hei nuoret äidit! olisi kysymys!

  • Viestiketjun aloittaja metsähiiri
  • Ensimmäinen viesti
metsähiiri
olemme parikymppinen avopari, meillä ei ole vielä lapsia. meillä olisi omistusasunnon osto haaveena nro 1, ja kysyisinkin teiltä lainansaantimahdollisuuksiamme. mies on vakituisessa työsuhteessa, minä opiskelen ja valmistun toukokuussa. onko meidän mahdollista saada asuntolainaa, ja minkä verran? paljonko olette itse saaneet lainaa, jos toinen kotona/työtön/opiskelija? itsellä tarkoitus heti mennä töihin kun paikka vain löytyy :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2005 klo 15:50 metsähiiri kirjoitti:
lähinnä teidän muiden kokemuksia olisinkin kysynyt, pankkiin on kyllä tarkoitus mennä :) taisi olla liian arka aihe, ymmärrän täysin.
Jaa arasta aiheestako se johtuu, ettei mammat osaa sanoa paljonko lainaa saat? Taitaa tosiaan olla pankinjohtajan tehtäviä. Itse en ole lainaa hakenut, kun ei ole varmuutta siitä, minnepäin sitä edes haluaisi asettua. Pitäisi kuitenkin ottaa niin monta asiaa huomioon, kuten se että pihassa olisi hevoselleni talli ja etäisyydet järkeviä.
Mutta jos arvioita haluat, niin opiskeleva kaverini ja hänen avomiehensä, jolla on vakityö, hakivat viime kuussa asuntolainaa 100 000 euroa,mutta eivät sitä saaneet. Asuntokuume heillä yhä on, muttta lainasummaa pitäisi ehkä tarkistaa. :D
 
Kersti
Me otettiin asuntolaina viime syksynä. Minä olen valmistunut ja vakituisessa työsuhteessa ja avomieheni on tekemässä diplomityötään, mutta tekee samalla töitä, joten on vakipalkalla. Me saatiin lainaa tosi paljon, mut siihen vaikutti kyllä se, että mulla säästöjä ja omaisuutta muutenkin. Tietysti myös pääkaupunkiseudun hintataso vaikutti. Tietysti jos teillä on hyvät takaajat ja ottaisitte pieneen lainaan niin eiköhän siihen ole mahdollisuuksia. Meillä ei ollut mitään ongelmia vaan pankki melkein tyrkytti lainaa ja olis antanut enemmänkin kuin olis tarvittu.
 
tässä sen näkee millasta tää touhu tällä palstalla on! on teille sitten ystävällinen tai ilkeä, yhtä tympeää ja ilveilevää kohtelua saa osakseen. mutta annas kun teille vastailis noin... metsähiirin aloitus oli ystävällinen mutta te alatte vinoilla ja ilkeillä!
 
minja87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2005 klo 00:35 metsähiiri kirjoitti:
olemme parikymppinen avopari, meillä ei ole vielä lapsia. meillä olisi omistusasunnon osto haaveena nro 1, ja kysyisinkin teiltä lainansaantimahdollisuuksiamme. mies on vakituisessa työsuhteessa, minä opiskelen ja valmistun toukokuussa. onko meidän mahdollista saada asuntolainaa, ja minkä verran? paljonko olette itse saaneet lainaa, jos toinen kotona/työtön/opiskelija? itsellä tarkoitus heti mennä töihin kun paikka vain löytyy :)
no meillä on jo lapsikin...
minä kotona, mies töissä, ens kuussa mennään lainapaperit täyttää, kesällä aletaan rakentaa. =)
 
Ei pitäisi olla mitään ongelmia jos on hyvät takaajat takana eikä kyse ole mistään mahdottomasta summasta.Ja asuntohan takaa jonkin verran itse itseänsä (olikohan okt:ssa jotain 60%?) ja sitten vielä valtiontakaus päälle tarvittaessa (saa alle 25vuotiaat).
Parhaat lähtökohdat lainalle on, jos tilillä/omaisuutta ennestään se 10% lainan määrästä. Se toimii jo käsirahana eikä silloin ylimääräisiä takaajia tarvitse. Pankillehhan tärkeää on vain se, että se saa omansa (ajallaan) myös takaisinkin,eli pitää saada jotain todistusta että maksukykyä löytyy lainanhakijalta.Mutta tsemppiä lainan hakuun,toivottavasti ei tule mutkia matkaan! :wave:
 

Yhteistyössä