Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

:wave: niin siullahan paukkuli oli La lokakuus.
ei tarvi sitten välittää kirjotusvirheistä, kiire kirjottaa et kerkee suihkuun ennen ku ukko tulee kotiin. :D meinaan vie mut kuulemma minigolfia pelaamaan ja jätskille. :)

itellä kans tuo muljahtelu mahassa tuttua ja häiritseekin yöunta välillä niin ku valosuuskin. :/
näkyy kyllä istuessakin ulospäin hyvin. :)
meillä on omistusasunto pienkerrostalosta :wave: 3h+k+at (at eli autotalli)
kämppä oli sinänsä halpa (64 000) siihen mitä yleensä. eli yleensä (75 000 ylöspäin)
ja autotalli tuli kaupan päälle. :) se ehkä teki tästä halvenman et tarvii pientä pintaremonttia mut kannatti ja tässähän sitä kerkee tekemään vaik 5v päästä..
lainaa otettiin just tuon verran ja otettiin 30v maksuaikaa (tosin sitten kun oon töissä maksuaika lyhenee) maksetaan lainaa n.350ekk pois ja osakeasunnoissa jotka siis kerros ja rivitalot ovat on hoitovastike+vesi on meillä sitten n.270e ja nousee 13e lapsukaisen myötä. eli maksetaan kk n.620e eli ehkä vähän halvenmalla päästään ku jos asuttais vuokralla! :) lainan ehtona on että löytyy jommalta kummalta vakituinen työpaikka, säännölliset tulot ja takaaja (joka voi olla isovanhemmat) hinta erot kämpissä riippuu alueesta, kämpän kysynnästä, kunnosta (muistakaa aina kysyä kosteusmittaus paperit muuten kusettaa! meitä yritettiin ja hometta löyty vanhasta..) öö.. mitäs muuta.. :D toivottavasti sait tosta jtn selvyyttä asiaan. :) niin ja jos haluu omakotitalon niin menee päälle 100 000e varmasti. tuli muuten mieleen et meillä miehen palkka n.1800-2000kk ja sen mukaan myönsi 30v lainaajan 350e maksamisella. + hoitovastike muuten tippuu mitä kauenmin asuu ja maksaa pois kämppää + asunnonarvo nousee. :) lainaan kannattaa ottaa oikea korko meillä Euribor koska niissä eroja ja voivat yhtäkkiä nousta pilviin joka tietää lisää rahamenekkiä.

tulipas asunto asiaa.. :D toki meillä varmaan remppa viimeistään ensivuonna ja pian myydän sen jälkeen pois kun tila ei riitä. :/ 2 lasta yhes huonees ja vauva+minä ja mies toises. sitten onki miettimistä että lastenhuonees ei tilaa enää 3 lapselle et taaperoiäs isompi asunto pitää olla. olkkariin en viitsi laittaa.. sitten meillä on keittiö,vessa, iso vaatehuone ja eteinen. :) ps.. puhuit että kannattaako katsoa pari vuotta eteenpäin. en suosittele kun on menossa noususuhdanne joten nappulat peliin että kerkeää mukaan. :)

nyt pakko mennä..

triple+tossutin 23+4

 
moi triple

siis täältä missä nyt asutaan jos tahdotaan esimerkiksi rivari kolmio ni maksaa lähes sen 100 000e vaikka katselis vanhempia asuntoja. (70-80-luvulla rakennettuja) ja meillä ei kummallakaan ole minkäänlaista kokemusta remontoinnista niin ollaan sitten kateltu uudempia asuntoja. (mies nyt varmaan jotain ihan simppeleitä hommia osais mutta eipä sitä sen varaankaan uskalla, varsinki keittiö ja wc jos täytyis asunnosta uusia ni ei kiitos. ) Ja ne uudemmat asunnot ne onkin jo sitten 110 000-120 000e:n luokkaa halvimmat. Ja miehellä on siis vakituinen paikka ja palkkakin on suunnilleen tuon saman kuin teillä (bruttona? ) No ei teillä kauheesti jos 620e menee asumiseen kk ja kuitenkin kolmio, tosiaan vuokralla joutuisitte enemmän makseleen. tai en kyllä tiedä missä asutte mutta täällä ainakin. :D

Täytyy melkein jutella miehen vanhempien kanssa, kun meille on ihan hepreaa nuo laina- ja asuntoasiat. Kun omaa maksaa pois, niin sehän on aina itselle päin se pääoma, mutta vuokralla ne kaikki rahat menee ihan jonnekkin muualle. Laskimpas tuossa huvikseni, ollaan kohta maksettu melkein 10 000e vuokraa yhdessä asumisen aikana.. :S sillä olis jo pitkälle maksanut omaa..

