hCG-arvosta

  • Viestiketjun aloittaja Tippa silmässä
  • Ensimmäinen viesti
Tippa silmässä
Onko jollain tietoa/kokemusta mikä hCG-arvon kuuluisi olla/mitä teillä on ollut kierron päivällä 31 (normaalikierron pituus n.29), jos raskaus on alkanut?
Takana kohta 2v. yritystä ja vihdoin kotitesti näytti plussaa, veritestissä arvo 98, joka hoitajan mielestä ei tarpeeksi korkea, vaan saattaisi enteillä alkanutta keskenmenoa.
Tiedosta/kokemuksista jo etukäteen kiittäen!
 
En tiedä auttaako, mutta laitan kumminkin.

Mulla viikolla 6 arvo oli 5000, viikolla 7 8000 ja viikolla 9 59 000. Tämä raskaus todettiin viime viikolla kohdun ulkopuoliseksi ja minut leikattiin hetimiten. Lääkäri arvioi jo viikolla 6, että raskaus on keskeytynyt, vaikka arvo oli noinkin korkea.

Viime keväänä minulla oli keskenmeo viikolla 4 ja silloin hCG-arvo oli 2000.

Kannattaa pyytää polilta välittömästi UÄ-aika, jottei sinun tarvitse käydä samanlaista painajaista läpi kuin minun. Tarkoitan esim. jännäämisen suhteen. Ruskuaispussi ja paksuuntunut limakalvo näkyvät taitavalla lääkärillä jo viikolla 5. Lääkäreillä on myös käytössään taulukko, josta he voivat viikottaiset arvot kertoa, vaikka ne vaihtelevatkin hurjasti jokaisella erikseen ja vielä iän mukaan.


Googlesta löysin hCG-levels hakusanalla amerikkalaisen sivuston, jossa on viikottaiset arvot. En vain saa sitä nyt yhtäaikaa koneeltani auki, jotta voisin laittaa linkin.

Toivon sydämmestäni, ettei sinun raskautesi ole keskeytynyt. Tähän epätoivon ja epäoikeudenmukaisuuden hel*vettiin en toivoisi pahinta vihamiestänikään, jos sellaisen omistaisin. :hug:

Yritä pysyä positiivisella mielellä ja kuitenkin varaudu paahimpaan. Minä liitelin liian korkealla toiveideni kanssa ja nyt soudan syvässä masennuksessa. Laitampa sinulle kuitenkin tulemaan kliseen, jota kaikki tyrkyttävät minulle tällä hetkellä: "Keskenmeno on siinä mielessä positiviivinen yllätys, että se kertoo ainakin, että voit ylipäätään tulla raskaaksi!" ....jep, jep, paljon lohduttaa, kun kolmen vuoden yrittämisen, inseminaatioiden ja jo yhden keskenmenon jälkeen tuloksena on kohdun ulkopuolinen raskaus. Toisaalta mahtava kirurgimme sanoi, että jo yksi alkuunsaatu raskaus herkistää naisen elimistöä ja tärppien mahdollisuus kasvaa huomattavasti. Toivon, että tämä pätee myös sinuun, jos pahin tapahtuu. Vaikka kukapa jaksaa aloittaa yrittämisen aina vaan alusta...

 
Alkuperäinen
Kiitos vastauksestasi Vendela!

Tiedän että hcg-arvoissa on tosi tosi suuri vaihteluväli ja riippuu ihmisestä miten lähtee nousemaan. Sinulla arvot olivat kunnolla koholla ja silti valitettavasti koit keskenmenon. :hug:

Olen periaatteessa myös tuota mieltä, että alkanut raskaus, vaikka menisikin kesken, on myös meille jonkinlainen voitto. Mutta kuten niin monet tietää järki ja tunne eivät kulje käsi kädessä.

Menen verikokeeseen uudelleen ja ultraankin ensi viikolla, jos sinne asti päästään!

Voimia Sinulle!
 
Normaalilta toi arvo mun mielestä kuulostaa. Sullahan on kuukautiset vasta pari päivää myöhässä! Monilla ei näytä edes r-testi tulosta noin varhaisessa vaiheessa. Tossa perhesuunnittelun sivuilta kopioitu lista Hcg-arvoista. Toivottavasti on apua.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Tuossa taulukko 12 päivää jälkeen alkion siirron (alkion siirtopäivä lasketaan rv2+0)

http://www.takeforum.com/lapsettomuus/viewtopic.php?t=61&mforum=lapsettomuus

Eli jos tiedon, että hCG kaksinkertaistuu joka toinen päivä ja tuon taulukon perusteella arvioi asiaa, niin onnistuneen raskauden todennäköisyys 30%, joka on tosi hyvä.
 
kotäityli
tänään kävin kysillä ja ottivat verikokeen jossa mun hcg arvo oli 739 ja vastaa 5+5 vaikka menkkojen mukaan on 6+5. verenvuoto ollut ongelmana ja tiiä voiko tuosta arvosta nyt sanoa et onko mennyt kesken vai ei.
 

Yhteistyössä