Halvalla lapselle kengät

  • Viestiketjun aloittaja Halvalla ei saa hyvää
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Haittaako, et viikkarin goret maksaa täällä vaan 45? vai pitääkö ostaa mieluummin Eccot, ne ainakin on ihan sikahintasia. Uskaltaakohan talvella yhtään käyttää noita vuorellisia Viikkarin kumppareita? Paniikki iskee :whistle:
No et kai sä herranjumala aio lapselles ostaa VAIN 45e hintaisia kenkiä!!!! Tosi vastuuton äiti! Ilmoitan susta kyllä lastensuojeluun HETI![/quote]

:D :hug: Ne meidän vuoreliset kumpparit on siis pannassa? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Haittaako, et viikkarin goret maksaa täällä vaan 45? vai pitääkö ostaa mieluummin Eccot, ne ainakin on ihan sikahintasia. Uskaltaakohan talvella yhtään käyttää noita vuorellisia Viikkarin kumppareita? Paniikki iskee :whistle:
No et kai sä herranjumala aio lapselles ostaa VAIN 45e hintaisia kenkiä!!!! Tosi vastuuton äiti! Ilmoitan susta kyllä lastensuojeluun HETI!
:D :hug: Ne meidän vuoreliset kumpparit on siis pannassa? :xmas: [/quote]

Kumisaapas!!!!Mikä kauhea kenkä! Kyllä sun lapses tulee tarviin todellakin psykiatrista apua aikuisena! :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Apua! :eek: Tippukohan meidän lasten jalat, ne kun kulkee melkein aina kumppareissa. Parantaako asiaa yhtään et on Vikingin kumpparit?
Siis mun villi veikkaus on, että vähintään varpaat pitää amputoida. Jos koko ajan ovat kumppareissa, niin tulevaisuus on aika synkkä. Polvesta alaspäin ei mitään tehtävissä :'( Nyt äkkiä ostamaan Goretexit, niin ehkä lapset saavat pitää jalkansa! Niin, eikä sitten mitään aletuotteita. Semmoset väh.60? maksavat ja jos tiukkaa tulee, niin elätte muutaman päivän vesilinjalla. Kyllä lapset vedellä pärjää, kunhan on kalliit kengät.
:whistle: :D
Haittaako, et viikkarin goret maksaa täällä vaan 45? vai pitääkö ostaa mieluummin Eccot, ne ainakin on ihan sikahintasia. Uskaltaakohan talvella yhtään käyttää noita vuorellisia Viikkarin kumppareita? Paniikki iskee :whistle:
NetAnttilassa myydään Goreja 75?, osta ne! Eikä sit millään osamaksulla, vaan kertaheitolla. Jaa-a...miten mahtaa olla kumppareitten laita...ehkä jollain märällä loskakelillä, mutta ei mielellään muuten. Ja kyllä kumpparit pitäis olla Ratiaa tai Marimekkoa.

Ne NetAnttilan Goret maksaakin muuten 79.90? eikä 75...no, aina parempi =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Apua! :eek: Tippukohan meidän lasten jalat, ne kun kulkee melkein aina kumppareissa. Parantaako asiaa yhtään et on Vikingin kumpparit?
Siis mun villi veikkaus on, että vähintään varpaat pitää amputoida. Jos koko ajan ovat kumppareissa, niin tulevaisuus on aika synkkä. Polvesta alaspäin ei mitään tehtävissä :'( Nyt äkkiä ostamaan Goretexit, niin ehkä lapset saavat pitää jalkansa! Niin, eikä sitten mitään aletuotteita. Semmoset väh.60? maksavat ja jos tiukkaa tulee, niin elätte muutaman päivän vesilinjalla. Kyllä lapset vedellä pärjää, kunhan on kalliit kengät.
:whistle: :D
Haittaako, et viikkarin goret maksaa täällä vaan 45? vai pitääkö ostaa mieluummin Eccot, ne ainakin on ihan sikahintasia. Uskaltaakohan talvella yhtään käyttää noita vuorellisia Viikkarin kumppareita? Paniikki iskee :whistle:
NetAnttilassa myydään Goreja 75?, osta ne! Eikä sit millään osamaksulla, vaan kertaheitolla. Jaa-a...miten mahtaa olla kumppareitten laita...ehkä jollain märällä loskakelillä, mutta ei mielellään muuten. Ja kyllä kumpparit pitäis olla Ratiaa tai Marimekkoa.
No vähintään joo, ainakin marimekkoo!!! Hällä väliä sillä onko se hyvä jalalle pääasia että on merkkituote ja maksaa mahdollisimman paljon!
 
