Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Oho :O no mutta, mites se jos se onkin ollut niin alussa vielä siinä ultrassa ettei näy? Meinaan itse kun kävin tuon kakkosen kanssa ultrassa ja oli niiiiin alussa että ei osannut varmaksi sanoa onko siellä mtn edes,sitten parin vkon päästä vasta näkyi ;)

toivotaan että sielä pieni kyytiläinen olisi <3 digi juu sen totuuden kertoo.. itselläni oli paljon haaleampi haamu kun tuli että raskaana 1-2 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naapurin tyttö
Naapurin tyttö Sinuna soittaisin sille joka viimeksi sinut tutki ja esitti niin viisaat väitöksensä että mikä selitys hänellä tähän tilanteeseesi ois.. Ei ainakaan sama voi olla että menkkojen aikaan rtesti voi näyttää plussaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Naapurin tyttö Sinuna soittaisin sille joka viimeksi sinut tutki ja esitti niin viisaat väitöksensä että mikä selitys hänellä tähän tilanteeseesi ois.. Ei ainakaan sama voi olla että menkkojen aikaan rtesti voi näyttää plussaa ;)
Muuten hyvä mutta en suostu enää meneen tuolle samalle, katson ensi viikkoon asti tätä tilannetta ja sit soitan yhteen toiseen paikkaan joka on kauempana mutta meen sit sinne tutkimuksiin :) uskon että saan sieltä pikkaisen parempaa palvelua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Naapurin tyttö: Mulla on ollut koko tuon sun haamuilun ajan vahva olettamus siitä, että olet raskaana, muttei testiin nyt vaan piirry vahvaa viivaa. 47 hormoniarvona on selkeästi raskauden merkki ja vieläpä muistaakseni veritestin aikoihin viiterajojen siaäpuolella, vaikkakin matala. HCG:n nousu kovin yksilöllistä.

Sulla on ollut aivan kusipää gyne hänen diagnooseistaan ja kohtelusta päätellen. Itaehän kävin ekassa ultrassa jo muistaakseni rv4+5 kohdunulkoisen epäilyn vuoksi ja lääkäri sanoi, että on ihme, jos kohdussa näkyy silloin vielä mitään raskausmateriaalia. Kontrolli oli rv5+5 ja silloinki näkyi pelkkä pussi. Myöhemmin varhaisultrassa näkyi viikkoja vastaava alkio ja hyvä syke

Tää uusin testi on sitäpaitsi tyylipuhdas plussa jo ja toiset eivät välttämättä saa missään kohtaa raskautta tosta vahvempaa. :)

Mä sydämestäni toivon, että kyseessä on kohdunsisäinen raskaus, mutta ton sun edellisen käynnin ja lääkärin epämääräisen lausunnon ja lapsentekohistorian vuoksi kannattais varata ilman muuta uus aika ja ainakin nyt varmistaa, ettei kyse ole kohdunulkoisesta.

Ps. Eihän sellasia hormonimääriä ole missään kohtaa kiertoa ilman raskautumista enkä oo KOSKAAN nähnyt tai kuullut kenenkään saavan noin vahvoja viivoja tikkuihin vain ovulaatiosta. Digitesti kehiin?

Tsemppiä sulle, toivottavasti nähään pian odotuspuolella!

Pele, rv 8+6
 
Kommentoin tännekin, että itsehän sain tuulimunaraskaudessa hetimiten digiin "raskaana 1-2 vkoa". Myös np-ultran aamuna 11+5 testiin tuli vahva plussa. Ultrassa ei kuitenkaan löytynyt juurikaan raskausmateriaalia, kohtu oli kyllä suurentunut. R-testi oli plussaa vielä reilut 2 viikkoa kaavinnasta, uusi kierto starttasi 5,5 viikkoa sen jälkeen.

Eli jos olet NT raskautunut tuon km:n jälkeen uudelleen, se on kyllä tosi nopsaa (vajaa kaksi viikkoa km:stä uusi plussa). Tai jos olet ollutkin raskaana jo tuolloin 31.10., niin varmasti huomenna on digissä jo komeat viikot. Tai ainakin ultrassa näkyy jo varmasti jotain. Itse soittaisin neuvolaan, ja pyytäisin hcg-testiin, sanoisin että testissä edelleen plussa, vaikket muka raskaana ole ollutkaan :/
 