Kohta töihin ja sitten reissuun.. en pääse varmaan viikkoon nettiin. :( kuinka selviän :LOL:
hauskaa juhannusta kaikille! :)
 
synnytyksestä hieman:

Elikkä joskus klo:17 maissa alkoi "napakat" ( ei kipeät! ) supistukset, mutta oltiin vielä ihan rauhassa kaupassa ym, vähän klo: 18 jälkeen mies ns. pakotti lähtemään sairaalassa käymään, koska supistuksia tuli n.6min välein. En meinannut vieläkään uskoa että olisi tosi kyseessä, koska ne eivät olleet kipeitä.
Sairaalaan päästessä olin 5cm auki ja pääsin suoraan saliin.
Klo: 20:30 olin 7cm auki ( mutta en yhtään kipeä ) luin lehtiä kaikessa rauhassa ja supistuksia tuli 3 min välein.
Klo: 21:00 olin 8cm auki, ja laitettiin kohdunkaula puudutus, vaikken ollut vieläkään kipeä, mutta varmuuden vuoksi, ja ensiksi lääkäri meinasi ettei sitä saa laiettua kun ei meinannut enään kaulaa löytyä mutta jotenkin se sen sinne sai.
Klo:22:00 puhkastiin kalvot.
Klo: 23:00 alkoi puudute haihtua ja aloin tuntea pieniä supistuksia.
Klo: 23:30 sain alkaa ponnistamaan ja n. klo: 00:00 haettiin lääkäri ja imukuppi käyttöön, tehtiin eppari ja klo: 00:15 oli pieni prinsessa sylissä :)

Ainut missä olin kipeä, oli tua ponnistus vaihe mikä venyi 45minuutiksi. Mutta positiivinen mieli jäi :)

Tulen taas paremmalla ajalla kirjoittelemaan!

maj ja tyttö 10pv :heart:
 
:wave: tulin pikasesti.. hyvät jussit näin jälkijunas.

majj kiitos synnytyskertomuksesta. :eek: Sähän se helpolla pääsit, olispa mullaki ollu noin :D mut hyvä vaan.. eikä näyttäny niin kauaa kestäneen. ekan kohdal tais olla 8h50min jota nopeutettiin tipalla ja tokan kohdal 6h jtn ja nopeutettiin tipalla,ruikulla yms. kun sydän äänet tippuvat ja ahdinkoon. toivottavasti kolmas toden sanoo ja helpolla pääsis tuon kivunkin suhteen. B) tosin ite kans kohdunkaulapuudutetta suosin enkä muuta kolmannellakaan ota. ekan kans erehdyin kokeilemaan ilokaasua eikä enää koskaan :LOL: tuli niin huono olo ja tokkuras..

onneksi päästy kotiutumaan perheen kesken. oli jussi enenmän sukusota kun juhla, koskaan ei enää uusiksi. nyt iltapalitsulle. :)

ps. paukkuli meillä just se että remppaan myöhemmin keittiö kans..onneksi meiltä löytyy kavereita jotka asiantuntioita ja halvemmalta+ että mies taitaa raksahommat kun alalla ollut töissä ;) olishan tuo 10 000e kiva jos olis itelle päin maksanu.. meillä vuokrat huitelee kans jossain 700e päälle kolmioista ni tämä edullisempi. :) niin joo ja meillä talo vm-79 tosin remppaa on tehty jonkin verran, ainakin putket talossa uusittu ja julkisivu yms. eli ei tarvi niitä panikoida että lisäkuluja niistä eikä hissejä oo kaavaillu niin ei siitäkään meille kuluja. eli jos oman osakeasunnon ostatte ja pihalle tulee taloyhtiön päätöksessä leikkikenttä/keinu/liukumäki tai hissi taloon yms. te joudutte myös maksamaan siitä muiden osakkaiden kanssa ellei teidän taloyhtiössä ole alivuokralaisia niin ku meillä. :/

triple ja tossutin 23+6
 
:wave: hei taas.

