Hammashoitoa nukutuksessa

Olisiko jollain jakaa kokemuksia hammashoidosta nukutuksessa? Vaihtoehtoina on ilmeisesti nukutus ja kevyt nukutus. Mitä noilla on eroa?

Minä kärsin kaameasta pelosta ja hoidosta ei tule yhtään mitään, jos minä en ole taju kankaalla.

Paljokohan tuollainen "lysti" maksaa, noin suunnilleen? Yritin katsella noiden hmmaslääkäreiden nettisivuilta, mutta niissä ei ole mainittu hintoja.

Voiko nukutuksen saada yleisellä puolella vai onko se mahdollista vain yksityisellä vastaanotolla?

Kiitokset, jos jollain on asiaan lisätietoa.
 
Itse kärsin myös kamalasta hammaslääkäripelosta.Olen myös miettiny tota nukutusta mutta ei kuulemma ainakaan kunnallisella puolella tehdä täällä päin.Oletko miettinyt tai kokeillut rauhottavaa lääkitystä ennen hammaslääkäriä,auttaiskohan se?Itse kokeilen lääkitystä ensi kerralla...Sanoin lääkärille että toista kertaa en tule ellen saa jotain.
 
ihqui
sama ongelma..en suostu menemään jollen pääse nukutukseen..en vaan uskalla! ilokaasua on kokeiltu ja se autto kerran, mut ei enää toista kertaa! :( :( tietääkseni mahdollista vaan yksityisellä
:/
 
Rauhoittavia olen kokeillut, mitäköhän ne oli, olisko Diapameja tai jotain. Ei auttanut yhtään.

Minä en usko, että pelkkä hyvä hammaslääkäri auttaa. Ensin tahtoisin hoitaa tuon kaluston kuntoon ja sitten voisin hoitaa tuota pelkoa.

Luin jostain sellaisesta rauhoittavasta lääkityksestä, joka laitetaan suoneen ja tekee todella tööt olon, siis melkein tiedottomaksi. Tuokin voisi olla harkitsemisen arvoinen ratkaisu, se nukutus on kuitenkin aina oma toimenpiteensä.

Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin en tätä näin paljoa miettisi, soittaisin vain jollekin yksityiselle kuka näitä tekee. Kotiäidin tuloilla vain pitää laskeskella mihin rahat riittää.

 
Minulta leikattiin kolme viisaudenhammasta humauksella eli lääkityksessä joka vei tajun kankaalle, mut ei ollut kuitenkaan nukutus.

Oli aika kallista, koska silloin tarvittiin myös nukutuslääkäri ja hänen taksa tuli kirurgin ja leikkaussalimaksujen päälle. Yksityispuolella tehtiin 7v sitten.

Erittäin vaikeast hoitopelosta kärsivät voivat saada lähetteen suu- ja hammassairauksien poliklinikalle sairaalaan. mutta jonotusaika on pitkä, vuosiakin. Lähetteen saa tk- hammaslääkäriltä joka ensin tutkii ja toteaa pelon niin mahdottomaksi ettei hoito onnistu sielä tavanomaisin konstein.
 

Yhteistyössä