Häistä..

gringa
Meillä noin 3000-3500. Vieraita oli 150 ja häät olivat ruoka/tanssihäät. Pukuun, sormukseen, bändiin ja ruokaan meni eniten. Ruuista tehtiin puolet itse. Ilman kaasoja ja bestmanneja ei olisi selvitty. yritettiin mahd. paljon tehdä itse.
 
KenguRuu
Meijän häihin meni suht koht vähä rahaa.. Vieraita oli kutsuttu yli 150. Ku ite tekee paljon niin säästyy komijasti muuhunkin. Esim. mä tein ite hää kutsut ja kiitos kortit,karkit ja kaiken koristelun (esim.luonnon materiaaleista saa tosi kivoja koristeita..käyttää vaan mielikuvitusta). Ja kukat pöytiin otin anopin kukkamaalta :) Hääpuku oli lahja äidiltä ja aviomiehelleni vuokrasimme puvun(oli halpa) ja hääauton kyyti saatiin myös lahjana(sukulaisilta).Kengät oli omasta takaa ja kampauksen & meikkauksen teki ystävä. Et ainoo mikä maksoi: valokuvaus,sormukset,bändi,paikan vuokra ja pitopalvelu(sekin saatiin halvemmalla,ku oli tuttuja). eli alle 2000e. Kysykää rohkeesti vain ystäviltä ja sukulaisilta apua jos tarttette,niin säästätte rahaa ja saatte silti unelma häät. Ja paras häälahja vinkki on :rahana,matkakassaan! Ja hää matkanki voi tehdä myöhemminkin(niin meilläkin kävi). Ja kun alottaa hääsuunnittelut ajoissa( puolitoista vuotta ennen) niin ei tule kauheeta kiirettä ja stressiä. :flower:
 

Juu, meillä meni suhteessa tosi paljon, vaikka kahdestaan menimme maistraatissa naimisiin.. sormus,kimppu, puku yms. mutta se häämatka!! Lähdettiin komeksi viikoksi kahdestaan bahamalle :D Mut oli se sen arvoista!!
 
Josa
Meidän häät maksoivat 5000 euron kieppeissä. Puku maksoi melkein 1200 euroa kaikkineen, josta sain kyllä myydessäni 700 euroa. Pitopalvelu oli 1700 euroa. Vieraita muutama alle sata. Ja sitten orkesteri, paikan vuokra, sormus, miehen puvun vuokra ja kaikki muu tilpehööri.
 
Lupiini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 13:18 Vuoriponi kirjoitti:
Lopullista hintaa en oo uskaltanu laskea mutta taisi rahaa mennä n6000€, pitopalvelulle eniten. Vieraita oli n 120kpl.
Meillä on häät vasta tulossa mutta alustavan budjetin mukaan yli 6000e menee meidänkin häihin (siinä on tosin häämatkakin mukana). Mutta kun pitopalveluun menee sellainen 4000euroa suunnilleen (n.150hlö) niin eipä siinä muuhun paljon jää. Kutsut olen tehnyt itse, hääpuku tulee tuttavalta ja kiitoskortit ja muut askartelut teen itse. Kun mä olen sitä mieltä etten halua "käskeä" sukulaisia pahemmin auttamaan ainakaan silloin h-hetkenä, ennen kyllä, sillä häiden pitää olla häät kaikille, ei ainoastaan hääparille. ;)
 
Maremma
Jaa-a... en mä oikeen muista mitä me laskettiin niiden maksaneen... Mutta jos nyt yhtään muistan lähellekään oikeaa summaa... se oli jotain 500? vissiin... n.50vierasta ja kakkukahvit... Halvalla päästiin, kun itse järjestettiin ja tehtiin kaikki ja pidettiin vielä kotona juhlat. Minun äitini teki puvun joka ei ollut liian hääpuku (en halunnut kirkkohäiden laista pukua maistraattiin) ja sen piti myös olla sopiva eli maha piti mahtua mukaan (olin silloin raskaana n.5kuulla)...
 
Meillä maksoi häät/hääjuhla (21.7.01) markoissa noin 30 000 mk, eli n.5000?, ja häämatka siihe päälle, noin 1600?.
Häämatka tehtiin kaksisteen Thaimaahan, 2 vkoa, joulukuussa 2001.
Vieraita häissä oli 120 hlöä, aikuisia eniten, lapsia noin 20.

Karkit ja riisipussit tein itse, eli karkit, paperia, ja tylliä ihan stockalta.Riisiin meni tylliä kanssa vähän, eli samaan hintaan tuli riisipussit. Makso varmaa n 300 mk nämä.
Kutsukortit saatiin sulhasen ystävältä häälahjaksi, ja myös hääkampauksen sain ystävältäni hääjahjaksi.
Häämeikki oli noin 300 mk,
hääpuvun ja hunnun ostin ihan uutena kaupasta, noin 5000 mk, ja hääkengät sain kaupanpäälle.
Miehelle ostettiin musta puku ja kengät, hinta olisko ollut n 1500 mk.
Hääkimppu ja heittokimppu oli 1000 mk, muut hääkukat noin 2000 mk, hääpaikkana meillä oli hotellin ravintola, buffetruoat ja ruokajuomat maksoi noin 20 000 mk ,hääpaikan vuokra sisältyi ruoan hintaan.Kaasolle ja bestmanille annettiin hääkukista suurimmat, n (300 mk/kpl), sekä kaasolle lisäksi ostin korvakorut, n 200 mk lahjaksi.
Hääauto oli siskon miehen auto Chrysler Grand Voyager, joten se ei maksanut mitään.
Mitäs muita kuluja olis ollut..noh, näistä tulikin reilu 30 000mk ja matka 10 000 mk, eli n 6700 euroa suunnilleen..

