Hammaslääkäriin raskausaikana!

Mun on PAKKO mennä nyt raskausaikana hammaslääkäriin paikkauttamaan hammas ja olen aivan hermona!! Olen raskaana tosi yökötys herkkä ja mua hirvittää, et miten pystyn oleen yökkimäti siellä!! :eek: Muita kohtalotovereita ja miten ootte selvinneet ja miten hammaslääkärit on suhtautuneet? Saisivat puuduttaa koko suun, etten tuntisi mitään!! :LOL:

Kehäkukka ja Vilpertti 15+1
 
Mä olen käynyt nyt raskausaikana 3 kertaa jo hammaslääkärissä. Ekalla kerralla suunnilleen samoilla viikoilla kun säkin. Mäkin pelkäsin, että yökkään kun jotain välineitä tyngetään suuhun, mutta hyvin meni kuitenkin. Jo pelkkä hampaiden pesu sai mut yökkäämään. Kannattaa mainita hammaslääkärille, että sulle saattaa tulla paha olo ;).

Raskausviikolla noin 20 multa poistettiin viisaudenhammas. Olin niin onnellinen, sen jälkeen kaikki hammasärky katos. Eilen oli vielä hammaslääkäri, mutta nyt olen jo viikolla 26 ja ei ällötä enää :).

Hyvin se menee!
 
Minä kävin hammaslääkärissä 4 kertaa joskus rv 20 jälkeen, ennen sitä en olisi pytynyt kun oli pahoinvointia. Sinäänsä hyvä onkin raskaana ollessa käydä hampilääkärissä, kun ainakin täällä pääsi jonojen ohi. =)
 
Heippa Kehäkukka !

Tässä ilmoittautuu entinen aivan järkyttävä hammaslääkäripelkuri ;)

Olin käymättä pelkojeni takia 6 v. hammaslääkärissä ja tietäähän sen miten siinä käy...pelko vaan lisääntyy ja remontin määrä kasvaa..
Loppujen lopuksi sain vain ja ainoastaan pelon voitetetuksi sillä että että ajattelin koko ajan etten voi tulla raskaaksi ennen kuin hampaat on hoidettu.

Sitten sain varatuksi ajan, pahimmat 3 käyntiä takana ja nyt olis vielä muutama jäljellä. Kiitos aivan ihanan läärin en enää pelkää hammaslääkäriä!

Viimeisin kerta oli kyllä aika paha kun kurkkuun valui jotain TODELLA pahan makuista ainetta ja sain just ja just pidäteltyä oksun... mutta kun tiesivät että olen raskaan sain heti nousta ylös sylkemään ja purskuttelemaan ja happea vetämään ennen kuin jatkettiin..... ja voin kertoa että mä olen todella yökkäysherkkä tapaus ilman tätä raskauttakin :D

Muista pyytää etteivät laita sua makaamaan kovin pää alaspäin!

Tsemppiä!
 
Kiitos kaikille vastauksista! :heart: En mikään hirveä hammaslääkäripelkoinen ole, mutta just nyt hirvittää ihan hirveesti, et mä yökin siellä kokoajan! :eek: Kun ei pysty hampaitakaan kauan pesemään, kun pitää yökkiä. Mut eiköhän siitä selvitä. Pitää heti varoittaa lääkäriä, et nyt tuli pikkasen hankala asiakas.. :LOL:
 
