Haluatko kysyä jotain 46-vuotiaalta äidiltä jolla on 3kk ja 3pvä ikäinen vauva?

  • Viestiketjun aloittaja Janita.66
  • Ensimmäinen viesti
Janita.66
Eli täällä yksi tämmöinen nainen joka on saanut vähän vanhemmalla iällä myöskin vielä lapsen. :)

Perheeseeni kuuluu myöskin kesällä 18v täyttävä tytär ja samanikäinen aviomies ja suloinen koiramme, 3-vuotias musta labradorinnoutaja poika jörö!
 
"Vieras"
Siis sulla on 18-vuotias mies?
Miksi halusit tehdä vanhemmalla iällä lapsen?

Miltä tuntuu ajatus, että et välttämättä koskaan voi hoitaa lapsenlasta?
Esim. Jos hän tekee ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana niin olet jo 76 etkä ehkä siinä kunnossa, että pystyisit/jaksaisit hoitaa vauvaa.
 
"koo"
Onnea! :)

Kestikö raskaaksi tulemine kauan? Sujuiko raskausaika hyvin?

Ihanaa, että olet saanut vauvan. Sitä osaa nauttia vauavasta erilailla vanhempana.

Ihanaa kevättä sinulle ja perhellesi!
 
"Laura"
[QUOTE="vieras";28443097]Toiseen ketjuun liittyen. Voisitko tehdä lapsen 45-vuotiaan miehen kanssa?[/QUOTE]


Minä täytän vasta 31-vuotta sinä vuonna, kun mieheni täyttää 45v, joten hyvin voisin tehdä.
 
"vieras"
[QUOTE="miksi";28443089]Haluan kysyä: MIKSI?[/QUOTE]

Miksi minkään ikäinen nainen haluaa tai tekee lapsen? Luultavasti koska haluaa. Onko se ikä oikeasti niin iso asia? Moni on 46-vuotiaana yhtä hyvässä kunnossa ja yhtä terve kuin moni kymmenen vuotta nuorempi, ehkä jopa paremmassa. Toiset taas elävät terveenä ja reippaana yli 100-vuotiaaksi kun joku toinen on vuodehoidossa jo 70-vuotiaana. Ei se ikä niin kovin paljon vielä kerro. Oma kunto, jaksaminen ja terveys ovat parempia mittareita.
 
Janita.66
[QUOTE="vieras";28443097]Toiseen ketjuun liittyen. Voisitko tehdä lapsen 45-vuotiaan miehen kanssa?[/QUOTE]

Miksi en voisi? Hänhän on melkein samanikäinen kun oma mieheni, olemme molemmat syntyneet miehen kanssa v.66, mies vaan täytti huhtikuussa 47 ja minä täytän joulukuussa sitten 47.
 
Janita.66
[QUOTE="vieras";28443106]Miten yöheräilyt sujuvat?[/QUOTE]

Yöheräilyt sujuu ihan hyvin, koska olen itse enemmän yövirkku kuin aamuvirkku vielä näinkin vanhalla iällä... :D
 
Pilkku viilattu
Kumpi lapsista on vuokrakohdulla aikaansaatu, vai oliko toinen ennenaikainen kaksosista? Ei kukaan muuten voi olla yhtää aikaa 3 kuukauden ikäisen vauvan äiti ja 3pv ikäisen vauvan äiti.

Tosikysymys: miksi lapsen ikä pitää ilmaista päivän tarkkuudella ja vieläpä väärin, niin että oikeasti sanoo olevansa kahden lapsen äiti? Mitä hiton merkitystä sillä kolmella päivällä on?
 
Janita.66
[QUOTE="Vieras";28443125]Siis sulla on 18-vuotias mies?
Miksi halusit tehdä vanhemmalla iällä lapsen?

Miltä tuntuu ajatus, että et välttämättä koskaan voi hoitaa lapsenlasta?
Esim. Jos hän tekee ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana niin olet jo 76 etkä ehkä siinä kunnossa, että pystyisit/jaksaisit hoitaa vauvaa.[/QUOTE]

Mieheni on 47v, aloituksessa kävi pikku moka jonka olisi voinut muotoilla kyllä paremmin jotta ei tulisi väärin ymmärryksiä. Minä siis 46v (VIELÄ), mies 47v, tyttäremme tällä hetkellä 17v ja pieni poikamme 3kk 3pvä.

Esikoiseni jos saisi lapsen kanssa 30v, silloinhan minä olisin vasta 59 eli hyvin kerkeäisin ainakin esikoisten lasten kanssa touhuta... Luulempa että hänellä on kyllä tulossa omia lapsia aikaisemmin, koska ei halua ensimmäistä lasta vasta 30v. vaan haluaisi molemmat lapsensa 20-30v, kun olemme jutelleet joskus.

76v olisin tietysti sitten kuopuksen kohdalla jos hän saa 30v myöskin ensimmäisen lapsensa... tiedä elänkö silloin edes enää. On tuo ikä jo sen verran korkea. Toivottavasti. Jos en jaksaisi kuitenkaan hoitaa enää hänen lapsenlapsiaan, niin se on sitten vain sellainen hyväksyttävä juttu, jos saan aikaa kuitenkin viettää heidän kanssaan niin se riittää... :)
 
Janita.66
[QUOTE="koo";28443210]Onnea! :)

Kestikö raskaaksi tulemine kauan? Sujuiko raskausaika hyvin?

Ihanaa, että olet saanut vauvan. Sitä osaa nauttia vauavasta erilailla vanhempana.

Ihanaa kevättä sinulle ja perhellesi![/QUOTE]

Kiitos ja kiitos samoin sinne suuntaan. :)

Ei varsinaisesti yritetty edes vauvaa, päätettiin että on tullakseen tällä iällä vielä jos on. Tämä raskaus aika oli hieman vaikeampi kyllä todellakin kuin edellinen. Oikeassa olet siinä että vauvasta osaa nauttia ihan eritavalla näin vanhempana kuin sillon nuorempana, kun tätä pitää vielä vähän ihmeenäkin että raskautui edes enää. :)
 
Janita.66
[QUOTE="vieras";28443236]Onnea!!

Minua ei suoraan sanottuna ihmetytä ikäsi vaan miehesi ikä. Ei millään pahalla, mutta ihmetyttää vaan.:)[/QUOTE]

Niin, mieheni on siis 47v... :D kävi pieni vippa ehkä tuolla
 

Yhteistyössä