sitten neuvola ja lääkäri kuulumisia. :) vauvan painoarvio 760g ja hyvin aktiivinen. :heart: sukupuolesta ei tietoa varmasti kun niin lujaa napanuoraa eteen työnteli. :D villi veikkaus siis prinssi. :) vauva voi hyvin, verenpaine hyvä, sf-mitta 22, painoa tullut n.4,5kg koko raskauden aikana tähän asti, hematooma imeytynyt ja vuotanut pois! :) ainut miinus oli että supistukset lyhentäneet kohdunkaulan 2cm. no, tällä mennään. :) sikiö kalvot olivat ehjät ja toivon mukaan kestävät, olisi kiva että rv32 asti ainakin..

sitten saankin hakea äippäpakkausta, viimein! :)

mitäs muille masun omaaville kuuluupi? entä kuinkas jussi meni? :)

triple ja rv24+2
 
Paukkuli- sinä kyselit asunnoista.. Me ostettiin oma asunto maaliskuussa Jäälistä..Tämmönen kiva 76 neliön rivitalo pääty! Maksetaan tästä kuussa saman verran lyhennystä mitä maksettiin Oulussa Tuirassa vuokraa, mutta nyt se ei tympäse ku sitä maksaa itelle :)
 
Moikka pitkästä aikaa!
Ehjänä täällä vielä ollaan, ei tietoakaan että synnytys vielä käynnistyis! :wave: En oo vaan ehtinyt tässä ketjussa käydä kirjoittelee kun tuolla elomassujen puolella aktiivisemmin oon, ja tietty kestovaippainfo.fi sivuilla ;)

Neuvolakuulumisia rv 33+0
Painoa +200g/vk (ennen raskautta 49kg, nyt 59,9kg)
Rr 121/69
Pissa puhdas
Sf 28
Vauva RT, liikkeet ++, syke +142, kohosi kyllä +160 kun herätettiin se unilta tökkimällä massua ;)
Ei turvotusta
Ei vaaraa raskausmyrkytyksestä tän raskauden aikana, on niin tasaseen paino noussu ja verenpaineet hyvät eikä oo turvotusta. :)

Ens viikolla viimeinen ultra (jossa toivottavasti vaavi heiluttelee haarukset levällään :D ) ja sen jälkeen neuvola.. Viimenen lääkärineuvola 14.7.. Pientä vauvaa ilmeisesti odotan sf-mitan perusteella, terkka veikkasi n.3kiloista, ei kuitenkaan 3,5kiloista.. ja massu on tuollainen "perinteinen" poikamasu; edessä, ei yhtään levenny sivuille, ja alhaalta pitkälle yli navan menee linea negra!:) Profiilissa kuva, pitääpä päivittää uusinta tuotosta sinnekin..:)

Vähän raskaushormoneja ilmassa, rupesin itkemään kun luin Majj:n viestin että pikku-prinsessa on syntynyt! Ihanaa, paljon onnea teille!!! :heart:

Asuntojutuista ootte keskustellu. Me asutaan PIENESSÄ 41neliön rivitalokaksiossa, siis mä, mies sekä kaks marsuherraa ;) Kuukauden päästä toivottavasti myös vauva jo vois köllötellä tuolla pinniksessä. :heart: Eilen tosin vietiin kuntaan asuntohakemuslaput kun tää kämppä tosiaan ei oikeen riitä tälle lisääntyvälle perheenjäsenmäärälle.. Tänään käydään katsoo jotain 60neliön kaksiota tästä läheltä, sen nykynen asukas on yks tuttu nii se ei oikeen suositellu sitä meille.. home kuulemma haisee saunassa.. Ei kyl muutetakaan siihen ellei sitä rempata täysin! Tässä kämpässä nyt tositosi edukas vuokra, 395e/kk sis veden.. Tuo isompi ois 484e/kk, en muista kuuluiko vesi tuohon hintaan vai ei..

Mutta nyt jaloittelemaan, selkä oireilee. Vauva muuten on tosi ihanan liikkuvainen, pikku jalka ja pylly yms aina käy korkealla esillä masun pinnalla kun hän venyttelee :D

Upp3 ja Mötky 33+2
 
Vielä tuli juttua mieleen! Täällä ilmeisesti muitakin Oyssissa synnyttäviä?? :) Ootteko käyneet tutustuu synnärille? Me käytiin tasan viikko sitten, 19.6., muttei päästy salissa ees käymään kun kaikki varattuja, aivan järetön ruuhka kuulemma.. Ja elokuu vielä pahempaa ruuhka-aikaa, saa nähä missä varastossa sitä joutuu synnyttää!! :whistle:
 
triple joo toivotaan että kolmas menis hyvin, vaikka eipä nua sunkaan synnytykset kovin pitkiä ole olleet! :)

