Hautajaisista.

  • Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Siitä on pitkä aika kun olen viimeksi ollut hautajaisissa.

Milloin yleensä kuoleman jälkeen on hautajaiset?

Miten lapset täytyy pukea?

Kotka-Rovaniemi, 1+2 tai 1+3 lasta, mikä halvin matkustuskeino?
 
Riippuu kuinka nopeasti saa asiat järjestykseen ja kuinka pappeja on saatavilla toimittamaan siunausta. Semmoinen 1-3 viikkoa on yleinen aika. Lapsille hillittyä tummasävyistä tai valkeaa siistiä vaatetta. Mustaa ei tartte välttämättä olla.

Ilmeisesti olet kokenut menetyksen. Otan kovasti osaa :hug:
 
vieras
Hautajaiset voi olla aika piankin, jollei kuolemassa mitään tutkittavaa ( appiukon oli 10pv kuoleman jälkeen ). Tai niinkuin meillä huomenna on mamman hautajaiset ja hän kuoli kk sitten. Ei saatu sopimaan ennen. Lapsille tummat siistit vaatteet. Kummipojalla oli mustat suorat housut ja t.sin neule ja oma likka laittaa huomenna tumman liilan mekon, lilat sukkikset ja bodyn.
Matka-asiaa en osaa kommentoida.
 
mun isän hautajaisiin olin varannu mun 1v tytölle mustan liivimekon ja valkoisen bodyn,mustat sukkikset. ja veljen pojilla 1,5v oli tumma puku (tosi söötti)
lindexillä oli mustia bodeja myynnissä.

riippuu ihmisestä mitä haluu laittaa mut mä halusin mustaa ja valkoista
 
Viblsp
Kiitos vastauksista. Ei vielä ole menetystä koettu. Pappa sairaalassa kuolee syöpään pian, mitään ei ole tehtävissä, antavat kipulääkettä enää, levinnyt liikaa. Rovaniemelle menen siis muksujen kanssa. 1-2 muksuista menee siskoni kyydissä.
 
Henkilöauton bensat maksavat yleensä saman verran kuin yhden hengen junalippu. Bussilla matkustaminen on yleensä kalliimpaa kuin junalla, junassa saa lapset samaan hintaan. Vr:n sivuilla on haku jossa selviää hinnatkin ja olisikohan hakusana matkahuolto kun etsit bussiyhteyksiä.
 
ei mitään käytöstapoja
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
yleensä 2vk sisällä on hautajaiset täällä perällä...
viimeksi olin 05 vuonna...
viime hautajaisissa kuopus joka oli alle 1v oli pinkeissä...ku en muuta saanunna enkä löytänyt tästä tuppukylästä...

eikö teidän lapsella ollut kaapissa mitään muuta kuin pinkkejä vaatteita? ihan kaikkiko tosiaan oli pinkkiä, aika hurjaa
 
Vieras
Lapsille jotain hillittyä yksiväristä, ei kirjavaa. Ei ole pakko olla mustaa tai tummansinistä, kunhan väri ei hyppää silmille.
Hautajaiset on suurinpiirtein 2vkoa-1kk kuolemasta.
 
Nyynä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään käytöstapoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
yleensä 2vk sisällä on hautajaiset täällä perällä...
viimeksi olin 05 vuonna...
viime hautajaisissa kuopus joka oli alle 1v oli pinkeissä...ku en muuta saanunna enkä löytänyt tästä tuppukylästä...

eikö teidän lapsella ollut kaapissa mitään muuta kuin pinkkejä vaatteita? ihan kaikkiko tosiaan oli pinkkiä, aika hurjaa
no ei meiän neitille kyllä löydy kaapista muutaku valkosta, keltasta, beigeä, pinkkiä, punasta ja näitten sekotuksia. ainuat tummemmat on farkkuhaalarit ja keskivihreät bodyt.

että meilläkään ei vissiin oo käytöstapoja. mutta kyllä mie tuommosessa tilanteessa ostasin tummat vaatteet jos olis mahollisuus.
 
