Halvalla lapselle kengät

  • Viestiketjun aloittaja Halvalla ei saa hyvää
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos lapsesi tietäisi, että toisaalla jonkun toisen äidin lapsi kuolee, joka sekunti tuhansia, kun sinä olet vienyt häneltä elämisen mahdollisuudet, törsäämällä liikaa, vettä ja maaperää, ei hän pitäisi sinua hyvänä äitinä. Lapset ovat ainakin syntyjään empaattisia ja vaatimattomia. Eri asia jos kasvatetaan pas.kaksi: minä minä minä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sitä mieltä, että äiti, joka törsää omaan kakaraan kaikkea kallista. 1000 kuukaudessa kalleinta vaatetta ja kenkää ja tavaraa, on jotenkin parempi kuinsellainen, joka ostaa halpaa kirppikseltä ja esim. säästää luontoa, kävelee, ei osta mitään, paitsi käytettyä, käyttää kenkiä joita itse käytti lapsena, että oma lapsi voisi joskus itsekin kokea äitiyden, olisi vielä puhdasta maaperää, jolla kasvattaa ruokaa, eikä kaiki vesi loppunut teollisten tuotteiden valmistamiseen? Onko törsäävä ätii mielestäsi hyvä äiti?

Minun mielestä ei. Aivan sama miten lapsi kävlelee tai kastuuko vaatteissa. tärkeintä, että olisi hänelle ruokaa vielä aikuisena. Maaperä on saastutettu tuolla törsäämisellä ja vesi loppuu, oikeasti, esim araljärvi on kuivunut puuvillan kasvatuksen vuoksi.
Nyt menee jo kyllä niin naurettavaksi jeesusteluksi ettei mitään rajaa! Esimerkiksi meillä kaikki sisävaatteet ja myös ulkovaatteet jos vaan löytyy ostetaan käytettynä niin paljon kuin mahdollista mutta siitä pidän huolen että lapsella on hyvät ja uudet kengät ja ulkoilun mahdollistavat ulkovaatteet. Keskittykää hyvät ihmiset nyt oikeisiin ja isompini asioihin ilmastonmuutosta mietittäessä kuin lapsen kenkiin. Siitähän tässä oli kyse.
 
äiti neljälle
Kyllä edullisesti saa kun viitsii etsiä. Ei päde enää sanonta et halvalla ei saa hyvää.
Itse puhun kokemuksesta eli luulin että kun ostan "hyvät ja kalliit" kengät niin ne myös kestää ja toimii käytössä. Toisin kävi eli hajosivat useamman kerran, eli liikkeessä vaihdettiin uusiin ja sitten kun käytössä lapsen jalka hikoili ne kastuivat ja eivät ehtineet kuivua koskaan kunnolla jne..
Eli saappaat märällä kelillä ja tavalliset toppakengät pakkasilla lisättynä villasukalla jos tarve vaatii. Joka sään kengät tosi huonot normaalissa lasten käytössä ja puhun kokemuksesta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Se on hyvä, että sulla on varaa ostaa lapselles kalliit kengät. Muilla ei välttämättä ole ja se ei ole sun ongelmas. Se ei tee vanhemmista yhtään sua huonompia!
peesaan tätä.
Edelleen uskoisin että suurimmalla osalla ois varaa jos käyttäis ne rahat toisin. Miettikää omia kulutustottumuksianne, eikö tosiaan vois laittaa vaikka 10 euroa / kk säästöön että sais kunnon talvivaatteet. Kenkiinhän riittäis vähempiki. Ruoka, alkoholi, tupakka, harrastukset, omat vaatteet jne. On kumma jos ei jostain voi pikkusta nipistää..
aika monessa lapsiperheessä ei käytetä alkoa eikä tupakkaa, varsinkaan korkeakoulutetut pätkätyöllistetyt perheet, eikä rahaa silti ole törsätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Se on hyvä, että sulla on varaa ostaa lapselles kalliit kengät. Muilla ei välttämättä ole ja se ei ole sun ongelmas. Se ei tee vanhemmista yhtään sua huonompia!
peesaan tätä.
Edelleen uskoisin että suurimmalla osalla ois varaa jos käyttäis ne rahat toisin. Miettikää omia kulutustottumuksianne, eikö tosiaan vois laittaa vaikka 10 euroa / kk säästöön että sais kunnon talvivaatteet. Kenkiinhän riittäis vähempiki. Ruoka, alkoholi, tupakka, harrastukset, omat vaatteet jne. On kumma jos ei jostain voi pikkusta nipistää..
Esim. itse olen opintotuella n.250e/kk ja se menee kokonaisuudessaan lasten hoitomaksuihin! Miehen palkasta pitää sitten maksaa kaikki, vuokra, sähkö, vesi, ruoka ja kaikki muut menot.... että voin kuulkaa sanoa ihan rehellisesti että toisinaan ei edes ole todellakaan panna sitä 10e säästöön!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä edullisesti saa kun viitsii etsiä. Ei päde enää sanonta et halvalla ei saa hyvää.
Itse puhun kokemuksesta eli luulin että kun ostan "hyvät ja kalliit" kengät niin ne myös kestää ja toimii käytössä. Toisin kävi eli hajosivat useamman kerran, eli liikkeessä vaihdettiin uusiin ja sitten kun käytössä lapsen jalka hikoili ne kastuivat ja eivät ehtineet kuivua koskaan kunnolla jne..
Eli saappaat märällä kelillä ja tavalliset toppakengät pakkasilla lisättynä villasukalla jos tarve vaatii. Joka sään kengät tosi huonot normaalissa lasten käytössä ja puhun kokemuksesta
Peesaan. ei hinta enää merkitse laatua. kalliilla saa pas.kaa. muotikengät ja mallit kalliita, ja hajoavat heti.
 
