HCG, millaisia arvoja teillä on ollut alkion siirron jälkeen varhaisraskaudessa?

Hei
Olen ollut kahden alkion siirrossa 1.6 ja eilen pp 14 testasin haalean plussan.

Kävin tänään ultrassa, ensimmäinen lääkäri löysi sieltä pienen mustan ympyrän muotoisen alueen, mutta toinen konsultoiva lääkäri sanoi, ettei se ole valitettavasti mitään ja jos olisi niin pitäisi olla viikoilla 4 jo isompi kuin muutaman millin. Näin sen mustan pallukan itsekin, toivoisin niin, että se olisi pieni prinsessamme/prinssimme.

Kävin sitten myös verikokeessa ja olen aivan tyrmistynyt, että arvo oli vain 8. Lääkäri meinasi, että pitäisi jo näillä viikoilla 4+1 olla yli 1000. (vaikka alkion siirrosta vasta kaksi viikkoa)

Jotenkin jäi ristiriitainen tunne, toinen lääkäri ensin näki ja sanoikin, että mitä pidempään hän sitä katsoo niin se näyttää ruskuaispussilta... mutta kun haki toisen konsultoimaan niin se ei sitten taas nähnyt mitään.

Se tästä taas... tämä oli muistaakseni jo viides siirto meillä, tuloksena kolme negaa ja yksi keskenmeno. Olen vältellyt palstaanne, sillä ajattelin, että jos en stressaa niin tulisin paremmin raskaaksi, mutta nyt jos koskaan tarvitsisin tukea kanssasisarilta.

Joka tapauksessa, pitää nauttia elämästä!
Hyvää kesää kaikille kaikesta huolimatta.

RouvaP
 
Hei ja voimia ensimmäiseksi raastavaan tilanteeseen. Tuo epätietoisuus on kyllä kuluttavaa.

1000 lukemana kuulostaa kyllä aika yliampuvalta noille viikoille. Toisaalta tuo 8 on kyllä alakanttiinkin. Eikö sinulle sanottu mahdollisuutta esim. tuulimunaraskauteen? Siinähän ruskuaispussi kehittyy, mutta ei alkiota. Toki jos kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhemmin, arvo voisi tuosta toki vielä lähteä nousuun.

Toivottavasti saat selvyyden asiaan!
 
Hei,

täällä myös ihmetellään alhaista lukemaa. Meillä siirto 5.6 ja eilen pp 10 hcg oli 27. Tänään pp 11 pissatesti plussaa ja kävin uusimassa tuon verikokeen Huomenna saan tuloksen. Kyllä saa toden teolla piinailla ;) .

Terkuin, VEKARA
 
Mulla oli pp 14 hcg 37 ja se raskaus päättyi viikolla 5+1.

Nyt oli pp 11 hcg 155 ja tällä hetkellä mennään rv 5+5

Mustakin toi yli tuhannen arvo tuntuu liioittelulta mutta kahdeksankin kovin alhaiselta arvolta. Toivotaan parasta.
 
Zin
Moi!

Mun hcg rv4+1 oli vaan 31 eikä lääkäri juurikaan uskonut että se jatkuisi. Sitten rv5+1 se olikin pompannut jo 783:een. Nyt on rv7+3 ja sydänäänet näkyivät tänään ultrassa. :)

RouvaB, se skaala alkuraskaudessa on tosi iso, mulle sanottiin että sen pitäis olla ainakin 100 (1000 kuulostaa ihan järjettömän isolta). Tärkeää on että arvo kasvaa. 8 on matala mutta pidetään peukkuja! Menetkö uuteen verikokeeseen viikon kuluttua?

 
Mulla oli kemiallisessa raskaudessa hcg 13. Ja PP:t oli 12 muistaakseni. Sitä kumminkin seurattiin mut lähti laskemaan. Eli yritystä oli silloin ollut.
Nyt alkuvuodesta mulla PP12 hcg oli 70 ja sitä ei edes uudelleen katsottu. Oli kuulemma ihan hyvä lukema. Raskaustesteihin en mitään vahvoja viivoja saanut edes PP:llä 17. (testasin Predictorilla silloin)
Kuitenkin rv 7+0 ultrassa näkyi hyvä syke ja nyt mennään rv 20+1

Bartsu ja M
 
pakko tulla tähän ketjuun....meillä luomu raskaus mutta hcg on mitattu...4+2 oli 94,
5+1 se oli jo 1479 ja 5+5 oli 9990
hoitaja sanoi et 4+ viikoilla arvo tulee olla vähintään 18 jotta olisi toivoa että se lähtee nousuun...sitä en tiedä että tuleeko arvon olla suhteessa korkeampi alkion siirrossa kuin luomussa samoilla viikoilla? Pääasiahan kummassakin on että arvo lähtee hyvin nousemaan, näin olen ymmärtänyt
 
Kummallisia kommentteja lääkäreillä mun mielestä noista arvoista

4+1 ja pitäisi olla arvo n.1000. On kyllä mun mielestä harvinaisen korkea arvo jos näin on.

Ja vekara sullahan on ihan nätisti lähtenyt tuo arvo nousuun, vastoin lääkärin ohjeita minä varmaan jatkaisin lääkkeitä. Onhan tuo ihan nätisti tuplaantunut tuo arvo niinku pitäisikin.

Mulla oli pp14 arvo 339 ja nyt on menossa rv30+4 ja kovasti vauveli mua potkii :D Kyseessä siis IVF tuoresiirto.
 
