Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Hei piiitkästä aikaa!

Viimeeksi kirjoittelin tänne näemmä 16.12. Tässä välillä onkin tullut paljon plussia ja vielä haamujakin. Onnea ainakin zipuliini, diadora, electric_blue, hopess, bissama, napanyytti, s4nnn ja sohvelo. Sarasofialle onnea ja tsemppiä! Tervetuloa haikara: älä luovuta, parisuhteeseen kuuluu ylä- ja alamäet. Jos tunteet nyt on ystävätasolla niin mitä sitten, kyllä se rakkaus löytyy sieltä vielä uudestaankin. Töitä pitää ehkä vähän tehdä tai jaksaa odottaa. Tsemppiä!

Omaa napaa. Kirjoittelin tänne viimeeksi kun oli kp 2/28-31, nyt kp 33/28-31. Yk7? Tuon kirjoituksen jälkeen ostin kaupasta 2 litraa Rybb&Deckersin greippijuomaa (ja myös join ne aamupaloilla), nautiskelin joulusta, sukulaisten vierailuista, ruuasta ja juomasta. Ja yritin aktiivisesti unohtaa koko raskautumisen. Mies vielä lähti reissuun juuri oletettuun ovisaikaan. Tämän vuoden puoli on mennyt palellessa, aivastellessa ja niistäessä. Vv:tä ei ole, viikko sitten rinnat oli niin kipeät, ettei niihin voinut koskea. Monet ruuat maistuu tosi oudolle, pistän flunssan piikkiin. Samoin kuin ruokahalun katoamisen.

Tänä aamuna sitten tein testin. kuva Mitäs mieltä?
 
Viimeksi muokattu:
Lämmöt tosiaan pitää pysyä ylhäällä, jotta se kertoo siitä keltarauhasen toiminnasta! PCO saattaa aiheuttaa lämpöjen humppailua.
Ja lopulta se lämpöjen mittaus on oikeasti hyvin helppo ja vaivaton tapa seurata, etenkin kun pistää sen mittarin siihen yöpöydälle herätyskellon viereen ja samalla kun herätyksen kuittaa nappaa mittarin suuhun (mittaus on suositeltua joko suusta tai vaginasta, mutta itse kyllä suosin tuota suuta :D )

Minä laitan tähän esimerkiksi oman taulukkoni tältä kierrolta...

katso liitettä 19824

Minulla lämmöt on mitattu aamuisin klo 5-8.30 välillä ja siksi vähän heittelee. Mutta kuitenkin olen yrittänyt mitata aina sen pidemmän unen jälkeen.
Tuo on kyllä kätevä systeemi tuo fertilityfriend ja muutaman kuukauden jälkeen sieltä jo hyvin näkee sen oman kiertokulunkin, kun on vaan merkkaillut ylös.
 
Viimeksi muokattu:
raskaanakoonnea plussasta!!!!

Omatesti on ihan testiajalla kuvattu :) Katsellaan miten käy... ei kyllä mitään oireita ole mihinkään suuntaan! Mutta eipä ollut esikoisestakaan. ekan testinkin tajusin tehdä vasta 4+5 ja hyvin haalea tuli viiva silloinkin. Tasavahvat viivat sain josku 5+ viikoilla. (ja ultrassa vastasi menkoista laskettua aina koko ja la yms.)
 
  • Tykkää
Reactions: raskaanako
Piti vielä kysyä teiltä. Vaikea uskoa tulosta (varsinkin kun oli hävittänyt suomenkieliset ohjeet jo tuplapakkauksesta!). Apteekin oma oli kyseessä muuten ja viikkoja olisi siis nyt kai 4+4.

Mutta kaipa se pitää uskoa! Tsemppiä teille kaikille ja kiitos tuestanne. Jos huonosti käy, palaan vielä. Jos kaikki jatkuu hyvin - ehkä en palaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja bissama
pisamapeikko Onpas muuten todella siksakkia sinulla nuo lämmöt! Ei mitään selvää kuvioo tai kaavaa, jolla ne menisi.
Onko sinulla mitään tukilääkettä loppukierrolle auttamaan sitä keltarauhasta vai onko se nyt vasta seuraavaksi listalla? Taisit sinä siitä jotain puhua, että epäilet, ettei keltarauhanen jaksa pitää.
Tsemppiä!

Nyt on pakko sanoa, vaikka tämä on hölmöä, että nyt minä sitten kuvittelen näkeväni jotain testissä.
Noh, nämä kuvitelmat tietysti johtuu siitä, että aamullä lämpö nousikin eikä laskenut ja nyt sitten ajattelen tietysti, että olenkin ehkä raskautunut. Minulla normi luteaalivaihe on 10-11pv ja näin ollen tänään pitäisi vuodon aikaa.
Tietysti primot viivästyttää, mut kuitenkin. Nyt sitä sitten elättelee toivetta.
Töissä tein testin ja tosiaan kuvittelen siinä näkeväni jotain "kun katson ohi kuivana", mutten nyt saa sitä kuvattua, että voitaisiin porukalla nähdä, ettei siinä ole mitään. Ei siis ole kameraa muuta kuin huonossa puhelimessa, jonka kuvasta ei saa kyllä mitään selvää.

Nyt sitten pitää jotenkin tsempata huomiseen ja yrittää pärjätä tämän uudelleen virinneen toivon kanssa.
On tämä yhtä piinaa.
Vielä olisi kyllä yksi testi tehtäväksi työpäivän aikana :D ...
 
