Haettiin päiväkotipaikkaa, saatiin perhepäivähoito

  • Viestiketjun aloittaja vierailija910283715
  • Ensimmäinen viesti
vierailijawwwq
Olen saanut paikat mitä toivoin kunnalliseltakin, pph pienille, päiväkoti isompana. No viimeksi ei tutulle pph:lle mutta uusi aivan ihana. Niin mihin aikaan hoitoon?? No kai sillon kun työt alkaa/ molempien vanhempien tilanne huomoiden. Joskus olen vienyt lapsia jo seitsemän jälkeen päiväkotiin, nykyään mies vie kahdeksaan.
 
vierailijar a
Päiväkotipaikkaa ei saanut enää syksyllä lääkärin suosituksellakaan, koska kaikki paikat olivat täynnä. Paikka luvattiin vasta seuraavaksi syksyksi. Perhepäivähoidosta olisi saanut paikan.
 
vierailija10
On päästy mihin on toivottu.

1-2 vuotiaanhan voi kotoa lähtiessä herättää vasta viime hetkellä, pukea, pestä hampaat ja pistää rattaisiin jolloin liikkeellelähtöaika on n 10min. Hankalin vaihe on sellainen 3-4v jonka ehkä pitäisi itse pukea ja olla myös jollain tavalla hereillä että jaksaa kävellä sinne hoitopaikkaan.
 
Maisuliinixx
Haettiin paikkaa kolmesta päiväkodista, mutta perhepäivähoidosta paikka sitten tuli. Sijainti kodistamme 15 km ihan väärään suuntaan (työpaikkoihin nähden). Siinä vaiheessa sitten soittelimme lähempänä oleville yksityisille perhepäivähoitajille, ja saatiinkin aivan mahtava paikka n. 7 km:n päästä :)
 
En tiennyt, että noin voi käydä. Mutta joo, tarhapaikkaa hakiessa kannattaa olla mielummin liian aikaisin liikenteessä. Ja jos johonkin tiettyyn tarhaan haluaa, niin kannattaa soittaa ko. päiväkodin johtajalle ja esittää hyvät perustelut, miksi sinne pitäisi päästä.
 
vierailija123123
Ei saatu aluksi sitä päiväkotia mihin haettiin, vaan paikat lapsille yhdestä vähän hankalamman matkan takaa olevasta. Tämäkään ei kyllä ollut kuin 4km kotoamme, mutta sinne ei pääse julkisilla, eikä meillä aina ole autoa lapsia viedessä. Saatiin sitten pienen vekslaamisen kautta lapsemme sinne minne aluksi halusimmekin. Iso, isoryhmäinen päiväkoti, mutta muuten tosi tosi kiva.

En olisi mistään hinnasta halunnut perhepäivähoitoa lapsillemme koska en voi etukäteen tietää saako luotettavan hyvän hoitajan. Mutta jos joku saa sellaisen missä tietää että on ihana hoitaja, niin onhan se 100x parempi kuin iso, sadan lapsen päiväkoti missä ryhmäkoot ovat 30 lasta. Lapsemme ovat koko ajan nokka räässä, näin menty nyt 3kk.
 
Me ollaan molemmille lapsille haettu ryhmis -tai pph -paikat ja ne ollaan saatu. Tosin ei meidän omalta asuinalueelta(!). Huonoa noissa paikoissa on se että hoitoajat on lyhyemmät kuin päiväkodeissa. Meillä varmaan nuorempi joutuu siirtymään päiväkotiin kun mun opintovapaa loppuu ellei sitten jokin ihme tapahdu ja saan työpaikan läheltä pph:ta että lapsen ehtii hakemaan hoitopäivän puitteissa.
 

Yhteistyössä