Muistin juuri, että vielä mun sormus tuli kanssa lisäksi, eli maksoi n 1500 mk, sekä huomenlahja (kello) sulhaselle 500 mk, ja mun huomenlahjan hintaa en tiedäkää,on timattisydänkorvikset, johon muuten sain samaa sarjaa 1 v häälahjaksi kaulakorun..
:)
Ja muisti palaa pätkittäin..häävalokuvaus: kuvaamossa n. 800 mk (sis.myös kiitoskortit) ja videokuvaaja ja valokuvaaja häissä yht. 800 mk (sis.kuvat paperilla)


 
Hmm.. Oliskohan maksanut jotain 10.000EUR.. Itse maksettiin _kaikki_ yhtään ei saatu perheiltä rahaa (häälahjaksi taidettiin saada muutama sata euroa). Tai noi pankille niitä häitä maksellaan vielä pari vuotta.. Ai niin. vieraita reilu 40.

Tuohon siis kuului _kaikki_ (puvut, pitopaikka, ruuat, ruokajuomat, booli, kimput, kortit, valokuvaus, sormukset, matkat (viikko Pariisissa), kampaukset, koristeet ym ym)

 
emmu
Meillä taidettiin päästä n.3000?. Vieraita oli sellanen 80. Puku saatiin suht edullisesti, kun kaasoni ystävä teki puvun. Ja pitopalvelu saatiin myös tuttavan kautta.
Kaikki mahdollinen tehtiin kyllä itse, tuleehan niihin kukkasiin ja tarvikkeisiinkin rahaa menemään. Vaikka asetelmat itse tekikin. :D
 
meillä meni 1800. siihen kuulu ruuat, bändi, puvut, sormukset. kaikki. tosin ite tehtiin suurin osa. puvun tein ite ja samoin koristeet. äiti on kokki ja teki ruuat. kun ite niin tahto. bändi ja paikan vuokraushan siinä suurimman osan vei. niin ja sormukset, sillä otettiin molemmille sormukset.
 
äiti82-saana harmaan
meillä oli vieraita noin 60

rahaa meni n 5000e-6000e

tila 450e
bändi 330e
pitopalvelu 2000e
oma puku n 500e
miehen ja bestmanien puvut n300e
kukat 500e
kampaukset ja meikit 200e
sit vielä koristeet ja alkoholit ym tilpehöörit
ilotulitteet, kaasojen ja bestmanien lahjat

mun vanhemmat makso suurimman osan itelle jäi maksettavaa noin 3500e ja matka saatiin häälahjaksi mun vanhemmilta ja matkarahat olin säästäny etukäteen :)

kannattaa aloittaa ajoissa säästään...
 
hui mitä summia..
me ajateltiin mennä karauttaa naimisiin kesällä masuasukin kastajaisten yhteydessä. vieraita sukulaisine ja kummeineen ja pappeineen alta 20. ruuan salaattipöytineen ja kakkukahveineen ajattelin tehdä itse. (viime keväänä tein kaikki tarjottavat esikoisen kastajaisiin myös itse, mutta nyt ei riitä innostus voileipäkakkuihin). kuten myös siivoilut ja kutsut sun muut. juhlitaan kotona eikä oo mitään häämatkoja edes ajateltu. jos meidän vm_64 jenkki liikkuu, käydään sillä "hääajelulla" sitten iltasella. jokainen ottakoon kuvansa omalla kamerallaan. anoppi lupasi ommella mulle hameen marimekon keltaisesta appelsiini-kankaasta ja meidän pikkuneidille samasta kankaasta liivimekko. ja valkoisen kietaisupaidan (joka on ihan kätevä imetyksen kannalta myöhemminkin). kengät ostin jo keväällä kun sopivat sattui kohdalle.
tuntuisi ihan kamalalta ajatukselta ottaa lainaa pankista entisten lisäksi- yhtä päivää varten. ja tuo huomion keskipisteenä olo vielä kurjemmalta. sanokaa mitä sanotte, mutta nämä ovat minun unelmieni häät!
 
Mimmi81
Laura81! Me ollaan kans ajateltu pitää häät ihan vaan kotosalla. Just joku salaattipöytä ja jotain pientä suolasta + kakkukahvit päälle. Mieheni ei kuulu kirkkoon, joten maistaraatista olisi ihminen tulossa meitä vihkimään.
Meille unelmien häät ois kans just tollaset yksinkertaiset, mutta sitäkin ikimuistoisemmat :heart: . Itse tekisin kutsut ja tarjottavat.
Lainaa kun on muuteski, ni ei kehtaa pankista ottaa sit enää montaa tuhatta euroa lainaa.
 
Mun häät tulee olemaan mökillä vain muutaman vieraan kera tai sitten lapsen ristiäisten yhteydessä niin että siitä ei kenellekään edes kerrota eukäteen.
En halua sitä varten lainaa enkä tykkää olla keskipisteenä eikä miehen kaikki sukulaisetkaan niin kivoja oo että haluisin hääpäivän niiden kanssa jakaa...
 
manssu
Me mentiin naimisiin pojan ristiäisten yhteydessä. Kaiken kaikkiaan juhlat tuli maksamaan noin 1500euroa (vieraita oli 50) ja sormukset oli 1000euroa päälle.
oli ikimuistoiset juhlat.
 
hitsi kun tulee hääkuume!!!! Meillä ei kiikasta avio-liitosta vaan nimenomaan tuosta hääjuhlasta. Mies ei tykkää olla sellaisen huomion keskipisteenä. Olen sanonut että voidaan tehdä kompromissi: en vaadi suuria "prinsessahäitä" jos hän ei vaadi maistraattivihkimistä. Ei kuitenkaan oo vielä lämmennyt ajatukselle....
 

Yhteistyössä