Jos ihan totta puhutaan, niin on meidänkin muksuilla ReimaTec-talvikengät, jotka tosin ostettu tehtaanmyymälästä, jossa oli iiiiso ALE (hyi minua! ). Mulle ei silti KOSKAAN tulisi mieleen arvostella toisia äitejä täällä. Kaikki taapalaavat tyylillään ja ostavat sitä, mihin on varaa/mitä pitävät hyvänä. Mulle on ihan sama, onko ne sitten käytettyjä tai ei. Mä en tajua, että täällä pitää aina käydä vääntöä merkeistä ja hinnoista. Ei se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa äitiä, millaiset vaatteet/kengät lapsilla on. Eikö pääasia kuitenkin ole, että lapsella ylipäätään on lämpimät vaatteet ja kengät?
 
Tääl ei oo net Anttilaa :'( Moon tottunu käymään Økonomi Sko nimisessä kaupassa ja siellä on kaikki suht edullista. Ehkä mun pitää ostaa lapsille uuden kengät kun käydään lomalla Suomessa, niin on ainakin tarpeeksi kalliit...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Jos ihan totta puhutaan, niin on meidänkin muksuilla ReimaTec-talvikengät, jotka tosin ostettu tehtaanmyymälästä, jossa oli iiiiso ALE (hyi minua! :ashamed: ). Mulle ei silti KOSKAAN tulisi mieleen arvostella toisia äitejä täällä. Kaikki taapalaavat tyylillään ja ostavat sitä, mihin on varaa/mitä pitävät hyvänä. Mulle on ihan sama, onko se sitten käytettyjä tai ei. Mä en tajua, että täällä pitää aina käydä vääntöä merkeistä ja hinnoista. Ei se tee kenestäkään parempaa tai huonompaa äitiä, millaiset vaatteet/kengät lapsilla on. Eikä pääasia kuitenkin ole, että lapsellä ylipäätään on lämpimät vaatteet ja kengät?
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Tääl ei oo net Anttilaa :'( Moon tottunu käymään Økonomi Sko nimisessä kaupassa ja siellä on kaikki suht edullista. Ehkä mun pitää ostaa lapsille uuden kengät kun käydään lomalla Suomessa, niin on ainakin tarpeeksi kalliit...
Niin ja ajatella miten kalliit niistä tuleekaan ku ihan varta vasten lähdet niitä suomesta ostamaan! Luulis ap:n kin olevan tyytyväinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Tääl ei oo net Anttilaa :'( Moon tottunu käymään Økonomi Sko nimisessä kaupassa ja siellä on kaikki suht edullista. Ehkä mun pitää ostaa lapsille uuden kengät kun käydään lomalla Suomessa, niin on ainakin tarpeeksi kalliit...
Niin, tai oisko helpompaa tarjota sinne teidän kankäkauppaan enemmän rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Tääl ei oo net Anttilaa :'( Moon tottunu käymään Økonomi Sko nimisessä kaupassa ja siellä on kaikki suht edullista. Ehkä mun pitää ostaa lapsille uuden kengät kun käydään lomalla Suomessa, niin on ainakin tarpeeksi kalliit...
Niin ja ajatella miten kalliit niistä tuleekaan ku ihan varta vasten lähdet niitä suomesta ostamaan! Luulis ap:n kin olevan tyytyväinen!
Alkaa kiillottamaan sädekehää :saint:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
Ja äsken ei varaa ollut? Katsos kun toiset on hoitaneet asiansa niin hyvin että on sekä ruoka että hyvät kengät. Ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Tääl ei oo net Anttilaa :'( Moon tottunu käymään Økonomi Sko nimisessä kaupassa ja siellä on kaikki suht edullista. Ehkä mun pitää ostaa lapsille uuden kengät kun käydään lomalla Suomessa, niin on ainakin tarpeeksi kalliit...
Niin, tai oisko helpompaa tarjota sinne teidän kankäkauppaan enemmän rahaa.
Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi! Muuttuskohan ne halpakaupan paska kengätkin hyviksi jos niistä väkipakolla maksais enemmän kuin ovh on? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
Ja äsken ei varaa ollut? Katsos kun toiset on hoitaneet asiansa niin hyvin että on sekä ruoka että hyvät kengät. Ajatella.
Toi onkin siitä syystä että olen kesätienesteistä säästänyt juurikin sen vuoksi että saan lapsille talvikamppeet! Ja mä en ole missään vaiheessa väittänyt ettei mun lapsilla ois goreja vaan olen koko ajan sanonut että kaikilla ei välttämättä ole varaa ostaa!! Kuten ei meilläkään jos en ois kesällä säästäny
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
Ja äsken ei varaa ollut? Katsos kun toiset on hoitaneet asiansa niin hyvin että on sekä ruoka että hyvät kengät. Ajatella.
Mutta katsos, jos joku haluaa esim. kouluttautua lisää? Ja kun tuo opintotuki ei taivaita hivele. Asiat kun ei ole niin mustavalkoisia aina.
 
