Hah haa! Tupakoivat äidit, mitäs tähän sanotte?

  • Viestiketjun aloittaja xx
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ne on lihavampia siksi, että äiti antaa niille munkin tai vanukkaan syötäväksi kun itse käy pihalla. Ja ne kokee monta kertaa päivässä hylkäämisen, kun ne jätetään yksin sisälle, syömään sitä lohdutuspullaa :(

Muuten, mun kaikkien tupakoivien äitikaverien lapsilla on astma! Ei varmaan mikään sattuma, niitä nimittäin on monta!
 
Tuskinpa nykytietämyksellä yksikään tupakoiva äiti yrittää väittää tupakoinnin olevan lapselle terveellistä. Toiset vain eivät yksinkertaisesti pysty lopettamaan, mikä on toki äärettömän surullista. :(
 
vieras
Mä luulen että johtuu ainakin osittain siitä, että ei ne tervakeuhkovanhemmat jaksa tai pysty liikkumaan ja urheilemaan, joten lapsellakin jää vähiin. Siis tuo ylipaino. Käytöshäiriöt... jaa, tiedä näistä. Ehkä lapsi katsoo liikaa telkkaa/pelaa pelejä/tms. sillä välin kun muut lapset ulkoilevat ja liikkuvat.
 
zz
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne on lihavampia siksi, että äiti antaa niille munkin tai vanukkaan syötäväksi kun itse käy pihalla. Ja ne kokee monta kertaa päivässä hylkäämisen, kun ne jätetään yksin sisälle, syömään sitä lohdutuspullaa :(

Muuten, mun kaikkien tupakoivien äitikaverien lapsilla on astma! Ei varmaan mikään sattuma, niitä nimittäin on monta!
Niin minunkin tutuilla :-0 Olenkin aina mielessäni yhdistänyt äidin tupakoinnin ja allergiat. Ei tuohon tarvita edes tieteellistä tutkimusta. Mutta ne, jotka väittävät, että lapsilla ei ole mitään tullut äidin tupakoinnista, puhuvat palturia. Eihän sitä tiedä mitä aikuisuuteen mennessä tapahtuu. Jokainen VARMASTI tajuaa, että tuhansien myrkkyjen siirtäminen sikiöön ei voi olla terveellistä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Tuskinpa nykytietämyksellä yksikään tupakoiva äiti yrittää väittää tupakoinnin olevan lapselle terveellistä. Toiset vain eivät yksinkertaisesti pysty lopettamaan, mikä on toki äärettömän surullista. :(
sen pystyy aivan varmasti lopettamaan jos HALUAA. yks hyvä pakkokeino ois vetää esim. äitiyspäivärahat veks semmosilta jotka polttaa raskausaikana.

*muoks* joo, siis artikkelissa ei ollu kyse raskaudenaikasesta. minun kommenttini siis oli pelkästään raskaudenaikaiseen tupakointiin liittyvä, ei muuhun.

 
Jaa, liittyiskö se siihen, että on jo geeneissä jokin voimakas riippuvuus. Lapset harvemmin tupakoivat, niin sitten ne ovat koukussa mässäilyyn.
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei näy ainakaan vielä mun lapsissa.
Ei vielä niin... Itse aloin lihomisen ala-asteen lopussa ja joo - molemmat vanhemmat tupakoivat ja äiti tupakoi minua odottaessaan. Olen lihava ja kärsin ylipainostani :(
Mun lapset on nyt 21 ja 22.
No sepelvaltimotauti yms. näkyy lapsillasi vasta sitten kun sinulla on jo metri multaa päälläsi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne on lihavampia siksi, että äiti antaa niille munkin tai vanukkaan syötäväksi kun itse käy pihalla. Ja ne kokee monta kertaa päivässä hylkäämisen, kun ne jätetään yksin sisälle, syömään sitä lohdutuspullaa :(

Muuten, mun kaikkien tupakoivien äitikaverien lapsilla on astma! Ei varmaan mikään sattuma, niitä nimittäin on monta!
Niin minunkin tutuilla :-0 Olenkin aina mielessäni yhdistänyt äidin tupakoinnin ja allergiat. Ei tuohon tarvita edes tieteellistä tutkimusta. Mutta ne, jotka väittävät, että lapsilla ei ole mitään tullut äidin tupakoinnista, puhuvat palturia. Eihän sitä tiedä mitä aikuisuuteen mennessä tapahtuu. Jokainen VARMASTI tajuaa, että tuhansien myrkkyjen siirtäminen sikiöön ei voi olla terveellistä :(
mutta kun ei tämä piä aina paikkaansa. tiiän raskausaikana tupakoineita joitten muksut on ihan terveitä, ja terveellisesti raskausaikana eläneitä joittenka muksuilla on atopiaa, allergiaa, astmaa jne. tuo tupakka toimii altistajana mutta ei se mikään tae ole kuitenkaan siittä että lapselle 110%:lla varmuuella joku allergia nasahtaa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne on lihavampia siksi, että äiti antaa niille munkin tai vanukkaan syötäväksi kun itse käy pihalla. Ja ne kokee monta kertaa päivässä hylkäämisen, kun ne jätetään yksin sisälle, syömään sitä lohdutuspullaa :(