Viikko: Viitealue IU/l
3-4: 9-130
4-5: 75-2600
5-6: 850-20800
6-7: 4000-100200
7-12: 11500-289000
12-16: 18300-137000
29-41: 940-60000

Hei, tuollainen taulukko läytyy netistä. Perhesuunnittelun kotisivut on kaiketi vedetty alas, siellä oli aikanaan tuo sama taulukko. Nyt kopsasin sen muualta (sama taulukko mutta eri yhteys) http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2122.htm

Itselläni oli kahden alkionsiirron jälkeen pp14 arvo 112. Yksi tyttö syntyi!
 
Kyllä PeSun kotisivut toimii ainakin mulla. Tässä sieltä taulukko:

HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies.
Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
 
Siinä kävi niinkuin ajattelinkin.

Tosiaan se ensimmäinen arvo oli sen 8 ja juhannusaattona alkoi vuoto. (menkat oli viikon myöhässä). Kävin tänään tarkastuksessa, hcg 2 ja kohtu oli tyhjä. Viimeksi meni kesken pakastetun alkion siirrossa 11/08. Ei näytä meillä onnistuvan nämä siirrot, en uskalla laskea enään niitä. Vielä sentään kaksi satsia pakkasessa ja elo-syyskuulle menee klinikan kesätauon vuoksi. Se voi tehdä hyvää myös itselle, että jaksaa taas antautua täysillä hoitoon. Nyt päätin, että pidän kyllä erittäin hyvää huolta itsestäni ja kropastani seuraava siirto silmällä pitäen.
 
Täällä tuoreet luvut.

Siis pp 11 ei llut edes täynnä (koska oli pp 10 ja pp11 välisenä yönä tämä mittaus.
Ja silloin oli arvo 64.7.
Väestöliiton mukaan hyvä, raja-arvoissa. Näistenklinikan lääkäri sanoi ettei vi olla vielä 100% varma, että arvo riittää.

PP 13 arvo otettiin uudelleen ja oli 121. Toisen lääkärin mielestä jälleen hyvä arvo, toisen mielestä "Toivoa on, ei kannata uskoaan menettää, nousemassa päin).

Nyt siis vasta 4+2 mennään =)

-Bee
 
Tiedätteko voiko 3 päivässä hcg-arvo 121 laskea alle 10? Jos siis alkio irronnut heti kokeen oton jäkeen. Verestä siis arvo mitatto 3 pävää sitten, tänä aamuna tein 2 negaa herkkää r-testiä. :(

-Bee
 
RouvaB : en tiedä muuta, että kun se laskee hyvin yksilööliseen tahtiin. Nopeasti tai jopa viikkoja menee. Multa otettiin hcg torstaina ollen 36, tänä aamuna tuli haamuista -haamuin plussa. Ja viime viikolla oli minun mittakaavasssa niukat ja lyhyet "menkat". Tiedä sitten, mitä ajatella... Tsempit Rouva B! :heart:
 
Olen lukenut näitä sivuja ahkerasti. Ja ajattelin laittaa omat hcg-lukemat nyt tänne.
IVF-hoitoja takana ja elämäni ensimmäistä kertaa plussasin (olen jo 40-v) 9.7. Eikä plussa ollut edes haalea :)
Nyt VL:n ollessa kesälomalla, oon suurkuluttanut apteekin raskaustestejä :D On pitänyt varmistella melkeinpä päivittäin että vieläkö tulee kaksi viivaa...
Maanantaina 20.7 kävin paikallisessa tk:ssa verikokeessa ja hcg arvo oli 22345. Ja nyt mennään rv 5+6. Mielessä kumminkin koko ajan pelko keskeytymisestä. Mutta todennäköisesti hcg-arvosta päätellen raskaus alkanut hyvin.

Tsemppihaleja kaikille
:hug:
 
Tämä oli kiinnostava ketju.

Ainoa mikä vähän jäi hämäämään on se, että eihän noita PP-päivien arvoja voi kunnolla verrata keskenään jos ei tiedä, minkä päivän ikäisiä alkioita on ollut kyseessä. Jos esim. jollakin on siirretty vaikka 8 soluinen kolmannen päivän alkio, niin hänen PP 12 hcg-arvo pitäisi ainakin teoriassa olla korkeampi jollakin toisella PP12 testattu hcg-arvo, jos jälkimmäiselle on siirretty 4-soluisen toisen päivän alkio....eikö niin? Olennaisinta lienee se "päivien määrä hedelmöityksestä", eli ikään kuin dpo-päivät. Hedelmöityshän tapahtuu 1 päivä punktion jälkeen eli luomuun verrattuna ikään kuin dpo 1.

Tuohon paljon puhuttuun ja aina esiin kaivettavaan Perhesuunnittelun HCG-taulukkoon isoine haitareineen en kyllä itse luottaisi pätkän vertaa jos nimenomaan kiinnostaa raskauden jatkumisen mahdollisuus. Sorry.

Lisäänkin tähän tällaisen toisen "taulukon", joka löytyi osoitteesta www.squidoo.com/16dpo (googlehaulla "hcg dpo16" )

***************
What your hCG numbers may indicate at 16dpo

25 - 50 hCG at 16dpo -- Four women in this study had hCG levels below 50 at this stage. The researchers concluded that with these levels less than 25% would continue on with their pregnancy with more than 75% miscarrying.

50 - 100 hCG at 16dpo -- Of 16 women, 25% continued on with their pregnancies.

100 - 199 hCG at 16dpo -- Of 27 women with these levels, 73% continued on with their pregnancies.

200 - 299 hCG at 16dpo -- Of 48 women, 96% continued on with their pregnancies

Over 300 hCG -- All 105 women continued on with their pregnancies.
*************

Tsemppiä teille kaikille. Erityisesti matalia arvoja saaneille.
 

Yhteistyössä