yx äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yx äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja yx äiti:
mulle fysioterapeutti sano, et ihmisten pitäs panostaa enemmän kenkiin. että ostaa muuten halpoja vaatteita kunhan on kunnolliset kengät. huonot kengät altistaa selkäsairauksille myöhemmin.

itse ostin 30? hyvät jalkaa tukevat kengät. ei mitkään mahdottoman kalliit. miks muuten kengät joissa nauhat tai tarranauhat, kenkä on niin väljä et se hölskyy jalassa. kengän saa vedettyä jalkaan ilman et tarroja aukaisee?? vai onko pojalla vaan kapea jalka?? ja nyt kyse ihan kunnon kengistä, merkeistä mitä kaikki mainostaa (useampiakin on tullu kokeiltuu.). nykysissä kengissä vetoketju sivussa ja on tarpeeks tukeva.
voisko joku vastata tähän

Jos tarra- tai nauhakengät saa vedettyä jalkaan niin, että tarrat ovat kunnolla kiinni, niin kenkä on liian väljä. Kuulostaa aika omituiselta, jos tarrat ja nauhat ovat siis ihan ylös saakka eli ei lenkkari.
kyse nyt talvikengistä joissa varsi. varsi on siis ihan väljä vaikka nauhat ihan kireellä. muuten kenkä kyllä olis sopiva.....
 
arvostuskysymys
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Se on hyvä, että sulla on varaa ostaa lapselles kalliit kengät. Muilla ei välttämättä ole ja se ei ole sun ongelmas. Se ei tee vanhemmista yhtään sua huonompia!
peesaan tätä.
Edelleen uskoisin että suurimmalla osalla ois varaa jos käyttäis ne rahat toisin. Miettikää omia kulutustottumuksianne, eikö tosiaan vois laittaa vaikka 10 euroa / kk säästöön että sais kunnon talvivaatteet. Kenkiinhän riittäis vähempiki. Ruoka, alkoholi, tupakka, harrastukset, omat vaatteet jne. On kumma jos ei jostain voi pikkusta nipistää..
aika monessa lapsiperheessä ei käytetä alkoa eikä tupakkaa, varsinkaan korkeakoulutetut pätkätyöllistetyt perheet, eikä rahaa silti ole törsätä.
Aika monessa lapsiperheessä nimenomaan käytetään. Mä tiedän monta äitiä jotka ei voi ostaa kunnon ulkotamineita mutta esimerkiksi tupakkaa poltetaan. Ja tosiaan luulen että hyvin, hyvin harvalle 5-10 euron säästö kuussa on mahdotonta. Ja vielä halvemmallakin saa jos alesta ostaa!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Esim. itse olen opintotuella n.250e/kk ja se menee kokonaisuudessaan lasten hoitomaksuihin! Miehen palkasta pitää sitten maksaa kaikki, vuokra, sähkö, vesi, ruoka ja kaikki muut menot.... että voin kuulkaa sanoa ihan rehellisesti että toisinaan ei edes ole todellakaan panna sitä 10e säästöön!
Sun miehellä on ok tulot kun tuollainen päivähoitomaksu :)
Vaikkakin kahdesta vaan. Tosiaan kyllä suoraan sanottuna surkeaa jos tuollainen tilanne :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja arvostuskysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Se on hyvä, että sulla on varaa ostaa lapselles kalliit kengät. Muilla ei välttämättä ole ja se ei ole sun ongelmas. Se ei tee vanhemmista yhtään sua huonompia!
peesaan tätä.
Edelleen uskoisin että suurimmalla osalla ois varaa jos käyttäis ne rahat toisin. Miettikää omia kulutustottumuksianne, eikö tosiaan vois laittaa vaikka 10 euroa / kk säästöön että sais kunnon talvivaatteet. Kenkiinhän riittäis vähempiki. Ruoka, alkoholi, tupakka, harrastukset, omat vaatteet jne. On kumma jos ei jostain voi pikkusta nipistää..
aika monessa lapsiperheessä ei käytetä alkoa eikä tupakkaa, varsinkaan korkeakoulutetut pätkätyöllistetyt perheet, eikä rahaa silti ole törsätä.
Aika monessa lapsiperheessä nimenomaan käytetään. Mä tiedän monta äitiä jotka ei voi ostaa kunnon ulkotamineita mutta esimerkiksi tupakkaa poltetaan. Ja tosiaan luulen että hyvin, hyvin harvalle 5-10 euron säästö kuussa on mahdotonta. Ja vielä halvemmallakin saa jos alesta ostaa!