Jos KM on ollut 31.10. tai vähän sitä ennen, ei testi voi näyttää vielä uudesta raskaudesta plussaa, koska munasolu ei olisi ehtinyt kehittyä ja kiinnittyä niin nopeasti (28 päivän kierrossa puhkeaa kp 13-14 ja kiinnittyy 5 päivän kuluttua tästä ja kiertohan alkaa KM:ssa alusta. Lääkärin mukaan KM:n jälkeinen kierto on keskimäärin 6 viikkoa, mutta myös 8 viikkoakin on vielä normaalin rajoissa). Raskaus voisi olla kyseessä, jos kyse olisi keskenmenoepäilyä koskeneesta raskaudesta eli NT olisit ollut silloin raskaana ja raskaus edelleen jatkuisi. Kalenterin mukaan ei ole mahdollista, että olisit raskautunut uudelleen noin nopeasti KM:n jälkeen. Mutta jos taas se lekurin sanoma piti paikkansa, että et ollutkaan raskaana, silloin toki uusikin raskaus olisi mahdollista. Toivon sydämestäni parasta Naapurin tytölle .

Muistelen, että Mur-Mur joskus laittoi linkin, että myös vaihdevuosina raskaustesti saattaa näyttää plussaa, vaikka ei raskaana olisikaan. Kyse ei liene tästä kuitenkaan? Sanotaanko raskaustestin käyttöohjeessa mitään tästä?

Kaikkea parasta ja plussatuulosia jokaiselle toivottaen

Omenankukka
km oli 25.10 ja kesti 4pv se vuoto. verikoe otettiin 30.10. ja ultrattiin 31.10.
Ja tuskin on vaihdevuodet kun olen 28 :D
 
Naapurintyttö: jotain outoa tuolla sun elimistössä nyt kyllä tapahtuu tai sitten se hormoni laskee vain pirun hitaasti siitä keskenmenosta. Soita nyt hyvä ihme huomenna sinne neuvolaan (mä sun munatorvia tässä murehdin, jotta ei nyt ainakaan repeä mitään ja tule edelleen vaikeampaa raskautumisesta!. Miten sä voit olla noin viilipytty! =D voihan olla, että siellä jossain on kasvanut jotain ja nyt on jäänyt sinne muhimaan. nyt on jo sen verran aikaa, että kyllä veritestin pitäis olla jo normaali lukemissa, josko edes siihen laittaisi lähetteen. Mut ei tuo kyllä ainakaan oviksesta johdu vaan jostain muusta. ja tosiaan hyvä päätös jättää menemästä tuollaiselle lääkärille. mä varaisin yksityiselle ajan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kaikki jotka täällä ovat pitempään pyörineet tietävät, että naapurin tytön mitkään asiat eivät ole normaaleja ja kaikkien ehdotuksista huolimatta hän tekee täysin erilaiset päätökset hoitoon/lääkäriin/yksityiselle menemisestä kuin kukaan muu koskaan tekisi ollessaan tuollaisessa tilanteessa. Ihan pikkasen kyllästyttää täällä monessa ketjussa vain yhden ihmisen asioiden jatkuva vatvominen varsinkin kun niihin ei koskaan saada selkoa, kun hän ei itse halua asioita selvittää. Juu kiitos ja anteeksi.
 
Mä en ole täällä kovin kauaa pyörinyt, enkä ihan kauheesti ketjuja lueskellut, mutta olen saman huomannut, kuin rockstone. Jotain kummallista Naapurin tytön touhuissa on. Tiedä sitten, että onko huomionhakuisuutta vai mitä, enkä halua todellakaan ketään tässä asiassa dissata. Tämähän on kuitenkin vapaa ketju ja kaikki varmasti tervetulleita ja saa kirjoitella mitä päässä liikkuu, mutta silti jotenkin kummalliselta tuntuu touhu. Noh, antaa kaikkien kukkien kukkia. Toivon vaan kovasti, että Naapurin tytön asiat alkaisi mennä paremmin ja jotain selvyyttä asiaan saisi, jos asiat on noin, kuin hän antaa ymmärtää.

ON: Täti tuli, täti meni.Ajattelin, että pari viikkoa saa olla ihan ressaamatta koko raskausasiaa, ennekuin ovis tuntemukset edes alkaa. Paskat. Vatsan juilinta ja limat alkoi menkoista seuraavana päivänä. Hitto, kun ei yhtään saa olla rauhassa, koko ajan pitää tutkailla, että missä mennään. Pitäis varmasti vaan rauhoittua ja blaa blaa, mutta. Jotenkin sellainen sisäinen FLOW-tila pitäis löytää ;)
 