Muuten, mun kaikkien tupakoivien äitikaverien lapsilla on astma! Ei varmaan mikään sattuma, niitä nimittäin on monta!
Niin minunkin tutuilla :-0 Olenkin aina mielessäni yhdistänyt äidin tupakoinnin ja allergiat. Ei tuohon tarvita edes tieteellistä tutkimusta. Mutta ne, jotka väittävät, että lapsilla ei ole mitään tullut äidin tupakoinnista, puhuvat palturia. Eihän sitä tiedä mitä aikuisuuteen mennessä tapahtuu. Jokainen VARMASTI tajuaa, että tuhansien myrkkyjen siirtäminen sikiöön ei voi olla terveellistä :(
mutta kun ei tämä piä aina paikkaansa. tiiän raskausaikana tupakoineita joitten muksut on ihan terveitä, ja terveellisesti raskausaikana eläneitä joittenka muksuilla on atopiaa, allergiaa, astmaa jne. tuo tupakka toimii altistajana mutta ei se mikään tae ole kuitenkaan siittä että lapselle 110%:lla varmuuella joku allergia nasahtaa.
Ei tietenkään tupakka automaattisesti aiheuta sitä tai tätä. Mutta se LISÄÄ RISKIÄ. Tiedän mä erään narkkarinkin, joka sai täysin terveen vauvan, vaikka lääkärit eivät uskoneet lapsen edes selviävän hengissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne on lihavampia siksi, että äiti antaa niille munkin tai vanukkaan syötäväksi kun itse käy pihalla. Ja ne kokee monta kertaa päivässä hylkäämisen, kun ne jätetään yksin sisälle, syömään sitä lohdutuspullaa :(

Muuten, mun kaikkien tupakoivien äitikaverien lapsilla on astma! Ei varmaan mikään sattuma, niitä nimittäin on monta!
Niin minunkin tutuilla :-0 Olenkin aina mielessäni yhdistänyt äidin tupakoinnin ja allergiat. Ei tuohon tarvita edes tieteellistä tutkimusta. Mutta ne, jotka väittävät, että lapsilla ei ole mitään tullut äidin tupakoinnista, puhuvat palturia. Eihän sitä tiedä mitä aikuisuuteen mennessä tapahtuu. Jokainen VARMASTI tajuaa, että tuhansien myrkkyjen siirtäminen sikiöön ei voi olla terveellistä :(
En missään nimessä väitä että tupakointi raskauden aikana olisi suositeltavaa, terveellistä tai ei voisi aiheuttaa haittaa.


Mutta mä voisin kyllä väittää, että mun äidin raskauden aikaisesta tupakoinnista ei ole ollut mulle mitään haittaa.
Tosin tässä on mennyt vasta 26 vuotta, kai sitä ehtii vielä tapahtua vaikka mitä, josta voi syyttää vaikka äitini tupakointia.

 
vieras
[/quote]

Ei vielä niin... Itse aloin lihomisen ala-asteen lopussa ja joo - molemmat vanhemmat tupakoivat ja äiti tupakoi minua odottaessaan. Olen lihava ja kärsin ylipainostani :([/quote]

Ja sitten seuraa kysymys; mitä teit ala-asteen lopussa. Liikuitko, söitkö epäterveellisesti.

Jos kärsit ylipainostasi niin mitä teet sen eteen? Asia on toki täysin toinen, jos tuo ylipaino johtuu sairaudesta.

Jokainen saa olla sellainen kuin haluaa, mutta mua korpee ihmiset jotka sanovat kärsivänsä ylipainostaan, mutteivät tee sille mitään.

 
hohhoijakkaa
en koskaan ole polttanut tupakkaa, mutta näistä aloituksista tulee jotenkin mieleen, että yritetäänkö tässä nyt taas kiillottaa sitä omaa hyvä äiti pokaalia? vai mikä idea tässäkin nyt on?
 
hmm
Minun äiti poltti mua odottaessaan. Minä olen vajaa 40v. ja sairauksia: sepelvaltimotauti, sydämen rytmihäiriöt, hyytymistekijähäiriö, kilpirauhasen vajaatoiminta, diabetes, sekundäärinen lapsettomuus ..... Muita lapsia odottaessaan äiti ei enää polttanut. He ovat terveitä. Tästä voi vetää johtopäätöksiä. En ole katkera, mutta harmittaahan tuo... Ja ylipainoa ei ole paljoa, mutta ehkä noin 5-7 kiloa...
 
Miekkosen äiti vetäny röökiä kaikkien raskausajat. Mies syntyny keskosena, astmaatikko jne. Mutta hoikka, urheilullinen jne. Koska on aina kärsinyt tupakoinnista, niin siellä mahassa, kuin sen ulkopuolella ja päättäny elää toisin.

Siskonsa kans polttavat raskausaikana, ja sitte taivastellaa keskosia ja astmaa ja hengitysvaikeuksia yms.... Vaikeaa se on laskea 1+1, siis myöntää olleensa hölmö.

Lihavia heistä ei ole kukaan, mutta astmaa ja keskosuutta ja allergioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:
en koskaan ole polttanut tupakkaa, mutta näistä aloituksista tulee jotenkin mieleen, että yritetäänkö tässä nyt taas kiillottaa sitä omaa hyvä äiti pokaalia? vai mikä idea tässäkin nyt on?
Aina näitä pokaaleja ilmaantuu joka keskusteluun. Minusta on hyvä herättää vaikka räväkästikkin keskustelua vakavista asioista. Joita kaikki maksaa veroillaan.
 
Yksvaan
Mun keskimmäisellä on allergiaa ja astmaakin epäiltiin yhdessä vaiheessa, mutta on ainoa jonka raskausaikana en polttanut (tän nelosen lisäksi). Joten nähtäväksi jää, kuinka sairas tästä on siis tulossa.

Uskon että tutkimuksen taustalla on sosiaaliset tekijät enemmänkin kuin muut, eli alhaiset koulutetut väestöt ja köyhät polttaa ja se vaikuttaa muihinkin elintapoihin.
 

Yhteistyössä