hampaiden valkaisu kotona

  • Viestiketjun aloittaja ghho
  • Ensimmäinen viesti
ghho
kuinka monella on kokemusta? mua kiinnostais mutta ei oo mitään aavistusta että mistä sais tilattua sellanen tuote joka oikeesti valkasis, onkohan tuo Rio mitä esim hobby hallista saa ostettua hyvä?
 
suuhygienisti
Ainoat hampaiden valkaisuun käytettävät aineet jotka oikeasti valkaisevat, sisältävät peroksideja jotka ilmoitetaan kyllä selvästi prosentteina tuotteessa. Hoppy hallin Rio Blue light geelit eivät sisällä valkaisevaa peroksidia koska sitä ei ole ilmoitettu tuotteessa, joten on aivan sama kuin laittaisit hammastahnaa hampaisiin ja valottaisit taskulampulla. Aine lupaa kylläkin poistaa värjäytymät (tee, kahvi, punaviini, tupakointi...) mutta saman tuloksen saa värjäymiä poistavilla whitening hammastahnoilla.

Valkaisugeelejä jotka valkaisevat saa netistä tilattua, mutta kannattaa niistäkin tilata maltillisempia aineita, sillä mikäli laitat hammasmuottiin (jota ei ole ammattilaisella tehty sinun hampaiden muotoihin tiukasti sopiviksi) vahvaa valkaisugeeliä ikenesi palavat ja muuttuvat valkoisiksi, sekä aine tottakai tuntuu myös kipeältä ikenellä.
Muistuttaisin vielä että hampaiden tulee olla ehjät ja että etualueiden paikat eivät vaalennu vaikka hammas paikan ympäriltä muuttaisikin väriä vaaleammaksi.
 
"..."
juu mä joskus ostin sitä OIKEASTI valkaisevaa töhnää.. en muista paikkaa mistä tilasin, mut oli juur noi peroksidit prosentteina ilmotettu.. aine maistu ihan hirveelle, sitä olis pitäny pitää yön aikana hampaissa, ja perkele ku mulla oli vissii alahampaassa reikä, ni pistin sitä ainetta hampaisiin vaikuttaan, ni vihlas niiiiiin paljon sitä hammasta, että silmissä kirjaimellisesti sumeni hetkellisesti, ja sattu niin paljon, ettei ees synnytys vetäny vertoja sille vihlasulle. eikä se edes valkassu.. olis varmaan pitäny ahkerammin käyttää ja pidempiä aikoja.. satasen päälle vähän makso.. ja siis toi kipu oli oikeesti jotain ihan hirveetä.
 
Hymyklinikka
Helpoiten asiassa pääsee alkuun varaamalla ajan ilmaiseen Hymyanalyysiin Hymyklinikalle. Käynnillä suuhygienisti katsoo, että hampaissa on kaikki kunnossa ja suosittelee sinulle sopivinta valkaisumenetelmää. Näin valkaisussa pääsee turvallisesti eteenpäin.
http://www.hymyklinikka.fi/
 
"jassi83"
Tilasin Chemical peel shop-nimisestä nettikaupasta valkaisuliuskoja. Hintaa tuli muutama kymppi, ja hampaat ovat vaalentuneet hyvin kolmen valkaisun jälkeen. Jonkun verran vihloi valkaisun aikana, mutta se kuuluu asiaan ja meni onneksi ohi.
 
insinööriäiti
Tein vanhempainvapaan tuomalla vapaa-ajalla hieman taustatutkimusta kotona käytettävistä valkaisutuotteista, sillä olin huolissani sekä kiillevaurioista, että hieman skeptinen joidenkin tuotteiden toimivuuden kohdalla.

Hampaiden valkaisuun kotona on tarjolla vetyperoksidipohjaisia ja natriumperkarbonaattipohjaisia valkaisuaineita, sekä mekaaniseen puhdistukseen perustuvia tahnoja yms. Useita vertaisarvioituja tutkimuksia läpi selattuani tiivistän oppimani näin:

1. Vetyperoksidipohjaiset ovat tehokkaita, mutta saattavat vaurioittaa hampaita. Nämä ovat tästä syystä myös kiellettyjä kuluttajapuolella Suomessa, hammaslääkäreiden kautta vetyperoksidivalkaisuja toki saa.
2. Natriumperkarbonaattipohjaiset ovat tehokkaita, mutta turvallisia käyttää. Näitä EU ei ole kieltänyt.
3. Valkaisevat tahnat, jauheet yms poistavat hampaista värjäytymiä, mutta saattavat vaurioittaa kiillettä. Ei järin tehokkaita, joten en laittaisi rahojani kiinni näihin.

Eli suosittelisin ehdottomasti hampaidenvalkaisuun kotona natriumperkarbonaattipohjaisia tuotteita. Itse tilasin omani https://hammaslammas.fi ja olen ollut tosi tyytyväinen!
 

Yhteistyössä