Anteeksi nyt vain mutta minähän olen käynyt lääkärillä, joka tosin oli ihan täys kpää mua kohtaan.
En ole tietääkseni huomion hakuinen, tällä palstalla on valitettavasti niitäkin.
Mutta koska nämä minun kirjoitukseni ja mietteeni sun muut teitä noin kovin ärsyttää niin minä en kirjoita enää tänne enkä ihmettele, minusta tämä palsta on nimen omaan sellainen minne saa laittaa kuvia ja kirjoittaa omat mietteensä mutta mitäpä siitä. Olen sinut itseni kanssa ja en juokse lääkäriin aina joka 5 minuutti, minulla ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta lähteä kauemmas yksityiselle ja oman paikkakunnan yksityinen on sama kuin kunnallisella puolella. Onko nyt kaikki sen ymmärtäneet?
Minulla oli ovulaatio, vahva sellainen ja siksi testit näytti plussaa. Minulla on nyt dpo 4 menossa joten senkin nyt kerron ja vielä sen että tein sen digin aamulla joka sanoi että inte gravid joten tiedän tästäkin kaikkien plussien tarkoittaneen ovulaatiota.

Hyvät ihmiset, anteeksi jos olen jollekin ärsytystä aiheuttanut, en tälle palstalle taida enää palata koska täältä jää aina jossakin kohtaa paskanmaku suuhun.
Luulin että olemme kaikki saman arvoisia mutta emme näköjään. Ihmettelenkin monien arvostelijoiden kohdalla sitä että oletko jotenkin parempi arvoinen? oletko kenties entinen koulukiusaaja vai mistä tämä kaikki johtuu?
Laittaisit estolistalle tai jotain niin et näkisi kirjoituksiani.

Te tietäisitte kyllä jos olisin oikeasti huomion hakuinen, en viitsi mainita ketkä täälläkin sellaisia on.

Hyvää jatkoa kaikille, Naapurin tyttö kiittää ja kuittaa, toivon todella paljon kaikille plussaa.
 
Hei, Naapurin tyttö, älä nyt vedä hernettä nokkaan, jookos kookos? Niinkuin minäkin kirjoitin, että kaikki saa kirjoittaa mitä haluaa, enkä mä ainakaan yritä ketään dissata. Jotenka siis, minä kirjoitin oman kirjoituksen, älä siitä suutu. Ihan niinkuin sinäkin saat kirjoittaa mitä haluat. Toivon vaan, että toi sun tilanne tuosta selviää, vaikuttaa vaan niin jotenkin uskomattomalta. Ja jos ymmärsin oikein niin sait dpo4 negan r-testiin? Vai kässäsinkö taas jotain väärin?

Se on aika ikävää jos jostain mainitsee, niin sitten heti otetaan herne nokkaan ja häivytään. Hyvinkin ikävää. Koska tuskin täällä kukaan haluaa tahallaan mielipahaa aiheuttaa.

Mutta tän enämpää en mitään anteeksipyyntöjä esittele, kaikki tehkööön omat päätöksensä tekemisistään ja kirjoitteluistaan.
 
En mä naapurin tyttö sulle mitään pahaa toivo. Tiedän myös että tällä samalla kaavalla mennään joka kuukausi. Joku kyllästyy juttuihisi ja saat arvosteluryöpyn, poistut, poistat kuviasi ja kirjoituksiasi, taas tulet takaisin samojen juttujen kanssa (joita on aina hyvin vaikea uskoa) ja ystävälliset ihmiset jaksavat aina kommentoida ja vatvoa ja ihmetellä, kunnes joku väsyy ja sama juttu toistuu ja toistuu... sitten täällä oikeasti vatvotaan kuukaudesta toiseen vaan sinun asioitasi. En todellakaan ole parempi ihminen kuin kukaan muu vaan huonompi, kun en jaksa lukea näitä juttuja sataan kertaan. Haluaisin täällä himotestaajissakin seurata iloisia plussia, mutta taidan keskittyä vain tuonne omaan ketjuuni.
 
Elä nyt rockstone sinäkään mihinkään katoa, kerrohan itsestäs =)
Kun sillehän ei mtn voi jos joku herneet nekkuun vetäsee, harmi vaan jos niin tekee.

Naapurin tyttö: Miksi muuten poistat kuvia? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, ei millään pahalla.
 
Onkohan taivaankappaleet jossain huonossa asennossa kun joka palstalla riidellään. :D Tuli déjà vu kun juurikin eräällä toisella palstalla herneiltiin ja poisteltiin vanhoja viestejä.

