Hauskoja tilanteita koiran taluttajilta :D

Tuli tosta yhdestä koira alotuksesta mieleen kun oltiin kaverin kanssa lenkillä ja mulla on siis kaki lapukkaa ja kaverilla kolme pienempää koiraa ja ollaan aika tarkkoja kulkemisesta niin meitä vastaan tuli kerran mies jolla oli sellainen harmaa pieni villakoiran näköinen koira. Kuljetaan usein niin et kaveri vasenta puolta ja mä oikeaa ja heti kun tulee joku vastaan niin siirryn kaverin taakse vasemmalle. Taas kävi näin ja siirryin hyvissä ajoin ja tää mies tuli siis juurikin meidän vasenta puolta vastaan. Mies siirtyi itse sit meidän oikealle puolelle mut koirapa jäi nököttään vaemmalle. Mies yiritti houkutella koiraa tulemaan sinne mut koirapa ei tullut ja lopulta mies NOSTI koiran omalle puolelleen. Voin sanoa et oli naurussa pidättelemistä et ihanko oiukeasti se koira piti nostaa ettei voinut vaan vetästä sitä. Huomaa kyllä kenellä on valta niistä kahdesta :D

Samaten musta on huvittavaa et ite kuljen kahden ison koiran kanssa eikä ole mitään ongelmaa ja sit tulee ihmisiä joilla kaksi isoa koiraa niin joutuu meneen suurin piirtein metsään piiloon ettei koirat vedä kumoon! Miksi hankkia isoja koiria jos ei pärjää niiden kanssa?! Täällä päin liikkuu yksi mies jolla suskari ja kultsu ja ovat tosi vihasia luonteeltaan. Ne ei pääse kulkeen kunnolla eteen päin jos me satutaan kulkeen edessä vaan ne pysähtelee bussipysäkeille odotteleen aina et meidän poppoo pääsee taas kunnolla eteen päin ja uskaltaa sit vasta lähtee jatkaan matkaa. Kivaa elämää tollanen kun itselle lenkki on suoranainen nautinto et pääsee ulkoileen koirien kanssa ja juoruileen kavereiden kanssa ja sit tulee tollasia :headwall:
 
"vieras"
Niin, ei se aina niin hauskaa ole. Meidän toinen koira alkoi pelkäämään tietynlaisia isoja koiria kun sen päälle käytiin ja sitä purtiin. Sai kohtauksen kun sellaisen näki. Meni paljon aikaa ennen kuin alkoi sellaista sietämään 10 metriä lähempänä. Ei vieläkään pidä tummista isoista koirista.

Toinen ongelma syntyi kun meille otettiin uusi koira, uros, joka murkkuikäisenä kokeili rajojaan oikein kunnolla. Lisäksi vanhakin koira muuttui, kouluttajan mukaan niin voi käydä kun ne muodostaa "lauman". Vaati paljon harjoittelua yhdessä ja erikseen että sai ne kulkemaan nätisti hihnassa. Kyllä siinä matkalla sattui kaikenlaista mitä sai hävetä, mikä ei ihan onnistunut, ihan niinkuin harjoittelussa yleensä.

Mun mielestä on ihan ok välttää tiettyjä tilanteita jos sen kokee paremmaksi.
 
[QUOTE="hmmmmm";25693453]Oi miten mukavaa että olet täydellinen koirankouluttaja, onnea paljon![/QUOTE]

Kiitos kiitos tästä sarkasmista mut voin paljastaa kyl etten ole :) Nykyisin nuot vaan osaa kulkea nätisti, mut en mä silti ole hallintaa koskaan menettänyt lenkeillä edes sillon kun toinen oli pentu ja toinen ei. Susikoiria noi ei voi sietää kun sellainen kävi koirapuistossa joskus päälle et sillon mulla on pitelemistä kun ohi kuljetaan MUTTA ei mun mettään tartte piiloon mennä kun saan hallittua koirani ja pidettyä vierellä vaikka ne toisinaan hieman murahteleekin ohikulkevalle suskarille.
 
