hampaiden pesu

Hei!

Miten saatte taaperonne hampaat pestyä?? Meillä 1v2kk on kyllä tottunut joka aamu ja ilta siihen että hammasharjaa käytetään... mutta itse harjaus kyllä ei oikein onnistu, eli lähinnä harjaa pureskellaan tai imeskellään ja kieltä tyrkätään kovasti alahampaiden suojaksi.

Poskihampaita alkaa jo tulla joten harjaus olisi hyvä saada alulle, hyvät neuvot tarpeen!!!
 
Meillä siitä hommasta on tehty hauskaa ja hyvänmakuinen hammastahna oli pelastus aikasempiin kiukutteluihin :D Lapsi istuu mun sylissä, pitää itse kiinni hammasharjasta ja mä sitten siitä lapsen käden päältä......harja kohti hampaita, suu auki ja äiti höpisee tai lurittelee kaikkea hassua aina, kun harja osuu hampaisiin! Siinäpä se lyhykäisyydessään.
 
herkku1harmaana
http://www.adento.fi/pages/tuote_first_teeth.html

mä ajattelin kokeilla tätä,meillä tapellaan hampaiden pesusta ei sit millään saa pestyä.
On kokeiltu leikiten ja väkisten ja houkutellen muttei auta.
Muistin että olen pessyt ex-koirani hampaita tällaisella ja googletin heti.
Löytyi myös lapsille sopiva versio!!!

:)
 
Puolitoistavuotias
Meillä hampaiden harjausta helpottavat asiat ovat:hammastahna,kiva yhdessäolo,kehuminen jne. Yleensä harjaus sujuu hyvin,mutta aina kun on hampaita tulossa niin harjaus on todella hankalaa ja onhan se ymmärrettävää tietenkin :/ kai ne ikenet arat ovat silloin.
 
hammastahnaa ja useampi harja, kun lapsella on kummassakin kädessä harja niin kun äiti pesee vielä yhdellä niin puhdasta tulee, meillä pestään hampaat joka ilta, rettelöinti ei auta, ja eipä tuo paljon protestoi.
 
MEILLÄ EI ENÄÄ ONNISTU HAMMASTAHNA EIKÄ SE ETTÄ LAPSELLA ON OMA HARJA...MINÄ SEN VERRAN SAAN HARJATTUA PUOLIVÄKISIN ETTÄ KAKSI HARJAN VE´TOA PER PUOLI...
tulipas isolla oho...

mutta oon antanu purkan puolikkaan...tosin se yleensä nielee sen....mutta kerran päivässä oon antanu muutaman päivän ajan ja tykkää sitä pureskella...ja jos oon koko ajan vieressä ja hoen ettei saa niellä niin kerran onnistuin sillä konstin saamaan sen pois ennen kuin se nielas sen.....
 
meikäläinen
Meillä tyttö (1v 5 kk) "pesee" äidin hampaita samalla, kun äiti pesee tytön hampaita. Hauskaa on eikä tarvii tapella! Fluoritablettia imeskelee jälkeenpäin.
 
satu23 harmaana
meillä tuo "hampaiden pesu" alotettii jo alle 4kk iässä, kun ekat hampaat teki tuloaan; siis tuo helpotti ikenien kutinaan. Siitä lähtien hampaita on harjailtu säännöllisesti aamuin illoin ja ilman mitään ihme konsteja,huutamista jne....Ihmettelen, että ollaanko meil ainoita joilla tuo harjaus tod onnistuu ilman mitään "juttuja"..?!?!??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 14:38 herkku1harmaana kirjoitti:
http://www.adento.fi/pages/tuote_first_teeth.html

mä ajattelin kokeilla tätä,meillä tapellaan hampaiden pesusta ei sit millään saa pestyä.
On kokeiltu leikiten ja väkisten ja houkutellen muttei auta.
Muistin että olen pessyt ex-koirani hampaita tällaisella ja googletin heti.
Löytyi myös lapsille sopiva versio!!!

:)
onko tietoa paljon maksaa tuollainen sormiharjavempele? meillä kans ongelmia 1v 7 kk pojan hampipesuissa... vois tuollaisen hommata kyllä =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 21:55 satu23 harmaana kirjoitti:
meillä tuo "hampaiden pesu" alotettii jo alle 4kk iässä, kun ekat hampaat teki tuloaan; siis tuo helpotti ikenien kutinaan. Siitä lähtien hampaita on harjailtu säännöllisesti aamuin illoin ja ilman mitään ihme konsteja,huutamista jne....Ihmettelen, että ollaanko meil ainoita joilla tuo harjaus tod onnistuu ilman mitään "juttuja"..?!?!??
Meillä oli sama systeemi ja ei ongelmia. Tai joskus on kyllä ongelma kun haluaisi jatkaa sitä harjaamista iät ajat etenkin jos olen erehtynyt luovuttamaan harjan 1v:lle. Meillä käytössä se purulelun tapainen harja jossa varressa reikä keskellä. Tosi hyvä kädessä sekä aikuiselle että pienelle harjaajalle. Suosittelen. :wave:
 
Meilläkin pesty hampaita pitkän aikaa ja menestys vaihtelee..
Joskus saan pestyä tosi hyvin, joskus ei saa harjaa suuhun millään.
Nyt otettiin käyttöön ruuan jälkeen purkka, hienosti osaa syödä sitä ja yhdessä sitten viedään roskiin.
Ikää nyt 1v11kk.
 
Niin, kyllä meilläkin myös imeskellään harjaa ja pureskellaan myös, mutta kun on pehmeästä harjasta kyse niin ei se haittaa. Kyllä siis myös ihan oikeasti harjataankin.
Tuli mieleen, että oletteko harjaillut lasten nähden hampaitanne jos mallina oleminen auttaisi?
 

Yhteistyössä