Hammaspesut ja tahna

Miten teillä on aloteltu hammastahnan käyttö? Hammastahnan alotus ajankohdastakin on eri mielipiteitä hammashoitajilla.
No, meille on nyt puhjennut 3 poskihammasta ja otin käyttöö hammastahnan. Laitan sitä just sen verran, että erottuu sitä olevan.
Onni ei oikein tykkää. Miten sitten suoritatte suun huuhtelun??
Mä annan mukissa sitten vettä ja kyllähän tuo sen nielasee. Aikanaan vissiin oppii senkin taidon.
 
Aloitettiin 2v hampulääkärikäynnin jälkeen kun suositteli. Muumi-hammastahna on ollut kokoajan käytössä, ja kyllä tyttö (nyt 2v7kk) on kokoajan tykännyt.

Ihan tosi pieni sipaisu tahnaa laitetaan. Hammaslääkärin mukaan ei huuhdella tarvitse vaan tahna saa jäädä 'vaikuttamaan'.
 
Hamtaro
Meillä aloitettiin heti puolivuotiaana kun saatiin eka hammasharja. Silloin oli kuulemma juuri tullut uusi suositus että heti alusta pitäen käytetään hammastahnaa. Lapsen pikkusormen kynnen kokoinen kasa lasten hammastahnaa, meillä muumi käytössä.
 
meillä aloitettiin hammastahnan käyttö kun ensimmäinen poskihammas puhkesi. Ei anna kyllä pestä hampaitaan,oisko ikenet kipeänä kun kolme poskihammasta tuli ton yhden perään kerralla?!itse kyllä imeskelee harjaa.
 
Me aloitettiin n. 1v3kk iässä kun eka poskihammas tuli. Aamuisin harjaamme ilman tahnaa ja iltaisin pienenpienen tahnahipun kanssa. Huuhteluvesi tulee yleensä nielaistua, joskus harvoin syljettyä. Me ei syödä fluoritabletteja, joten se, että sen pienen määrän tahnaa nielaisee, ei hammashygienistin mukaan haittaa.

Oletteko käyttäneen aikuisten vsai lasten tahnoja? Lasten tahnoissa on vähemmän fluoria ja mieto maku.
 
Meillä poika on nyt 1v1kk ja hampaita ollaan pesty ilman tahnaa, eipä poika kyllä kovin hyvin anna edes hampaita pestä, mieluummin ottaa itse sen harjan käteen ja "pesee", mut vois kait sitä kohta alkaa vaikka iltaisin käyttämään ja kyllä minä ostan sitä lasten tahnaa kun on miedomman makuinen, aikuisten tahnat kun "polttelee" välillä omaakin suuta, ovat sen verran ärhäköitä...
 

Yhteistyössä