Haittaako, jos 3-vuotiaan luistimet ei ole terävät?

  • Viestiketjun aloittaja yökyssäri
  • Ensimmäinen viesti
mami33

Munkin mielestä kannattaa heti teroittaa ja sit mennä vasta luisteleen.
Voi olla et sen takia ku luistimet ovat tylsät niin kieltäytyy jatkossa luistelemisesta.. Tarkoitan siis ettei kiinnostu koko asiasta ku luulee et luistelu aina yhtä vaikeaa.. :)
 
Äitskäläinen
Mä kans sitä mieltä et kannattaa terotuttaa jos tosi tylsät, mutta harvoin lasten luistimet kuitenkaan on ihan tylsät vaikka käytettynä ostat. Siis kato ne terät ja mieti ovatko mielestäsi teroituksen tarpeessa. Viime talvena aikomus oli tytyn perintö luistimet terotuttaa, mut kun teriä tarkastelin niin eivät kyllä olleet pätkääkään tylsät, vaikka vanhat olivatkin.
 
auri74
ei haittaa, vasta teroitetulla luistemalla on hankala opetella luistemaan.. Ainakin näin meille sanottiin kun pojalle ostettiin uudet luistimet muutama talvi sitten ja kysttiin myyjältä teroituksesta.
 
Ilonaäippä harmaana
Kyllä miun mielestä välineitten pitää olla kunnolliset. Paljon mukavampi ja helpompi opetella luistelemista hyvillä vehkeillä, saattaa pilata koko luisteluinnon jos ei kunnolla pysty harjoittelemaan...
 
----
meillä mentiin ekaa kertaa ilman ja ei pysynyt kyllä sitten sekunnin murto-osaa pystyssä, avot kun teroitetiin niin johan alkoi luistelu sujua.
Teroitin viikonloppuna just uudet jotka ostin käytettynä luistimet 3? ja teroitus 6? eli kustannus 9? uudet olisi kyllä maksanut paljon ennemmän
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2004 klo 13:07 auri74 kirjoitti:
ei haittaa, vasta teroitetulla luistemalla on hankala opetella luistemaan.. Ainakin näin meille sanottiin kun pojalle ostettiin uudet luistimet muutama talvi sitten ja kysttiin myyjältä teroituksesta.
Olen kysynyt useammalta myyjältä samaa asiaa ja kaikki on sanoneet että luistimien täytyy olla terävät...
 
huom
Olin eilen Intersportissa luistimia katselemassa, ja siellä oli lappu jossa luki, että uudet luistimet pitää teroittaa ennen käyttöä, koska eivät ole valmiiksi luisteluterässä!
 

Yhteistyössä