Haluan töitä! En jaksa enään tätä työttömyyttä.

  • Viestiketjun aloittaja "Toivoton"
  • Ensimmäinen viesti
"Toivoton"
Oman alan työhön on liian vähän työkokemusta ja muihin on joko väärä koulutus tai liian koulutettu. Muutamiin haastatteluihin olen päässyt, mutta ei niistäkään ole työtä irronnut. Huomenna olis taas haastettelu, joten toivotaan että siellä tärppäis.

Avoimia hakemuksia en ole vielä laittanut menemään, mutta nyt olisi kai niiden aika. Miksi työn saaminen on niin pirskatin vaikeaa?
 
"vieras"
Minä olen ollut kanssa vuoden jo työttömänä, mitä nyt välillä kävin jotain kursseja.

Päätin vaihtaa koko alaa ei enää jaksa. Pääsin kouluun ja syksyllä uuteen ammattiin opiskelee ja toivomaan paremmasta elämästä.
 
"Toivoton"
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3 kk työttömänä;25753910:
Täällä toinen. Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Oletko saanut mitään apua työvoimatoimistosta?
"Kiva" kuulla ettei ole ainoa tässä tilanteessa. Minäkin oon monta kertaa ajatellut, että olkoot, mutta jostain sitä sisua ja lapsen uskoa on tullut, että josko nyt tärppäisi.

Työkkäristä ei oo sitten mitään apua ollut. Kyselin, että voisinko itse etsiä harjoittelupaikkaa, mutta en kuulemma voi, koska minulla on rautainen työkokemus (vajaa vuosi). Tuumasin vaan, että huh huh, eipä kuule työnantajat ole kyllä yhtään samaa mieltä. Ai niin, tulihan työkkäristä yksi pakote hakea yhtä virkaa, jonka tiesin jo valmiiksi olevan pedattu sijaiselle (sijainen itse niin minulle sanoi vuosi sitten). Tulihan sitä haettua ja kuumeisena haastatteluun mentyä ja haastattelua seuraavana päivänä sijainen sitten jo aloittikin virassa.

Yhteen koulutukseen hain ja en päässyt, liian vähän aikaa ollut työttömänä ja riesana pari tuntia viikossa tehtävä osa-aikatyö joka ei millään tasolla vastaa koulutustani.

Onko sinulle ollut työkkäristä mitään apua?
 
"mona"
[QUOTE="Toivoton";25753984]Onnea koulutuspaikasta!

Minulle sopivia koulutuspaikkoja on ollut vain yksi ja sitä hain, mutta en päässyt. Kyselin kouluttaumista lähihoitajaksi ja siihen työkkäristä sanottiin ettei kannata, koska minulla on korkeampi koulutus.[/QUOTE]

No mikä koulutus sulla on?
 
"vieras"
itse olin työttämänä ja tein välillä kaksi lasta, yhteensä viitisen vuotta. kokoajan hain töitä ja vasta nyt lopultakin sain työlistämistukipaikan ja tässä on palkka parempi mitä monessa oikeassa työssä! mutta silti kokoajan laittelen hakemuksia oikeisiin töihin, mutta nyt ei ole niin ressi kuin mitä oli tuossa välillä kun töitä ei vain saanut vaikka satoja hakemuksia laitto menemään.
 
"Toivoton"
[QUOTE="nipsu";25754148]Mä olisin tyytyväinen jos saisin olal työttömänä vaikka sen vuoden! Aah ihanaa,ei tartteis tehä mitään, vois kerrankin vaan levätä kunnolla.[/QUOTE]

Pystyn olemaan tällä sovitellulla päivärahalla työttömänä melkein neljä vuotta, mutta mitä kauemmin olen työttömänä sen vaikeampaa on saada työtä. Ja mulla ei tämä työttömyys ole mitään lomailua, päivittäin kirjoitan hakemuksia ja huomenna menee 9 tuntia työhaastatteluun ja matkoihin. Nytkin koko aamun olen ollu koneella nakuttamassa hakemuksia. Mutta ymmärrän kyllä sinunkin kantasi, onhan sekin mahdollista on työtön ja olla hakematta työtä.
 
"Toivoton"
[QUOTE="vieras";25754197]itse olin työttämänä ja tein välillä kaksi lasta, yhteensä viitisen vuotta. kokoajan hain töitä ja vasta nyt lopultakin sain työlistämistukipaikan ja tässä on palkka parempi mitä monessa oikeassa työssä! mutta silti kokoajan laittelen hakemuksia oikeisiin töihin, mutta nyt ei ole niin ressi kuin mitä oli tuossa välillä kun töitä ei vain saanut vaikka satoja hakemuksia laitto menemään.[/QUOTE]

Millaista on työllistämistukityö? Etsitkö itse paikan? Vastaako työ koulutustasi?
 
Tässä ilmoitus, joka saattaa kiinnostaa, jos seikkailumieltä ja hieman kielitaitoa löytyy:

Spartoo.fi hakee nyt työntekijöitä toimipisteeseensä Ranskaan.

Etsitkö töitä Ranskasta? Liity Spartoon joukkoon! Perustettu vuonna 2006, Spartoo on Euroopan johtava myyjä kategorioissa lasten kengät, naisten kengät ja miesten kengät, kiitos sen yli 700 merkin (kuten esimerkiksi Nike, Le Coq Sportif, Converse, Nike, sekä kaikkien skeittareiden suosikkimerkki Vans...) ja 20 000 mallin (saappaat, tennarit, korkokengät, sandaalit, ballerinat, nilkkurit...).

Maailmanlaajuinen, Spartoo on 10 suurimman ja nopeiten kasvamimman muoti-aiheisen verkkokauppasivuston joukossa Euroopassa (lähde: Mediamomentum.co.uk).

Spartoo on joukko henkilöitä, jotka jakavat yhdessä samat luovuuden, ammattitaidon ja innovaation arvot, ja jotka tekevät työtä yhteisen projektin onnistumisen hyväksi.

Spartoo kehittää ja parantaa jatkuvasti toimintaansa yhteistyökumppaneidensa antamien ehdotusten ja mielipiteiden avulla.

Työskentelytapamme rohkaisee tekemään aloitteita. Se tarjoaa poikkeuksetta jokaiselle työryhmän jäsenelle mahdollisuuden osallistua aktiivisesti yrityksen kehittämiseen.

Me etsimme innokkaita työntekijöitä, joilla on aina innovatiivisia ja kekseliäitä ideoita uusien asiakkaiden hankkimiseksi! Haemme uusia työntekijöitä erityisesti markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehtäviin.

Tutustu avoinna oleviin työpaikkoihin tarkemmin klikkaamalla tästä.
 

Yhteistyössä