Harvoin koirassa vika

Alkuperäinen kirjoittaja Tänttärä:
Alkuperäinen kirjoittaja iina:
eikös kasvain päässä tms.saa koiran käyttäytymään vihaisesti.ei terve ja hyvin pidetty koira tee tuollaista

HUOM!!!!!!


Tuossa luki HARVOIN ei EI IKINÄ
Ja YLEENSÄ, ei aina...
 
vieras
Just joo... teidänkö mukaan koiralla ei koskaan "napsahda"? Että ois vain kasvatuksesta kiinni? Viitittekö väittää, että tää 10-v. lapsi ois omalla käytöksellään aiheuttanut kuolemansa? Ja sit saa lukea, kun ihmiset tappaa toisiaan, kun niillä napsahti - ja oikeudessakin hyväksytään tommoset. Ja nyt koiria puolustellaan!! Tsiisös!!
 

Mä väitän että vika on jalostamisessa. En nimittäin ole itse vielä koskaan lukenut/kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa joku vähemmän jalostettu oikeasti "perheenjäsen" olisi ihmistä tappanut. Kyllä ainakin julkisuudessa olleissa jutuissa on aina kyseessä tämmöiset viimeisen päälle jalostetu yksilöt, joita kouluttamalla koulutetaan toimimaan oikein. Omassakin lähipiirissä näitä rotuyksilöitä pari kappaletta on ja kyllähän se ihan täyttä työtä on tuomoista kouluttaa, jotta koira pysyy aisoissa. Meillä oli 12 vuoden ajan sekarotuinen koira kun olin lapsi ja koskaan koiramme ei käyttäynyt uhkaavasti ketään kohtaan. Äitini oli pph ja lapset vetivät reppanaa hännästä ja koittivat ratsastaa jne., mutta ikinä ei rakas karvaturrimme edes ärähtänyt kellee.
 

Yhteistyössä