"Harjoitussupistuksia" tällä kertaa jo rv14...

Eli siis odotan kolmatta vauvaani ja olen vähän jo etukäteen miettinyt, että mitenkähän tällä kertaa. Aiemmissa raskauksissa harjoitussupparit on alkaneet n. rv20-25. Onkohan miten yleistä, että supistuksia tuntuu jo näin aikaisin? Onko muilla näin aikaisin tällaisia tuntemuksia? Nyt siis menossa rv13+1 ja tänään olen tuntenut selkeitä supistuksia. Ei satu, tunnen vain kun kohdun seutu kiristyy. Aiemmissa raskauksissani nämä "harjoitussupistukset" ovat pehmittäneet ja avanneet kohdunsuuta rv30 lähtien.

Mulla on kohtu eteenpäin kallellansa ja vatsakin jo selkeästi pyöristynyt, ehkä näitä on kaikilla ja minä vaan tunnen nämä jotenkin erityisherkästi? Myös vauvan liikkeet olen tuntenut jo reilun viikon verran.

Olenko ainoa herkkis vai onko muita? :D


(vai pitäiskö tässä nyt sitten alkaa yöunensa menettää ja panikoida... apuva.)
 
Mulla on samoilla viikoilla alkanut supistella tässä kolmannessa raskaudessa. Aiemmissa joskus puolen välin jälkeen. Nyt rv 28 ja iltaisin varsinkin on jatkuvasti maha kireällä. Ei ole mitään aiheuttanut kohdunkaulaan (3 vkoa sitten tilanne tarkistettu). Tää on tosin kaksosraskaus, mikä ilmeisesti vaikuttaa supistusherkkyyteen.
 
Särö
Minulla on toinen tulossa ja viime päivinä on kumarrellessa tuntunut alamahassa kevyitä supistuksia. Nyt menossa vk 13+0. Edellisessä raskaudessa alkoi supistukset puolivälissä mutta ne eivät pehmittäneet/avanneet paikkoja.
 
Pikkukakkosta odotellaan täällä ja harjoitussupistuksia on ollut jo tosi pitkään. Ekat tunsin jo heti toisen kolmanneksen alussa, eli rv 12 eteenpäin. Nyt menossa 31. raskausviikko ja ainakin kuukausi sitten lääkäritarkastuksessa kohdunsuulla kaikki oli ihan niin kuin pitääkin. Ekassakin raskaudessa harjoitussupparit alkoivat aikaisin, mutta eivät sentään ihan näin aikaisin.
 

Yhteistyössä