Meillä menee edelleen hienosti, tyttö on kyllä ( vielä ainakin ;) ) todella kiltti ei paljoa itke, enemmäkseen silloin vain kun ruokaa ei tule heti :D

Tänään kävi myös kotona neuvola täti, ja tytöllä HIENOSTI noussut paino, syntymäpaino siis oli 3635g ja tänään painoi 4500g ja tyttö on vasta 18pv vanha! :whistle: ;)

maj ja tyttö 18pv :heart:
 
Terve taas kaikille! Mökkilomalta ollaan palattu,päästiin kotia. Ihanaa ja rentouttavaa oli. Nähtiin paljon myös ystäviä ja muit sukulaisia. Todella mukava ja palkitseva reissu. Tylsää oli palata tähän kaameaan kotityöarkeen :(
Te olette olleet todella ahkeria kun olette noin paljon kirjotelleet,et ihan 8:lle sivulle ollaan päästy,hienoa vai onko teil ollut niin tylsää et on pitänyt vain istua koneel raapustamas tänne kaikenlaisia juttuja :LOL:
Mites teidän juhannus meni? Meillä ainakin hyvin,aurinko paistoi,paisteltiin makkaraa ja katseltiin kokkoa.

MAJJ Luin tuolta sivua taaksepäin ja huomasin et sinä olet vihdoin saanut se käärön ulos mahastasi. VAi et pikkuprinsessa sieltä tuli ja synnytys sujui ihan ongelmitta,hienoa
Lämpöiset onnittelut Pikkurinsessan johdosta :flower: Mitenkäs teidän arki on lähtenyt rullaamaan? Onko se käärö ihana?(ainahan ne ovat :D )

Minulla maha vaan kasvaa ja vaatteet pienenee.... Vielä pitäisi jaksaa n.5kk odottaa,pientä prinssiä tai rinsessaa...

Minusta tuli viidennelle pienokaiselle täti. Eli isoveljeni(minua vuoden vanhempi) sai potran pojan,viime tiistai yönä. Raskaus meni sen sallitun rajan yli eli 14vrk, oli supistuksia ja menivät sairaalaan,mut supistukset katosivat,yritettiin kaksi päivää käynnistää, ja oli tiputuksessa, supistukset paranivat,kolmantena päivänä puhkaistiin kalvot,ja sit kuitenkin viel ei meinannut syntyä. Kunnes iltavuorolainen tiistai iltana vaihtui, niin se yhdessä lääkärin kans päätti et se leikataa,ja niin se tehtiinkin, kauhean pitkä odotus ja sitten yht äkkiä parissakymmenes minuutis se poika oli maailmas. Loppu hyvin kaikki hyvin. Äiti ja poika olivat kolme päivää sairaalas ja heidät passitettin kotiin,ensisynnyttäjä(18v.) Aika hurjaa tämä nyky-yhteiskunta, kun oli juhannuksena niin ruuhkaa et passitettiin kotia,eikä oltu paljon mitää vauvan hoitoa,kylvetystä opetettu. No eiköhön täs taas tarpeeksi juoruttu!

Tulkaahan juttelee kun kerkiätte!!
 
Heippa kaikille! B)
Itse en tähän pinoon kuulu, mutta ehkä olisin joskus voinut kuulua. Olen 24v kolmen lapsen äiti ja neljättä odotellaan. En jaksa koko pinoa läpi lukea mutta haluan kysyä/kertoa jotain.
Itse olen saanut esikoisen 18-vuotiaana (tasan 6 vuotta sitten). Mulla oli ennen tuota raskautta yksi raskaus, joka päätyi keskenmenoon. Olin silloin juuri täyttänyt 17v. Raskaus oli kaikinpuolin suunniteltu. Mieheni oli tuolloin 19v. Kun kaavintaan jouduin niin se oli elämäni kauhein kokemus, lääkärit haukkuivat kuinka leikin tällaisella asialla, että perheen perustaminen ei ole sama kun nukeilla leikkiminen :eek: Eivät "antaneet lupaa" yrittää uudestaan vauvaa vaan väkisin tunkivat pillereitä. Ja puhuivat, kuinka teini-ihastukset eivät koskaan kestä kauaa. Yh:ksi muka jäisin joka tapauksessa... Ja minä tietysti kiukkusena olin oikein "aikuinen" ja haistatin niille pitkät ja lähdin kotiin.