Mä aloitin jo testaamisen, dpo8. Että voi ihminen olla pöljä. Vahva ovis oli, se käytettiin hyväksi vain kerran (ei jaksanu, on niin väsy koko ajan että nukkuisin varmaan 24h putkeen jos saisin) joten en usko että raskaana olisin. Siis järjellä ajatelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, olen lueskellut tätä palstaa uutena nyt hetken ja pakko kommentoida että hyvät ihmiset, aika moisella vauhdilla aina hyökkäätte juuri Naapurin tytön päälle. Hän tuskin veti hernepeltoa nenäänsä vaan ei jaksa kaiken koettelemuksen myötä kaikkien arvostelua. En minäkään jaksaisi. Emmehän tiedä mitä muuta tämä henkilö on kokenut elämässään. Olemmeko oikeasti niin pinta liitäjiä että emme voi toisten antaa kirjoittaa mitä haluavat?
Naapurin tyttö, pidä lippu korkealla!!! anna muiden puhua mitä haluavat.
 
Toki saa kirjoittaa, mutta kyllähän sitten vastaavasti saa myös kirjoittaa jos jokin ärsyttää, esim. rockstonea. Eikös niin?
Tuskin täällä kukaan haluaa mitään mielipahaa ihmisille aiheuttaa, kummastuttaa vaan jos yritystä kuitenkin 10 vuotta NT:llä takana eikä mitään selviä, että mistä kiikastaa. Nyt mars paremmalle tohtorille jos vaan mitenkään pääsee, eikös juu :)

Onko täällä kukaan testaillut MITÄÄN??? Muuta kuin negaa? :)
 
Ihan vain irrallisena heittona (en kohdista Naapurin tyttöön) että eräältä toiselta palstalta juurikin poistettiin henkilö joka hillui siellä trollaamassa kahdella eri nikillä. Että meitä on moneen junaan.

Mä en jaksa / ehdi kovasti taaksepäin selailla mutta mikä on aikaisin dpo kun joku on plussannut?
 
Haniböö83 puhuu asiaa !! Tuo oli todellakin liian hyökkäävästi ilmaistu rockstone Ettäs oikeesti kehtaat.. Etköhän tuota oo ite meidän muiden joukossa myös jollain tavalla huomionhakuinen, kun oot näköjään myös itse tänne omia kuvia laittanut, tekis kieltämättä sanoa yks asia mutta jätänpä väliin !!
 
Niin ja rockstone, tiesitkö että kaikille ehkä se raskautuminen ei välttämättä tapahdu sormia napsauttamalla ? Enpä tiennytkään, että tämä kyseinen palsta on tarkoitettu vain kerta plussalaisille ja sen jälkeen tänne kommentointi ja uusien kuvien lisääminen on kiellettyä kun heti se on sinun näkökannasta "asioiden toistoa" !!
 
miss_piggy
Ja taas aikuset akat riitelee!!! :mad:
Tätiki ois setä jos sillä ois munat, ja jos siinä ois kahva, niin se ois matkalaukku! :kieh:

Kirjottakoot ja pankoot jokainen mitä kuvia ja tekstejä tykkää, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta siinä olen samoilla linjoilla, että jos yritystä on takana noinkin kauan kuin yli 10 vuotta, niin itse menisin kunnon tutkimuksiin, maksoi mitä maksoi.
Mua kauhistuttaa jo tämä vajaa vuodenkin yritys ja kun tiedän että mulla on epäsäännöllinen kierto, pco, hormonilääkitys jne, ja jos ei tärppää niin haluan tietää miksi ja haluan sellasiin hoitoihin että se tärppi tulee vaikka henki menis.

Omasta mielestäni noin pitkän lapsettomuuden syy pitäis tutkia kunnolla, eihän me täällä palstoilla osata muutaku arvailla mistä nyt voi mikäkin vaiva johtua.

Ehkä joillain sitten on aikaa ja mielenkiintoa kusta tikkuun monta kertaa päivässä, ja laittaa tänne toisten analysoitavaksi kuvia joka ikisestä kusitikusta, mutta itellä vaan ei sellaseen oo aikaa eikä mielenkiintoa, eikä ennen kaikkea rahaa ostaa tikkuja jokaiselle viikonpäivälle.

Muutaman kerran oon pannu jotain ovistikku-kuvia, ja yhden epämääräisen r-testikuvan, kun siihen tuli joku omituinen värikertymä, mutta joka päivä en tänne ehdi ja jaksa alkaa laittamaan kuvia.

Tää nyt taas oli mun mielipide. Ei rockstone missään vaiheessa sanonu, että tää on vaan kerran plussanneille, ja kuvien lisääminen ja kommentointi on kiellettyä.

