Hedelmöittymisen tuntemukset

  • Viestiketjun aloittaja "Miu"
  • Ensimmäinen viesti
"Miu"
Olen joskus lukenut, että joku tuntee hedelmöittymisen.
Onko täällä kenelläkään kokemusta vastaavasta? Minkälainen "kipu"?
Miten pian yhdynnästä? Missä vaiheessa kiertoa?
 
Hmm, en usko että kukaan itse hedelmöitymistä tuntee koska siinä vaiheessa ei vielä edes erity raskaushormonia. Kiinnittymisen voi tietysti tuntea, ainakin itselläni oli kovia alavatsakramppeja ja ällötyksen tuntua.. :)
 
"pimpom"
Kolmatta lasta odottelen ja joka kerralla tullut kiinnittymisen aikaan veristä vuotoa ja ollut alavatsa kipuja. Tokalla ja kolmannella kerralla (+kaksi varhaista keskenmenoa ensimmäisen lapsen jälkeen) olen tiennyt jo hyvissä ajoin että tärppäsi.
 
"vieras"
Kohdun limakalvolla ei lukemani mukaan ole tuntosoluja. Siis siillä limakalvolla, johon alkio kinnitty. Jotta ei voi tällä perusteella tuntea kiinnittymistä. Moni kyllä kertoo, että tuntee kipua kiinnittymisen aikoihin, mikähän siellä oikein tuntuu.

Hedelmöittymistä ei ny ainakaan tunne, siittiö siinä menee munasolun sisään.
 
"Vieras"
Aaah, tunsin jo miten iso vahva munasolu alkoi hiljalleen kasvaa vasemmassa munasarjassa. Tunsin siihen syvää yhteyttä ja rakkautta. Mieheni ja minä yhdessä seuraaimme, miten kaikista vahvin pikkuinen siittiö, poikapuolinen Jouko nimeltään, eteni miejeni oikeasta kivespussista siittimen vartta pitkin alapäähäni. Kutitti jännästi, kun se eteni munasarjassa hitaasti, vaan määrätietoisesti kohti munaani. Hetken ne solut sitten nyökyttelivät toisilleen tervehdykseksi, kunnes sulivat toisiinsa...ihanaa! Lopulta, kuin puukonisku konsanaan, alkio tunkeutui ja kiinnittyi kohdun limakalvooni. En ikinä unohda sitä viiltävää puukoniskumaista kipua, kun nelisoluinen alkio porautui limakalvoihini.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28702082]Aaah, tunsin jo miten iso vahva munasolu alkoi hiljalleen kasvaa vasemmassa munasarjassa. Tunsin siihen syvää yhteyttä ja rakkautta. Mieheni ja minä yhdessä seuraaimme, miten kaikista vahvin pikkuinen siittiö, poikapuolinen Jouko nimeltään, eteni miejeni oikeasta kivespussista siittimen vartta pitkin alapäähäni. Kutitti jännästi, kun se eteni munasarjassa hitaasti, vaan määrätietoisesti kohti munaani. Hetken ne solut sitten nyökyttelivät toisilleen tervehdykseksi, kunnes sulivat toisiinsa...ihanaa! Lopulta, kuin puukonisku konsanaan, alkio tunkeutui ja kiinnittyi kohdun limakalvooni. En ikinä unohda sitä viiltävää puukoniskumaista kipua, kun nelisoluinen alkio porautui limakalvoihini.[/QUOTE]

Vaauuu! Ihan kademielellä tätä luen.

Mulla tulee varmaan jotain ongelmia vielätämän maha-asukin kanssa, kun huomasin ihmetellä kuukautisten puuttumista raskausviikolla 6.
 
Ihan tulee
[QUOTE="Vieras";28702082]Aaah, tunsin jo miten iso vahva munasolu alkoi hiljalleen kasvaa vasemmassa munasarjassa. Tunsin siihen syvää yhteyttä ja rakkautta. Mieheni ja minä yhdessä seuraaimme, miten kaikista vahvin pikkuinen siittiö, poikapuolinen Jouko nimeltään, eteni miejeni oikeasta kivespussista siittimen vartta pitkin alapäähäni. Kutitti jännästi, kun se eteni munasarjassa hitaasti, vaan määrätietoisesti kohti munaani. Hetken ne solut sitten nyökyttelivät toisilleen tervehdykseksi, kunnes sulivat toisiinsa...ihanaa! Lopulta, kuin puukonisku konsanaan, alkio tunkeutui ja kiinnittyi kohdun limakalvooni. En ikinä unohda sitä viiltävää puukoniskumaista kipua, kun nelisoluinen alkio porautui limakalvoihini.[/QUOTE]

tippa linssiin! :D
 

Yhteistyössä