Hei ihan totta: mikäs kompromissi tähän?

Kysymys kuuluu: on äiti ja lapsi. Äiti ei halua suukottaa lasta suulle. (kyllä, tämä tarinan äiti olen minä.) Äiti on ilmaissut kantansa perustellen asian suun bakteereilla ja niiden tarttuvuudella (kaikkea, eli tarinan oikeaa syytä, ei lastenkaan tarvitse tietää ), mutta lapsi tahtoo huulisuukkoa aina iltahalin aikaan, äiti antaa posken, ja lapsi muka vahingossa kuitenkin antaa pusun suulle.
Kummalla tässä nyt on oikeus olla enemmän oikeassa, äidillä vai lapsella? Onko mun äitinä todellakin vaan nieltävä sen tilanteen inhottavuus tai hakeuduttava terapiaan että kestän lapsen huulipusut, vai lapsen sopeuduttava siihen tilanteeseen että äiti ei ole suulle suukottelija?
Näistä tilanteista jää jo paha mielikin kummallekin, sekä mulle että lapselle. :/
 
emilii
En mä ainakaan tällasessa asiassa lapsen tahtoon taivu. Periaatekysymys, suusuukot kuuluu vähän isompien ihmisten juttuihin-mielestäni "opettaisin" lastani väärin.....en haluis.
 
kk
Kyllä mä tuolle seitsemänvuotiaalle jo asian selittäisin ja kerta kaikkiaan kieltäisin ne suupusut. Sanot, että ne on aikuisten juttuja sitten. Plus sitten se hammaspöpöjuttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pussaat suulle ja olet vähemmän nipo edes jossain asiassa.
Ei tää ole mitään nipottamista yhtään mistään.
Eikö? Lapsi tahtoo pikku suukon huulille ja kiellät sen.
Säkin kieltäisit jos olisit alle kouluikäisenä joutunut itse suukottelemaan liiaksi inhottavia ihmisiä.
Ihan turha kertoa mulle mistään trauman käsittelyistä: kyllä ne tilanteet on terapioitu jo. Mutta tiettyjen tilanteiden inhottavuudesta mä en pääse, ja siihen kuuluu lasta suulle suukottaminen. Piste.
 
Mä en nyt ymmärtänyt, että oliko sulla joku syy oikeasti kieltäytyä noista suukoista? Minusta kevyet suukot suulle on ihan ok juttu lapselta. Eikä se sua enää kauaa halua suulle suukottaa. Äiti nyt on hyvä ja hakeutuu terapiaan, jos asia on noin kovin vaikea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emilii:
En mä ainakaan tällasessa asiassa lapsen tahtoon taivu. Periaatekysymys, suusuukot kuuluu vähän isompien ihmisten juttuihin-mielestäni "opettaisin" lastani väärin.....en haluis.
Mä oon kyllä samaa mieltä, ja oon sitä mieltä että poskipusut on hyvä vaihtoehto lapsen kanssa. Mun lapseni vaan ilmeisesti ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena ja rakkauden vähyytenä, että mä en suukota suulle. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten juttuja? Kielareitako te lastenne kanssa vetelette? Pusu lapselle ja pusu rakastetulle ovat ihan erilaisia asioita.
Eikö poskipusu vedä saman asian?????????????????????? Kyllä varmasti!
Kerro se lapselle jolle tulee paha mieli kun äiti ei suostu suikkaisemaan suukkoa suulle.
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten juttuja? Kielareitako te lastenne kanssa vetelette? Pusu lapselle ja pusu rakastetulle ovat ihan erilaisia asioita.
Eikö poskipusu vedä saman asian?????????????????????? Kyllä varmasti!
Kerro se lapselle jolle tulee paha mieli kun äiti ei suostu suikkaisemaan suukkoa suulle.
Selitä sinä sille 7-vuotiaalle lapselle ettei ole syytä itkeä tommosesta kun poskelle on oikeampi tapa-minun mielestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Mä en nyt ymmärtänyt, että oliko sulla joku syy oikeasti kieltäytyä noista suukoista? Minusta kevyet suukot suulle on ihan ok juttu lapselta. Eikä se sua enää kauaa halua suulle suukottaa. Äiti nyt on hyvä ja hakeutuu terapiaan, jos asia on noin kovin vaikea.
Mun mielestä ne ei ole ok juttu. Mä en tykkää siitä, en muutenkaan ole kosketuksista nauttiva ihminen: mua ei saa silitellä eikä hipsutella, kutian herkästi ja koen kosketukset epämiellyttävinä hyvin usein. En halaile ihmisiä, vain paria ystävääni, en halaa juurikaan edes omaa äitiäni. En vaan pidä siitä. Tässä lasten pusu asiassa sitten lisänä varmaan vaikuttaa insesti kokemus, se on pakko myöntää, mutta se ei ole pääasia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten juttuja? Kielareitako te lastenne kanssa vetelette? Pusu lapselle ja pusu rakastetulle ovat ihan erilaisia asioita.
Eikö poskipusu vedä saman asian?????????????????????? Kyllä varmasti!
Kerro se lapselle jolle tulee paha mieli kun äiti ei suostu suikkaisemaan suukkoa suulle.
Selitä sinä sille 7-vuotiaalle lapselle ettei ole syytä itkeä tommosesta kun poskelle on oikeampi tapa-minun mielestä.
Siirtäkää vaan estonne ja traumanne lapsiinne, älkääkä vaan antako hellyyttä ja rakkautta lapsen sitä pyytäessä. Oletteko jotain pervoja jotka ei uskalla omaa lasta suukottaa?
 
mamma
Täällä on ainakin aina riittänyt kaikille lapsi poskipusut, kinuaavat oikein poskipusuja. Eli eiköhän ihan vaan opettamisesta kyse, meilläkään ei ole lapsen huulia pusutettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
siis eka luokkalainen?? aika vanha jo pussailemaan vanhempia o_O
no ei todellakaan oo vanha, normaaliperheissä ekaluokkalaiset on vielä lapsia joita halitaan ja pussaillaan....
Niin meilläkin halitaan ja suukon saa antaa suulle. Ihan turha alkaa nyt väittämään että meidän lapset jää kaikki ilman minkään sortin läheisyyttä... :D
 

Yhteistyössä