Hajoaako teillä muilla paikkoja riidellessä?

  • Viestiketjun aloittaja pyörremyrsky
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="vieras";29197850]Ei hajoa. Ei tavaroiden paiskominen ole normaalia, eikä se ratkaise mitään. Mun mielestä aggressiivinen käyttäytyminen on väärin, vaikka se kohdistuisi ihmisen sijaan tavaroihin, koska on aina se vaara että mesotessaan vahingoittaa tarkoituksettomasti toista. Mies ennen kulki ärtyneenä joskus huoneesta toiseen niin että paiskoi ovia, tai siis availi niitä sillain paiskomalla, ja sekin oli jo inhottavaa. Loppui siihen, kun se kerran tuli vauhdilla toisesta huoneesta, kun mä olin just menossa siitä ohi, ja mies käytännössä löi mua todella kovaa sillä ovella jonka se paiskasi auki. Ei tiennyt että olin takana, eikä meillä ollut riitaakaan, sillä oli joku oma ärsytys menossa.[/QUOTE]

Meillä kans kävi noin ja mua sattu nenään. Ei tiennyt, et olin just tulossa ovesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sä et tajuu madame;29197673:
Hienoa. Vai onko kun tarkemmin ajattelee.

On pariskunta jossa mies kohtelee kusipäisesti naista. Ei väkivallalla eikä raivoamalla, muuten vain kusipäisesti ja normaalit puheet, asiallinenkaan ei mene koskaan jakeluun. Mies ei osaa kommunikoida, vähät välittää puheista, lupauksista tai muutenkaan mistään. Elämä on laiffii ja ongelmia ei tarvitse käsitellä.
Nainen on niin sanotusti "normaali". Haluaisi keskustella ongelmakohdat edes jotenkin läpi. On yrittänyt ja yrittänyt. Vuositolkulla mutta mies ei ole valmis muuttamaan itsessään mitään koska hänessä ei ole koskaan mitään vikaa.

No, nainen ei enää kestä ja alkaa raivoamisen. Siinä menee vähän astioita, oveen saattaa tulla reikää jne.

No, nainen tajuaa että tää käyttäytyminen ei oo ok ja menee terapiaan. Jep, terapia auttaa ja nainen osaa käsitellä vihaansa eikä enää siis koskaan paiski.

No, kotona ei kuitenkaan mikään muu ole muuttunut. Vain tämä naisen ongelma (onhan se nyt herranjestas kauheaa kun nainen käyttäytyy sillä tavoin kuin hullu, raivohullu että ihan PAIkAT hajoaa!) on siis kadonnut.

Miehen käyttäytymiseen ei ole siis syytä panostaa. Hänhän ei paiski eikä raivoa. Mutta edelleen, ongelmat on olemassa näiden kahden ihmisen välillä. Nainen on edelleen umpikujassa. Jep, surullista. Näkyvää paskaa on helppo lapioida pois mutta entä se näkymättömämpi myrkky johon kukaan muu ei edes osaa kiinnittää huomiota?!!!

tv. Narsistin vaimo
Niin, tähänkin on tietenkin helppo piiloutua, että kun mun mies on narsisti, niin sitten minä saan oikeuden toimia niin kuin minua huvittaa. Jopa niin että se pelottaa ja järkyttää lapsia? Ehei. Jos miehesi on narsisti, niin sitten pitää erota. Ei hänen narsisminsa muutu eikä katoa tavaroita rikkomalla. Jos mies on kusipää, niin sitten pitää harkita eroamista, jos ei halua erota niin sitten pitää jotenkin muuten kuin tavaroita särkemällä käsitellä sitä kusipäisyyttä. Jos mies ei ole itsessään mitään valmis muuttamaan, niin sinulla on mahdollisuus muuttaa jotain. Osoitettasi. Miestä et varmaankaan saa muuttumaan raivoamalla ja astioita rikkomalla.

Ja kyllä, mä todellakin tajuun. Mä olen kokenut puolisossani kaiken vittumaisuuden, ärsyttävyyden, pelon ja uhan mitä kuvitella saattaa. Mutta minä en alkanut paikkoja särkemään. Mieli teki. Mutta siinä vaiheessa kun alkoi tulla sellainen olo, että mäkin alan lasten silmien edessä särkemään paikkoja, niin tajusin, että nyt on parasta lähteä. Ja niin minä sitten lähdin. Se on ihan jokaiselle mahdollista. Helppoahan se ei ole myöntää virheitään, mutta niin se vain on. Omaan käyttäytymiseen on mahdollista vaikuttaa, sen toisen käyttäytymiseen ei.
 

Yhteistyössä