Hei mikä on fiksuin ratkaisu vauvan hoitopöydäksi/tasoksi?

  • Viestiketjun aloittaja HärreGyydharmaana
  • Ensimmäinen viesti
HärreGyydharmaana
Mitkä ratkaisut teillä on toimineet?
Meilä oli esikoisella sellanen Brion hoitopöytä, josta hän virahti yli varmaan puolvuotiaana ja alkoi sitä paitsi venkoilla niin, että sai pelätä hänen tippuvan lattialle. Tarpeettomaks jäätyään sille pöydälle ei ollut mitään käyttöä, kauheesti vaan vei tilaa...lojui purettuna vaatehuoneessa ennenko saatin kaupattua eteenpäin...
Nyt uudelle tulokkaalle pitäis keksiä jokin järkevämpi ratkaisu =)
 
Meillä toimi parhaiten sellainen irrallinen hoitoalusta. Sen pystyi halutessaan laittamaan melkein mihin vaan hoitotasoksi.
Meillä on muutenkin tilan ahtautta, niin sen pystyi laittamaan vaikka sohvan taakse piiloon.
 
kauppa se on joka kannattaa
Meillä oli Elfa. Ostin käytettynä, käytin yhteensä 5 vuotta (esikoisella, välissä koristona kaapissa ja jälleen kuopuksella) ja myin samaan hintaan pois kuin olin ostanut. ;)
 
mie vaihoin aina millon missäki sattu tarvis. harsoa tai pyyhettä tälläsin alle ja vaihdoin, pyyhe suojasi alla olevan sohvan/sängyn/maton rasvoilta, talkeilta sun muilta. ja ku laps kasvo niin sylissä onnistu vaihdot.
 
vieras
Tavallinen pikkupöytä, jonka päällä kevyt hoitotaso. Tason sai myös pinnasängyn laitojen päälle ja se korotti vähän pikkupöytää. Sen sijaan puinen hoitotaso, jonka saa laitojen päälle, on epäkäytännöllinen painonsa takia.
 
+++
Mä liputan kans pelkän hoitoalustan puolesta, pesukoneen päällä kylppärissä yksi ja mukavuussyistä toinen sängyn päällä+ olkkarin lattialla.
Vaipat piilossa sohvan takana... :)
 
Meillä on Ikean hoitopöytä/lipasto, mahtuu vauvan vaatteet lipastolaatikkoihin ja hoitotason saa käännettyä pois sitten kun ei sitä enää tarvii. Olen ollut tyytyväinen. Nykyään onkin näköjään eri mallinen kuin silloin 4 vuotta sitten kun hankin. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862
 
Meillä on pyykipesukoneen päällä muovinen hoitoalusta, siinä on tosi kätevä vaippoja vaihtaa kun lavuaariki vieressä. Sitten ku ei siihen mahdu niin menee vaipanvaihto jo sylissäkin. Monet myös vaihtaa ton alustan kanssa ihan vaan vaikka sängyllä/sohvalla.
 
ei mitään
En todellakaan tykkää hoitopöydästä enkä tee sillä yhtään mitään.
Ei vois turhempaa kapistusta ollakkaan.
Esikoiselle ostin ja käyttämättä jäi.
Toisella ei edes ollut ja nyt en aio myöskään hankkia.
 
lkpp
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja lkpp:
Meillä pakastin.
:D
Siis ihan oikeasti. Meillä oli/on sellainen tosi vanha ja levee mattapintainen pakastin. Just passelilla korkeudella, ei muuta kuin pehmuke päälle. Me vielä oltiin ostettu Ikeasti jokin halpos hoitopöytä, sitä ei sitten käytetty kertaakaan vaan jouti mökille tv-tasoksi. :)
 
HärreGyydharmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862
Meillä oli tuo ja nyt käytetään lipastona.Ei ole mennyt hukkaan ostos
Joo tätä oon miettiny... onko siinä siis tuo hoitotaso irrotettava? Kun ei oo enää käyttöä niin jääkö se hoitotaso sit turhaksi vai käännetäänkö se johonki suuntaan..? Mä en nyt hahmota tota ilman tota tasoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jos on sivusta täytettävä pesukone, laittaisin sen päälle vaahtomuovisen hoitoalustan.
Näin meillä 2 lapsen kanssa, toimi kuin tauti. Pesuallas vieressä ja lattia huuhdeltavissa, jos ehtii tulla vahinko. Ei kyl olis tullut hoitopöytää käytettyä, mut tuossa vaihdoin vaipat n. vuoden ikään.
 
Meillä on ollut hoitopöytänä irrallinen alusta kodinhoitohuoneen tasolla.
Syystä että vesipiste lähellä ja sopivalla korkeudella.

Mutta oikeasti tuli kyllä kaikkein eniten vaihdettua sängyn päällä tai lattialla.
 
Meillä on kolmella mukerolla palvellut erinomasen toimiva systeemi.

Tein vanerista saunan alalauteelle sopivan tason, pohjaan kakkoskakkoset (listat, puukappaleet yms käy) eteen ja taakse että pysyy tukevasti paikoillaan. Päälle ohut 5cm superlon patja ja päällimmäiseksi vahakangas niiteillä reunoihin kiinni.

Helppo pyyhkästä puhtaaksi ja aina lähellä vesipistettä. Toisaalta on helppo liikutella ja käyttää muuallakin, ja lähtee näppärästi pois saunomisen tieltä. Ylälauteet toimii kätevästi vaippahyllynä ja rasvojen yms säilytyspaikkana.

Mää oon tykänny tästä versiosta, ja oon ylpeä ideastani
:D :D
 

Yhteistyössä