Onneksi tärppäsi heti km:n jälkeen uudestaan, neuvolatäti oli tosi mukava ja ymmärtäväinen, mutta vastasyntyneiden osastolla henkilökunta oli aivan peestä. Eivät olisi päästäneet minua kolmen päivän jälkeen kotiin vaikka lapsi täysin terve, maito noussut loistavasti yli omienkin tarpeen ym.. Sit vaan lähdimme ja loistavasti ollaan pärjätty!


Onko teihin suhtauduttu epäilevästi tai törkeästi vaan sen takia, että saatte nuorena lapsen?

Me ollaan mieheni kanssa seurusteltu 15-vuotiaasta asti ja vieläkin samaa rataa tallataan.

Itse kannustan ihmisiä nuoreen äitiyteen, harmittaa vaan kun moni "pilaa" nuoren äidin maineen tekemällä niitä tyhmyyksiä ja ravaamalla siellä baarissa. Kaikkea hyvää teille kaikille ja muistakaa todistaa kaikille, että nuorikin voi olla hyvä äiti!!!

-Kyrsä rv6+0
 
Hei Kyrsä!

Kiva kun tulit pinoomme kertomaan kokemuksiasi,vaikket virallisesti tänne kuulukkaan(siis iän perusteella). Aika kurjaa luettavaa,et joku voi olla noin inhottava et haukkuu ja moittii nuoren äidin! Minulla on jokseenkin saman moisia kokemuksia, olen koht.18-vuotias yksivuotiaan enkelivauvan ja toisen masuasukin äiti... toista odotetaan syntyväksi marraskuussa....
Kun sain esikoisen olin 16-vuotias,ehkä huomasin hiukan et oltii hämillään,et voisin oikeasti odottaa jo lasta ja aiokoisinko muka oikeasti pitää sen. ..Yritettiin minua kyl painostaa aborttiin tai sit et antaisin vauvan adoptoitavaksi, syntymän jälkeen,koska tilanteeni oli hiukan heikko,koulu kesken, asuin viel kotona, rahat niukassa jne...... Mut olin itsepäinen ja otin sen riskin ja kasvatin lapsen yhdessä ihanan mieheni kans. Eihän sitä kestänyt kuin sen vajaan vuoden :'( Mut silti neuvolas lopulta oltii tosi avuliaita ja annettiin sitä tukea ja turvaa kun tarvitsin sitä. Mut kyl niit inhottviakin ihmisiä löytyy, jotka ei voi sietää teiniäitejä.... voi kuinka ne saataisiin ymmärtämään et ei me olla sen huonompia kuin vanhemmatkaan äidit :)
Kaikkea hyvää teidän perheellenne! :hug: Kiitos kun laitoit viestiä meille!
 
Olipa tosiaan kurjaa luettavaa :eek:
Ite oon huomannu että kaupassa/kaupungilla vanhemmat ihmiset kattoo tosi pahasti..ihan sitä vaille ettei ääneen kiroa! Onhan se tosi että niitä teiniäitejä on PALJON (liikaa) jotka ei lapsistaan pysty huolehtimaan ja ryyppää vaan, mutta ei silti piä yleistää!
On myös ONNEKSI paljon niitä nuoria äitejä jotka tosiaan on halunneet lapsen ja pystyvät huolehtimaan niistä,ja varmasti ovatkin parhaita mahdollisia äitejä omalle lapselleen!
Neuvolassa meitä ei oo kohdeltu mitenkään huonosti iän takia(eikä lääkärissä tai missään..)Oon siis 19-vuotias..Kaikille on sanottu että lapsi on todella toivottu ja suunniteltu eikä mikään vahinko! Alussa moni kysyki ihan suoraa että oliko vahinko! Minua se loukkasi!!
Uskon kyllä että pärjätään lapsen kans siinä missä vanhemmatki äitit, ei se ikä aikuiseksi tee,onhan se nähty!!

Maarit ja Touho 25+3
 
:wave: Kyrsä sinullekkin, tiedetään jo toisesta pinkasta.. :D itse täälläkin skrivaamassa, itse parikymppinen. Itselläsi pitkälti samoja kokemuksia ekan lapsosen tiimoilta kuin minulla, tosin km tuli vasta toisen raskauden kohdalla..