Varasin paikkaukseen ajan johonkin raskauden puoleen väliin, että kurkku ei olisi enään niin herkkä. Jouduin kuitenkin siirtämään aikaa ja sain uuden vasta 38+1:ksi. Puuduttivat ihan normaalisti, mutta tuolissa olo oli ihan kamalaa. maha painoi johonkin valtimoon eikä veri päässyt kiertämään päähän asti. Hiki valui, silmissä musteni jatkuvasti ja lopulta makasin tuolissa aivan kyljelläni ja yritin kääntää päätä mahdollisimman paljon taakse, että lekuri näkisi edes jotain.. Koskaan en ole pelännyt hammaslääkärissä ja ronkittu on vaikka muille jakaa.. mitään näin kamalaa en ole eläissäni kokenut, tuli ihan sellanen kuoleman pelko-tunne |O Jos joskun vastaava tilanne on edessä menen suuosiolla yökkäilemään sinne raskauden alkumetreillä. :D Jos jotain hyvää sanottavaa reissusta vois kehittää oli siinä se, että synnytys käynnistyi seuraavana päivänä ja jos hajonneella hampaalla olisin pojan maailmaan ponnistellut ei olisi ollut mitään hampaasta jäljellä..
 
Ja mun piti mennä hammaslääkäriin nyt raskausaikana, kun kuulema sillä syyllä pääsee terveyskeskuksessa jonojen ohi. Niin vain ollaan nyt rv 39+2 ja en ole saanut aikaiseksi käydä tarkistuttamassa purukalustoani :ashamed: . Sitä kun suositellaan hoidattamaan hampaat kuntoon erityisesti raskausaikana, ettei sikiölle tule sen takia mitään ongelmia tulehduksista tai muista.
 
Ei Tampereella ainakaa pääse jonojen ohi koska tasa-arvolain mukaan ketään ei saa suosia.. Joten sekin etu pois odottajilta.

Mut muistaakseni hammaslääkärissä käytiä suositellaan ennen rv 28 jotta maha ei ole liian iso selinmakuulle. Muutenhan ei ole estettä miksi ei voisi käydä, päinvastoin kannattaa käydä hoitamassa hampaansa!
Ja niin, kuvia ei tietty oteta ellei ihan pakko, joten on hyvä mainita raskaudesta varmuuden vuoksi h.lääkärille.

Itselläni viime odotuksessa paikattiin noin rv 24 pari reikää ja hyvä kokemus oli, sain puudutteenkin kun siitä ei kuulemma kulkeudu sikiöön mitään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:
Ei Tampereella ainakaa pääse jonojen ohi koska tasa-arvolain mukaan ketään ei saa suosia.. Joten sekin etu pois odottajilta.

Mut muistaakseni hammaslääkärissä käytiä suositellaan ennen rv 28 jotta maha ei ole liian iso selinmakuulle. Muutenhan ei ole estettä miksi ei voisi käydä, päinvastoin kannattaa käydä hoitamassa hampaansa!
Ja niin, kuvia ei tietty oteta ellei ihan pakko, joten on hyvä mainita raskaudesta varmuuden vuoksi h.lääkärille.

Itselläni viime odotuksessa paikattiin noin rv 24 pari reikää ja hyvä kokemus oli, sain puudutteenkin kun siitä ei kuulemma kulkeudu sikiöön mitään..
Joensuussa pääsee jonojen ohi. =) Kysyin ihan hammaslääkäriltä tuosta, niin sanoi että jonot on n. 6kk, mutta ottavat raskaana olevat jonojen ohi, koska ne luokitellaan ns. kiireellisiksi tapauksiksi, vaikka ei mitään vihlontaa tms. olisikaan, niin silti pääsee nopeesti. Mie sain ekan ajan n. kahden viikon päähän, ja siitä viikon välein oli sit loput 3 aikaa =) Ja ihan hampaiden tarkastus oli se eka kerta, en ees tiennyt että onko reikiä vai ei.
 
Joo ei Mikkelissä hammaslääkärissä mitään sympatiaa tunneta odottajia kohtaan :kieh: Soitin tänään aikaa viimeeks olen käynyt huuhtikuussa. Ekana sanoi että otetaan aika huuhtikuulle ni on vuosi väliä. Joo siihe sanoin et HALOO mulla on silloin laskettuaika. No sit löyty maaliskuulle aika peräti kuukautta aikasemmin ku on la. Et kyl ottaa päähän :headwall: Onneks ei ole mikään hammas kipeä eikä vissiinkään ole reikiä :D
Baby dream ja tasan 22
 

Yhteistyössä