Nyynä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Kiitos vastauksista. Ei vielä ole menetystä koettu. Pappa sairaalassa kuolee syöpään pian, mitään ei ole tehtävissä, antavat kipulääkettä enää, levinnyt liikaa. Rovaniemelle menen siis muksujen kanssa. 1-2 muksuista menee siskoni kyydissä.
otan osaa :hug: syöpä on todella kamala tapa kuolla.... :(

nykyjään menee IC-junat rovaniemelle asti, siis ihan makuuvaunulliset. se ois varmaan lapsille mielenkiintonen reissu ku saisivat kakkoskerroksessa nukkua :)

 
vieras
Kyllä mun melestä lapsi voi olla vaikka sitten pinkeissä, kunhan on siististi puettu. Ja Tummanpunaiset, tummat liilat, ylipäätään tummat värit ok, sillä onhan se hassua ostaa yhtä tilaisuutta varten pienelle vauvalle vaatteita. Eri asia jos haluaa. Meillä ostettiin isomamman hautajaisiin t.lila mekko, tuskin tulee muuta käyttöä, on niin tumma.
 
ainahan tästä täällä tapellaan... eihän se niin tarkkaa kai ole mitä lapsella on, mutta en itse kyllä pinkkiä laittaisi enkä pitäisi siitä jos joku tulisi läheiseni hautajaisiin pinkit päällä.

Viininpunainen on vähän eri asia....

En tykkäisi siitäkään jos joku tulisi esim farkuissa... tykkään että juhliin pitää osata pukeutua. niin lasten kuin aikuistenkin. Niin häihin kuin hautajaisiinkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Ei kai se pukukoodi ole lapsilla niin tarkka. Kunhan vain on siistit ja hillityt juhlavaatteet.
Ei, ei ole. Meillä oli pojalla musta liivipuku ja valkoinen paita (kun sellanen sattu olemaan), tytöllä valkea paita paita ja lila liivihame. Serkkutytöllä oli vaaleansininen mekko, ja sekin sopi hyvin. Ei mielellään kovin räikeää (esmes pinkkiä, mutta kyllä hillitty punainen käy pienelle)

Pahoittelen menetystäsi!
 
vieras
Älkää unohtako että toisen mielikuva pinkistä voi olla aika erilainen kun omasi. Mä miellän sen tosi räikeäksi mut mun kamu puhuu pinkistä ja tarkoittaa sellasta marjapuuron väriä.
 
Hillityt värit ovat oikein (ja senhän kukin ymmärtää tyylillään). Kokomustaan ei ole oikein pukea lasta. Ulkovaatteet on mitä on, tuskin kannattaa hautajaisia varten hommata erikseen toppiksia. Haudallehan ne kukat lopulta lasketaan jos perinteseen malliin mennään. Melko homma muutes pukea neljä lasta haudalle menoa varten

Meillä oli naapurin hautajaisissa kova pakkanen. Pojalla (tuolloin 1,5 v) tummansinistä ja vaaleansininen juhlavampi villapaita. Haalari ja hattu olivat sattumalta hillityt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään käytöstapoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
yleensä 2vk sisällä on hautajaiset täällä perällä...
viimeksi olin 05 vuonna...
viime hautajaisissa kuopus joka oli alle 1v oli pinkeissä...ku en muuta saanunna enkä löytänyt tästä tuppukylästä...

eikö teidän lapsella ollut kaapissa mitään muuta kuin pinkkejä vaatteita? ihan kaikkiko tosiaan oli pinkkiä, aika hurjaa
no ei meiän neitille kyllä löydy kaapista muutaku valkosta, keltasta, beigeä, pinkkiä, punasta ja näitten sekotuksia. ainuat tummemmat on farkkuhaalarit ja keskivihreät bodyt.

että meilläkään ei vissiin oo käytöstapoja. mutta kyllä mie tuommosessa tilanteessa ostasin tummat vaatteet jos olis mahollisuus.
Jos löytyy noin monta eri väriä, niin niistä mikä tahansa muu on ok paitsi pinkki mun mielestä. vaikka valkoinen beige yhdistettynä tai vaaleankeltainen. pinkki on liian räikeä.

Olen kerran joutunut pukemaan pienen tytön vastaavassa tilanteessa ja ostin hänelle mustan mekon ja siihen valkoiset sukkahousut. Myös muut tummat värit olisivat kelvanneet, mutta koska etsin käytettyä vaatetta (yhden kerran oli päällä), niin musta tuli vastaan ja sen ostin.

 
Viblsp
VR:n sivuilla sanotaan että lapset menee ilmaiseksi jos ei ole omaa paikkaa. Eli käytännössä tarkoittaa että sylissä? Mitenköhän kun hyttipaikan haluan. Ja vauva/t ei tarvi omaa petiä ja jos saan jollain ihmeellä miehen mukaan, tyttö 2v menis miehen vieressä.
 

Yhteistyössä