Koittakaa nyt rauhottua, suomi on vapaa maa ja sananvapaushan täällä pätee, jokainen saa mun mielestä purkaa tänne mieltään, on sitte huonoa tai hyvää sanottavaa. Mutta ymmärrän myös sen, että täällä helposti ärsyyntyy joko siihen mitä joku kirjoittelee tai siihen miten joku laittaa kuvia ketjuihin.
 
Luulen, että naapurin tyttö tiedät itsekin, että yksityiselle gynelle on ihan turha mennä, ja siksi et myöskään ole mennyt. Ollaan tästä asiasta kuukausia puhuttu täällä, ja itsekin tiedät, että mitään varsinaisia raskaushoitoja tuskin aloitetaan missään, ennen kuin saat painoasi pudotettua lisää. Vaikka gyne oli sinulle tosi tökerö, niin tottahan hän puhui. Kun bmi on 44, se jo itsessään on suuri uhka raskauden alkamiselle ja jatkumiselle. Sekä sinun omalle terveydellesikin. Tätä asiaa moni täällä tuskin tietää, vaikka olet siitä itse kirjoittanutkin. Ylipainoa ei tarvitse olla paljonkaan, kun naisen kroppa heittää hanskat tiskiin. Itse sen kokemuksesta tiedän. Ennen kuin lääkäri pystyy sinua auttamaan, luulen että sinun on tehtävä itse se suurin työ. Onnea siihen!
 
miss_piggy
Mullakin on ylipainoa joku 10 kiloa mutta sekin on liikaa kun on pco. Oon takuuvarma että kun saisin ittee niskasta kii ja painoa tiputettua, niin tuo pco:kin saattais parantua siinä samalla.
 
WP puhut asiaa. Joko kyseessä on juurikin tuo syy, miksi apua ei haeta ja toisekseen kyseessä voi olla pelko myös siitä, että ei pysty kohtaamaan sitä tietoa jotta raskaana ei välttämättä olekaan, vaikka testit edelleen plussaa. Mutta jotain häikkää tässä jutussa on, mä olen välillä jo miettinyt, että onko naapurintyttö todellinen henkilö, vaiko ns. trolli, joka ei siksi muka hakeudu eteenpäin koska ei ole aikomustakaan sitä tehdä. en tiedä mistä tää on tullut mieleen. En mä nyt kyllä ymmärrä miksi ei hae apua, oli sitten lihava tai ei. jos vauvan kaipuu on oikeasti noin suuri niin luulisi ihmisen tekevän kaikkensa, että siihen apua saa. Elättelemällä toivoa, sitä apua tuskin tulee mistään. mut mihinkään täältä ei kenenkään tarvii lähteä. mä ihan mielenkiinnolla haluan nähdä mihin NP sun tilanne etenee. Viivahan siellä edelleen kuvassa näkyy...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tää ei nyt niin tähän ketjuun liity mut, Minä voin vähän kertoa omasta taustasta ja raskauksista.. elikkä siis esikko syntyny 2007 lähdettiin liikkeelle bmi 27... kiloja tuli 14,2koko ajalla... poitsu synty rv 39+2
kakkosta odottaessa sitten bmi oli 30 painoo tuli 7.1 kg poitsu synty rv 39+3 oon ite niin kauan kun muistan ollut ylipainoinen kunnes nyt jostain ihmeen syystä on bmi tätä nykyä 22 ikää on 27v tätä nykyä ovikset esimerkiksi tietää siitä että voi joutua käpertyyn melkein kaksinkerroin. Minä toivotan tsemppiä kaikille elämään ja positiivista asennetta, koskaan kun ei tiedä mitä elämä tuo tai vie mennessään..Meillä oli lapsilla isän menetys lähellä 2010 , mutt lapset sai pitää isän ja sen jälkeen on elämän asenne ollut toinen, asioiden voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, itse olet kuitenkin se joka parhaiten oman kropan tuntee ja tietää, me muut voidaan tosiaan vaan arvailla ja olla toisten tukena asiassa kun asiassa... Plussa tuulia kaikille :heart:
 
NP: saisitko muuten yhtään enempää tietoa tuolta keskenmeno puolelta. kun oikein ajattelee muuten niin olikohan Miramei tai joku vastaava jolla testit näytti todella pitkään plussaa keskenmenon jälkeen... en ole varma nyt nicistä, mutta pitkään tällä kyseisellä henkilöllä kesti. kirjoitteli joskus tän pinon alussa tästä ja oli kuvia myös kuvia plussa testeistä pinossa.
 

Yhteistyössä