Hampaiden pesu GALLUP:

"vieras"
[QUOTE="ninnu";22976662]tottakai syötyäni, eihän siitä muuten mitään hyötyä aamulla ole![/QUOTE]

Ei vaan nimenomaan hyöty tulee siitä, kun pesee ennen syömistä!
 
"deedee"
Aamupalan jälkeen. Tiedän että suoistus olisi ennen aamupala, mutta sitten hammastahnan maku sotkee aamupalan maun.

Kunhan kuitenkin pesee, ettei jätä kokonaan pesemättä. Kaikki ei pese edes päivittäin.
 
"vieras"
[QUOTE="deedee";22976789]Aamupalan jälkeen. Tiedän että suoistus olisi ennen aamupala, mutta sitten hammastahnan maku sotkee aamupalan maun.

Kunhan kuitenkin pesee, ettei jätä kokonaan pesemättä. Kaikki ei pese edes päivittäin.[/QUOTE]

Peesi. Aamupalan jälkeen pesen, vaikka niin ei pitäisikään tehdä. Maistuu appelsiinimehu hirveälle hampaidenpesun jälkeen.
 
miunmau
[QUOTE="vieras";22976810]Peesi. Aamupalan jälkeen pesen, vaikka niin ei pitäisikään tehdä. Maistuu appelsiinimehu hirveälle hampaidenpesun jälkeen.[/QUOTE]

Appelsiinimehun jälkeen ei ehdottomasti saisi pestä hampaita (hamgata pehmennyttä kiillettä ).
 
"vieras"
Mulle sanoi hammaslääkäri että syömisen jälkeen pitäisi odottaa vähintään tunti ennenkuin pesee hampaat, koska syljen entsyymejä muodostuu enemmän kun on syönyt ja ne entsyymit suojaa hampaita hammaskiveltä ja hajottaa ruuan bakteereja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22976971]Mulle sanoi hammaslääkäri että syömisen jälkeen pitäisi odottaa vähintään tunti ennenkuin pesee hampaat, koska syljen entsyymejä muodostuu enemmän kun on syönyt ja ne entsyymit suojaa hampaita hammaskiveltä ja hajottaa ruuan bakteereja.[/QUOTE]

Xylitol-purkkaa saa - ja pitääkin - pureskella heti syömisen jälkeen. Se ei hävitä entsyymejä.
 
"nippe"
[QUOTE="vieras";22976720]jos on vapaapäivä, pesen heti herättyäni. jos lähden töihin, pesen vasta aamupalan jälkeen.[/QUOTE]

mulla just toisinpäin eli töihin lähtiessä heti herättyäni ja vapaa päivänä eka aamupala sit hamppipesu.Vaikka olishan se todellakin parempi pestä ennen ku syö mitään kun siitähän enemmän on hyötyä.
 

Yhteistyössä