Hämeenlinnassa synnyttäneet!

  • Viestiketjun aloittaja jännäri
  • Ensimmäinen viesti
jännäri
Moi!
Millasia kokemuksia teillä Kanta-Hämeen Keskussairaalassa synnyttäneillä synnärin ja osaston kätilöistä ja tavoista? Saitteko pitää vauvan koko ajan vierihoidossa vai oliko siellä "vauvala"? Mikäli oli kaikenkaikkiaan hyvää, mikä huonoo?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 23:29 jännäri kirjoitti:
Moi!
Millasia kokemuksia teillä Kanta-Hämeen Keskussairaalassa synnyttäneillä synnärin ja osaston kätilöistä ja tavoista? Saitteko pitää vauvan koko ajan vierihoidossa vai oliko siellä "vauvala"? Mikäli oli kaikenkaikkiaan hyvää, mikä huonoo?
Ihan hyviä kokemuksia. Synnytin tytön siellä 2v 4kk sitten. Synnytyskätilö oli tosi ihana ja hyvin sain kivunlievitystä. Osastolla niin sanottu "omakätilö" oli todellinen tuppisuu mikä ei puhunut mitään eikä oikein neuvonut kun kysyin, mutta onneksi muut olivat ok. Oli vauva vierihoidossa mutta vein yöllä aina yhdeksi syöttöväliksi vauvalaan niin sai paremmin huilattua (oli aika kova synnytys ja menetin paljon verta)

Nyt olen menossa uudestaan hetkenä minä hyvänsä (tänään rv41+0) ja ihan hyvällä mielin menossa .

Tsemppiä sulle =)
 
Huomenta!

Mulla myös yksi synnytys Hämeenlinnan Keskussairaalassa 5 v 4 kk sitten, eikä pahemmin huonoa sanottavaa...

Sairaalaan mennessä sattui sellainen kätilö, joka tiuski ja äyski isälle, mutta synnytyssalivuoro vaihtui parikin kertaa ennen tytön syntymää. Se kätilö, joka auttoi sitten tytön ihmisten ilmoille, oli aivan ihana ja todella kannustava. Osastollakin kävi useaan otteeseen katsomassa ja tervehtimässä.

Osastolla oli yksi vanhempi kätilö/hoitaja, joka tais olla vähän leipiintynyt hommiinsa, oli ainakin tosi kovakourainen ja ärsyyntyi, jos pyysin tytölle lisämaitoa, kun maitoa tuli itseltä huonosti.

Yöksi hoitajat vei tytön vauvalaan, että sain itse nukuttua, ja toivat sitten ekalle syötölle neljän aikaan aamulla.

Mutta kaikinpuolin siis miellyttävä kokemus, henkilökunnasta suurin osa on ihan omalla alallaan!

Koska sulla Jännäri LA?


Masukka ja Masu 22+6


 
Mä synnytin hämeenlinnassa 8 kuukautta sitten ja mulle ainaskin sattu todella ärsyttävä ja epäkohtelias kätilö. Se koko ajan tiuski ja ei muutenkaan ollut kovin kannustava. Sen heitot oli tälläsii ku mun pojan pää alko näkyy ja sil oli tosi pitkät hiukset niin se sano et tässähän iskee jo kateus. ja sit ku poika oli syntynyt se haisteli sen päätä ja sano et ei oo kyl ihan normaali vauvan haju, vaikka ei mitään vikaa ollut. Se tuntu aika kamalalta pelotella tollein. Seuraavan synnytän kyllä aivan jossain muualla.
 
entajuu
...sori nyt vaan mutta mitä pahaa on jos kätilö sanoo että lapsella on niin pitkät hiukset että iskee kateus???? Eikös se oo ihan niinku positiivinen ilmaus??!?!?!?! Kaikesta jaksatteki olla kätilöille loukkaantuneita!!!!!!!
 
sä taidat olla just samanlainen urpo ku nää kätilöt ja täysin tunne vammanen yksilö. Sä et sit vissiin loukkaantuis ku sun lapses syntyis ja kätilö alkaa sanoo et vauvassa on jotain vikaa vaik ei oo. Mee sä vaa kiusaa niit naapureita äläkä tänne tuu aukoo sitä rääkyvää leipäläpees.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 23:29 jännäri kirjoitti:
Moi!
Millasia kokemuksia teillä Kanta-Hämeen Keskussairaalassa synnyttäneillä synnärin ja osaston kätilöistä ja tavoista? Saitteko pitää vauvan koko ajan vierihoidossa vai oliko siellä "vauvala"? Mikäli oli kaikenkaikkiaan hyvää, mikä huonoo?
Kaksi lasta siellä synnytetty ja molemmista jäi paha maku. Eka kätilö oli suoraan sanottuna ilkeä. Odotti silloin omaa vauvaa ja liekö se ollut syy mennä henkilökohtaisuuksiin. Toinen kätilö ei varsinaisesti ollut ilkeä, vaan jotenkin kylmä ja "steriili". Tuntui vähän siltä että hänen päähuolensa oli se kuinka paljon sotken paikkoja synnyttäessä. Synnytysosastolla oli ihan ok. Yhden ikävän kätilön minäkin muistan mutta onneksi ei hänen kanssaan tarvinnut olla paljoa tekemisissä. Vierihoidossa saa pitää jos vauvalla kaikki ok ja saa viedä vauvalaankin jos tuntuu että tarvitsee enemmän unta tms. Vauvateho on ihan vieressä joten sinnekin on lyhyt matka jos vauva sinne joutuu.
 
Synnytin Hämeenlinnan keskusairaalassa (poika nyt 1,5 kk ) ja jäi tosihyvät fiilikset,,(mulla oli aikamoiset pelot synnytyksestä) . kätilö oli tosi ihana ja kannustava,ihan kuin oltas tunnettu kauemminkin :) . miulla hoitajat otti vauvan ekana yönä hoiviinsa vauvalaan tai kanslia miksikä sitä kutsutaan,,olin 25 tuntia hereillä ja tosi väsynyt synnytyksen jälkeen. ei kyllä pahaa sanottavaa henkilökunnasta. eräs siivooja oli siellä tosi mukava ja jutteli aina kun nähtiin .:)<br><br>
 
Pamsu
Synnytin Hämeenlinnassa noin 1,5 vuotta sitten. Toinen kätilö oli aivan ihana, mutta toinen oli jotenkin hyvin steriili ja kylmä. Hän sanoi minulle hieman käskevään sävyyn "koeta nyt rauhoittua" eikä missään vaiheessa mitään rauhoittavaa tai kannustavaa. Puudutukset sain ajallaan, ilokaasua olisin halunnut, mutta silloin oli vain yksi kone käytössä. Nyt ilokaasupumppuja kuulemma pitäisi riittää niitä haluaville. Vauvaa sai pitää vierellään koko ajan. Ristiriitaisia neuvoja sain lapsen ruokinnasta, mutta kaikkea ei pidäkään ottaa niin kirjaimellisesti. Toinen sanoi, että "lasta ei tarvitse syöttää kuin 4 tunnin välein, koska on niin suurikokoinen", toinen sanoi että "syötöt 3 tunnin välein", yksi sanoi kotiin lähdettäessä, että "lapsentahtinen imetys". Kokonaisuudessaan ihan hyvä kokemus.
 

Yhteistyössä