Onpas taas pitkä tappeluketju kengistä...

Itse haluan panostaa lasteni kenkiin ja ostan laatumerkkejä, mutta täytyy sanoa että toivoisin joidenkin perheiden ostavan lapsilleen edes ne Anttilan 15 euron talvikengät sen sijaan että mitkä tahansa sukulaisten vanhat, linttaanastutut tai kirppiksen parin euron kulahtaneet kengät kelpaavat. Kun niitäkin näkee, joilla on kyllä tupakkaan varaa, mutta pienet lapset kulkevat koko kesän muutaman euron crocs-kopiossa, lisänä ehkä juuri ne kaikkein kamalimmat käytetyt kumpparit tai lenkkarit. Kun on tupakkaan, alkoholiin ja isojen koirien ruokiin, niin on myös varaa ostaa lapselle kunnon kengät.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
Ja äsken ei varaa ollut? Katsos kun toiset on hoitaneet asiansa niin hyvin että on sekä ruoka että hyvät kengät. Ajatella.
Mutta katsos, jos joku haluaa esim. kouluttautua lisää? Ja kun tuo opintotuki ei taivaita hivele. Asiat kun ei ole niin mustavalkoisia aina.
Juu, minäkin olen opintotuella ollut ja olen jälleen menossa opiskelemaan. Mutta siltikin meidän perhe elää sittenkin ihan hyvin eikä tarvitse miettiä että ostaisko lapselle ruokaa vai hyvät kengät. Kai sitten vaan osataan käyttää rahaa keskivertopalstamammaa paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No totta puhuen meidänkin lapsilla on kaikilla goretexit ens talveksi :ashamed: Mutta mun pointti olikin se, että en ymmärrä ihmisiä jotka kyttää muiden vanhempien toimia noinkin tarkkaan kuin ap.
Toivottavasti ap on muistanut sanoa lapsilleen etteivät valita nälkäänsä.. onhan heillä kuitenkin kalliit kengät joita voi katsella kun nälkä kurnii suolissa!
Ja äsken ei varaa ollut? Katsos kun toiset on hoitaneet asiansa niin hyvin että on sekä ruoka että hyvät kengät. Ajatella.
Mutta katsos, jos joku haluaa esim. kouluttautua lisää? Ja kun tuo opintotuki ei taivaita hivele. Asiat kun ei ole niin mustavalkoisia aina.
Juu, minäkin olen opintotuella ollut ja olen jälleen menossa opiskelemaan. Mutta siltikin meidän perhe elää sittenkin ihan hyvin eikä tarvitse miettiä että ostaisko lapselle ruokaa vai hyvät kengät. Kai sitten vaan osataan käyttää rahaa keskivertopalstamammaa paremmin.
Mutta kun kaikkien kulut eivät ehkä ole samanlaisia. Eikä se tarkoita sitä, että joku kuluttaa rahaa viinaan ja tupakkaan ja sen takia ei ole varaa ostaa kunnon kenkiä (mitä ne sitten ovatkaan). Et voi mitenkään alkaa vertailla sinun/teidän kulutusta jonkun toisen perheen kulutukseen, kun et kerran niistä tiedä. Ehkä miehelläsi on parempi palkka tai jotain muuta.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mutta kun kaikkien kulut eivät ehkä ole samanlaisia. Eikä se tarkoita sitä, että joku kuluttaa rahaa viinaan ja tupakkaan ja sen takia ei ole varaa ostaa kunnon kenkiä (mitä ne sitten ovatkaan). Et voi mitenkään alkaa vertailla sinun/teidän kulutusta jonkun toisen perheen kulutukseen, kun et kerran niistä tiedä. Ehkä miehelläsi on parempi palkka tai jotain muuta.
Mun miehellä on pieni palkka ja mitä olen plussalla lueskellut niin suurin osa ei millään tulis toimeen näillä tuloilla. Asumiskulut on toki sellaiset että vaihtelee paljonkin mutta muuhun voi vaikuttaa ja paljon. Varsinkin jos sattuu vielä asumaan vuokralla, me ei asuta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mä uskoisin että suurimmassa osassa " ei ole varaa" tapauksista se raha kuluu johonkin muuhun eli kyse siitä mitä itse arvostaa...
Sitten voi miettiä että voisko jossain tinkiä että sais edes ne hyvät kengät lapselle..
Niin, vaikka sitten äidin meikkeihin tai isin mäykkyyn. Itse laittaisin ennemmin nekin rahat parempaan käyttöön, mutta meitä on moneksi. Harva varmaan on niin köyhä kumminkaan. Silti lapsella pitää olla päällä se uusin Reimatecci, mutta kengät voivat olla mitä hyvänsä läpyttimiä tai putkikuomia.
jaa kyllä meidän perheessä joudutaan punnita asioita niin, että ostetaanko kosteussuojapuku ja goretexkengät ja jätetään laskut rästiin vai syödäänkö sit kenties pelkkää makaroonia ja ketsuppia loppukuu..

