hei miten toimii???

nii siis miten teiiä on auttanut kohdunkaulan puudutus?ja miten se laitetaan?ja minne?ja sattuuko se?oon ite synnyttäny kaks kertaa ja molemmilla kerralla saanu epiduraalin,esikoisen kanssa auttoi ,mutta toisen kanssa se laitettiin liian myöhään ja siitä ei ollut juuri mitään apua.nyt on sitte tulossa kolmas synnytysja en enää haluis koko epiduraalia.ois kiva kokeilla jotain muuta.ja suoraan sanoen mulla jäi kammo koko epduraalin ja synnytykseen viime kerran jälkee.kaikki siinä meni niin päin p:tä.en ees paljoo muista ku olin niin jotenki hysteerinen koko sen ajan.mutta kiitti vastauksista!
 
hepsu
synnytin vajaa kolme viikkoo sitte ja sain sen puudutuksen mutta mulle ei ollu minkäänlaista vaikutusta!! laitetaan alapään kautta kohdun suulle...ei sattunu ainakaan mulla tai en tiiä enkö vaan tuntenu sen muun tuskan läpi..
 


ite synnytin noin kuukausi sitten ja laitettiin tuo puudute.. oli eka synnytys eli puudutteista ei ollut kokemuksia! Ei ehitty enää laittaa epiduraalia niin pistettiin tämä.. mulla tehtiin ainakin niin että puhkastiin kalvot ja lapselle anturi päähän(sydänääni anturi)ja sitten molemmille puolille kohdunkaulaa piikkit pistettii! pikkusen piikki sattui mutta samantien hävisi kivutkin! Olen kuullut että aina ei toimi! riippuu laittajasta vissiin aika paljo.. ite olin tosi tyytyväinen
 
jooo..kiva tietää että kuitenki joillain auttanu.oon ite aatellu just tota itelleni pyytää.tovottavasti kaikki menee hyvin,mulla on mieletön pelko koko synnytystä kohtaan :/ vaikka en mikää ensi synnyttäjä ookkaan.mulla la.17.10.kellään samoihin aikoihin??ja kiitti kaikille avusta =)
 
mie
minulle laitettiin tokassa synnytyksessä oli aivan ihana, epiduraali ei ollut läheskään yhtä hyvä. pistäminen nipisti hieman, vaikutus alkoi heti ja kivut hävisivät täydellisesti.
 
golda
Synnytin esikoisen vuonna 2000 ja miulle laitettiin tuo kohdunkaulakanavan puudute silloin. Olo kyllä helpottui joo, mutta se teki myös sen, että en tuntenut enää supistuksiakaan ollenkaan...eli sitten kun oli paikat sopivasti auki, jouduin ponnistamaan aivan summa mutikassa... Ponnistusvaihe kesti sitten yli tunnin!!! Mikä ei ollut kamalan kivaa sekään. Silloin päätin, että tän toisen kohdalla en ainakaan enää sitä ota. Mutta kipuja jos pelkää, niin kyllä miulla se niihin auttoi!!
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 10:00 golda kirjoitti:
Synnytin esikoisen vuonna 2000 ja miulle laitettiin tuo kohdunkaulakanavan puudute silloin. Olo kyllä helpottui joo, mutta se teki myös sen, että en tuntenut enää supistuksiakaan ollenkaan...eli sitten kun oli paikat sopivasti auki, jouduin ponnistamaan aivan summa mutikassa... Ponnistusvaihe kesti sitten yli tunnin!!! Mikä ei ollut kamalan kivaa sekään. Silloin päätin, että tän toisen kohdalla en ainakaan enää sitä ota. Mutta kipuja jos pelkää, niin kyllä miulla se niihin auttoi!!
Niin minulla tosiaan loppui tuo vaikutus tosi sopivasti just kun rupes ponnistuttamaan, enkä saanu ponnistusvaiheeseen mitään puudutusta, mikä olikin sit yhtä tuskaa, mutta kesti onneksi vain 3 minuuttia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 10:55 mie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 10:00 golda kirjoitti:
Synnytin esikoisen vuonna 2000 ja miulle laitettiin tuo kohdunkaulakanavan puudute silloin. Olo kyllä helpottui joo, mutta se teki myös sen, että en tuntenut enää supistuksiakaan ollenkaan...eli sitten kun oli paikat sopivasti auki, jouduin ponnistamaan aivan summa mutikassa... Ponnistusvaihe kesti sitten yli tunnin!!! Mikä ei ollut kamalan kivaa sekään. Silloin päätin, että tän toisen kohdalla en ainakaan enää sitä ota. Mutta kipuja jos pelkää, niin kyllä miulla se niihin auttoi!!
Niin minulla tosiaan loppui tuo vaikutus tosi sopivasti just kun rupes ponnistuttamaan, enkä saanu ponnistusvaiheeseen mitään puudutusta, mikä olikin sit yhtä tuskaa, mutta kesti onneksi vain 3 minuuttia.
no mulla on valitettavasti niin että pelkään sitä kipuu varmaa kaikista eniten...toivotaan kuitenki että se vaikutus loppusi sopivasti siihex ku pitää ponnistaa.
 
