Hartia jumista kaikki alkoi

Onko kenelläkään kokemusta pitkittyneestä hartioiden jumittamisesta? Itselläni on ollut syyskuusta lähtien hartiat jumissa. Kävin jo kymmenen kertaa hierotuttavana ja se auttoikin jonkin verran. Mutta nyt tilanne on taas pahempi ja uutena ovat tulleet kipu kyynärpäähän (siinä on yksi kohta johon painaessa saan melkoisen sätkyn) ja ranteeseen. Muutenkin koko käsi oireilee, kättä palelee ja juimii omituisesti hartiasta sormenpäihin. Niin ja oireet alkoivat oikeastaan juuri noiden hartioiden jumittamisen lisäksi yöllisillä puutumisilla. Alkaa nimittäin mielenterveys kärsiä kun en muista milloin olisin nukkunut täysiä yöunia kun aina puutuneet kädet herättävät useita kertoja yössä. Eli jos jollain on kokemusta miten tällaisen vaivan saa helpottumaan niin olisin enemmän kuin kiitollinen!
 
Itselläni just ko. vaiva ja nyt pahimpana oireena kipu, joka säteilee niskasta oikeaan käteen, ja just toi kyynärpään kipukohta mitä kuvailit niin juilii sikana, samoin sormia ja milloin mitäkin!!
 
Vuosia hartiat jumissa. Hieronta lievittää oireita kyllä, mutta vika on ainakin mulla hermoissa, jotka on jumissa selkänikamien välissä. Naprapaatti osaa poistaa lukot yms.

Lisäksi ainakin B-vitamiinia ja magnesiumia. Venyttelyä ja sauvakävelyä. Pitäisi helpottaa!
 
keisari luin sitä mainitsemaasi ketjua ja mietin kovasti sitä, että missä tätä vaivaa kannattaisi hoitaa. Ketjun kirjoittajilla oli kovasti kokonaisvaltaisia vaivoja joita minulla nyt ei onneksi vielä ole mutta kylllä rupesi pelottamaan, että mihin tämä vielä johtaa.

mappi fysioterapeutti viimeksi epäili, että minullakin on hermo jumissa selän/niskan seutuvilla eikä välttämättä kädessä. Tai sitten voi olla molemmissa. Kiitos noista itsehoito vinkeistä.

Ja molemmille teille voimia ja sisua sekä :hug:
 
Äippä67: Mulla varmaan kans hermo jumissa selän ja niskan seutuvilla tai monta hermoa jumissa, ja omt-fysioterapeutti hoitaa sitäkin vaivaa. (eilen kyselin siltä tarkemmin näistä) Omt-fysioterapeutti siitä hyvä, et tietää paljon enempi kaikista hermo ja selkärankavaivoista, kuin tavallinen fysioterapeutti. Varmaan kannattaa sinunkin kokeilla tätä omt:tä, jos siellä lähellä sattuu olemaan sellainen. Mulla omt:ssä on aina manipuloinut varmaankin just näitä hermokohtia, ainakin just niihin kipeimpiin kohtiin aina pistää sormensa, sit hieroo ja käsittelee selkärankaa, venyttelyt ärsyttävät vain mua ja hermosärky kovenee, joten se nyt pannassa. Kannattaa varovasti kokeilla miten sulla reagoi tohon venyttelyyn, jos venyttely ärsyttää heti hermoja tai seuraavana päivänä hermosärky kovempaa, ku edellisenä venytellyt, niin sit ei kannata sitä jatkaa...
Toinen ehdotus, että voisko kokeilla hermoratahierojaa??? Siitä mul ei ole kokemusta nyt tän vaivan yhteydessä, aiemmin olen kyllä käynyt sellaisessa, mut silloin ei ollut hermonkohdat olleet ärtyneet....

 
itselläkin niska-hartia kipuilua ja käsien puutumista. oma hierojani osaa myös jäsenkorjausta,josta on ollut minulle apua. kun niskanseutu jumiutui pahasti, minulla oli niskanikamat "vinksallaan". ne kun sai takaisin ruotuun, kipu hävisi. samoin ankarat päänsäryt loppuivat. käsien puutumiseen selitykseksi tuli, että olkapäät olivat "tippuneet" :LOL: ja, kun ne nostettiin takaisin ylös, niin kyllä puutumiset loppuivat...
 

Yhteistyössä