Niin, kummasti sitä rahaa tosiaan löytyy tupakkaan ja meikkeihin. On varmasti olemassa ihan oikeastikin köyhiä perheitä, mutta moni voisi säästää kyllä vaikka ruuassakin, jos oikein viitsisi. Sen verran kallista herkkua ja muuta roskaa, tupakkaa ja kaljaa, näkee lapsiperheiden ostoskoreissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Esim. itse olen opintotuella n.250e/kk ja se menee kokonaisuudessaan lasten hoitomaksuihin! Miehen palkasta pitää sitten maksaa kaikki, vuokra, sähkö, vesi, ruoka ja kaikki muut menot.... että voin kuulkaa sanoa ihan rehellisesti että toisinaan ei edes ole todellakaan panna sitä 10e säästöön!
Sun miehellä on ok tulot kun tuollainen päivähoitomaksu :)
Vaikkakin kahdesta vaan. Tosiaan kyllä suoraan sanottuna surkeaa jos tuollainen tilanne :(
Kyllä, juuri tälläinen on tilanne. ja vielä esikoisesta menee iltsumaksu, mikä sekään ei ole mitään halpaa. Ja meillä ei todellakaan juoda eikä polteta tupakkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Esim. itse olen opintotuella n.250e/kk ja se menee kokonaisuudessaan lasten hoitomaksuihin! Miehen palkasta pitää sitten maksaa kaikki, vuokra, sähkö, vesi, ruoka ja kaikki muut menot.... että voin kuulkaa sanoa ihan rehellisesti että toisinaan ei edes ole todellakaan panna sitä 10e säästöön!
Sun miehellä on ok tulot kun tuollainen päivähoitomaksu :)
Vaikkakin kahdesta vaan. Tosiaan kyllä suoraan sanottuna surkeaa jos tuollainen tilanne :(
Kyllä, juuri tälläinen on tilanne. ja vielä esikoisesta menee iltsumaksu, mikä sekään ei ole mitään halpaa. Ja meillä ei todellakaan juoda eikä polteta tupakkaa.
Et mä en kyllä henk. koht. ymmärrä et mistä ihmeestä me voitas säästää!!
Ja kyllä mä mieluummin takaan lapsille 2 lämmintä ruokaa per päivä ja ostan kengät halvemmalla. Luulen et lastensuojelu puuttus ennemmin lasten nälässä pitämiseen kuin halpoihin kenkiin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Halvalla ei saa hyvää:
Täällä on taas yksi aloitus noista Anttilan halvoista lasten kengistä. Pikku vinkki teille, jotka haluatte päästä todella halvalla lasten kenkäostoksissa eikä ole niin väliä, tukevatko ne jalkaa tai ovatko muuten hyvät kävellä. Tarjoustalo mainostaa lasten toppakenkiä 9,90 eurolla ja voisin taata, että halvemmalla ette saa, kun Kuomatkin maksavat peräti 29,90 euroa tarjouksessa. Siis sinne kaikki mammat joukolla hankkimaan lapselle "hyvät" kengät...!