:LOL: mä oon ollu miehen kans aika ajois liikentees kaikin puolin ja eteenpäin mennään. :) olin vasta 13v kun löysin nykyisen mieheni vaikka ei ikinä uskoisi, mentiin kihloihin yli vuoden seurustelun jälkeen. 16 kesäsenä muutettiin yhteen ja pian rupesin odottamaan esikkoa joka oli tietenkin suunniteltu, 17v kun häät tanssittiin. 18v kun toinen lapsukainen syntyi (km sitä ennen) ja ostimme oman asunnon. :) nyt sitten 3 tulee lisää pesueeseen ja sitten onkin pitkäksi aikaa perheluku täynnä. mies on 23 kohta 24 eli oli muistaakseni parikymppinen kun esikko synty. toivottavasti ollaan yhdessä pitkään, johan 7v katsottu toisiamme ja syksyllä 3v hääpäiväkin. sen kuitenkin sanon että helppoa ei ole ollut mutta sen arvoista kylläkin.

nuorena äitinä on suhtauduttu puolesta ja vastaan. on niitä ihmisiä jotka sanovat että "on se kumma kun kersat hankkivat kersoja..!!" "eihän tuo osaa edes pestä omaa pyykkiänsä saati tehdä ruokaa! ryyppää kaupungilla ja jättää vauvansa sossun hoiviin.." yms. sitten on niitä jotka sanovat että "ihanaa! olisi itsekkin pitänyt tehdä lapset nuorena vielä kun olisi paremmin jaksanut tai voinnut." "kiva nähdä että nyky maailmassa näkyy myös vastuuntuntoisia nuoria ja ettei ota itselleen yhteiskunnan kehittämää muottia.."

joskus kyllä olisi tehnyt mieli #%¤&!! :kieh: onneksi hyvin on ennakkoluulot vuosien myötä karisseet. ei edes uskottu että avioliittoon miehen kanssa päädyttäis yms.

ps. itse muuten synnärillä viihtynyt kaikkien kohdalla 2 päivää, riittävä minulle =) inhoan sairaaloita ja ite hyvin onneksi tiennyt milloin sellanen olo että päästä kotiin rauhaantumaan arkeen..

triple ja tossutin rv25 :heart:
 
moikka! :)

aah mä oon ihan poikki, juhlat ollu taas tänään. aamusta asti siellä tallustanu ja laittanu kakkua ja kahveeta pöytään. nyt tekis mieli nostaa jalat ylös. Mulla tuntuu että veri pakkautuu jalkoihin ihan totaalisesti. tai sitte neste. käytiin tuon miehen kanssa nyt kattomassa perjantaina se sinkkuelämää elokuva (ihan totta, se lähti mun kanssa sinne!! ) :LOL: eikä tarvinnu kauheena edes pakottaa. Niin se elokuvahan kesti jonku 3tuntia. sitten kun nousin sieltä penkistä ni jalkoissa ollu enää tuntoa ja hyvä että pystyin kävelemään. (popkornit eivarmaan kauheena ainakaan helpottanu asiaa) vielä kun nukkumaan mennessäkin jalkoja pakotti niin etten saanu unta niin itkuhan siinä pääsi ja miehen piti sitten hieroa mun nilkkoja ja jalkapohjia. :D kauhee mikä hormoonihirviö minusta on tullu. itekkin välillä mietin että mitä mää nyt itken/raivoan ihan ihme asioista. on siinä miehellä kestäminen. onkos muilla samanlaisia oireita havaittavissa? hih

Vauva möyrii masussa päivittäin. en kuvitellut että se tuntuisi tältä. tai harvemmin tunnen edes mitään suoria potkuja, enemmän kaikia muljahteluita ja kun se kääntyilee ja pyörii tuolla masussa vielä' ympäriinsä.. tuntuupa jo että enään 15viikkoa laskettuun aikaan ja noin 2kk äippälomaan. huh kun aika menee nopeaa. noh ihanahan se vain on, tahtois vauvaan jo tutustua. :) mahakin alkaa olla jo aika iso. vois ottaa kuvan taas tiistaina kun tulee rv25+0 täyteen. viime kuvasta onkin jo 3viikkoa aikaa.

olitte puhuneet tuosta nuoriin vanhempiin suhtautumisesta.

itse en ole vielä' ainakaan törmännyt ennakkoluuloihin. neuvolassa on oltu todella kannustavia ja ei ne ole edes omasta mielestäni mitenkään niin nuorena meitä kohdellu. Oma äitini nyt on ainut joka on ääneen miettinyt että kun me ollaan niin nuoria ja pärjätäänkö me ym. en kuitenkaan usko että pahalla on niitä sanonut. Mutta näissä hormooonihöyryissä tulee välillä tehtyä ihan omia johtopäätöksiä. :D miehen vanhemmat on ollu samanikäisiä ensimmäisen lapsensa kohdalla kuin me nyt ja eivät he ainakaan kadu niitä 25avioliittovuotta ja 4lasta, vaikka erosivatkin tuossa muutama vuosi sitten. koskaan ei voi parisuhteestakaan etukäteen sanoa miten esimerkiksi 20 vuotta muuttaa ihmistä.