Minä täältä taustalta hyppään vastaamaan Cristal3:wave:
Minulla on aina tuntunut ovulointi, tai muistan niiden alkaneen suunilleen 15 kesäisenä. Silloin eivät olleet mitenkään pahoja, mutta tykytteli kyllä ja nippaili hieman.
Lasten syntymien jälkeen kivut ovat ihan omaa luokkaansa. Menkkakivut jäi kokonaan synnytysten jälkeen, ainoa merkki siitä, että nyt alkoi on yksi napakka kirpaisu kohdun etuseinämässä joten esimerkiksi nukkuessa tai reippaassa liikkeessä en edes huomaa mitään.
Oviskivut taasen ovat toisinaan lamaannuttavia. Kipu alkaa yleensä toispuoleisesti, siltä puolelta kummasta munasolu on irtoamassa, jomottaa ja tykyttää ja kun munasolu sitten on irronnut, alkaa polttava/kirvelevä tunne ja se polte leviää muutaman tunnin aikana koko selän alueelle ja toiseen reiteen. Silloin on vaikea hengittääkkin.
Tämä koko tapahtuma kestää suunilleen 5-6h ja katoaa nopeasti. Muistuttaa elävästi supistuskipuja.

Itse tuumin että ihan hyvä että tuntee noin selkeästi, eipähän jää arvailujen varaan milloin sitä ovuloi.:whistle:
 
viipulainen, mulla hyvin samantapaista tuo oviskipu, mulla se tuntuu kaikista kipeimpänä kuitenkin peräsuolessa! :O Se on ihan kamalaa kun viiltää ja pistää ja kivistää pepusta. Sen takia käytän ovistestejä kun ennakkoon merkkejä luen aika huonosti ja siinä oviksen aikaan olen täysin toimintakyvytön ja seksi viimeisenä mielessä kun hengittäminen koskee. Mutta tosiaan, toisaalta hyvä että sen selkeesti tunnistaa... :)
 
sarasofia
Juu toisinaan itselläkin kipu tuntuu peräsuolessa ja silloin myös kohdunnapukka on todella matalalla ja puuhailu on hetken aika ikävää mutta minulla se itseasiassa auttaa tuolloin. Olen huomannut, että tuollaista kipua on yleensä silloin kun ovuloin oikealta puolelta, vasemmalta kivut ovat helpommat kestää muutenkin.

Tämä tosiaan on aika kaksipiippuinen juttu nämä kovat oviskivut, sillä hetkellä sitä kiroaa kun koskee, mutta samalla sitä ajattelee että on tavallaan onnekas kun monilla ovuloinnin bongaus on haasteellista monenlaisista syistä.
 
Osaa sitä tosiaan omalla tavallaan olla kiitollinen oviskivuista jotka todella eivät jää huomaamatta. Kirosin tässäkin kierrossa että synnytyssupistuksetkin kesti helpommin, onneksi tämä kipu on aika lyhytkestoinen. Alavatsalla toispuoleisesti parhaiten tuntee.
 
Olis kyllä ihanaa jos olis selvät oviskivut, tietäs tarkemmin mitä ja milloin kropassa tapahtuu :D
Itellä kipuja on aika epmääräsesti vähän väliä ympäri kierron, vaikee niitä hirveen tarkkaan erotella.

Nyt mahaa juilinu tosi kovasti, eka toista ja sitten toista puolta ja lopuksi keskeltä, välil helittäny. Kai ne menkat kohta vihdoin alkaa. Tänään kp33. Oon täs kierros seuraillu paljon kohdunnapukkaakin, se kyl liikkuu aika miten satuu, mut nyt oli tositosialhaalla. Tosin lämmöt on yhä kainalosta se 36,8 ja tissit taas ihan kosketusarat.

Tavallaan syyhyttäis mennä apteekkiin ostamaan testejä... toisaalta on niin varma olo et menkat alkaa kohta. Noh jos ei sunnuntaina ole alkanu ni pitää ehkä uskaltaa taas testailla...
Mutta kaikki voi olla ihan vaan menkkoja edeltävää oireilua..
 
No niin. Täytyy korkata tämä palstaneitsyys - tätä ja paria muutakin palstaa tullut seurailtua tässä jo muutaman viikon ajan. :)

Meillä siis yritys nyt vasta alussa. Päätettiin, että joulukuussa jätetään ehkäisyt pois, mutta olinkin sitten hirveässä flunssassa kaikkein otollisimpina päivinä. Eli ensimmäinen varsinainen yrityskierto on nyt tammikuussa. Tilasin noita ovulaatiotestejä heti ihan vain siksi, että en ole ainakaan tähän mennessä huomannut mitään ovulaatio-oireita, joten olisi ihan kiva tietää missä vaiheessa se paras hetki olisi. Kp12/28 oli viiva tummimmillaan, mutta ihan kontrolliviivan vahvuista viivaa en testiin missään vaiheessa saanut? Talletuksia tehtiin kuitenkin sekä ennen että jälkeen tuon päivän (nyt kp17), joten tulokset jää nähtäväksi. Nyt on siis testiviivat haalistuneet tuon jälkeen ja varmaan tämän kuun osalta jätän testailut tähän. Ja nyt tosiaan tätä piinaavaa odottelua. Viime kuussa oli niin kamalat pms-oireet noin viikon ajan turbotisseineen ja rakkoärsytyksineen, että luulin jo tärpin kuitenkin ihmeen kaupalla käyneen. Mitä vielä - kunnon megamenkat sieltä sitten kuitenkin pärähti päälle. Eli nyt sitten odotellaan, ensi viikon tuntemuksia. Opiskeluista ei meinaa tulla tässä mitään tämän projektin takia. Toivottavasti ei siis kovin montaa kuukautta kestä, että joskus valmistuminenkin häämöttäisi. :LOL:

Huh. Siinäpä alkupurkautumiseni. :D
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä