Halvat häät

Pikkumamma
Katti kirjoitti: "No, mulle on vaan opetettu että vieraille tajotaan aina parasta.VARSINKIN kutsutuille vieraille. Jos joskus menen naimisiin, ne ei ole mitkään teeskennellyt ökyhäät kristallilamppujen alla, vaan max 100 hengelle järjestetyt intiimit juhlat, JOISSA TARJOOMISISTA EI TODELLAKAAN PIHISTELLÄ. Eikä kyllä muustakaan. Pitäkää te vaan halvat häät, mä pidän tyylikkäät."

Ihan miten sen ajattelee, järjestääkö ne häät vieraille vai sen takia, että sinetöi rakkautensa avioliitolla. Vieraat mielestäni kutsutaan sinne lähinnä iloitsemaan hääparin kanssa heidän onnestaan, ei pällistelemään miten hienot häät he ovat saaneet järjestettyä. Ei kai nyt raha saa olla este häille! Katin tyyppiset häävieraat voi jättää kutsumatta. ;)
 
Puhun siis edelleen JÄRJESTETYISTÄ JUHLISTA, JONNE KUTSUTAAN VIERAITA. Saatte mun puolesta järjestää vaikka aivan ilman rahaa millaiset häät tai muut juhlat lystäätte. Minun mielipiteeni ei siitä kuitenkaan muutu.

Jos vieraat KUTSUTAAN JUHLIMAAN JA HE LAITTAUTUVAT, OSTAVAT JUHLAVAATTEET JA HÄÄLAHJAN JA SITTEN PÄÄTYVÄTKIN ILOITSEMAAN KANSSANNE ONNESTANNE 'LEIVÄTTÖMÄN PÖYDÄN ÄÄREEN' NIIN MIELSTÄNI SE ON PETOS!

Onneksi ystäväpiirissäni arvostetaan vieraita ja hyviä tarjoiluja ja JUHLAT ARJEN KESKELLÄ PIRISTÄVÄT. Kutsumme vuorollamme ilman mitään kummempaa syytä ruokavieraita ja pukeudumme siististi ja emännälle tuodaan yleensä pieni lahja tai osallistutaan tarjoomisten hankintaan. Tämä kaikki ILMAN KILPAVARUSTELUA, MUTTA VIERAITA ARVOSTAEN!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2005 klo 16:19 Katti kirjoitti:
Puhun siis edelleen JÄRJESTETYISTÄ JUHLISTA, JONNE KUTSUTAAN VIERAITA. Saatte mun puolesta järjestää vaikka aivan ilman rahaa millaiset häät tai muut juhlat lystäätte. Minun mielipiteeni ei siitä kuitenkaan muutu.

Jos vieraat KUTSUTAAN JUHLIMAAN JA HE LAITTAUTUVAT, OSTAVAT JUHLAVAATTEET JA HÄÄLAHJAN JA SITTEN PÄÄTYVÄTKIN ILOITSEMAAN KANSSANNE ONNESTANNE 'LEIVÄTTÖMÄN PÖYDÄN ÄÄREEN' NIIN MIELSTÄNI SE ON PETOS!

Onneksi ystäväpiirissäni arvostetaan vieraita ja hyviä tarjoiluja ja JUHLAT ARJEN KESKELLÄ PIRISTÄVÄT. Kutsumme vuorollamme ilman mitään kummempaa syytä ruokavieraita ja pukeudumme siististi ja emännälle tuodaan yleensä pieni lahja tai osallistutaan tarjoomisten hankintaan. Tämä kaikki ILMAN KILPAVARUSTELUA, MUTTA VIERAITA ARVOSTAEN!
Melkoisen "pyyteetöntä" touhua tuo teidän kestitseminen, kun kuitenkin emännän lahjuksia odotellaan...

Mun häissä ei ole lahjapakkoa, ei kravattipakkoa eikä mitään sellaista. Meidän lähipiiri ei tykkää "poshailusta". Katti läheisineen on ilmeisesti enemmän materialisti, se hänelle sallittakoon. :D
 
Hirveetä huutoa tuo Katti pistää *sulkee korviaan*

Katti hyvä, tämä keskustelu on aiheesta Halvat Häät. Ellei sulla ole vinkkejä aloittajan aiheeseen niin elä hyvä kisu enää nau'u :whistle:

Me juntit vähän jutellaan vielä täs ;)

Rahan näkymättömyys tekee musta häistä hienot. Se, että tosiaan ei edes jälkeenpäin voi muistaa häistä mitään teemaa tai muuta. Ainoastaan muistaa sen kohokohdan ja parin liiton sinetöinnin, kuten tässä on juteltukin.

Onnea kihlautuneille ja tehkää vain itsenne näköiset häät :flower:
 
Neppis79
Hei kannattaa käydä esim. naimisiin.info:n nettisivuilla pyörimässä, sieltä saa paljon hyviä ideoita, hintahaitari laidasta laitaan.
Me kun mentiin naimisiin, niin mietittiin tarkkaan, minkälaiset häät olimme aina halunneet, mikä oli kummallekin tärkeää, mikä vähemmän. Kannattaa panostaa muutamaan tärkeään ja muissa sitten säästää mahdollisuuksien mukaan. Meille esim. hyvä ruoka oli tärkeää ja jotta saimme ruuat vimpan päälle, emme ostaneet lainkaan viinejä. Että kompromisseja, kompromisseja...kaikkea on turha yrittää ympätä mukaan jos budjetti tulee vastaan. Mieluummin vähemmän tarkkaan harkittua kuin pintaraapaisua joka asiasta. Siitä tulee helposti "halpa olo".
Ja sillähän on paljon merkitystä, minkä kokoiset häät haluaa pitää. Suosittelen kuitenkin pitämään järjen kädessä myös säästötouhuissa, eli ei kannata uskoa liikoja itsestään ja lähisuvustaan suhteessa siihen, mitä kaikkea ehtii ja jaksaa tekemään vaikka ilmaiseksi saisikin. Jo pelkissä häissä on niin paljon stressaamista. Budjetti ei todellakaan ole kynnyskysymys häiden järjestämisessä, mutta valintoja on tehtävä.
Anyway, toivotan paljon onnea ja tsemppiä järjestelyihin ja muistakaa että "suurin niistä on Rakkaus" :heart:
 
Musta nyyttärihäät on loistoidea. Jokainen vieras tuo jotain, se on voitu määritellä aiemmin esim. makeaksi tai suolaiseksi. Kukaan ei joudu tekemään hillittömiä määriä, koska kaikki tuovat jotain. Ja koska jokainen tekee vain yhtä sorttia kohtuullisen määrän, pistää hän taatusti parastaan eli ruokapöytä notkuu toinen toistaan mahtavampia herkkuja!

Paikkoja kannattaa tosiaan vertailla, hintaerot on suuria. Ja sitten vaan selkeyttää itselleen sitä, mikä on tärkeintä omissa häissä. Ja alkaa rohkeasti sitä toteuttamaan viis veisaten mistää teemoista sun muistä hömpötyksistä...
 
oli häiden ajan kohta mikä vain, niin hyödyntäkää koristeluun luonnon antimia, kesällä kukkia, syksyllä lehtiä oksia marjoja jne.
meillä oli syyshäät ja käytimme paljon puolukkaa,vaahteraa, oksia ja niistä syntyikin teema meidän häihin.
koristeihin ei mennyt montaa euroa. ja kaikki pitivät niin vieraat kuin me itse.
ja oli kaiken lisäksi hauska metsä reissu.

ONNEA :heart: :heart:
 
naimisissa
Pitääkö sinne vieraita kutsua? Menimme naimisiin käräjäoikeudessa. Vieraita ei ollut, kun emme halunneet. Olin pukeutunut juhla-asuun ja mies pukuun, kävimme valokuvaamossa, hienossa ravintolassa syömässä ja sitten kotiin... Rahat laitoin sormukseen!!!
 
pia
Me menemme naimisiin hiihtolomaviikolla,
Seurakuntakeskuksessa.Samoissa tiloissa pidämme kahvitilaisuuden.
Oma asuntomme on ahdas.
Pukua en aio ostaa enkä vuokrata sillä ovat aivan liian kalliita!
Hääpuvusta teen kaksi värisen..punaisen ja valkoisen.Miehelle teen
samasta punaisesta liivin..tähän mennessä maksanut 20 euroa!
Mies käyttää punaista vanhaa pikkutakkiaan ja valkoisia housuja..
me emme pidä kumpikaan tummasta puvusta!!
Hääkakun ja voileipäkakun teen itse..nekin..
valokuvauksen saa hoitaa velipuoli..

ja yllärinä kaikille..emme kerro etukäteen mistä tilaisuudesta on kyse vaan he tulevat viettämään minun syntymäpäivääni :LOL:
Budjetti on siis tiukka!Sormuksen olen ostanut vuosi takaperin ja nyt tuli aika käyttää sitä!!
 
DIANA
Meillä talvihäät. Puvun maksoivat vanhempani jonka teetätin. Yksinkertainen mekko, tulee joskus halvemmaksi kuin vuokraaminen. Hääpuvuksi käy tavan juhlavaatteetkin. Miehelle saa puvun vaikka lainaan joltain ystävältä. Mieheni kyllä osti ihan uuden. Edullisesti löydettiin.

Varsinaiset juhlat oli suunnattu vain vanhemmillemme, sisaruksillemme ja heidän puolisoilleen ja lapsille. Ei siis tätejä tai setiä. Kappelissa vihittiin kynttilänvalossa. Siellä otettiin myös hääkuvat. Meillä oli kuvaaja, joka sai ikuistettua kaikki hetket kappelista. Niistä kuvista teetätettiin kiitoskortit ja suurennokset. Tulivat huomattavasti edullisemmaksi kuin studiokuvat.

Hääpaikkana oli talviasuttava kelomökki. Ulkotulet on edullisempia kuin leikkokukat, joten niitä oli paljon matkamme varrella ja jätkänkynttilät pääpaikalla. Erittäin romanttista ja upeaa talvella ja pimeällä. Kauniilta näytti kristallit yms. kimaltava. Eivät kyllä olleet aitoja. Mökin vuokra oli kyllä aika kallis. Mökillä söimme hääaterian joka talkootyöllä tehty. Ei lämminruoka vaan voileipäkakkua, salaattia yms. ja tietty hääkakku ja kahvit lopuksi. Sitten tanssittiin valssi haitarin säestyksellä että vanhempamme saivat tämän elämyksen. Itse ei olla tanssi-ihmisiä.

Sitten vanhempamme lähtivät, veivät lapsemme mukanaan hoitoon. Sisarukset jäivät juhlimaan, ja mökille tuli lisää ystäviämme. Tarjolle asetettiin lisää suolaista naposteltavaa sekä makeita, salaattia, boolia ja makkaraa sai paistaa takassa. Vierailla oli myös saunomismahdollisuus. Näitä jälkimmäisiä vieraita oli kehoitettu kutsussa tuomaan omat juomat mukanaan.

Oli todella hyvät ja hauskat häät. Tärkeimmät ja lähimmät vain siinä juhlimassa. Kuitenkin saimme tähän kaikkeen uppoamaan n. 10 000 mk kun mummonmarkan aikana avioiduimme. Eli naimisiinmeno ei ole halpaa vaikka kuinka halvalla häitä yrittäisi pitää.

Luulen että halvin vaihtoehto on maistraattivihkiminen arkena. Juhlavaatteet ja sen jälkeen ravintolaan syömään juhla-ateria kahden miehen kanssa ehkä läsnä vain todistajat. Siinä kaikkein halvin.

Oikein kivoja suunnitteluhetkiä!!!
 
yrittäkää järjestää sukulaisten avulla ns. nyytti kesti häät, tehkää talkoo porukalla koristeet ja muut itse.
meillä oli itsellä niin järjestetyt häät, saimme ruoan, orkesterin, kakun, morsius puvun,valokuvan, juhla paikan "häälahjana"
me kun ei tarvittu mitään kunnon lahjoja kun kaapit ja komerot pursuaa tavaraa.
miehen puvun , sormukset , kampauksen ja tuollaiset maksoimme itse.
hyvin onnistuivat ja kaikille jäi muistoihin. ja kaikki pitivät suurena kunniana että saivat osallistua.
ONNEA TULEVALLE AVIOPARILLE :heart: :heart:
 
Syys morsian-06
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 13:19 Katti kirjoitti:
Jos haluatte halvat häät, menkää maistraatissa naimisiin ja sitten ulos syömään, vaikka grillille. Mutta älkää sekoittako vieraita niihin juhliin.
Kaikki jotka kunnioittavat vieraitaan, järjestävät myöskin heidän arvoisensa häät. Laiha keitto ja muutama pipari ei tuo kenellekään juhlamieltä ja ahneus ja välinpitämättömyys paistaa läpi.

