Hei kaikki yli 30v olevat odottavat äidit joilla lasten väliksi tulee yli 10v

Moro! Onko täällä mammaa, jolla ikää yli 30v ja edellisestä lapsen odotuksesta sitten vähän pitempi aika?? Olisi mukava kuulla, miten on menny, miten voidaan + muitakin kommentteja. Itsellä ollut tämä alkuraskaus paljon vaikeampi, kuin silloin viimeksi (ikä painaa???) oireita laidasta laitaan.
 
:LOL:
Meillä tulee 15 v väliä :) ja sanotaanko näin että kyllä eka odotus oli paljon helpompi...nyt ottaa sinne ja tänne ,tarkemmin ja äitipolilla hyppyytetään.Kauan tätä suunniteltiin joten eiköhän tämä ole sen arvoista.Vasta puolessa välissä mennään :hug: :hug:

Koitahan jaksella
 
Hei! Taidan vetää pidemmän korren, sillä siitä on jo 18-vuotta kun sain esikoiseni (kaksoset) ja nyt odotamme pikkuista, jonka laskettu aika on joulukuussa. Minulla tämä raskaus on ollut hyvin positiivinen kokemus, ainakaan vielä ei ikä tunnu painavan:)
 
Täällä ikää 35v. ja lasten ikäeroksi tulee 12 vuotta. Laskettu aika syyskuun alussa. Ihan hyvin on raskaus sujunut, toki enemmän on supistellut, ensimmäisen kohdalla tiesin vasta synnytyksessä mitä supistus tarkoittaa =)
Vauva on kyllä koko perheen voimin todella odotettu, isosisko odottaa myös kuumeisesti :)

Mites teillä, jännittääkö/pelottaako synnytys nyt enemmän kuin kuin eka kerralla vai onko aika kullannut muistot? Musta tuntuu jotenkin, että nyt synnytys mietityttää enemmän, kun tietää suurin piirtein mitä on tulossa. Lisäksi olen ollut tässä ekan ja tokan välissä kaksi kertaa synnytyksesä tukihenkilönä, jotka olivat kyllä todella rikastuttavia kokemuksia.

No turhapa tuota synnytystäkään on liikoja etukäteen miettiä, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja "luonto" hoitaa homman =)

Tsemppiä teille kaikille odotukseen!
 
meillä nuorimmalla ja vanhimmalla ikäeroa 11v =)
On meillä sitten siinä välissäkin lapsia.
Tämä vanhin rakastaa pienimpiä ja se on todella hellyttävää seurata miten he keskenään touhuavat.
pidän kyllä siitäkin huoli,että vanhimmalla lapsella on myös sitä omaa rauhaa jolloin annetaan hänen olla rauhassa.
 
Mä olen kans 35v ja esikko oli vauvan syntyessä 10v mut täytti pian 11v. Eli vauva on nyt 6kk ja isoveli 11v. Odotus oli tietysti hieman erilaista. Kun tiesi kaikki jutut. Mut kyl musta tuntui et eka kertalainen olin. Sanoin sen neuvolassakin. Kävimme mieheni (siis sama isä molemmilla) kanssa kyl synnärillä piipahtamassa. Ja äitiyspakkauksen otimme. Isoveli oli hyvin otettu,et sai pikkusiskon. Jota sitten saa puolustaa ja ehkäpä hakea hoidosta. Välillä kun imetin niin tuli kyl hyvinkin lähelle kiehnäämään. Mut muuten hyvin mennyt. Esikolla oli vaikea koliikki vauva aikana,mut täl typyl ei mitään. Itse rauhallisuus syntymästänsä lähtien. Tytöllä käytänkin suurimmaksi osaksi kestovaippoja. Niitä kun löytyy kaikenlaisia kivoja markkinoilta. :hug:
 
kyllähän tuo asenne toisella kerralla odottaessa on aivan erilainen, eniten itsellä hirvittää yövalvomiset. Edellinen kerta vei niin voimat, lapsi nukkui ensimmäisen yön vuoden ikäisenä. Kolmeen vuoteen asti jatkettiin samaa rallia, sitten alkoi vähän helpottamaan.
 
Hei vaan! Meillä ikäeroa iltatähdellä ja esikois pojalla melkein 15 v. Iltatähti syntyi 15.9 ja esikoisemme täyttää 15 joulukuun alussa. Keskelle sijoituu vielä 9 vuotta täyttävä.
Kun vanhin kuuli raskaudestani niin hän ei oikein ymmärtänyt miksi äiti ja isä nyt sellaista oli menny tekemään mutta raskauden myötä ja varsinkin nyt kun vauva on talossa niin hän rakastaa sisartaan kovasti. Hoitaa ja suojelee. Hymy! =)
Pitkistä raskausväleistäkö johtuen tuntui että olisin odottanut ensimmäistäni mutta moni asia palautui ajan kanssa mieleen. Synnytys kipukin tuntui kovemmalta kuin muistin mutta hyvin siitäkin selvittiin. Sairaalassa tunsin itseni konkariksi ensimmäisen saaneiden rinnalla ja oli mukava muistella hoitajien kanssa miten asiat olivat muuttuneet 15 vuodessa. Olen päättänyt ja huomannutkin etten stressaa pienistä asioista kuten toisten kanssa tein vaan annan asioiden soljua omalla painollaan.
 

Yhteistyössä