Hei nyt auttakaa, voiko tämä olla mahatauti vai joku ihan muu???

Poika 2v aloitti ma-iltana n.klo 18 oksentamaan ja oksensi todella tiheään alkuyöhön saakka (n.10krt/h). Tiistaina oksensi kerran (kun söi, oli paljon ruokaa suussa) ja ripuloi x2. Keskiviikkona ripuli x2. Torstaina ei mitään. Perjantaina, lauantaina ja tänään sellaista kuravellin näköistä, löysää mutta ei nyt ihan vettä. Voiko mahatuti kestää tämän 7pv? Ma-to valitteli mahaa ennen kakan tuloa, muutoin ollut koko ajan pirteä, reipas ja touhukas oma itsensä. Syö ja juo. Ja kakkaa on enimillään tullut tuo 3xpv, minkä aika normisti kakkaa ilman vatsatautiakin, mutta tietty kovempaa tuotosta.
Mulla kaks muuta lasta, 1-v aloitti to-iltana oksentamisen, oksensi sen alkuyön. Pe ja la muutama ripuli, tänään ei mitään muuta kuin älyttömän kiukkunen. Toinen tyttö oksenti kahdesti pe-la välisenä yönä, ei mitään muuta.

Eli siis miksi muilla mennyt ohi, mutta pojan vatsan löysyys vaan jatkuu? Onko tämä edes mahatautia, voiko se kestää näin kauan? Kun noro/rota ei tule kyseeseen näin lievillä oireilla. Outoa. Milloin voin hoitoon viedä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
lapsella mahan palautuminen mahataudista saattaa kestää jopa yli viikonkin..
Aijaa, uutta mulle :eek: No millon uskaltaa hoitoon viedä?

sen siitä oppi ku kiikutin lapsen lääkäriin aikoinaan ku ripuli kesti viikon päivät..
muutoin siis oikein reipas ja iloinen ja söi ja joi...
ensin oksensi pari päivää ja sit alkoi toi ripulointi...
 
Kertokaas nyt mulle, että millon voin viedä hoitoon? Kun siis pe ei ollut mitään (alussa lukee virheellisesti to), ei löysää eikä kovaa kakkaa, mutta tänään ja eilen ollut (eilen 2), tänään se kolme.Mutta siis ei oo varsinaista ripulia enää,tai siis mitään vettä vaan kuravelliä astetta kiinteempää :whistle:
 
koi
Ulosteessa vatsatautivirus voi elää vielä jonkin aikaa vaikkei muita oireita juurikaan enää olisi. Joten muiden hoitolasten puolesta toivon, ettet veisi lasta hoitoon vielä muutamaan päivään... Et varmaan halua lapsesi mahdollisesti aiheuttavan samaa tautia muille.
Pikaista paranemista pikkuiselle!
 
koi
Ai niin... unohtu kertoa, että meillä aikoinaan kaksi pienintä sairasti (ripuloi) rotaviruksessa melkein viikon ja vanhin lapsi oksensi yhden yön ja se oli hänen osaltaan siinä.
 
Koi, meillä ollut rota 2v sisään 3 kertaa, mutta ei ikinä ole tälläinen ole ollut. Aina nostanut kuumeen ja rota-kakan haistaa. En siis usko, että sitä.Lähinnä mietin, voisko olla ennempää esim.jostain ruoasta johtuvaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
En tietenkään halua tartuttaa muita, siksi kysynkin. Kun mietin vaan, että onko tämä edes mahatauti vai jotain muuta.
Meillä oli just tollainen, kesti vähän reilun viikon. Sanoivat päivystyksessä että ihan normaalia (siis tolle taudille :D). Noroksi epäilivät, kokeita ei otettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
En tietenkään halua tartuttaa muita, siksi kysynkin. Kun mietin vaan, että onko tämä edes mahatauti vai jotain muuta.
Meillä oli just tollainen, kesti vähän reilun viikon. Sanoivat päivystyksessä että ihan normaalia (siis tolle taudille :D). Noroksi epäilivät, kokeita ei otettu.
Ok,en mä missää lääkärissä ole käyttänytkään.Mutta uskottava on, että mahatautia, kestää turhan pitkään |O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
En tietenkään halua tartuttaa muita, siksi kysynkin. Kun mietin vaan, että onko tämä edes mahatauti vai jotain muuta.
Meillä oli just tollainen, kesti vähän reilun viikon. Sanoivat päivystyksessä että ihan normaalia (siis tolle taudille :D). Noroksi epäilivät, kokeita ei otettu.
Ok,en mä missää lääkärissä ole käyttänytkään.Mutta uskottava on, että mahatautia, kestää turhan pitkään |O
Joo, sillä mäkin soitin päivystykseen kun tuntui että jatkuu ja jatkuu vaan. Eivät ottaneet edes näytille, mutta helpottihan se kuulla että tollainen maratoonitauti on ihan "normaalia" :D
 
vieras
Meilläkin oli muutama viikko sitten mahatautia. Itse olin yhden päivän ja yön kipeä. 1,5v tyttöni oli viikon kipeä, ekanä päivänä oksensi useita kertoja ja sitten joka yö oksensi ainakin kerran ja muutaman kerran tuli ripulikakat, päivällä oli ihan ok, joi hyvin, vähän söi ja leikki. Käytin lääkärissä, virukseksi epäilivät. Muut perheessä eivät ollet kipeinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
En tietenkään halua tartuttaa muita, siksi kysynkin. Kun mietin vaan, että onko tämä edes mahatauti vai jotain muuta.
Meillä oli just tollainen, kesti vähän reilun viikon. Sanoivat päivystyksessä että ihan normaalia (siis tolle taudille :D). Noroksi epäilivät, kokeita ei otettu.
Ok,en mä missää lääkärissä ole käyttänytkään.Mutta uskottava on, että mahatautia, kestää turhan pitkään |O
Joo, sillä mäkin soitin päivystykseen kun tuntui että jatkuu ja jatkuu vaan. Eivät ottaneet edes näytille, mutta helpottihan se kuulla että tollainen maratoonitauti on ihan "normaalia" :D
Mä soitin kanssa tänään, mut se joka vastas oli ihan yhtä viisas kun oisin iteltäni kysyny :LOL: Ja sanoi,että huomenna lääkäriin..Mutta tiiä sitten.Ärsyttävä tauti :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Mä soitin kanssa tänään, mut se joka vastas oli ihan yhtä viisas kun oisin iteltäni kysyny :LOL: Ja sanoi,että huomenna lääkäriin..Mutta tiiä sitten.Ärsyttävä tauti :/
Meillä se tauti loppu siihen, kun sanoivat että huomenna lääkäriin jollei lopu :D Mutta oli siis just tolla tavalla, että välillä "terve" päivä ja sitten iski uudelleen. 3 kertaa muistaakseni palasi, ja sitten meni ohi. Tosi hirveää, vaikka onneksi oli niitä välipäiviä että sai poika vähän syötyä ja juotuakin.
 

Yhteistyössä