Halvat häät on aina halvat häät. Kahdesti on tullut oltua, ja ruoka oli kehnoa, viini jotain halvinta El Tiempo jne. Jos ei ole varaa eikä haluja pitää 'kunnon' häitä, ne kannattaa jättää jättää pitämättä. Tämä on minun mielipiteeni.
Mutta eikö häiden ole tarkoitus olla hääparin oloinen juhla. Siis jso hää pari ei halua mitään huippu kalliita viinejä jne. Sehän rakkauden juhla eikä mitään vieraiden nuoleskelu Juhla. Jos joku kaipaa viimeisen päälle häitä hän varmaankin sitten itse järjesää sellaiset huippu Häät joissa jokainen viera otetaan huomioon. Minusta on hävytöntä jos hää parille mennään natisemaan kun viini ei olut nyt sitä "merkki viiniä".Snobit on snobeja, he haluavat vain ylpeillä. Oikea ystävä/kutsu vieras iloitsee hääparin onnesta eikä välitä onko kaikki viimeisen päälle...Mutta TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELIPIDE!!!!!!!!!
 
Äippä-78 harmailee
Mun mielestä meidän häät oli ihan just omannäköiset. Inhoan suurta ihmismäärää ja huomion keskipisteenä olemista.

Olen aina halunnut talvihäät. n. 1½kk ennen vihkimistä päätimme, että nyt vihdoin on aika mennä naimisiin. Kenellekään muille emme kertoneet, että menemme naimisiin kuin siskojeni lapsille, joista kaksi olivat todistajina ja toiset kaksi lapsiamme hoitamassa.

Uudenvuoden aattona marssimme siis maistraattiin lastemme ja "teinien" kanssa. Minulla jakku ja housut ja miehelläni puku. Ainoastaan jakkuun meni rahaa 40?. Sormus 380?. Lastenvahdit koristelivat automme ja tilaisuuden jälkeen ajoimme kotiin. Vaatteiden vaihto ja pääsimme kahdestaan kauppaan ostamaan ruokatarvikkeita(sekin jo luxusta) ja alkossakin pyörähdimme.

Paistoimme valmispohjista pizzaa 20kpl ja täytekakun tekaisin. Äiti toi piirakat ja muuta sekaanpanemista, ihan kuin normaalistikin aina kaikkiin juhliin.

Olimme siis kutsuneet vanhemmat ja sisarukset viettämään uutta vuotta meille. Miehen puolelta sisko oli ainut kuka tuli, minun vanhemmat ja sisarukset olivat arvanneet jotain olevan tekeillä, kun tuntevat meidät niin hyvin etteivät uskoneet muuten vaan meidän molempien sukua kutsuneen, niinpä ottivat riskin ja tulivat lahjan kanssa :D

Hauskaa oli, syöpöteltiin ja vietettiin yhteistä aikaa. Raketteja ammuskeltiin ja lapset lähti mummon ja ukin luo yökylään. Siinä vaiheessa otettiin vasta booli esiin. Siskoni jäi miehensä kanssa meille yöksi, samoin kaikki teinit. Muut menivät yöksi koteihinsa kun lähempänä asuivat.

Toiveeni siis toteutuivat. Ei mitään hässäkkää hääjärjestelyjen kanssa. Teinit oli suurena apuna. Ovat muutenkin elämäni tärkeimpiä ihmisiä oman perheeni lisäksi joten sain viettää juhlaani juuri niin kuin halusinkin. Rahaa meni vaan n. 800?, josta sormus vei siis ison osan.

Rohkeutta kaikille omanlaisen hääjuhlan järjestämiseen!!!
 

Yhteistyössä