Hedelmöityshoitojen hinnat

hips
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 22:48 pietu- kirjoitti:
Onko tämä Väestöliitto siis vain muutamien paikkakuntien etu.. (kyselen nyt tyhmiä, mutta en ole asiaa aiemmin pohtinut tahi tutkinut)
hmm...tuohon en kyllä osaa vastata muutoin kuin että näin se toimi ainakin tänä keväänä täällä Helsingissä. Eli tuota maksusitoumus-juttua ei välttämättä ole muualla...siis Helsingissäkin se on/oli sen takia että hoitojonot ovat niin pitkät.
 
vastaus varmaan tuolla jossain rivien välissä piilee, mutta kysympä nyt vielä kuitenkin.. eli mitäköhän on tullut maksamaan julkisella puolella koeputkihedelmöitys (onkohan se nyt sitten se IVF)? Pelkkä IVF:n hinta ja sitten kaikkien lääkkeiden ja hormonivalmisteiden hinnat päälle?

Ja onko muita kustannuksia kuin poliklinikkamaksu tullut kun on tehty munatorvien ultraus niin että niihin laitetaan varjoainetta/keittosuolaa??
 
hinnoista
Hei,

en IVF:stä julkisella tiedä, kun ei olla sinne asti vielä päästy. Epäilen,
ettei sekään maksa kuin ne poliklinikkamaksut. Lääkkeet sitten..
Jonottaa saa varmasti kuukausia, jopa vuoden.
Mutta munatorvitutkimus on se normaali 22eur poliklinikkamaksu, ei muuta. Kaikki labrat olleet ilmaisia.

Lumis
 
rainbow
IVF julkisella ei maksa kuin poliklinikkamaksun eli 22e. Ja maksu tietysti niin useasti kuin siellä täytyy käydä...Lääkkeet on sitten ilmaisia kun omavastuu tulee täyteen ja se on n.600e tänä vuonna ihan tarkkaa summaa en muista.
 
Meillä meni noin 1500 euroa, julkisella puolella hoidettiin: kolme kiertoa ennen tärppiä, hoito menopur+pregnylillä ja kaksi inseminaatiota.

Hinta muodostuu: lääkkeet ja polimaksut (22 e/kerta)
 
RPM
Laidasta laitaan näyttää olevan näitä hintoja...
Meillä oli hoidot TYKS:ssä, 1 kartoitus kaäynti, 4kpl inseminaatioita, sitten pari kontrolli käyntiä kun noita munasoluja kasvateltiin sitten itse keräys, siis puolipäivää sisällä, 3kpl inseminaatioita ja niistä tietty tarvittavat ultraukset. Näin äkkiä laskettuna noihin siis meni alle 400?
Sitten tietty lääkkeet ja se on helppo laskea kun kelan korvaus "katto" ylittyi eli 600?
Eli hoidot meillä oli noin 1000?
Olisin kyllä maksanut moninkertaisen hinnan jos tarve olis sen vaatinut!!!!
Pieni hinta niin arvokkaasta "paketista"
:hug:
 
Jos tässä päättelen oikein niin inseminaatioon mentäessä voi ajatella, että noin 1000 euroa maksaa lysti yleisellä sektorilla - lääkkeineen päivineen.

Mitä nuo lääkkeet siis ovat? Onko tuohon laskettu Clomifenit ym. mukaan, jotka eivät kuulu Kelan korvauksen piiriin..
 
Luppis
Mulla meni näin:
Julkisella
Inseminaatio clomeilla: ovistikkuja 1 pkt noin 35 euroa+clomit 5 tabl. noin 15 euroa+3*22euroa polimaksuja (2 kertaa mulla ja kerran mieheltä)=116 euroa.
Ovulaationinduktio+inseminaatio: Puregon+Pregnyl n.110 euroa+polimaksut 4*22euroa (mun käyntejä, mies maksaa vain kerran, outo juttu..)=198 euroa.
Yksityisellä (VL):
IVF pitkällä kaavalla 1700 euroa omavastuu (sis.ensikäynnin, suunnittelun ja jälkitarkastuksen sekä miehen maksut ja punktio+pakastus)+lääkkeet Synarela, Puregon, Pregnyl ja Lugesteron noin 600 euroa (ei ihan katto)= 2300 euroa.

Noihin hntoihin vaikuttaa se, kuinka monta kertaa joutuu käymään kontrollissa ja kuinka paljon tarttee lääkkeitä. Mulla lääkeannokset on ollu pieniä mut oon joutunu käymään useammin kontrollissa (ovis ei löydy ja munikset kasvaa liikaa tai liian vähän). Myös alkioiden pakastus (maksimihinta kun niin paljon) nostaa tota IVF-hintaa ja vaikea punktio.


