuudesta. Siinä on kyse hienotunteisuudesta.
 
vierailija
Kyseessä ei ole vastapuolen loukkaaminen, jos ei yleisesti pidä häistä, joten tähän yhteyteen ei hienotunteisuus liity mitenkään.

Sen sijaan suoraan ei kannata sanoa, jos ei tykkää vaikkapa jostain toisen henkilökohtaisesta ominaisuudesta. Siinä on kyse hienotunteisuudesta.
No mielestäni se on loukkaavaa ja moukkamaista siellä juhlatilaisuudessa kertoa, että inhoaa häitä, tai juuri kutsun saatuaan sanoa, että sori, ei tulla kun ei tykätä häistä. Kohtelias ihminen pitää suunsa kiinni tämän tapaisissa tilanteissa. Asia on sitten hieman eri, jos keskustellaan häistä yleisellä tasolla.
 
vierailija
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää että hyvin harva ihminen on oikeasti kiinnostunut teidän häistänne. Vain vanhemmat ja lähimmät ystävät ovat innoissaan mutta sen jälkeen muut vieraat ovat täysin turhia koska heille on aivan sama kun Matti ja Maija sanovat tahdon toisilleen. Heille häät ovat jonnin joutava tapahtuma joka maksaa aivan liikaa he eivät myöskään halua pilata (kesä) viikonloppua tylsissä juhlissa.
Järjestäkää siis pienet häät jotka tulevat myös teille itsellenne halvemmiksi.
 
vierailija
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää että hyvin harva ihminen on oikeasti kiinnostunut teidän häistänne. Vain vanhemmat ja lähimmät ystävät ovat innoissaan mutta sen jälkeen muut vieraat ovat täysin turhia koska heille on aivan sama kun Matti ja Maija sanovat tahdon toisilleen. Heille häät ovat jonnin joutava tapahtuma joka maksaa aivan liikaa he eivät myöskään halua pilata (kesä) viikonloppua tylsissä juhlissa.
Järjestäkää siis pienet häät jotka tulevat myös teille itsellenne halvemmiksi.
Tämä lause kiteyttää hyvin häiden merkityksen useimmille ihmisille.

Näin vuorotyöläisenä harvoja vapaita kesäviikonloppuja en todellakaan halua viettää kenenkään häissä. Perheen yhteinen vapaa-aika on paljon arvokkaampaa kuin jonkun häät.
 
vierailija
Juu mun puolesta ihmiset saa itse tutustua toisiinsa jos haluavat, joten istutettiin omiin porukoihin ja ne yksinäiset jotka ei tunteneet ketään, yritettiin laittaa mahdollisimman samanhenkisten ja -ikäisten seuraan. Tärkeintä oli, että kaikilla olisi mukavaa. Siksi meillä ei ollut kauheasti puheita tai ohjelmaakaan kun ainakaan valtaosa ei tunnu sellaisia kauheasti kaipaavan. Aika vapaata siis, paljon ruokaa ja juomaa. :D Toki sekin on aina jollekin ongelma, mutta ei voi mitään. Hyvä etteivät mulle valittaneet ja ainakin esittivät, että oli kivat juhlat. :D

En kuitenkaan tahdo uskoa, että kukaan morsian/sulhanen haluaisi kauheasti _kiusata_ vieraitaan ohjelmanumeroilla, istumajärjestyksillä tms, joten siksi en jaksa valittaa moisesta tai edes ajatella kummempia. Aina on ollut mukavaa häissä.
Sinulla on kivaa= muillakin on pakko olla. Just just.
 
No näin eritavalla me ajatellaan. Musta istumajärjestys on hyvä. ihan oikeasti kaikilla kirkonkylillä ei ole niitä isoja juhlahuoneistoja mistä valita vaan on pidettävä juhlat siinä joka sattuu kohtuullisen matkan päässä olemaan. Ei kai kenellekään voi olla niin Super vastenmielistä istua alkuseremoniat ja ruoka-aika jonkun vieraan vieressä? Eihän sellainen ihminen voi matkustaa bussissa tai ruuhkajunassakaan, sielläkin joku änkee viereen eikä välttämättä oo edes käyttäny Rexonaa. Musta on kivaa pukeutua, meikkautua ja muutenkin laittautua ja ihanaa kun on nähty juhlien eteen vaivaa ja kirjoitettu oma nimi kauniiseen korttiin.
 
vierailija
No näin eritavalla me ajatellaan. Musta istumajärjestys on hyvä. ihan oikeasti kaikilla kirkonkylillä ei ole niitä isoja juhlahuoneistoja mistä valita vaan on pidettävä juhlat siinä joka sattuu kohtuullisen matkan päässä olemaan. Ei kai kenellekään voi olla niin Super vastenmielistä istua alkuseremoniat ja ruoka-aika jonkun vieraan vieressä? Eihän sellainen ihminen voi matkustaa bussissa tai ruuhkajunassakaan, sielläkin joku änkee viereen eikä välttämättä oo edes käyttäny Rexonaa. Musta on kivaa pukeutua, meikkautua ja muutenkin laittautua ja ihanaa kun on nähty juhlien eteen vaivaa ja kirjoitettu oma nimi kauniiseen korttiin.
Itseäni ärsyttävät ihan kaikki sukujuhlat ja muut tilaisuudet, joihin pitää lähteä tuhlaamaan koko päivä ja oleskelemaan epämukavissa juhlavaatteissa ja kuuntelemaan/juttelemaan turhanpäiväisiä puolituttujen ja tuntemattomien kanssa. Suurin osa on vielä viikonloppuina, niin viikon lomapäivät menee matkusteluihin ja pönötyksiin.
 
