Hehkutin tulla ehkäisy puolella ehkäsypuikosta, mutta.... :S

Nyt sitten lueskelin netistä kokemuksia.
no siellä meinattiin ettei ehkäisyteho olekkaan niin hyvä kuin luvataan.
Nyt iski paniikki..
pari kuukautta käytetty aika ahkeraan, tosin aivan ohjeiden mukaan.
onko joku raskautunut tai tunteeko jonkun joka on raskautunut kun ollut vain pelkkä puikko käytössä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitatko Patentex Ovaleja? Onhan ne ihania. Etenkin tuo meidän 5,5kk tyttö on ihana, jonka ne puikot meille "antoi". Hih. :D
niitä juuri, ei suomessa muita ole myytävänäkään.
No taidan ostaa testin valmiiksi ja viikon päästä tehdä.
menkat pitäisi alkaa 26 päivä ja jos stressaan niin saattaa siirtyä viikollakin.
kuitenkin on ollut arat rinnat ja huonoa oloa, mutta ajattelin etten voi olla raskaana kun ehkäisyä on käytetty.
jos olen niin sitten mennään sen mukaan, mutta hetki ei ole paras mahdollinen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Taitaa olla jatkuvasta ehkäisynkäytöstä enemmän haittaa kuin muutamasta lapsesta :kieh:
On kuule aivan kamala vaiva! :LOL:
Kyllä meillä on tasan ehkäsy käytössä ja aina mukana ohjeiden mukaan käytettynä.
Mutta en halua pillereitä enkä kierukkaa ja seuraava on sitten sterilisaatio, mutta aivan vielä en siihenkään ole valmis.
Meille ei sellaisia vahinko lapsia tule, että ehkäsy olisi unohtunut jossain välissä tai mies vain käväsisi sisällä ilman ehkäisyä.
Mutta netissä luki, että 20 naista 100 tulee raskaaksi jos on vain ehkäisypuikko käytössä. musta luku on aika suuri ja ohjeessa virheellinen ehkäisytaso jos näin on.
 
Meinasin joskus
Alkuperäinen kirjoittaja Ei enää:
No minä käytin niitä hmm oiskohan ollu reilut puoli vuotta, enkä tullu kertaakaan raskaaksi. Mut siis käyttömukavuushan on niillä täysi nolla.
kans kokeilla ku pillereitä en enää käyttäny ja kumi ei napannu, nyt keskeytetty.

Niin mikä tuossa käyttömukavuudessa on?
 
Meinasin joskus
Alkuperäinen kirjoittaja ShitHead:
mulla oli tavara niin prkeleen tulessa se puikon jälkeen,että käyttö jäi siihen ekaan ja vikaan kertaan.... kiitos ei enään...
Hm...Mä oon vissiin kumeille allerginen niin oliskohan nuo aiheuttanu kans tavara tulessa fiilistä... :/
 
Ei enää
Alkuperäinen kirjoittaja Meinasin joskus:
Alkuperäinen kirjoittaja ShitHead:
mulla oli tavara niin prkeleen tulessa se puikon jälkeen,että käyttö jäi siihen ekaan ja vikaan kertaan.... kiitos ei enään...
Hm...Mä oon vissiin kumeille allerginen niin oliskohan nuo aiheuttanu kans tavara tulessa fiilistä... :/
Ei välttämättä...mulle ei tullu mitään jumalatonta kuumotusta, sellasta lämmön tunnetta vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karkkikunigatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Taitaa olla jatkuvasta ehkäisynkäytöstä enemmän haittaa kuin muutamasta lapsesta :kieh:
On kuule aivan kamala vaiva! :LOL:
Kyllä meillä on tasan ehkäsy käytössä ja aina mukana ohjeiden mukaan käytettynä.
Mutta en halua pillereitä enkä kierukkaa ja seuraava on sitten sterilisaatio, mutta aivan vielä en siihenkään ole valmis.
Meille ei sellaisia vahinko lapsia tule, että ehkäsy olisi unohtunut jossain välissä tai mies vain käväsisi sisällä ilman ehkäisyä.
Mutta netissä luki, että 20 naista 100 tulee raskaaksi jos on vain ehkäisypuikko käytössä. musta luku on aika suuri ja ohjeessa virheellinen ehkäisytaso jos näin on.
Miten olis ehkäisyruiske tai kierukka tai implantti?

Piikki on helppo ja tosi halpa, 3 kk välein käydään terkkarilla pistämässä. Maksaa n. 7 euroa kerta. Hormonit on samoja kuin minipillereissä. Implantti on taas kallis, mutta sen laittamisen jälkeen sitten saakin olla sen 3-5 vuotta huoletta.

Jos hormonit ei oikein sovi, niin kierukka sitten? Hormonikierukassakin hormonitaso jää matalaksi kun se vaikuttaa niin paikallisesti. Tai jos ei oo runsaat menkat ennestään niin sitten kuparikierukka? Ahaa, sanoitkin ettei kierukkaa, unohda tää viimeinen osio. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja karkkikunigatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Taitaa olla jatkuvasta ehkäisynkäytöstä enemmän haittaa kuin muutamasta lapsesta :kieh:
On kuule aivan kamala vaiva! :LOL:
Kyllä meillä on tasan ehkäsy käytössä ja aina mukana ohjeiden mukaan käytettynä.
Mutta en halua pillereitä enkä kierukkaa ja seuraava on sitten sterilisaatio, mutta aivan vielä en siihenkään ole valmis.
Meille ei sellaisia vahinko lapsia tule, että ehkäsy olisi unohtunut jossain välissä tai mies vain käväsisi sisällä ilman ehkäisyä.
Mutta netissä luki, että 20 naista 100 tulee raskaaksi jos on vain ehkäisypuikko käytössä. musta luku on aika suuri ja ohjeessa virheellinen ehkäisytaso jos näin on.
Miten olis ehkäisyruiske tai kierukka tai implantti?

Piikki on helppo ja tosi halpa, 3 kk välein käydään terkkarilla pistämässä. Maksaa n. 7 euroa kerta. Hormonit on samoja kuin minipillereissä. Implantti on taas kallis, mutta sen laittamisen jälkeen sitten saakin olla sen 3-5 vuotta huoletta.

Jos hormonit ei oikein sovi, niin kierukka sitten? Hormonikierukassakin hormonitaso jää matalaksi kun se vaikuttaa niin paikallisesti. Tai jos ei oo runsaat menkat ennestään niin sitten kuparikierukka? Ahaa, sanoitkin ettei kierukkaa, unohda tää viimeinen osio. :D
Tuota ehkäisyruisketta olen miettinyt, mutta siinä on vain se, että jos se ei sovi niin vaikutus kestää kuitenkin sen 3kk.
vois oikeastaan soittaa tonne ehkäisyneuvolaan maanantaina jos kokeilis kuitenkin.
siis jos testi toivon mukaan on negatiivinen.
 

Yhteistyössä