Luppis


p.s. Tuskin 1000 euroo menee julkisella per inseminaatio vaikka ois kuinka kalliit lääkkeet.
 
TKK
Joku kyseli tuosta julkisen puolen hoidosta ja kuinka sitä kautta pääsee Väestöliittoon. Laitoin asiasta johonkin toiseen viestiketjuun, mutta käytännössä se tarkottaa sitä, että nykyään on hoitotakuu eli pitäisi puolessa vuodessa lähetteen saannista päästä hoitoon, niin jonoja joudutaan purkamaan ja tällöin kunnat ostavat palvelun ulkopuolelta. Helsingissä ja Espoossa ainakin naistenklinikka siirtää potilaitaan Väestöliittoon. Näin myös meillä - olemme espoolaisia ja Naistenklinikan kautta nyt Väestöliiton hoidoissa.

Väestöliitolla ei ole klinikoita kovin monessa kaupungissa, joten siksi jossain muualla päin Suomea asuvat eivät kunnallisesti voi heidän palvelujaan nähtävästi saada. Näin järkeilin.
 
RPM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 12:57 pietu- kirjoitti:
Jos tässä päättelen oikein niin inseminaatioon mentäessä voi ajatella, että noin 1000 euroa maksaa lysti yleisellä sektorilla - lääkkeineen päivineen.

Mitä nuo lääkkeet siis ovat? Onko tuohon laskettu Clomifenit ym. mukaan, jotka eivät kuulu Kelan korvauksen piiriin..

Siis mulla ei ole ollut noita Clomifenejä joten tuossa mun laskun loppusummassa niitä ei oo mukana...
Mutta kuten Luppis tuossa kirjoitti on hinta niin paljon kiinni lääkkeitten määrästä ja käynneistä!
Nuo mitä tuossa kerroin itseltäni tapahtui noin puolentoista vuoden aikana.

=)
 
Ajallisesti siis loppujen lopuksi vajaat reippaasti alta 100 euroa, jos miettii, että olisi tuon 1000 euroa 1½ vuotta. Siinä mielessä ei paha.. näin pitkällä tähtäimellä ajateltuna :)

Kiitoksia valaisevista vastauksista :D
 
Hmm.. vielä tarkennusta inseminaation osalta.

Mistä ne pistokset koostuvat? Paljonka ne maksavat?

Mitä siis maksaa suurinpiirtein YKSI inseminaatio. Siitähän sitä voi laskea sitten muut hoitokerrat. Ja tähän ei mukaan aiemmin syötyjä clomeja tai teroja tms. Vain tämän vaiheen osalta summia...
 
polle80
Itsellä IVF edessä ens viikolla.

Kelan raja tänä vuonna 616? ja sentit päälle.

Endon takia sain kesä-heinä ja elokuun pistellä procren-pistoksia, eli 3 piikkiä (1xkk), yks makso 111,95? korvausten jälkeen.

Nyt pistän Puregonia kerran päivässä (annos ollu 200-300IU), 900IU maksaa n.285? ja 600IU maksaa n.192? korvausten jälkeen. Mulla siis Kelan raja menny umpeen ja viimeeksi hankkimani puregonit oli jo ilmaiset, maksettavaksi jäi omavastuu 1,50? jonka joudun nyt aina pelkästään maksamaan, ostimpa mitä tahansa lääkärin määräämiä lääkkeitä.
Reseptissä määrättiin 2x900IU ja 1x600IU, määrä ei taida riittää eli ainaki 600IU:n joudun vielä hankkimaan, mutta se onki ilmainen :)
 
Heih.. nollautuuko tuo korvauslaskuri aina vuoden alusta vai jokaisen kohdalla silloin, mistä on aloittanut lääkkeiden ostamisen ensimmäisen kerran? (Manailen tässä, että näin loppuvuodesta ihan kiva, jos alkuvuodesta sitten taas alkaa alusta... mikäli tässä nyt joutuu pistoksille.)
 
MMharmaana
Meillä maksoi lääkkeineen päivineen edellinen IVF itselle 2800?, siinä siis mukana sperman pesut yms, munasolujen keräys, ICSI, alkioiden jatkoviljely, pakastus ja yksi alkionsiirto (alkionsiirrossahan laskutetaan myös siihen käytettävä katetri..). Hoito siis yksityisellä puolella. PAS maksaa vajaa 300?.
 
Petkupamppu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 10:56 pietu- kirjoitti:
Heih.. nollautuuko tuo korvauslaskuri aina vuoden alusta vai jokaisen kohdalla silloin, mistä on aloittanut lääkkeiden ostamisen ensimmäisen kerran? (Manailen tässä, että näin loppuvuodesta ihan kiva, jos alkuvuodesta sitten taas alkaa alusta... mikäli tässä nyt joutuu pistoksille.)
Joka vuoden alusta :(
 

Yhteistyössä