Käsittämätöntä, että ihmiset joilla on rahaa kehtaavat heittää tuollaista juttua ja kulkea noin laput silmillä.

Ps. Ja kyllä, jos mulla olisi meikit lopussa, esim. meikkivoide, niin ostaisin viimisillä rahoillani uuden. Ihan mielenterveytenikin takia. Kärsin aknesta ja heikosta itsetunnosta ja olen töissä palvelualalla, joten mun tarvitsee jossain määrin kohentaa ulkonäköäni. Vai pitäisköhän ottaa lopputili, ettei tarvitsisi ostaa enää koskaan silläkään vähällä palkalla mitään itselle vaan vois hukuttaa lapsen goreen sossun rahoilla?

Luuletkos että silloin kun oltiin nuoria oli noita hienoja kenkiä mitä nykyään pitää joka ipanalla olla, tai muuten voi ainakin päätellä et lapsen vanhemmat on syvältä?? Mä luulen et suuri osa meistäkin on kulkenut perintökengissä tai muissa markettikengissä ja ihan on jalat paikallaan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käsittämätöntä, että ihmiset joilla on rahaa kehtaavat heittää tuollaista juttua ja kulkea noin laput silmillä.
Niin, en tiedä että kuinka vähillä rahoilla pitäis elää että tosiaan ymmärtäisin. Sitten ymmärrän jos on itse sössitty vaikka niin että menee ulosottoihin sun muihin velkoihin paljon rahaa. Silloin kun opiskelin niin ei-opiskelija olisi saanut monta sataa sossusta eli kyllä suurin osa saa sitä rahaa ihan mukavasti. Mutta kun mikään ei tunnu riittävän...Ette vaan osaa käyttää rahaa.
 
Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Onpas taas pitkä tappeluketju kengistä...

Itse haluan panostaa lasteni kenkiin ja ostan laatumerkkejä, mutta täytyy sanoa että toivoisin joidenkin perheiden ostavan lapsilleen edes ne Anttilan 15 euron talvikengät sen sijaan että mitkä tahansa sukulaisten vanhat, linttaanastutut tai kirppiksen parin euron kulahtaneet kengät kelpaavat. Kun niitäkin näkee, joilla on kyllä tupakkaan varaa, mutta pienet lapset kulkevat koko kesän muutaman euron crocs-kopiossa, lisänä ehkä juuri ne kaikkein kamalimmat käytetyt kumpparit tai lenkkarit. Kun on tupakkaan, alkoholiin ja isojen koirien ruokiin, niin on myös varaa ostaa lapselle kunnon kengät.
Meillä ei poika suostunut kesällä käyttämään muita kenkiä,kuin noita halpoja crocs-kopioita.
 
kuka täällä määrää mitkä on hyvät kengät? Kertooko merkki kengässä, että se on hyvä tai huono. Mitä perusteita teillä edes on, että vaikka viking, ecco jne ovat laatukenkiä ja juuri niitä oikeita. Mistä sen kengästä näkee. Nahkakengät yleensä on laadukkaita, mutta nekin tahtoo olla vain ensiaskel kenkiä ja sitten loppuu koot.
 
mametsu
No minä olen yh, käteen jää 1800e. Ostan ruokaa, tupakkaa ja alkoa sekä lapselleni reimateciä, kuomaa ja viking gorea. Itsellänikin icepeakin talvivaatetus ja columbian talvikengät.
 
vierailija
Oletko sitä mieltä, että äiti, joka törsää omaan kakaraan kaikkea kallista. 1000 kuukaudessa kalleinta vaatetta ja kenkää ja tavaraa, on jotenkin parempi kuinsellainen, joka ostaa halpaa kirppikseltä ja esim. säästää luontoa, kävelee, ei osta mitään, paitsi käytettyä, käyttää kenkiä joita itse käytti lapsena, että oma lapsi voisi joskus itsekin kokea äitiyden, olisi vielä puhdasta maaperää, jolla kasvattaa ruokaa, eikä kaiki vesi loppunut teollisten tuotteiden valmistamiseen? Onko törsäävä ätii mielestäsi hyvä äiti?

Minun mielestä ei. Aivan sama miten lapsi kävlelee tai kastuuko vaatteissa. tärkeintä, että olisi hänelle ruokaa vielä aikuisena. Maaperä on saastutettu tuolla törsäämisellä ja vesi loppuu, oikeasti, esim araljärvi on kuivunut puuvillan kasvatuksen vuoksi.
Tuosta tulee 12 jälkeen telkkarissa🔔
 

Yhteistyössä