Hauskaa vai ärsyttävää?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Poika meni joulumyyjäisissä kummitätinsä luo kertomaan että on siellä ilman vanhempia ja ilman rahaa. Ja sano suoraan että anna mulle rahaa. Kyse ekaluokkalaisesta. Ja ei ollut siellä ilman rahaa eikä ilman vanhempia kuten väitti.
 
"a p"
Olen itse tuo kummitäti ja kun kerroin lapsen äidille tapahtuneesta niin nauro vaan että on se hauska tuo meidän mikko kun keksii kaikkea.
Itteä lähinnä ärsytti. Omatki lapset oli aika ihmeissään. Ja kyllä meillä omat lapset olis vähintään joutunut viemään rahan takaisin ihan periaatteesta ja ehkä jotain muutakin sanktiota päälle.

Samaiselta lapselta kysyin synttärilahja toiveita niin alko luettelemaan että mistä kaupasta voi ostaa mitäkin ja perään lista mistä kaupasta vastaavia ei saa ostaa kun ei yhtä hyviä.

Meillä on kymmenen kummilasta ja tuo on ainoa joka mua oikeasti ärsyttää, kun tuntuu ettei kotona ole mitään käytöstapoja opetettu. Pidetään vain hauskana vaikka käytös olis minkalaista.
 
HippuTAR
Ärsyttävää, ehdottomasti.

Mulla nyt vasta yksi lapsi on siinä iässä että ois mitään mahollisuuttakaan kerjätä keltään rahaa. Sillon ku toi lapsi alko ittekseen kulkea ympäriinsä niin kävi usein mun äidin luona. Äiti sit jutteli joskus mitä likka oli sielä puhunu, oli sellasta kautta rantain rahan pyytelyä. Äitin mielestä hauskaa, mun mielestä ei. Tein likalle hyvin selväksi että vain vanhemmilta pyydetään humputtelurahaa, muille ei tarvii edes vihjailla. Loppu siihen rahan pyytelyt. Vaikka sillä kai likalla oli tullu moinen mieleen ku äitillä on tapana sillon tällön vähän antaa noille karkkirahaa. Esim. anopille likka ei ollu moisia puhunu mutta anopilta ei koskaan oo rahaa saanukkaan.
 

Yhteistyössä