Häpeähäkki

Ajattelin kysyä muilta vanhemmilta mitä mieltä olette ns. häpeähäkin käytöstä. Meidän Oscarista on tarhantädeiltä tullut paljon huolestunutta palautetta että, hän kiusaa muita lapsia eikä tottele. Olemme käyneet lääkärissä ja lääkärimme ovat epäilleet että kyse saattaisi olla ylivilkkaudesta. Kotona Oscar on myös vallaton ja kiusaa vanhempaa siskoaan jatkuvasti. Olemme ottaneet käyttöön häpeähäkin jonne Oscar laitetaan 10 minuutiksi miettimään tekosiaan. Vaimoni sanoo että häkki on liian ankara rangaistus mutta minun mielestäni häkki toimii ja Oscar on aina rauhallisempi kun pääsee ulos. Onko teillä vastavaa käytössä ja mitkä ovat kokemukset?
 
Siis, onko se häkki, ihan oikea häkki ?
Onko se laillista edes, vangita lasta häkkiin ?

Jäähyn minä kyllä ymmärrän, oikein käytettynä. Viittaan tv:n super Nannyyn .
Tai ylivilkkaille lapsille on muita terapioita olemassa.
Paine vaatteet, peitteet, hyvä syliote rauhoittamaan käytöspiikkejä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ihmeen häpeähäkki!!?? Toivottavasti häkki ei ole oikeasti häkki!!! järkytyin todella lukiessani viestiä, en voisi kuvitellakaan telkeäväni omaa lastani mihinkään! Johan lapsi traumatisoituu tuollaisesta :( HYI!
 
JOo siis ensinnäkin jäähythät lasketaan iän mukaan, kymmen vuotias laitetaan jäähyymään kymmeneks minuutiks. Toiseks häkki? Toivottavasti se on pilaa. Meillä on rauhottumispesä, paikka missä poitsu voi tyynyjen keskellä miettiä tekosiaan. Ja sekin rauhoittaa kummasti. Välillä jos meno menee muuten vaan liian vilkkaaks ja rauhattomaks menee itse pesään lukemaan ankkaa. Jäähyillä meillä ei lueta eikä tehdä muutakaan, mutta pesä on sentään "mukava" paikka eikä mikään häkki. Huhhuh
 

Yhteistyössä