On kyllä inhottavaa jos tuntemattomat ihmiset rupeavat arvostelemaan äitiyttä pelkän iän ja ulkokuoren perusteella. Kenelläkään ei ole siihen oikeutta.

Meille on onneksi tullut vain kannustavia ja positiivisia kommentteja. Toivottavasti epäilijät epäilevät ihan omissa ajatuksissaan jatkossakin :D

äh täällä on niin kuuma täällä meidän makkarissa, miten ihmessä täällä pystyy nukkumaan :( ja ei voi kauheesti ulko-oviakaan pitää auki kun sääsket valtaa talon ja sitten ei varmasti nuku kukaan. ja nuo räppänät ei tunnu helpottavan asiaa ollenkaan.

Maatritti oli käynyt haaparannassa. vaklasin tuolta lokamassupinosta. :D kävitkö ikeassa? me ajateltiin ens viikonloppuna käydä siellä iin isolla kärkkäisellä ja sitte haaparannassa mutka. Onko siellä mitään kivoja vauvajuttuja. ? jos satuit siis käymään :D
oon vain kerran aikasemmin käyny siellä ikeassa, sillon kun se avattiin ja en kyllä todellakaan jäänyt niitä pikkujuttuja ostamaan mit'ä olin haalinu kun näin ne jonot :LOL: siellä olis varmaan vietettykin sitten muutama tunti jonottaen silloin.

noh voikaahan hyvin ja ah mulla on koko viikko vapaata, ihana vain lepäillä :)

Paukkuli 24+5
 
Paukkuli käytiin me ikeassa joo,meni varmaan max. puoli tuntia ku oltiin jo takas pihalla, MIES MUKANA NIMITTÄIN! :kieh: Ensimmäinen mutka mikä koko kaupassa on niin ukko lato jo menemään siellä sohvien välissä että minä kyllä oikasen :LOL:
Ainoa osasto mikä käytiin oikeasti läpi oli se lasten osasto,mutta ei sieltä löytyny oikeen mitään.. :eek: lelukori ostettiin ja sitte jotain pyllypyyhkeitä ja peitto ja tyyny (mummulaan matkasänkyyn)..Siinäpä ne meijän ostokset!! :D
Ootko kuullu siitä lastentarvikeliikkeestä mikä on siinä samassa(ikean yhteydessä)?
Mulle nimittäin tosi moni sano että kannattaa käyä siellä että siellä on tosi halpaa, no voin kertoa että ei ole! Vaunut oli yli 100? kalliimpia ku täällä..ja kaukalot oli kans kalliimpia!
Eikä vaatteet ollu yhtään sen halavempia.. :eek: En tiiä onko siellä sitte joku toinenki lastentarvikeliike jossa ois sitte oikeasti halapaa mutta tuossa ei ainakaan ollu!!

Maarit ja Touho 25+4
 


tos olisi vähän päivitettyä masukuvatusta. :)
:LOL: Paukkuli täältä löytyy kans yks oikein iso hormonihirviö joka muuttuu 6 sekas HULKIKSI. :ashamed: aivan hävettää välillä kun kiljuu taapero ikäselle naama punasena kun uhmistelee :'( naapuri on varmasti mun paras kaveri ja mies tulilinjalla myös.. onneksi ohi menevää mut silti. ei oo kivaa kenellekkään..ympärillä olijat saavat osansa ja ite itkee kun miettii mistä edes suuttui. :/

kertokaas mistä löytyis edulliset alle 200e yhdistelmät. olisiko mahdollisuus tuikkuja enää nykyään tolla rahalla löytää? :/ kun sellasset tarvis ja siihen ostan sitten sisarusistuimen tai seisomalaudan.. :)

tervetuloa joukkoon pikkujennika! :) itse saman ikäinen kun esikko synty ja nyt kolmatta pukkaa näin parikymppisenä.
nyt sitten vieraita ottamaan vastaan.. nähdään taas. :)

triple ja tossutin 25+2 :heart:
 
triple kato www.vaunula.fi kyseinen on tukkuliike missä saa halvalla uusia hyviä vaunuja, itse olen ostanut meidän yhdistelmävaunut sieltä :) Liike on seinäjoella joten ei ole vaasastakaan kovin pitkä matka hakea..
 
moikka vaan! :)

ihanaa kun viileni ilmat... :LOL: enpä ole tainnu ennen heinäkuussa toivoa viileämpiä ilmoja. Kauheesti tullu touhuttua tän viikonlopun aikana ja nyt ramasee. :) käytiin ikealla perjantaina ja sen jäljiltä pitikin eilen sitte vähän siivota ja laittaa ostoksia paikoilleen. sieltä aina tarttuu mukaan kaikkea. osa turhempaa osa fiksumpaa ostosta :D

Miten ootte voineet?