Meillä mies kertoi kun tuli kerran aamulenkiltä kotiin,että vastaan oli tullut iso bokseri,joka oli pelännyt ihan älyttömästi meidän pikkuista beaglea.Eihän se nyt sinänsä tietenkään ole kivaa kun koira pelkää,mutta se oli tilanteena niin huvittava kun iso koira menee omistajansa taakse piiloon ihan pikkuista.

Toinen oikeastikin hauska tilanne oli uutena vuonna.Mentiin tuohon pihaan hurtan kanssa katsomaan raketteja (se kun ei älynnyt pelätä sitä pauketta ollenkaan) ja siihen tuli sitten naapuritalosta myös pariskunta koiransa kanssa.Ollaan ennenkin niitä nähty.Niillä on semmoinen pieni tyttökoira (joku amerikan jotain jotain..) ja sillä oli sitten juoksu.Meidän poika sekos ihan pystyyn siitä! Ja tää tyttökoira oikein keimaili siinä toisen edessä ja poika oli ihan äimissään,että mikä tämä ihana on. :D Naurettiin ihan tolkuttomasti sitä tilannetta siinä. :LOL: Ei ollut siis meidän sälli ennen sitä kohdannut juoksussa olevaa tyttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: Champion
Minä en ikinä unohda sitä kun asuin Kampissa ja oman koirani kanssa (isokokoinen sakemanni) kuljin lenkeillä.
Monasti minua vastaan tuli nainen jolla oli keskikokoinen harmaa villakoira, ja joka ikinen kerta kun tuli meitä vastaan, nosti nainen koiransa syliin, siitäkin huolimatta, ettei minun koira mitenkään osoittanut kiinnostustaan muihin koiriin.

Sitten kerran sattui mun isä olemaan mun luona käymässä ja käytiin siinä samlla koira kanssa ulkona, tuli tuo samainen villis vastaan, (en tiedä miten mulla välähtikään moinen) sanoin kovaan ja kuuluvaan ääneen mun isälle, että nyt äkkiä ota sinä xxxxx:n takapää ja minä otan etupään, nostetaan syliin, ettei vaan toi villakoira hyökkää.
Isä oli vähän hoomoilasena, mutta teki kuten pyydettiin.

Villakoiran omistajaa rupesi naurattamaan, ja uskokaa tai älkää, ei sen jälkeen koskaan mun kohdalla nostanut koiraansa enää syliin, hymyili vaan mulle.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25693597:
Minä en ikinä unohda sitä kun asuin Kampissa ja oman koirani kanssa (isokokoinen sakemanni) kuljin lenkeillä.
Monasti minua vastaan tuli nainen jolla oli keskikokoinen harmaa villakoira, ja joka ikinen kerta kun tuli meitä vastaan, nosti nainen koiransa syliin, siitäkin huolimatta, ettei minun koira mitenkään osoittanut kiinnostustaan muihin koiriin.

Sitten kerran sattui mun isä olemaan mun luona käymässä ja käytiin siinä samlla koira kanssa ulkona, tuli tuo samainen villis vastaan, (en tiedä miten mulla välähtikään moinen) sanoin kovaan ja kuuluvaan ääneen mun isälle, että nyt äkkiä ota sinä xxxxx:n takapää ja minä otan etupään, nostetaan syliin, ettei vaan toi villakoira hyökkää.
Isä oli vähän hoomoilasena, mutta teki kuten pyydettiin.

