Häntäluun järkyttävä kipu

Olen nyt rv 15+1 ja vkonloppuna alkoi kauhea häntäluun kipu. Jos hetkenki istuu kauemmin ni ei meinaa millään päästä ylös ja kipu on ihan tuskaisa, häntäluuhun tulee sellanen kauhee paineen tunne. On kuulemma voinu vaurioitua kuopuksen synnytksessä ku en oo sitä koskaan mihinkään loukannutkaan, ja nyt sitte oireilee kun vauva sitä ilmeisesti painaa ja kipeyttää. Onko kellään ollu samanlaista vaivaa ja miten on hoidettu?

Tiedän et siihen ei oikeen hoitokeinoja oo, mietinki et täytyykö mun jo jäädä kokonaan pois töistä kuten pomo ehdotti. Ei sillä niin väliä ois kunhan jostain sitte vaan rahaa saisin. Voiko erityisäitiysrahalle päästä tollasen vaivan takia?

-Ninni ja Kirppu 15+1-
 
moi, mulla on myös ollut tuota vaivaa jo useamman viikon. Teen vielä istumatyötä, mikä ei ainakaan helpota asiaa... :/ Iltaisin sattuu sit niin paljon, että pehmeälle sohvallekin istuminen tuntuu pahalta.

En oo asiasta vielä lääkärissä jutellut, joten tulethan kertomaan sit, mitä sulle neuvolassa kerrotaan.
 
Mulla samaa vaivaa, kuten jo tuolla meidän pinossa kerroin. Alkoi myös viikonloppuna, luulin että helpotti, mutta ei!! Jos käveleekin, niin välillä tulee tosi kipeäksi. Joku lasten uimarengas ois hyvä, koska joustaa ja on pehmeä, niin ei pyllyposket tule kipeiksi :D

Mietin tuossa, että mulla saattoi olla myös jotain tekemistä sen synnytyksen kanssa, koska tunsin voimakkaan ponnistamisen tunteen jo, kun paikat olivat auki vasta 4cm.

Issiasta mulla on ollut molemmista raskauksista, mutten muista tätä häntäluu-juttua :/ Pitäisi kysyä kätilöltä, mitä neuvoo hoitokeinoiksi =) Ilmoitan sit sullekin :hug: Ja, jos yhtään siltä tuntee, ettet voi töissä käydä, niin suosittelen lopettamista, koska tuskin helpottaa, kun vauva kovasti kasvaa. Lepo voisi kylläkin helittää :hug: Ja kyllähän sä saat ainakin päivärahaa tms. jos et töissä käy :)

LOE 16+6
 
LOE soitan puolenpäivän jälkeen neuvolaan, katotaan mitä sanoo, jollei sano juuta eikä jaata ni meen varmaan työpaikkalääkärille vaikka mielummin hoitaisin asian neuvolassa. Tuun sit ilmottaan mitä sanoi ku oon soittanu.

Ninni ja Kirppu 15+2
 

Yhteistyössä