Häkkisängystä tavalliseen

Minkä ikäisenä olette vaihtaneet lasten sängyn tavalliseen? MEillä pian vuoden ikäinen tyttö. Onko kukaan kokeillut ottaa pinna sängystä takaosasn puu säleikköjä pois, että lapsi pystyy itse sänkyyn menemään. :flower:
 
nimi82
meillä poika 1-vee enkä tiedä koska uskallan siirtää tavalliseen sänkyyn... On kova pyörimään ja välillä yöllä nousee istumaan joskus jopa seisomaan... tulee pian unissaan alas sieltä!!!

Onko muilla vastaavaa???
 
Kaijsa
Meillä reilun vuoden ikäinen tyttö ja myöskin ihan hirveä pyörimään. Edes parisängyssä en yksin anna olla. Mutta tuo olisi ihan hyvä suunnitelma ottaa häkkisängyn päästä rimat irti. Siinä olisi harjottelu sänky isolle. :heart: :heart: :heart:
 
M-a-M-i
Mein poju (1v8kk) nukkuu vielä häkkisängyssä, poja on yläasennossa ja sänky mein sängys kiinni niin pääsee yöllä hyvin viereen ku mein sänky ja pojan sänky ovat samalla korkeudella. Ei tosin nouse turhaa ylös niin tohtii pitää ylhäällä pohjaa.
Luulen et poika nukkuu ainakin kaksi vuotiaaksi häkkisängyssä.
 
Meillä poitsu siirty pinnasängystä tavalliseen sänkyyn muuton yhteydessä, eli 1,5-vuotiaana. Samalla siirtyi meijän makkarista omaan huoneeseen. Huoletti kans se, kun kieriskelee niin kovasti, mutta ei ongelmia sen kanssa ollut, vaikka säkkituoli onkin kaiken varalta sängyn vieressä, jos sattuis tippumaan.
 
Meillä 1v6kk ja tarkotus olisi siirtää isoon sänkyyn heti kun saadaan käytyä ostamassa patja siihen...saa sitten tuleva vauva pinnasängyn käyttöönsä parin kuukauden päästä...katsotaan kuinka sängyn vaihto onnistuu, kovasti on käynyt jo ainakin "leikisti" nukkumassa patjattomassa isossa sängyssä joka nostettiin jo lastenhuoneeseen :)
 
Tii
Miellä puolitoistavuotiaana, kuukauden verran joka ilta tyttö juoksi pois sängystään, silkasta riemusta siitä, että siltä tosiaan pääsee itse pois. :LOL: Kikatus oli aikamoinen! On tippunut vain pari kertaa sängystä, nekin kerrat lähempänä kolmea vuotta, vaikka onkin kova pyörimään.
 
Meillä neiti siirtyi pinnasägystä jatkettavaan lastensänkyyn reilu 1,5 vuotiaana tuossa tammikuun alkupuolella. Neiti on oppinut nukahtamaan itsekseen ja aluksi kömpi heti uudesta sängystä pois, kun minä tai isänsä poistui huoneesta ;) Mutta hyvin on sopeutunut ja on ainakin öisin tilaa pyöriä sängyssä. Ihmeesti nuo ipanat myllääkin öisin! Nyt selostaa sitten kovasti, että nurkassa oleva pinnasänky on vauvalle :D hyvin on mennyt selvitys perille....saa nähdä mitä, sitten kun se vauva oikeesti kesällä tulee :whistle:
 
meidän tyttö on viikkoa vaille 14 kuukautta. ja tänään käyn ostamassa tytölle sängyn.
Vasta lauantaina vaihdetaan pois pinnasängystä, kun itse lähden huomenna helsinkiin ja oon pari yötä pois, joten kyl haluan olla "vahtimas" miten tytöl onnistuu siihen vaihtuminen.
 
Meillä neiti 1v2kk ja häkkisängystä on toinen laita otettu irti niin pääsee itse sänkyyn ja pois. Nukkuu yöt meidän vieressä mutta joskus päikkäreitä omassa sängyssä kun saattaa nukahtaa syliin ja kannan sitten sinne. Päikkäreitten ajan on ainakin pysynyt sängyssä. Peittoa olen tosin vähän rytännyt eteen. Saas nähdä milloin meillä tapahtuu se ihme että neiti vapaaehtoisesti nukahtaa omaan sänkyyn :saint:
 
Meillä junnu 1v3kk nyt ja vielä nukkuu häkkisängyssä...esikko siirtyi aika tarkalleen vuoden iässä jo "isojen poiken sänkyyn".
Täytyisi varmaan kokeilla onnistuuko junnun kanssa siirto jo =)
 
Äiti-04
Meillä neuvolassa ehdottivat tavallista sänkyä pojalle 1v, kun ei oikein malttanut pinnasängyssä nukkua. Nyt tosin nukkuminen sujuu jo hyvin. En meinaan olisi uskaltanut laittaa poikaa yksin isojen poikien sänkyyn, kun poika pyörii niin maan hemmetisti.
 
Meillä poika siirtyi 1.5 vuotiaana tavan lastensänkyyn ja hyvin meni. Nyt on tytär 1.5 v. ja tuossa kesän mittaan ajattelimme siirtää tavan sänkyyn nukkumaan. Jännittää kuin käy kun on kans sellaista pyörivää ja unissaan seisomaan nousevaa sorttia. Täytyy kokeilla ja katsella.
 
Nandoliini
Meillä poika ikää 1v 9kk siirtyi just tässä menneellä viikolla nukkumaan "isojen poikien sänkyyn". Jännättiin kovasti, et kuinkahan nukkuminen siinä luonnistuu, vaelteleeko öisin ympäri taloa, nouseeko illalla pois sängystä pois kun pitäs nukahtaa ja mahtaako tepsutella meidät herättämään jo klo6.
Mutta, vääriä oletuksiapa olivat nää kaikki:)! Ihan yhtä hyvin nukuttaa tossa uudessakin sängyssä. Ekan uudessa sängyssä nukutun yön jälkeen poika totes vaan et "hieno sänky". Ei edes aamulla ja päikkäreiltä herätessään kiipeä itse pois sängystä, vaikka sen hyvin osaakin. Höpisee sängyssään vaan ja odottaa, et joku tulee huoneeseen, jonka jälkeen vasta kiipeää pois sängystään. Varmaan vielä hokasee joku päivä,et sieltä voi tulla poiskin..
Eikä laitettu edes sängyn viereen mitään patjaa tms. pehmustetta, vaikka onkin erittäin liikkuvainen lapsi unissaankin. Eikäpähän tuo ole lattialle muksahtanut. Onnea kaikille lapsien pinniksestä lasten sänkyihin siirtämiseen!
 
tinjuli
mun tyttö on 1v 9kk ja just vein isojen tyttöjen sänkyyn eka kerran.nukahti tosin mun syliin joten nyt oli helppo nakki.vähän kans jänskättää miten ensi yö menee.tähän asti on nukkunu mun vieressä :heart: mut ajattelin et aikaansa kutakin... :(
 

Yhteistyössä