Nyt saa taas vapaasti aloittaa keskustelun siitä, kuinka meidän sukupolvemme käveli kesät talvet toppakengissä ilman mitään ongelmia. Nooh, olihan ne aina astuttu ihan linttaan, mutta...
joo, ja oikeasti on tehty tutkimus (tiede-lehti) ja halpislenkkarit kestivät parmmin kuin merkkituote ja tukivat jallkaa tasan yhtä hyvin. joten höpöhöpö sinun "kallis tukee jalkaa" höpinöille. ai niin, ja kun ihmisiltä kysyttiin, kummat paremmat jalassa, vastasivat että halpiskengät. sokkotesti oli.

Aha. Että oikein tutkimus. Voit kysyä keneltä hyvänsä lasten jalkaongelmiin perehtyneeltä ortopedilta tai fysioterapeutilta, onko kanssasi samaa mieltä. Pieni lapsi ei muuten osaa luotettavasti sanoa, että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei ja lasten kengistähän tässä oli puhe.
Mutta kukaan itseään kunnioittava ammattilainen ei mene siihen halpaan, että nimeää kenkämerkit mitkä onvat hyviä... Siihen tarvitaan myös malli, mistä kengästä on kyse. Kun niillä kalliillakin merkeillä on ihan samanlaista kiinassa tuotettua sontaa kuin halpiksillakin. Mallista riippuen. Ja Vikingin kengät. En taida toiste ostaa. Esikoiselle ostin eskarin alkuun Vikingin lenkkarit. 5 VIIKKOA myöhemmin totesin, ettei kenkiä voi enää käyttää, ne ovat täysin räjähtäneet. Esim. pohjan rakenne tuntuu kantapäästä ja päkiästä läpi ja sisus muutenkin täysin paskana. Ulkoa kengät näyttävät ihan siisteiltä mutta käyttöä ne eivät ole kestäneet. Mun mielestä kunnon kenkä kestää kauemmin kuin 5 viikkoa. Harmi vaan, että asiaan enempää perehtymättä ostin sitten tilalle Kangaroosit, nilkkurimallin. Viking omistaa kangaroosin merkin, joten mahtaako olla noikin samaa p**kaa kuin edellisetkin.

