Hampaiden harjauksesta!

Miten teidän pikkuiset antaa pestä hampaat?

Meidän poika, ikää 11kk, on nykyään aika hankala tapaus... :|
Alussa kun aloimme pesemään hampaita aamuin illoin poitsu tykkäsi siitä ja alkoi huutamaan kun harjaus lopetettiin.
Nykyään kun "ensihuuma" touhusta on jo ohi niin laittaa suun tiukaksi viivaksi eikä suostu sitä avaamaan.... :/
Aikansa kun poikaa viihdyttää ja pelleilee niin saa aina huomaamatta hetkeksi harjan suuhun ja pari kertaa harjattua. joten aikaa menee reilunlaisesti...
Poika haluaisi vain pestä itse hampaat ja eihän se vielä oikein onnistu... ;)
Ei auta toinen hammasharja eikä muutkaan lelut...

Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan!! =) :flower:
 
Meillä ihan sama ongelma, tyttö myös 11kk eikä millään antaisi pestä hampaitaan, työntää harjaa kielellä pois ja rimpuilee. Meillä on kanssa 2 hammasharjaa, toinen vauvan käteen ja toisella sitten yritetään pestä. Huomattiin että isän antaa paremmin pestä kuin mun, mulle kun kiukuttelee muutenkin enemmän :)
 
Meillä pojalla oli jossain vaiheessa sama homma,ettei hampaita saanut kunnolla pestyä. Annoin sitten jonkin aikaa "itse harjata" (vaikkei se oikein onnistunutkaan) ja myöhemmin sitten sainkin taas alkaa harjaamaan ja nyt antaa harjata hyvin =) Eli meni meillä ajan kanssa ohi.
 
Meillä ollut ihan sama juttu. Poika nyt 11kk ja ei oltu saatu hampaita pestyä alku innostuksen jälkeen juuri ollenkaan. Suu on pysynyt tiukasti kiinni, kieli ollut edessä tai kova huuto alkanut. Mutta tällä viikolla tapahtui muutos parempaan suuntaan! Poikamme rakastaa kirjoja yli kaiken ja niitä luetaankin ahkerasti. Kirjassa nimeltä "Antin pikkusisko" pestään mm. hampaita ja yhtäkkiä poika alkoi leikisti pestä omia hampaitaan (ilman harjaa) kirjaa lukiessamme. Nyt ollaankin sitten joka päivä pesty hampaat tätä kirjaa ja ko. kohtaa lukien. Hampaiden pesu on hauskaa, kun välillä katsotaan miten kirjan kaverit pesee ja miten poikamme pesee (siis me pesemme) hampaita.
Jos kirjat yhtään kiinnostvat, kannattaa kokeilla tällaistakin konstia!
 

Yhteistyössä