hahtuvavillahousujen käsittely

Monet valittaa että hahtuva kutistuu, tekeekö se konepesussa niin? Mulla ei nimittäin koskaan ole ollut tuollaista ongelmaa, pesenkin kaikki hahtuvapökät aina käsin hyvin vähäisellä määrällä mietoa villapesuainetta ja tarvittaessa lanoliinitus siihen perään.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Monet valittaa että hahtuva kutistuu, tekeekö se konepesussa niin? Mulla ei nimittäin koskaan ole ollut tuollaista ongelmaa, pesenkin kaikki hahtuvapökät aina käsin hyvin vähäisellä määrällä mietoa villapesuainetta ja tarvittaessa lanoliinitus siihen perään.
mä pesen aina koneen villapesu tai käsinpesuohjelmalla, ei ole kutistunut
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen tästä nyt ihan ulalla, joten kysynkin mitä tarkoittaa lanoliinitus??
Villarasvaa. Sitä myydään puteleissa. Teelusikallinen sitä sulatetaan tilkassa kuumaa vettä, lisätään sen verran kylmää että liuos jää alle 30 asteiseksi ja villavaatteet siihen. Käännellään, puristellaan ja sitten kuivumaan.

Sit villa on taas sellaista millaista se on lampaan päälläkin. Vettä- ja likaahylkivää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Monet valittaa että hahtuva kutistuu, tekeekö se konepesussa niin? Mulla ei nimittäin koskaan ole ollut tuollaista ongelmaa, pesenkin kaikki hahtuvapökät aina käsin hyvin vähäisellä määrällä mietoa villapesuainetta ja tarvittaessa lanoliinitus siihen perään.
mä pesen aina koneen villapesu tai käsinpesuohjelmalla, ei ole kutistunut
Mitäköhän ihmettä nuo valittajat niille sitten onnistuu tekemään.. Pyykkää tietty kuudenkympin pesussa tai käsin tulikuumassa :)
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
ahaa, okei kiitos vastauksista. olempahan nyt viisaampi. mistä sitä lanoliinia myydään ja onko minkä hintaista?
joissain luontaistuotekaupoissa tai lastentarvikeliikkeissä (ruskovillan tuote). maksaa varmaan hurjat 5euroa pullolta, joka kyllä riittää pitkäksi aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
ahaa, okei kiitos vastauksista. olempahan nyt viisaampi. mistä sitä lanoliinia myydään ja onko minkä hintaista?
joissain luontaistuotekaupoissa tai lastentarvikeliikkeissä (ruskovillan tuote). maksaa varmaan hurjat 5euroa pullolta, joka kyllä riittää pitkäksi aikaa.
ok, kiitos :)
 

Yhteistyössä