Halloween lähestyy, fiilistelyä kehiin!!!

Mitä meinaatte tehdä, miten pukeudutte... Ite aattelin jotain tällasta



Ja bileet kaverilla, ukko lähtee toivottavasti mukaan ja sen naaman aattelin sotkea luisen näköseks myös vaikka se onkin oikeesti ihan puupää :heart:

Laittakee musaaaa

[video=youtube;BGUWla4OVrY]http://www.youtube.com/watch?v=BGUWla4OVrY[/video]

Ja sitte pistän pystyyn vielä kyselyä, mikä on pahin näkemäsi kauhuleffa?

Ittellä se on The Haunted vuodelta -91. Johtunee siitä että näin sen TOSI pienenä. Löysin sen vihdoin ja aattelin katsoa tänään. Saa nähdä näenkö tällä kertaa pari vuotta painajaisia joka yö kuten viime kerralla.

Tästä se lähtee jos kiinnostaa kahtoa :)

The Haunted 1991 TV movie (1/10) - YouTube
 
Me ruvettiin vasta viime vuonna ´viettämään´Halloweenia. Lapset meni ihan ihka oikeelle karkki tai kepponen-kierrokselle ja oli asut ja kaikki :D Sitten pidettiin miehen siskon perheen kanssa Halloween juhlat meillä,lapset siis mukana. Tänä vuonna varmaan sama homma,olisi kyllä kiva päästä aikuisten naamiaisiin joskus :) Ja en osaa nimetä kauheinta kauhuelokuvaa,mutta ehdottomasti ahdistavin oli Paranormal Activity:snotty: En nukkunut sen jälkeen moneen päivään. Jos ulkoisia kauhunmerkkejä mittaillaan niin sitten varmaan Kauna on kauhein. Se ´olio´siinä ja ne äänet,huiiiii!!!!! Mä oon kyllä muutenkin aikamoinen paskahousu :D
 
amerikka, kiitos tästäkin.
'Halloween'...niin, se on vainajien muistopäivä. Sytytetään kynttilöitä haudoille, muistellaan hetki.
Ei tule mieleenkään pukea lasta luuranko-zombie-ym.pukuihin.. Vainajien muistopäiväna tuntuu irvokkaalta muistaa kirkossa tänä vuonna poismennyttä, ja sen jälkeen pukea itsensä/lapsensa kuolleeksi. Vietetään naamiaisia jonakin vähemmän surullisena päivänä, vaikka vappuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja amerikka:
'Halloween'...niin, se on vainajien muistopäivä. Sytytetään kynttilöitä haudoille, muistellaan hetki.
Ei tule mieleenkään pukea lasta luuranko-zombie-ym.pukuihin.. Vainajien muistopäiväna tuntuu irvokkaalta muistaa kirkossa tänä vuonna poismennyttä, ja sen jälkeen pukea itsensä/lapsensa kuolleeksi. Vietetään naamiaisia jonakin vähemmän surullisena päivänä, vaikka vappuna.
Blaah, miksi niitä kuolleita pitäisi muistella surren? Mieti nyt vaikka kuolleiden päivää. Kuolleiden päivä – Wikipedia

Ei mun mielestä yhtään pöllömpi tapa juhlia. Eikä se "karkin kerjääminen" munkaan mielestä oo sinänsä kiva juttu mutta lapsille se on kivaa hommaa.
 
Blaah, miksi niitä kuolleita pitäisi muistella surren? Mieti nyt vaikka kuolleiden päivää. Kuolleiden päivä – Wikipedia

Ei mun mielestä yhtään pöllömpi tapa juhlia. Eikä se "karkin kerjääminen" munkaan mielestä oo sinänsä kiva juttu mutta lapsille se on kivaa hommaa.
Miksikö? olet ihan selvästi vielä siinä onnellisessa asemassa, ettei sinulta ole kuollut läheisiä. Ainakaan ihan läheistä, tai ihan lähiaikoina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hö;24788539:
Miksikö? olet ihan selvästi vielä siinä onnellisessa asemassa, ettei sinulta ole kuollut läheisiä. Ainakaan ihan läheistä, tai ihan lähiaikoina.
Jos mun lapsi kuolis niin olisin surullinen, sen ei pitäis mennä niin päin että vanhempi joutuu hautaamaan lapsen. Muiden kohdalla olen iloinen heidän eletystä elämästään ja siitä että he ovat kuuluneet mun elämään. Ikävä on tietenkin mutta en mä heitä surren muistele.
 
"vieras"
Kertokaas sitten mulle, milloin sitä pirun Halloweenia oikein vietetään?? Viime vuonna ihmiset tuntui viettävän sitä eri päivinä, jopa eri viikonloppuina. Ärsyttää koko "juhla" muutenkin, ja sitten pennut tulee tekemään pahojaan monena päivänä. Käykää sitten karkkikierroksella edes sovituissa paikoissa, kaikki ei vietä Halloweenia eikä halua sotkettua pihamaata vain, koska ei ole varannut karkkia tuntemattomille.
 
olen kaksin kotona tytön kanssa, ostan ison kasan karkkia ja dr pepperiä (vaikka punkkua tekisi enemmän mieli :saint:). meinasin katsoa Tim Burtonin corpse briden yhdessä tuon 2-veen kanssa ( aiheutan ihan pokkana elinikäiset traumat lapselleni, hyi minnuu) ja kunhan tyttö nukahtaa, pistän pyörimään jonkun supernaturalin kauden tai katson vaikka kaikki :p en pukeudu mitenkään erityisesti, mustissa rytkyissä tukka pystyssä ja punat huulissa eli normaalissa arkityylissäni olen :D mies on töissä, yövuorot silloin.
pelottavin näkemäni kauhuleffa on Kiefer Sutherlandin mirrors, en sen jälkeen uskaltanut moneen päivään katsoa kunnolla peiliin...
 
Hullis
emme vietä Halloweenia..miks pitäis?ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ( eikä sen puoleen miehenkään kotimaan ),joten meillä vietetään vaan joulua,mutta sitäkin ilman joulukirkkoja :)
Oletkos kekristä kuullut?

Vaikka halloween on amerikkalaistunut, se on irlantilainen juhla. Meillä taas vietettiin kekriä. Vainajien kanssa sillä ei ollut mitään tekemisä, mutta juhlamuotona kekri muistuttaa halloweenia. Kestejä, naamioitumista, kylillä kiertelyä..

Mukavaa, että on juhlia arjen vastapainona. Mikään pakkohan juhliminen ei ole.
 
Naurukohtaus, miten ihmiset suhtautu tuohon karkki vai kepposeen? Vai kävittekö tutuilla niin et oli sovittu etukäteen että tulette? Olis kiva viedä muksut sellaselle :)
Käytiin ihan tutuilla :) mun mielestä tuo Halloweenin juhliminen on sen verran epätavallista vielä suomessa etten tohtis mennä vieraille koputtelemaan. Itsekkään en ole varautunut siihen että meidän oven taakse tulis lapsia,virpominen sitten asia erikseen,siihen on varautunut varmaan enemmän ihmisiä kuin Halloweeniin.
 
Keittiönoita
Kekriä meilläkin on vietetty sukupolvien ajan. Meille se on vuoden tärkein juhla. Mun mielestä on pelkästään positiivista, jos ihmiset löytävät juhlimisen aihetta elämäänsä ja tekevät lapsilleen vuodesta toiseen toistuvia perinteitä, joita on sitten aikuisena mukava muistella ja joita haluaa jatkaa aikanaan omille lapsilleen. Juhlan odotus on lähes yhtä mukavaa kuin juhla itse.
 

Yhteistyössä