golda
Niin, miulla varmaan kävi niin, että se puudute laitettiin liian myöhään tai vaihtoehtoisesti paikat sitten aukesi niin sukkelaan, että vaikutus on vielä vähän liikaa päällä.....
Mutta totisesti se vei kivut pois ja olo oli kyllä aika mukava, jos siltä kantilta hommaa ajattelee....
Toivon siulle hyvää ja pelotonta synnytystä, jokainen synnytys on omanlaisensa, ja mielenkiinnolla odotan omaani, joka ei ole enää kaukana. Parina yönä on jo vatsanpohjassa tuntunut siltä, että lähtö tulee, mutta vielä tässä ollaan..... laskettuun aikaan on kolme viikkoa aikaa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 18:12 golda kirjoitti:
Niin, miulla varmaan kävi niin, että se puudute laitettiin liian myöhään tai vaihtoehtoisesti paikat sitten aukesi niin sukkelaan, että vaikutus on vielä vähän liikaa päällä.....
Mutta totisesti se vei kivut pois ja olo oli kyllä aika mukava, jos siltä kantilta hommaa ajattelee....
Toivon siulle hyvää ja pelotonta synnytystä, jokainen synnytys on omanlaisensa, ja mielenkiinnolla odotan omaani, joka ei ole enää kaukana. Parina yönä on jo vatsanpohjassa tuntunut siltä, että lähtö tulee, mutta vielä tässä ollaan..... laskettuun aikaan on kolme viikkoa aikaa....
joo kiitti,toivottavasti sullakin menee kaikki oikein mukavasti.onx se eka synnytys sulla vai?tiiätkö kumpi on tulossa?oikein paljon onnea jo nyt koko perheellä tulevasta vauvasta! :flower:
 
golda
Anteeksi, että vastaan vasta nyt... eilen oli oikea hässäkkäpäivä.. ei juur koneelle ehtinytkään!!
Miulla oli vuonna 2000 eka synnytys, ja vaikka tuo ponnistaminen kävi tosiaan työstä, niin ihan hyvä mielikuva tuosta hommasta kuitenkin jäi..... Nyt tämä toinen on tehnyt tosiaan parina yönä jo tuloaan, toivottavasti vielä kuitenkin juhannus ollaan kotona. Ei uskalla mihinkään pitemmälle lähteä.....
Ultrassa oon käynyt pari-kolme kertaa, kun sokerit ovat olleet koholla,mutta tulokkaan sukupuoli on vielä hämärän peitossa, eli eipä me tiedetä kumpi tuleekaan! Esikoinen on poika, ja hän luonnollisesti toivoo kovasti pikkuveljeä.
Hyviä vointeja siulle kanssa ja koitetaan kestää tätä lämpöä! Tänäänkin on vissiin tulossa tosi kuuma päivä, meillä ainkakin on jo nyt hellepäivän tuntua ilmassa!! =)
 
oih sulla on sitte ihan viimiset metrit menossa.mulla kans nyt eka kerta niin että tiedä kumpi on tulossa,täällä ruotsissa ei kuulemma ole tapana sitä kertoa,kommentoi hoitaja joka otti ultran.asumme siis nykyään tukholmassa.2 poikaa aikasemmin joten se tyttökin olis nyt tervetullut,mut ei sillä nyt niin väliä loppujen lopux oo. hei ilmottele sun tilanteesta välillä täällä.ja oikeen ihanaa juhannusta oot sitte synnyttämässä tai kotona =)
 
Angie K
Mulle laitettiin ennen välilihan leikkuuta, ja kuulin, miten sakset kävi ja nahka venyi leikellessä, muttei tuntunu mitään. Supistuksetkin oli ihan jäätäviä vaikka oli epiduraali ja tocella paljon puudutetta juoksi sitäkin kautta..
 
Esikoisen syntyessä laitettiin kahteen kertaan ja ekalla kerralla vei kivut kokonaan lähes kolmeksi tunniksi.Toisella kerralla ei kerinnyt vaikuttaan ja laittaminenkin sattu hirveesti kun tuli just supistus samalla...
 
Anu23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 12:18 toukomamma kirjoitti:
mulla laitettiin kohdunkaulan ppudute kun epiduraalin laittaminen lykkääntyi. en tuntenut pistämistä, ja auttoi mielettömän ihanasti kipuihin, pari tuntia kestää vaikutus. suosittelen!
toimii! =)
 
golda harmaana
Ilmoittelen nyt tässäkin vielä, että meille syntyi liki kaksi viikkoa etuajassa ihana pieni tyttö. Syntymäpäivänsä on 28.6 ja mitat 3090g ja 50 cm pituutta!
Tämä synnytys oli aivan erilainen kuin esikoisen; säännöllisiä supistuksia ei tullut muuten kuin käynnistettäessä, mutta sitten kun olivat tullakseen kaikki kävi nopsaan; puoli tuntia käynnistyksen jälkeen vietiin saliin ja kahden tunnin kuluttua vauva olikin jo maailmassa.... Sain epiduraalin, ja se auttoi niin hyvin, että oli suorastaan ilo synnyttää! Supistukset tunsin koko ajan ja viidellä ponnistuksella on pienokainen kätilöiden hoivassa!!
Tsemppiä kaikille odottajille ja rohkeasti vain synnystä kohti!!!
 

Yhteistyössä