Mutta tää on kyllä niin akkamaista tää vääntö kengistä, haalareista yms. Miten joku oikeesti jaksaa kuluttaa aikaansa toisten arvosteluun tästäkin?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Et mä en kyllä henk. koht. ymmärrä et mistä ihmeestä me voitas säästää!!
Ja kyllä mä mieluummin takaan lapsille 2 lämmintä ruokaa per päivä ja ostan kengät halvemmalla. Luulen et lastensuojelu puuttus ennemmin lasten nälässä pitämiseen kuin halpoihin kenkiin!
No esimerkiksi tuosta ruoasta. En mä lapselle 2 ateriaa kotona tarjoais jos oisivat päivän hoidossa. Ja pitää niitä omia menoja ja laskuja katsella. Onko autolainaa, lehtitilauksia, netti, osamaksuja, sähkön ja veden kulutus, herkut ja ruoka, besankulut jne
Itsehän te ne tiedätte.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja arvostuskysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Se on hyvä, että sulla on varaa ostaa lapselles kalliit kengät. Muilla ei välttämättä ole ja se ei ole sun ongelmas. Se ei tee vanhemmista yhtään sua huonompia!
peesaan tätä.
Edelleen uskoisin että suurimmalla osalla ois varaa jos käyttäis ne rahat toisin. Miettikää omia kulutustottumuksianne, eikö tosiaan vois laittaa vaikka 10 euroa / kk säästöön että sais kunnon talvivaatteet. Kenkiinhän riittäis vähempiki. Ruoka, alkoholi, tupakka, harrastukset, omat vaatteet jne. On kumma jos ei jostain voi pikkusta nipistää..
aika monessa lapsiperheessä ei käytetä alkoa eikä tupakkaa, varsinkaan korkeakoulutetut pätkätyöllistetyt perheet, eikä rahaa silti ole törsätä.
Aika monessa lapsiperheessä nimenomaan käytetään. Mä tiedän monta äitiä jotka ei voi ostaa kunnon ulkotamineita mutta esimerkiksi tupakkaa poltetaan. Ja tosiaan luulen että hyvin, hyvin harvalle 5-10 euron säästö kuussa on mahdotonta. Ja vielä halvemmallakin saa jos alesta ostaa!
täh? 5 euroa kuussa säästöä. yksi lapsi tarvitsee vuoden aikana monet kengät ja joillakin on jopa useampi kuin yksi lasta? jos juuri ja juuri kaurapuuroa syömällä 2 päivää viikossa saisi säätettyä 5 euroa, saa sitten pähkäillä kummalle ostaa ne yhdet kalliit kengät ja onko ne kesäksi vai talveksi vai syksyksi. Hohhoijaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täh? 5 euroa kuussa säästöä. yksi lapsi tarvitsee vuoden aikana monet kengät ja joillakin on jopa useampi kuin yksi lasta? jos juuri ja juuri kaurapuuroa syömällä 2 päivää viikossa saisi säätettyä 5 euroa, saa sitten pähkäillä kummalle ostaa ne yhdet kalliit kengät ja onko ne kesäksi vai talveksi vai syksyksi. Hohhoijaa.
Alennukset on kova sana. Ei tarvi olla kallista. Mä en usko millään että Suomessa näin monilla on näin hirveän huono rahatilanne ettei mistään pysty säästämään mutta jos on niin todella, todella säälittävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Et mä en kyllä henk. koht. ymmärrä et mistä ihmeestä me voitas säästää!!
Ja kyllä mä mieluummin takaan lapsille 2 lämmintä ruokaa per päivä ja ostan kengät halvemmalla. Luulen et lastensuojelu puuttus ennemmin lasten nälässä pitämiseen kuin halpoihin kenkiin!
No esimerkiksi tuosta ruoasta. En mä lapselle 2 ateriaa kotona tarjoais jos oisivat päivän hoidossa. Ja pitää niitä omia menoja ja laskuja katsella. Onko autolainaa, lehtitilauksia, netti, osamaksuja, sähkön ja veden kulutus, herkut ja ruoka, besankulut jne
Itsehän te ne tiedätte.
No haloo! Eihän meillä arkena olekkaan 2 lämmintä ateriia, mutta tottakai viikonloppuna lapset tarttee kaks lämmintä ruokaa. Ja todellakin kaikki ylimääräiset on karsittu pois! Ja auto kun ei kulje ilman bensaa....ja meiltä ei töihin/kouluun pääse kävellen/pyörällä. eikä myöskään bussilla kun lapset pitää viedä hoitoon!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kyllä edullisesti saa kun viitsii etsiä. Ei päde enää sanonta et halvalla ei saa hyvää.
Itse puhun kokemuksesta eli luulin että kun ostan "hyvät ja kalliit" kengät niin ne myös kestää ja toimii käytössä. Toisin kävi eli hajosivat useamman kerran, eli liikkeessä vaihdettiin uusiin ja sitten kun käytössä lapsen jalka hikoili ne kastuivat ja eivät ehtineet kuivua koskaan kunnolla jne..
Eli saappaat märällä kelillä ja tavalliset toppakengät pakkasilla lisättynä villasukalla jos tarve vaatii. Joka sään kengät tosi huonot normaalissa lasten käytössä ja puhun kokemuksesta
Ja just kenkäliikkeessä juttelin myyjän kanssa samaa. Hän suoraan sanoi, ettei nää goretexin kyllä saapasta korvaa, eikä ole siihen tarkoitettukaan. Harmi vaan kun ihmiset monesti luulee niin. Että ostavat yhdet ainoat kalliimmat kengät lapsille ja siinä sitten mennään. Mieluummin useammat kengät käyttöön ja saapas kun sitä tarvitaan. Ei, ei ne myynyt kuomia, siitä joku vääräleuka kuitenkin saa kohta kimmokkeen uudelle keuhkoamiselle ;).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[