Villakoiran omistajaa rupesi naurattamaan, ja uskokaa tai älkää, ei sen jälkeen koskaan mun kohdalla nostanut koiraansa enää syliin, hymyili vaan mulle.
Ihan hauska, kyllä tosin vähän typerää. Mäkin nostan meidän pikkukoiran syliin kun yksi megaiso koira tulee vastaan, koska sitten se ei räksytä. Ja joo, ei sais nostaa ettei se iso koira hyökkää, mutta en koe että se on mun ongelma. Jokainen huolehtikoon omistaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25693597:
Minä en ikinä unohda sitä kun asuin Kampissa ja oman koirani kanssa (isokokoinen sakemanni) kuljin lenkeillä.
Monasti minua vastaan tuli nainen jolla oli keskikokoinen harmaa villakoira, ja joka ikinen kerta kun tuli meitä vastaan, nosti nainen koiransa syliin, siitäkin huolimatta, ettei minun koira mitenkään osoittanut kiinnostustaan muihin koiriin.

Sitten kerran sattui mun isä olemaan mun luona käymässä ja käytiin siinä samlla koira kanssa ulkona, tuli tuo samainen villis vastaan, (en tiedä miten mulla välähtikään moinen) sanoin kovaan ja kuuluvaan ääneen mun isälle, että nyt äkkiä ota sinä xxxxx:n takapää ja minä otan etupään, nostetaan syliin, ettei vaan toi villakoira hyökkää.
Isä oli vähän hoomoilasena, mutta teki kuten pyydettiin.

Villakoiran omistajaa rupesi naurattamaan, ja uskokaa tai älkää, ei sen jälkeen koskaan mun kohdalla nostanut koiraansa enää syliin, hymyili vaan mulle.
Mä en oikeesti tajua omistajia jotka ottaa koiransa syliin ohitustilanteissa... Toinen on nää koirapuistokävijät, jotka pitää sen koiransa remmissä kun "koira on vähän arka".... Varmaan kiva sille koiralle olla remmissä, kun vieraat koirat tulee vapaana tykö...

Itsee nauratti yks päivä aikuinen mies chihunsa kanssa. Seisoskelivat parkkiksella ja menin omani kanssa parin metrin päästä ohi. Chihu alkoi räkyttään ja kiskoon, eikä se mies saanu siihen mitään kontrollia :D
 
"ninnu"
Mä en oikeesti tajua omistajia jotka ottaa koiransa syliin ohitustilanteissa... Toinen on nää koirapuistokävijät, jotka pitää sen koiransa remmissä kun "koira on vähän arka".... Varmaan kiva sille koiralle olla remmissä, kun vieraat koirat tulee vapaana tykö...

Itsee nauratti yks päivä aikuinen mies chihunsa kanssa. Seisoskelivat parkkiksella ja menin omani kanssa parin metrin päästä ohi. Chihu alkoi räkyttään ja kiskoon, eikä se mies saanu siihen mitään kontrollia :D
Se on ihan hauskaa miten ihmiset kuvittelee että se chihu olisi sen helpommin hallittavissa kuin muukaan koira. Se voi räksyttää ihan samalla tapaa, eikä se hiljene millään taikaiskulla vaan kun on pieni. Sama koulutus kuin muillekkin. Mutta jos jonkun koulutus on mennyt pieleen tai on kesken esim. saksanpaimenkoiran kanssa ja se räksyttää, niin ei ketään naurata.
 
"xxx"
Ei ulkoilettu koiraa ja turjake karjasi. Sillä hetkellä huoli oli suuri ja koiralle oltiin hemmetin äkäisiä karkureissusta. Mutta jälkikäteen naurettu tälle tilanteelle.

Koira oli nimittäin vielä toipilas leikkauksesta ja sillä oli se tötterö päässä. Viikkon ei ollut päässyt kunnon lenkille joten energiaa piisasi.
Sai jotenkin kaksi ulko ovea auki ja sehän oli menoa.

Se tötterö päässä kynti lumihangessa, välillä heitti päätä taaksepäin lennokkaasti jotta sai lumet tyhjättyä sieltä.

Oli muuten näky, mitä lie ihmiset ajattelivat jotka näkivät.


Koira saatiin käskettyä takaisin ruotuun. Tikit eivät revenneet tms. Tötterö kyllä hajosi. Mutta se näky kun toinen juoksee tötterön kanssa lumihangessa.
 
