harrastaako täällä kenenkään tyttö balettia??

Mun harrastaa, nyt 6. vuotta. Lastenbaletti ja esibaletti maksoivat 320e/vuosi ja nyt baletin ekaluokalla maksaa 660e/vuosi. Päälle tietysti tulee puku (30-50e) ja tossuja (23e/pari) on mennyt kahdet vuodessa.
 
Meillä on työväenopistossa laadukasta tanssiopetusta huomattavasti halvemmalla, eli 1½h balettia ja 1h nykytanssia viikossa ja maksu on 90e lukukaudessa. Yksitysessä tanssikoulussa maksu noin kolminkertainen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23188291:
olipas tuo halpa! täällä katoin kahta eri paikkaa niin oli lukukausi toisessa 300€ paikkeilla ja toisessa kuukausi maksu 50€
Missä te asutte? Ja onko toi hinta yhdeltä viikkotunnilta?
Meillä tytön 45min. kerran viikossa maksaa 130€ lukukaudessa, vuodessa siis toi kertaa kaksi. Yksityisessä tanssiopistossa.
 
"vieras"
Mun tyttö harrastabut 1,5 vuotta, eli 4-vuotiaana aloitti. Lukukausimaksu 170 euroa puoli vuotta. Sen lisäksi saa vielä maksaa siitäkin, että pääsee esityksiä katsomaan. Mutta tyttö tykkää.
Toi on muuten totta. Esitykset aina puolivuosittain ja vanhemmat maksaa, jotta pääsevät katsomaan. Vielä noin pienillä ei sentään tarvitse puvuista maksaa, mutta olen käsittänyt, että joskus kouluiässä jokainen maksaa esityspuvunkin!
 
[QUOTE="vieras";23188520]Toi on muuten totta. Esitykset aina puolivuosittain ja vanhemmat maksaa, jotta pääsevät katsomaan. Vielä noin pienillä ei sentään tarvitse puvuista maksaa, mutta olen käsittänyt, että joskus kouluiässä jokainen maksaa esityspuvunkin![/QUOTE]

Mun lapseni balettikoulussa ei makseta esiintymisasuista koskaan, ainoastaan tossut on omat ja harjoituspuku tietysti. Riippuu koulusta tämä.

Minusta on kummaa rutista näytöslippujen maksusta. Niistä lipputuloista maksetaan näytöksen kulut, tilavuokra, asut, rekvisiitta, musiikin mahdolliset teostomaksut ja vierailevien korografien palkka. Tyttäreni koulu vuokraa esitykseen kahdeksi vuorokaudeksi kaupungin teatterin ja vaikka liput on loppuun myyty, ei lipputulot riitä kattamaan teatterin vuokraa kokonaan. Loput vuokrasta ja muut kulut katetaan koulun muulla varainhankinnnalla. Esitykset eivät ole halpaa lystiä!

Toki on olemassa kouluja joissa pitää esiintymisasuja vanhempien ostaa ja jopa ommella, mutta kannattaa valita koulu sen mukaan miten paljon haluaa tehdä itse vaiko maksaako koko homman rahalla.
 

Yhteistyössä