Haluaisitko matkustaa Venäjälle?

  • Viestiketjun aloittaja ttg
  • Ensimmäinen viesti
ttg
Väittelemme kaverin kanssa siitä, onko suomalaisilla normaalia enemmän ennakkoluuloja Venäjää kohtaan verrattuna muihin Euroopan maihin vai ei. Olen sitä mieltä, että on, kaverini pitää tätä pöyristyttävänä, eikä näe Venäjää sen kummallisempana maana kuin mitään muutakaan. No tässä on nyt poterot kaivettu, joten mikä mahtaa olla oikeasti tilanne?
 
ap.
Ja jos jatketaan, niin kaverin kanta on se, että minä olen rasisti/sivistymätön moukka, mikä voi pitää paikkansa:D Mutta melko tynnyrissä pitää mielestäni olla elänyt silloinkin, jos ei tätä ennakkoluulojen olemassaoloa tiedosta, olipa itse miten avarakatseinen tahansa.
 
"vieras"
Minullakin on ennakkoluuloja, epäilyksiä ja jopa pelkoja. Olen käynyt Neuvostoliitossa pari kertaa, eli ihan tuoreita kokemuksia ei ole :D Tietämällä tiedän, että siellä olisi paljon kiinnostavaa ja hienoa nähtävää, mutten vain saa itseäni haluamaan sinne.
 
Haluaisin. Tunnen joitakuita venäläisiä, ovat hauskoja ja mukavia. :) Myös opettajani on kiva.
On kutsuttukin sinnepäin, mutta kun molemmat osapuolet oli ihan ummikkoja silloin niin ei ole vielä tapahtunut. :D
 
Viimeksi muokattu:
käyty on
Ihan jännän aikamatkan saa menneisyyteen (ainakin sen 50 vuotta taakse päin) kun pyörähtää vähän kauempana rajan takana, esim Sortavalassa.
Tiedä sitten auttaako ymmärtämään yhtään tuota naapurikansaa. Ehkä päin vastoin tulee entistä epäluuloisemmaksi. Ainakin kun kuuntelee siellä enemmän käyneiden juttuja.
 
"sasa"
En todellakaan haluaisi. Isoisäni oli monta vuotta sotimassa pitääkseen ne molkottajat rajan toisella puolella ja toinen isoäitini joutui evakkona lähtemään kodistaan.
 
Ken guru
Haluaisin. Mutten silti ajattele niin positiivisesti Venäjästä. Aika karmea historia sillä maalla on, eikä tämän päivän korruptoitunut Venäjäkään minkään mitalin arvoinen ole. Venäläisistäkin olen sitä mieltä, että maa ja maan tavat on muokannut monia heistäkin ei niin hyvään suuntaan. Mutta toki isossa maassa on porukkaa laidasta laitaan, ja uskon että enemmän niitä hyviä ihmisä kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hansu81
EN IKINÄ MATKUSTA VENÄJÄLLE!!! Kukaan meidän perheestä ei tule sinne matkustamaan! Mä olen just tollanen umpiennakkoluuloinen ja jopa pelkään sitä Venäjän hullua diktatuuria, korruptiota ja mielivaltaa, mitä maan kansalaisiin käytetään. Enkä halua sitä mitenkään tukea turismin kautta. Ja mun mielestä myös venäläiset sais pysyä siellä Venäjällä vaan...
Vaikka olen 80-luvulla syntyny, niin sen verran talvisota-henkeä on, että ryssät on aina ryssiä!
 
no jaa
Täytyy sanoa ettei se kyllä heti ensimmäisenä ole haaveena. Ei minulla sinänsä mitään ehdotonta eitä Venäjälle matkaamiseen ole, mutta tiedät monta mieluisampaa matkakohdetta. Vain sellaisiin maihin, joissa soditaan eikä edes suositella matkustettavan niin en kyllä ehdoin tahdoin lähde kokeilemaan
 
"vieras"
EN IKINÄ MATKUSTA VENÄJÄLLE!!! Kukaan meidän perheestä ei tule sinne matkustamaan! Mä olen just tollanen umpiennakkoluuloinen ja jopa pelkään sitä Venäjän hullua diktatuuria, korruptiota ja mielivaltaa, mitä maan kansalaisiin käytetään. Enkä halua sitä mitenkään tukea turismin kautta. Ja mun mielestä myös venäläiset sais pysyä siellä Venäjällä vaan...
Vaikka olen 80-luvulla syntyny, niin sen verran talvisota-henkeä on, että ryssät on aina ryssiä!
Siis ei kai tällasia ihmisiä oikeasti oo enää olemassa? Pliis eihän?
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";27979542]En todellakaan haluaisi. Isoisäni oli monta vuotta sotimassa pitääkseen ne molkottajat rajan toisella puolella ja toinen isoäitini joutui evakkona lähtemään kodistaan.[/QUOTE]

Niin ovat minunkin isovanhempani lähteneet evakkoon ja heidän sukunsa sotimaan, mutta ei se mitenkään vaikuta siihen, että minä haluan käydä Pietarissa ja minulla on hyviä ystäviä, jotka ovat venäläisiä. Minkä ihmeen takia pitäisi vaikuttaa?
 

Yhteistyössä