Hinta kertoo jo aika paljon. Jos kenkä maksaa 10 euroa, niin jotain siinä on vialla. .
.
Mä ostin reiman nahkaiset kengät yhdeksällä eurolla, uudet. Ja liikkeestä.
Lisäksi meillä on 59 euroa maksaneet talvikengät, mutta sama lapsi sai kesällä 2,5 euroa maksaneet tennarit. Jalat on kunnossa.
Mistä sä olet saanut päähäsi, että kaikki lapset kulkee kesät talvet talvilenkkareissa tai kumppareissa?
Meillä ja mun tutuillakin, on monet kesäkengät, lisäksi lapset kulkee paljain jaloinkin paljon. Ja sama talvella, tosin silloin ei olla paljain jaloin ulkona.
Syksyllä ja keväällä on kumpparit ja saukot, talvella varrelliset talvisaappaat, kuomat ja lenkkarityyliset talvikengät.
Vähintään yhdet ostan aina kalliimmat ja paremmat(?) ja muut voi olla halppiksiakin.
Meidän pojalla on "lättä"jalka, tai matala jalkaholvi, miksikä sitä nyt sanotaankin, näytin niitä ortopedille, joka sanoi, että ihan on normaaliasentoiset jalat viisvuotiaalle, ei tarvi erityishuomiota kenkien tukevuuteen, voi käyttää ihan kaikenlaisia kenkiä, mistä itse vaan tykkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Halvalla ei saa hyvää:
Täällä on taas yksi aloitus noista Anttilan halvoista lasten kengistä. Pikku vinkki teille, jotka haluatte päästä todella halvalla lasten kenkäostoksissa eikä ole niin väliä, tukevatko ne jalkaa tai ovatko muuten hyvät kävellä. Tarjoustalo mainostaa lasten toppakenkiä 9,90 eurolla ja voisin taata, että halvemmalla ette saa, kun Kuomatkin maksavat peräti 29,90 euroa tarjouksessa. Siis sinne kaikki mammat joukolla hankkimaan lapselle "hyvät" kengät...!

Nyt saa taas vapaasti aloittaa keskustelun siitä, kuinka meidän sukupolvemme käveli kesät talvet toppakengissä ilman mitään ongelmia. Nooh, olihan ne aina astuttu ihan linttaan, mutta...
joo, ja oikeasti on tehty tutkimus (tiede-lehti) ja halpislenkkarit kestivät parmmin kuin merkkituote ja tukivat jallkaa tasan yhtä hyvin. joten höpöhöpö sinun "kallis tukee jalkaa" höpinöille. ai niin, ja kun ihmisiltä kysyttiin, kummat paremmat jalassa, vastasivat että halpiskengät. sokkotesti oli.

Aha. Että oikein tutkimus. Voit kysyä keneltä hyvänsä lasten jalkaongelmiin perehtyneeltä ortopedilta tai fysioterapeutilta, onko kanssasi samaa mieltä. Pieni lapsi ei muuten osaa luotettavasti sanoa, että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei ja lasten kengistähän tässä oli puhe.
Mutta kukaan itseään kunnioittava ammattilainen ei mene siihen halpaan, että nimeää kenkämerkit mitkä onvat hyviä... Siihen tarvitaan myös malli, mistä kengästä on kyse. Kun niillä kalliillakin merkeillä on ihan samanlaista kiinassa tuotettua sontaa kuin halpiksillakin. Mallista riippuen. Ja Vikingin kengät. En taida toiste ostaa. Esikoiselle ostin eskarin alkuun Vikingin lenkkarit. 5 VIIKKOA myöhemmin totesin, ettei kenkiä voi enää käyttää, ne ovat täysin räjähtäneet. Esim. pohjan rakenne tuntuu kantapäästä ja päkiästä läpi ja sisus muutenkin täysin paskana. Ulkoa kengät näyttävät ihan siisteiltä mutta käyttöä ne eivät ole kestäneet. Mun mielestä kunnon kenkä kestää kauemmin kuin 5 viikkoa. Harmi vaan, että asiaan enempää perehtymättä ostin sitten tilalle Kangaroosit, nilkkurimallin. Viking omistaa kangaroosin merkin, joten mahtaako olla noikin samaa p**kaa kuin edellisetkin.

Mutta tää on kyllä niin akkamaista tää vääntö kengistä, haalareista yms. Miten joku oikeesti jaksaa kuluttaa aikaansa toisten arvosteluun tästäkin?
Kyse nyt on ehkä enemmänkin siitä, kuinka hyvin äidit perehtyy kenkien valintaan kuin siitä, minkä merkkiset ne kengät on! On tiedossa hyvien ja tukevien kenkien merkkejä joita tässä ketjussa on mainittu, ei se silti poissulje sitä, etteikö ole muitakin edullisempia ja hyviä kenkiä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No haloo! Eihän meillä arkena olekkaan 2 lämmintä ateriia, mutta tottakai viikonloppuna lapset tarttee kaks lämmintä ruokaa. Ja todellakin kaikki ylimääräiset on karsittu pois! Ja auto kun ei kulje ilman bensaa....ja meiltä ei töihin/kouluun pääse kävellen/pyörällä. eikä myöskään bussilla kun lapset pitää viedä hoitoon!
No voi teitä. Sääliksi käy, ei voi muuta sanoa :(
 