Musta tuntuu että mä en jaksa enää töissä. Kun se on kuitenkin koko päivän jalkojen päällä seisomista ja kaikkea kantelua ja nostelua. hyvä että ruoan saan syötyä istualteen rauhassa. :S ajattelin pomolle sanoa että jos tän kuun loppuun tekisin vielä ja sitten jäisin lomalle. Oon aivan kuollut töiden jälkeen ja töissäkin välillä meinaan itkuun purskahtaa kun on jalat niin kipeet. tuntuu etten jaksa yksinkertaisesti seistä. ja selkä tulee myös kauheen kipeäksi. ja eipä siellä auta, pakko kannella kaikkea kun yksin on töissä. Mies joutuu joka ilta hieromaan mun jalkoja ja selkää. :) onneks se yleensä suostuu. en tiedä miten pärjäisin ilman sitä :D
Mä oon jo nyt aivan stressaantunut tulevasta työviikosta, varsinkin kun mies tarvii tuon auton koko viikoksi töihin niin pitäis vielä miettiä että millähän ihmeellä mä menen töihin.

Oon muutten miettiny kuinkahan paikkaansa pitäviä nuo lääkärien arviot vauvan sukupuolesta on.? kun meillä vauva ei tosiaankaan peitelly jalkovälilään ja lääkärikin kuulosti olevan varma että kumpi sieltä on tulossa. nyt sitten oon ostellu ja saanu joka paikasta nuita vauvan vaatteita, ja kaikki on tietyn värisiä. että voi lapsi parkaa jos onkin lääkäri arvioinut väärin sukupuolen :LOL:

paukkuli rv 25+5
 
Moikkelis! taas pitkästä aikaa kerkiää tänne koneelle istuskelemaan,ja ei normaalien ihmisten aikoihin vaanm näin yömyöhään... Kiitos PAUKKULI kysymästä ihan hyvinhän tääl on voitu,välil tuo kuumuus rasittaa eikä meinaa jaksaa mitään tehdä,sit loikoillaan auringos ja lepäillään en ole ottanut suurta stressiä,jos en jaksa sit en jaksa...sil selvä... Ei siel töiisäkään kannata itseään rasittaa,kohtuu kaikella,eikä se ole vauvallekaan hyväksi...Sanot vaan reilusti pomollesi että pidät loman välillä...:) Me ei haluttu esikoisen kans tietää kumpi sielt on tulos, haluttiin se olevan jännitystä.mut osasin hyvin arvioida...olin varma et sielt tulee tyttö ja niin tulikin,vaikka ei etukäteen kysytty... mut isoveljeni kertoi et heille oli lääkäri vahingos möläyttänyt et poika tulos,ja hyvin se piti paikkasa... et kyl ne aika hyvin åpitää paikkasa... ainakin sellaisia kokemuksia minulla on! No eiköhän se pitäs lähtee koisimaan,,,jaksaa nousta aamul ihmisten aikoihin... mut palaillaan... kirjoitelkaahan...... =) =) :saint: :saint: :flower: :heart:
 
Paukkuli kiitos kysymästä täällä voidaan paksusti :D Onneksi ilima tosiaan viileni,minä onneton olin ku pullataikina kohotuskaapissa ku oli hellettä :ashamed:
Tuosta sukupuolesta..Oon kuullu tosi paljo niitä että on sanottu ihan varmaksi kumpi on ja sitte onki syntyny just toinen..mun monelle kaverille on käyny niin!!
Mutta ite luotan nyt ihan 100% siihen mitä sanottiin,kun ite nähtiin kyllä niin selvästi ettei voi erehtyä..ku käytiin siellä yksityisellä!! Kyllähän ne sillon veikkasi oys:ssa tuota samaa mutta eivät olleet varmoja..Mutta nyt kyllä uskallan ostaa kaikki vaan sitä tietynväristä:)
No,löytykö sieltä ikeasta mitään vauvalle? :) kävittekö te vaunuja kattelemassa siellä tms?

Maarit ja Touho 26+4
 

Yhteistyössä