Hampaiden tulostako ripulia??

Hampaiden tulostako ripulia?
Meillä vuoden ikäiselle tytölle tulossa ylös kulmahampaita ja etuhampaita yhtäaikaa ja kauan tuntuu se kestävän. Nyt hampaat näkyy jo läpi, osa taitaa olla jo puhjenneet .Tänään alkoi ripuli, lähes vesiripulia on, voiko se liittyä tuohon hampaiden tuloon? Kuumettakin oli toissapäivänä, mutta se meni jo ohi. Syömättömyyttä kestänyt jo kauemman aikaa, vähän sormiruokaa suostuu syömään vaan.

kauanko tuo ripuli yleensä kestää, jos siis hampaista johtuvaa??

Tarvitseeko se jotain "erityishoitoa", muuta kuin paljon nestettä?

Ja missä vaiheessa olisi hyvä näyttäytyä lääkärissä, ts.että kuinka monta päivää ripulia voi seurata, jos lapsi hyvävointinen.
 
ok. Kiitos vastauksestasi! Kaikkea se hampaantulo voi teettääkin... mitenkä tää ripuli voikaan johtua siitä hampaiden tulemisesta, en ymmärrä!!?? Oliko teillä lapsella ripuli sellaista että imeytyi oikein vaippaan, ns. vesiripulia?
 
sama vakkari
Juu, oli, aivan täysin kuravelliä. Mä olinkin aikanaan ekan hampaan kohdalla aivan 100%varma, että tyttö-onneton on nyt ekassa mahataudissa, ikää 7kk. Sit mun mutsi vinkkas mulle, et mulla itsellä oli pienenä ollu maha aina kuralla hampaiden tulon aikaan. Sitä en tiedä, että MIKÄ sen ripulin siinä aiheuttaa.
 
Meillä ei alaetuhampaista mitään tällaista tullut, pari päivää syömälakko ja se oli melkeenpä siinä. Mutta taitaa olla nyt huomattavasti "pahempi" juttu, kun tulee kerralla niin monta ja kulmahampaat vielä lisänä.
 
Varautuisin siihen et on virustauti mutta mulla kummallakin on maha jonkinverran löystynyt hampaista ja lämpöökin ollut. Juuri tytöllä puhkes(1v) kaksi poskihampia ja alas yksi, On huutanut ja rutissut ja yksi melko löysä kakka tuli yks päivä.
 
Mitenkä 1-vuotiaan ripulia hoidetaan muuta kuin juomalla paljon. Voi kökkö, meillä olis huomenna vielä 1-vuotissynttärit, saa nähdä pitääkö kemuja siirtää, mutta minkäs näille tekee. Pääasia että tulis tyttö terveeks ja alkais taas vähän ees nukkua... :snotty:
 
Meillä meni aikoinaan esikoisen kanssa niin ettei todella ottanut suuhunsa mitään ja ripuloi, oli sitten vuorokauden nesteytyksessä sairaalassa :/ Oli 10kk silloin ja alaetuhampaat pukkas yhtäaikaa, mitään muuta selitystä ei löytynyt ja sitä lämpöäkin oli.
 
Meillä nyt ainakin meni velliä tuttipullosta kun tarjosin, vaikkei tuttipulloa olekaan enään aikoihin käyttänyt. Joten jos juomaa saa alas, niin varmaan voi kotosalla seurata? Hitto kun sitä on heti ihan paniikissa.... :/
 

Yhteistyössä