[QUOTE="vieras";25693675]Ihan hauska, kyllä tosin vähän typerää. Mäkin nostan meidän pikkukoiran syliin kun yksi megaiso koira tulee vastaan, koska sitten se ei räksytä. Ja joo, ei sais nostaa ettei se iso koira hyökkää, mutta en koe että se on mun ongelma. Jokainen huolehtikoon omistaan.[/QUOTE]

No tämä se hölmö juttu olikin, ei kummankaan koirat räkyttäneet eikä muutenkaan kävelleet huonosti, omistaja vain oli se joka pelkäsi, olin kyllä sanonut, että ei sun tarvitse nostaa syliin, eikä edes vaihtaa puolta, mutta kun ei, niin ei.

Itseäni pisti veetuttamaan tuommoinen ilman syytä leimaaminen, nuori kun olin.

Oletko ajatellut, että kouluttamalla tuokin ongelma poistuisi?
Ilmeisesti et, koet helpommaksi nostaa koiran syliin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25693691]Tiedoksi vain ap että sulla ei oo isoja koiria vaan keskikokoisia. Labradorit eivät ole isoja.[/QUOTE]

Samaa täällä naureksin. Isoa tässä poppoossa nyt oli ap:n ego.
 
Auramaria
Oltiin metsälenkillä ja koira oli vapaana. Yhdessä puskassa nukku pultsari. Koira juoksi sen luokse. Se deeku oli vääntäny yhelle mättäälle kauheet ripulit, ni eikös meidän koira alkanu kieriskellä siinä paskassa. Sit se juoksi ilosena meidän luokse. Sen turkista riippu ripulihelmiä ja se haisi ihan hirveelle. Ohikulkijat katto suu auki sitä hurttaa.
Meille tuli tenkka på, et miten me saadaan koira himaan. Mä ehdotin, et käydään ostaa jätesäkki ja viedään koira siinä kylpyammeeseen, mut mies keksi, et pestään sen turkki autonpesupaikalla ensalkuun. Näin tehtiin. Mä jouduin sit kotona pesee koiran shampoolla monta kertaa, ennenku se haju lähti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25693711:
No tämä se hölmö juttu olikin, ei kummankaan koirat räkyttäneet eikä muutenkaan kävelleet huonosti, omistaja vain oli se joka pelkäsi, olin kyllä sanonut, että ei sun tarvitse nostaa syliin, eikä edes vaihtaa puolta, mutta kun ei, niin ei.

Itseäni pisti veetuttamaan tuommoinen ilman syytä leimaaminen, nuori kun olin.

Oletko ajatellut, että kouluttamalla tuokin ongelma poistuisi?
Ilmeisesti et, koet helpommaksi nostaa koiran syliin.
Ok. Ajattelin että ehkä sillä naisella oli jotain pitovaikeuksia omansa suhteen, eikä se liittynyt suoranaisesti sun koiraan.

Joo, meidän fiffuli ohittaa ihan nätisti muut koirat, mutta tää yksi yksilö tuottaa sille harmaita karvoja. En vaan jaksa yhden koiran takia joka silloin tällöin talluttelee vastaan. Toki olen yrittänyt, mutta ratkaissut asian nyt näin.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppäri
"piuku"
Tää ei tosiaan oo hauska, mut kerron kuitenkin.
Olin kaverin ja se cockerin kanssa lenkillä sellasella pikkutiellä. Sit vastaan tulee nuori mies ja rotikka, joka on vapaana. Lähestyessään meitä rotikka katsoo tiukasti cockeria ja kulkee matalampana ja hetkessä on kiinni cockerissa. Kaveri on ihan paniikissa ja huutaa vieressä. Lopulta koirat saadaan erotettua ja kaveri on tietysti tosi vihainen. Mies vaan sanoo, että tää on hänen kaverinsa koira. Cockeri ois voinu kuolla. No, sille jäi trauma isoista koirista.
 

Yhteistyössä