vierailija
Näin on, meillä oli juuri tästä syystä istumajärjestys ruokailun ajan. Painotin kyllä, että sen jälkeen toki kukin saa istua ihan missä haluaa, koska iso osa porukasta seilaa pitkin juhlapaikka ruuan jälkeen eikä ongelmaa tule. Jos joku olisi alkanut mököttää kun ruokailuun on laitettu varatut paikat, olisi voinut kyllä hyvin jättää tulematta :D jotkut ei ilmeisesti ajattele muuta kuin itseään...
Isot häät ovat vain turhaa rahan ja ajan haaskausta, harvoin vierailla on häissä oikeasti kivaa. Parasta niissä on ruoka, mutta menen mielummin vaikka Ruotsin laivan seisovaan pöytään syömään ja maksan siitä kuin maksan rahaa hääparille ruoasta. Jopa Ruotsin laivallakin on mukavampaa kuin häissä.
 
Pin
Isot häät ovat vain turhaa rahan ja ajan haaskausta, harvoin vierailla on häissä oikeasti kivaa. Parasta niissä on ruoka, mutta menen mielummin vaikka Ruotsin laivan seisovaan pöytään syömään ja maksan siitä kuin maksan rahaa hääparille ruoasta. Jopa Ruotsin laivallakin on mukavampaa kuin häissä.
No mutta arvon nillittäjä, mene sinne laivalle äläkä häihin. Siinä ratkaisu, ole hyvä!
 
vierailija
Tämä lause kiteyttää hyvin häiden merkityksen useimmille ihmisille.

Näin vuorotyöläisenä harvoja vapaita kesäviikonloppuja en todellakaan halua viettää kenenkään häissä. Perheen yhteinen vapaa-aika on paljon arvokkaampaa kuin jonkun häät.
Kerran mekin tilattiin etelänmatka, kun ei häät kiinnostaneet. Eikä yleensäkään mitkään juhlat. Etenkin kesähäät on tosi kauheita. Menee viikonloppu hukkaan ja rahaa palaa.
 
vierailija
Pakko myös sanoa että eipä ne toisten häät kummoisisa ole olleet olivatpa häät sitten hienossa ravintolassa, kartanossa tai vaikka riistamajalla. Silti sitä pullukkaa kehutaan kesän kauneimmaksi morsiammeksi ja häitä koko kesän kohokohdaksi, niin miksi? Eikö voisi suoraan sanoa että tylsäähän täällä on ja ruokakaan ei oikein maistunut ja jokohan täältä kehtaisi lähteä kotiin...
 
vierailija
Rehellisyyden nimissä, ehkä 1/5 häsitä, joissa olen ollut, on ollut kiva tapahtuma myös vieraalle. Usein olisin senkin kesäpäivän viettänyt rennommin ja muualle. Tietenkään ne ole asiaa ilmaissut mitenkään. Nyt ajattelen, että enää menen vaan ihan läheisten häihin. Muista kieltäydyn kauniisti, koska minun ikäiselleni aika on jo rahaa.
 
vierailija
Rehellisyyden nimissä, ehkä 1/5 häsitä, joissa olen ollut, on ollut kiva tapahtuma myös vieraalle. Usein olisin senkin kesäpäivän viettänyt rennommin ja muualle. Tietenkään ne ole asiaa ilmaissut mitenkään. Nyt ajattelen, että enää menen vaan ihan läheisten häihin. Muista kieltäydyn kauniisti, koska minun ikäiselleni aika on jo rahaa.
Olen ottanut saman linjan: en enää mene häihin, koska vapaa-aikaa on muutenkin niin vähän. Kieltäydyn häistä ja menköön sinne ne, joita kiinnostaa.
 
vierailija
Pakko myös sanoa että eipä ne toisten häät kummoisisa ole olleet olivatpa häät sitten hienossa ravintolassa, kartanossa tai vaikka riistamajalla. Silti sitä pullukkaa kehutaan kesän kauneimmaksi morsiammeksi ja häitä koko kesän kohokohdaksi, niin miksi? Eikö voisi suoraan sanoa että tylsäähän täällä on ja ruokakaan ei oikein maistunut ja jokohan täältä kehtaisi lähteä kotiin...
Ihana kommentti, minäkin olen aina ihmetellyt miksi jotain pitää kehua maailman kauneimmaksi morsiammeksi vaikka totuus on se ette siitä possusta kaunotarta saa vaikka mitä tekisi tai sitä miksi jonkun häät olisivat kesän kohokohta, kyllä elämän pitää olla tylsää jos toisen häät ovat kesän kohokohta. Niin ja se ruoka missä hääpaikkassa saa edes keskinkertaisen ravintolan tasoista ruokaa?
 
vierailija
Jollakin repesi mieli ja multinikkeily alkoi. Ymmärrettiin jo, sinä et pidä häistä. Älä mene. Minä menen, rakastan häitä ja olen iloisella asenteella. Sillä viihtyy pitkälle. :)
 

Yhteistyössä