Mä kattelin just esim vikingejä sun muita, pelkät yhdet kengät muutamaksi kuukaudeksi koko porukan lapsille 220-250 euroa. Voin sanoa, että loppuu rahotus kun talvipuvut päälle siihen 200-400 euroa riippuen merkistä. Ne isojen kengät ovat jo paljon kalliimpia kuin vaikka alle koot 25. Ja nuo monet ns. kenkäkaupan kengät on kapeita.

Nauhojahan suositellaan, mutta niitä ei hyväksytä päiväkodissa, koska lasten pitää itse osaa pukea ja kukaan sielläei ehdi auttaa jokaisen nauhojen kanssa. Myöskään nauhoja ei monissa kengissä edes ole pienille sitten taas.

No mutta tähän mä haluan vastauksen. Jos lapsilla ei voi käyttää kumppareita niin mitäs sitten. Täällä varmaan puolet vuodesta kävellään tulvivilla kaduilla, siihen ei riitä edes gore lenkkarit! Päiväkodissa myös lapselle oltava saappaat juuri pitävyyden vuoksikin. Mikä järki vesisateeseen gore lenkkareissakaan lasta lähettää ja sitten hoidossakin 5 minuutissa läpimärkä.
 
Kun osaa olla oikeassa paikassa oikeeseen aikaan ;) Meidän lasten kengät maksavat yleisestiottaen 5-20e. Alesta olen löytänyt elefanttenia, kuomaa, reimaa, goretex-kenkiä.
Kesällä ostin nuorimmaiselle ergonomiset sandaalit(kahdet oli pakko ostaa tolla hinnalla) 5e/pari(norm.49,90) ja pojalle reiman lenkkarit 12e(norm 39,90)

Kolmen lapsen kengittäminen ei ole halpaa jos ei hyödynnä aleja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No haloo! Eihän meillä arkena olekkaan 2 lämmintä ateriia, mutta tottakai viikonloppuna lapset tarttee kaks lämmintä ruokaa. Ja todellakin kaikki ylimääräiset on karsittu pois! Ja auto kun ei kulje ilman bensaa....ja meiltä ei töihin/kouluun pääse kävellen/pyörällä. eikä myöskään bussilla kun lapset pitää viedä hoitoon!
No voi teitä. Sääliksi käy, ei voi muuta sanoa :(
No, tää on tällä hetkellä meidän tilanne. Mutta eihän tätä kestä loputtomiin, kolme vuotta ja opiskelut on päätöksessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Mä kattelin just esim vikingejä sun muita, pelkät yhdet kengät muutamaksi kuukaudeksi koko porukan lapsille 220-250 euroa. Voin sanoa, että loppuu rahotus kun talvipuvut päälle siihen 200-400 euroa riippuen merkistä. Ne isojen kengät ovat jo paljon kalliimpia kuin vaikka alle koot 25. Ja nuo monet ns. kenkäkaupan kengät on kapeita.

Nauhojahan suositellaan, mutta niitä ei hyväksytä päiväkodissa, koska lasten pitää itse osaa pukea ja kukaan sielläei ehdi auttaa jokaisen nauhojen kanssa. Myöskään nauhoja ei monissa kengissä edes ole pienille sitten taas.

No mutta tähän mä haluan vastauksen. Jos lapsilla ei voi käyttää kumppareita niin mitäs sitten. Täällä varmaan puolet vuodesta kävellään tulvivilla kaduilla, siihen ei riitä edes gore lenkkarit! Päiväkodissa myös lapselle oltava saappaat juuri pitävyyden vuoksikin. Mikä järki vesisateeseen gore lenkkareissakaan lasta lähettää ja sitten hoidossakin 5 minuutissa läpimärkä.
Tuskin se jalka pilaantuu, jos muutamina päivinä vuodessa on kumisaappaat jalassa, mutta ei joka päivä eikä edes joka toinen päivä kannata käyttää. En tiedä missä te ulkoilette (lätäkössä?), mutta kyllä meillä goretexit on riittäneet, nehän ainakin meillä on vettä pitäneet.
 

Yhteistyössä